Oireet

Talitintti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2017
Ajattelin tekasta tämmösen oirelistan mihin voi laittaa kaikki oireet ja oireettomuuskin! Olisi kiva tietää millasia oireita löytyy ja milloin ne alkoi.
 
Ei mitään oireita. No välillä vähän paleltaa, mutta siinä se. Edellisillä kerroilla on sentään tissit olleet kipeät tässä vaiheessa, mahassa ollut erinäisiä tuntemuksia ja janottanut jatkuvasti, joten vähän kyllä mietityttää. Ehtiihän niitä oireita toki vielä tulla (nyt 4+2).
 
Mulla on repäisykipuja ollu eilisestä lähtien. Eli rv 3+5 alko. Palelee ja kamalat ilmavaivat. Hehkeää!
 
Mulla on tällä hetkellä alavatsan kipuilua, vähän niinku menkkojen aikana olevaa. Selkä on ollu parina päivänä kipee, nyt tosi pientä kuvotusta parina aamuna ennen aamupalaa. Nännit tosi kipeet ja muutenki rinnat oudon tuntuiset. Nyt mennään siis vasta 4+5 että ehtiihän noita lisää vielä tulla :p
 
Täällä erittäin pientä, niinkuin esikoisestakin. Repäisykipuja silloin tällöin, kylmä. Ainoa oudompi että aivan kamala nälkä kokoajan :') voisin syödä ihan kokoajan. Imetys on välissä vähän epämukavaa :/ mutta ei onneksi käy kipeää.
 
Repäisykipuja, nippailuja alavatsalla, väsymystä, etomista, kahvi ei maistu, rinnat kipeät. Palelua ja myös välillä yhtäkkiä todella kuuma. Tänään 4+6.
 
Tänään alkoi väsymys. Oksettaa joskus syödessä,aamulla,illalla..esikoisen imetys vähän aristaa. Maha vähän turvoksissa. Ollaan nyt reissussa ja täällä +26C ja silti kylmä välillä. Viikkoja en osaa sanoa mut varmaan 4-7 vkolla
 
Oireita odotellessa, ekassa raskaudessa pääsin suhteellisen helpolla, ainoastaan hammastahna aiheutti oksennusta :D
 
Noin viikolla kuus olen. Oireita ollut kiinnittymisestä asti. Ekana tuli alavatsan ajoittainen vihlonta, sitten huomasin et ruumiinlämpö koholla, noin 37, välillä paleltaa. Noin viikko kiinnittymisestä tuli tosi kipeet rinnat. Tällä viikolla jomottanut välillä alaselkää kuten menkoissa. Vatsa on ollu kipee ja aamuisin ja iltaisin löysällä jo puolitoista viikkoa. Niin ja väsymys iskee herkemmin. En ihan koko ajan ole väsynyt mut sit kun olen niin paljon väsyneempi kuin ennen. Herätessä usein etova olo. Ai niin, maha mulla on tosi turvonnut, sekin alkoi aika pian kiinnittymisestä.

Melkein kaikki nää menis mulla menkkaoireista, olinkin plussaa asti varma et menkat tulossa, tarkistan vaan testillä. Tiedän lähes varmasti hedelmöittymisajan niin oon osannut seurata kroppaa, ehti tuossa lähes vuoden yrityksen aikana oppii kropan tuntemaan sillee et vaikka menkkoja odotin niin aavistelin et vois jotain muuta olla meneillään. Niin sit olikin :) Muut oireet menee ja tulee aaltoillen paitsi kipeet rinnat.
 
Nyt on sentään jotain pientä oiretta: maha turpoaa iltaa kohden muhkeaksi palloksi ja tänään aamulla yökkäilytti, kun huuhtelin esikoisen kakat potasta. Eipä silti mitään muuta. Vähän kyllä jännittää tuulimunan mahdollisuus. Reilut kaksi viikkoa vielä ultraan...
 
Tänään 5+3 ja aivan jäätävä alaselän kipu ihan kun menkat olis alkamassa :sad001 alko jo hirvittää ihan.
 
Tää palelu on ihan järkyttävää! Muistaakseni ei alkanu ihan näin aikaisin esikoisen kanssa, mut nyt on koko ajan kylmä
 
Täälläki palelee! Iltaa kohden aina pahenee. En tiiä mikä karhunkarvaviitta tässä pitäs päälle sonnustaa!
 
Täällä hiki tippuu ja yöunet on hävinny. :wink Jokseenkin ahdistavaa kun ei ole kunnon oireita(kuvittelen ainakin et olis varmempi olo raskauden jatkuvuudesta).
 
Mulla jälkikäteen ajateltuna ennen plussaa väsymys, vatsan turvotus ja ilmavaivat. Heräsin myös keskellä yötä ilman syytä ja sen jälkeen ei unen saanti ollut helppoa. Tavallisesti nukun kuin tukki, mutta aattelin, että johtuu työstressistä. Nyt 4+5 ja palelee, vaikka oon se joka laittaa patterit aina pienelle ja leuhkii, että tarkