Oireet

Ihmettelen kun mulla ei oikeestaan ollenkaan :O Sormuksen otin pois kun aamuisin ja kuumalla alkoi tuntumaan että vaikee saada pois sormesta, mut muuten ei oikeestaan mitään. Kuumalla saattaa myös jalat turvota vähän ja kengät puristaa jos istuu liian pitkiä aikoja mut ihan suht tavallisen näköiset jalat on. Oon kyllä tosi kiitollinen tästä kun oon nähny et aika hurjaa voi turvotus olla. Juon ihan hirveästi vettä ja muitakin nesteitä, en sit tiiä onko sillä vaikutusta.

Mullakaan ei juuri ole, nyt lämpöisemmillä säillä ehkä ihan vähän. Ei ollut esikoista odottaessakaan, mutta silloin kävi niin, että päivä synnytyksen jälkeen pamahti ihan hirveä turvotus päälle. Jalkapöydät ja nilkat oli sellaista hyllyvää nestemassaa ja kävely oli tuskaista, kun se neste tärähteli jaloissa joka askeleella. Sitä kesti muutaman päivän. Onneksi oli kesä, koska varvassandaalit oli ainoat mitä pystyi edes ajattelemaan jalkaan. Että niinkin voi käydä, ei olisi tullut mieleenkään :D
 
Äääh, tietääkö kukaan voiko raskausmyrkytys oireilla vaan painonnousulla? Viikkoja 39+0' Kotivaaka näyttää tänään kolmea kiloa enemmän kuin neuvolan vaaka maanantaina. En tosin muista milloin viimeksi oon kotivaa'alla käynyt kun luotan neuvolan seurantaan enemmän. Verenpaine maanantaina ok, kuten koko ajan tähän asti, pissa puhdas. Ei näkyvää turvotusta, päänsärkyä, näköhäiriöitä tai ylävatsakipua. Voiko paino loppuraskaudessa kasvaa muuten vaan vai voiko kyse olla alkavasta myrkytyksestä. Maanantaina neuvola niin onko ok odotella sinne asti?
 
Täälä kans paino noussut viikossa vähä yli 2 kg ja punnitsen aina aamuisin kotivaaalla.. :sad001 mutta luulen että johtuu lämpimistä säistä ja turvotuksesta vaikka aamuisin ei niin pahasti turvotakkaa mitä iltaisin.
 
Äääh, tietääkö kukaan voiko raskausmyrkytys oireilla vaan painonnousulla? Viikkoja 39+0' Kotivaaka näyttää tänään kolmea kiloa enemmän kuin neuvolan vaaka maanantaina. En tosin muista milloin viimeksi oon kotivaa'alla käynyt kun luotan neuvolan seurantaan enemmän. Verenpaine maanantaina ok, kuten koko ajan tähän asti, pissa puhdas. Ei näkyvää turvotusta, päänsärkyä, näköhäiriöitä tai ylävatsakipua. Voiko paino loppuraskaudessa kasvaa muuten vaan vai voiko kyse olla alkavasta myrkytyksestä. Maanantaina neuvola niin onko ok odotella sinne asti?

Kyl se yleensä antaa muitakin oireita ja yks tärkeimmistä on se verenpaineen nousu ja et pissas on proteiineja. Mä ite en ois huolissani jos pelkästään paino noussu, odottelisin kyl maanantaihin. Itellä kans paino vaan nousee ja nousee täs lopussa ihan huimia määriä. Tommonen 2-3kg ei mitenkään ihme oo :)
 
Kyl se yleensä antaa muitakin oireita ja yks tärkeimmistä on se verenpaineen nousu ja et pissas on proteiineja. Mä ite en ois huolissani jos pelkästään paino noussu, odottelisin kyl maanantaihin. Itellä kans paino vaan nousee ja nousee täs lopussa ihan huimia määriä. Tommonen 2-3kg ei mitenkään ihme oo :)

Kiitos rauhoittelusta :D joo onhan tuota lukenu et lopussa painonnousu voi olla hurjaa, jotenkin vaan itteä kammottaa kun painonnousu ollu tosi tasasta vaikka kiloja onkin tullu. Mut ehkäpä tässä kaikki on ihan ok.
 
Voihan liitoskivut! Oon selvinny suht helpolla kaiken kipuilun suhteen koko raskauden, siedettävää jomottelua silloin tällöin. Nyt 39+2 ja aivan järkyttävä kipu etenkin vasemmassa nivusessa, ei huvittais liikkua yhtään mihinkään. Vihlontaa kans alavatsassa ja maha pinkeä ja kireä. Että voi olla epämukava olla. Supistuksia ei vissiin edelleenkään muuta kuin joitain ilmeisesti harkkareita muutama päivässä. Välillä tulee sellainen jännä olo, niinkuin henki vähän salpautuis ja vatsa kovettuu mut mut mielestä ei aina ihan kokonaan, näitä saattaa tulla muutama putkeen kerran-pari päivässä. Varsinaista kipua ei kyllä liity mun mielestä. Vaikee sanoo ku joka paikkaa särkee ja kolottaa lähes koko ajan :D pitää vaan luottaa et ne supistukset sitten tunnistaa.
 
Voihan liitoskivut! Oon selvinny suht helpolla kaiken kipuilun suhteen koko raskauden, siedettävää jomottelua silloin tällöin. Nyt 39+2 ja aivan järkyttävä kipu etenkin vasemmassa nivusessa, ei huvittais liikkua yhtään mihinkään. Vihlontaa kans alavatsassa ja maha pinkeä ja kireä. Että voi olla epämukava olla. Supistuksia ei vissiin edelleenkään muuta kuin joitain ilmeisesti harkkareita muutama päivässä. Välillä tulee sellainen jännä olo, niinkuin henki vähän salpautuis ja vatsa kovettuu mut mut mielestä ei aina ihan kokonaan, näitä saattaa tulla muutama putkeen kerran-pari päivässä. Varsinaista kipua ei kyllä liity mun mielestä. Vaikee sanoo ku joka paikkaa särkee ja kolottaa lähes koko ajan :D pitää vaan luottaa et ne supistukset sitten tunnistaa.

Joo mulla ollu tota samaa jo piiitkän pitkän aikaa ja kyl ainaki ite oon kivuliaat supistukset tunnistanu! Välillä vatsa kokoajan kovettuu ja tulee just samaa tunnetta että henki salpaantuis, tätä kuitenkin jatkunut varmaan viikolta 30 jo että... Pikkuhiljaa sais tulla niitä kipeitäkin supistuksia. Muutamia tullu mut eipä oo edenny mihinkään.
Jotenkin musta tuntuu että yli mennään :D mutta eihän sitä koskaan tiedä. Alkaa tosiaan lonkkakivut vaivaa öisin niin pahasti että eipä paljoo nukuta.. Plus närästys tuli taas mukavaks kaveriks eikä auta mikään... Noh, kohta kaikki olis ohi.... :)
 
Kaks kiloa oli viikossa noussu paino neuvolan vaa'an mukaan. Tuntuu niin hurjalta :O mut paineet ok, pissa puhdas, turvotus melko vähäistä, ei pahemmin päänsärkyä eikä ylävatsakipua. Täti sanoi ettei pitäis huolta olla eikä mitään myrkytyksen merkkejä. En oo itekään niin kyllä ajatellu

Kehotti hieromaan nännejä ja harrastamaan seksiä niin sais oksitosiinit virtaamaan ja synnytyksen lähenemään :D
 
Joo mulla ollu tota samaa jo piiitkän pitkän aikaa ja kyl ainaki ite oon kivuliaat supistukset tunnistanu! Välillä vatsa kokoajan kovettuu ja tulee just samaa tunnetta että henki salpaantuis, tätä kuitenkin jatkunut varmaan viikolta 30 jo että... Pikkuhiljaa sais tulla niitä kipeitäkin supistuksia. Muutamia tullu mut eipä oo edenny mihinkään.
Jotenkin musta tuntuu että yli mennään :D mutta eihän sitä koskaan tiedä. Alkaa tosiaan lonkkakivut vaivaa öisin niin pahasti että eipä paljoo nukuta.. Plus närästys tuli taas mukavaks kaveriks eikä auta mikään... Noh, kohta kaikki olis ohi.... :)

Musta tuntuu kans et yli mennään helposti mut eipä sitä tosiaan voi tietää. Kärsimättömälle ihmiselle ihan helppoa aikaa tää loppuraskaus...

Lonkkakivut ja huonot yöt on paha kyllä nyt, ja kun ei siihen oikeen mikään auta :/ mutta joo, maksimissaan 2,5 vko ja sitten käynnistykseen, jaksaa jaksaa! Toivon toki et kunpa tulis ennen sitä!!
 
Hei, kokeilkaa tehdä jalkakylpyjä vuoroin kylmässä ja lämpimässä. Mulle riitti pelkkä kuumassa vesivadissa seisominen suihkussa. Tein sitä muusta syystä. Kyllä jomotti alamahaa seuraavina päivinä. Ja paikat oli alkanut aukeamaan. Tämän viikon jälkeen kokeilen uudestaan kun jään lomalle. Nyt 37+5.
Lisäksi voi hieroskella polven ympäriltä sekä kantapään sisäsyrjältä. Sieltä löytyy kohdun heijasteet.
 
Huh, ilman mitään ennusmerkkejä lapsivedet meni vajaa kolme tuntia sit. Synnärille käskivät heti ja käyrien jälkeen täällä ootellaan vuode-osastolla. Käyrillä alkoi siedettävät supparit, jotka jatkuu edelleen. Tens-laite selässä, supparit tuntuu toistaiseksi enemmän mahan puolella että ei paljon auta mutta tosiaan toistaiseksi ihan siedettävät on. Kyllä vaan on jännittävää. Kovin paikka oli miehen kotiinlähtö :sad001 saas nähä kauan tässä menee. Ekan ultran jälkeen aikoinaan tuli fiilis että kyllä tästä toukokuinen tulee ja niin tais käydä. Eniten jännittää jos tää monipäiväiseksi venyy...
 
Huh, ilman mitään ennusmerkkejä lapsivedet meni vajaa kolme tuntia sit. Synnärille käskivät heti ja käyrien jälkeen täällä ootellaan vuode-osastolla. Käyrillä alkoi siedettävät supparit, jotka jatkuu edelleen. Tens-laite selässä, supparit tuntuu toistaiseksi enemmän mahan puolella että ei paljon auta mutta tosiaan toistaiseksi ihan siedettävät on. Kyllä vaan on jännittävää. Kovin paikka oli miehen kotiinlähtö :sad001 saas nähä kauan tässä menee. Ekan ultran jälkeen aikoinaan tuli fiilis että kyllä tästä toukokuinen tulee ja niin tais käydä. Eniten jännittää jos tää monipäiväiseksi venyy...

Ääääääääk!!! Tsemppiä hei hirveesti!! Kohta on vauva sylissä :Heartred :Heartred
 
Täällä osastolla kukutaan, supistellut on koko ajan mut suht lievästi. Tens on kyllä päällä koko ajan. Nukkua ei pysty supistusten takia mutta toistaiseksi ne ei aiheuta mitään suurempaa. Sisätutkimusta eivät tee vielä kun vedet menny niin infektioriski. Eli sit odotellaan vaan. Nyt tuntuu et supparit ehkä laantunu vähän :sad001
 
Oho, Mimmiii! Kovin kauaa ei taatusti enää mene, koska vesienmenon jälkeen synnytystä kyllä vauhditetaan viimeistään parin vrk:n sisään, jos ei omat supistelut ala tuottaa tulosta. Tsemppiä, hyvin se menee :)
 
Takaisin
Top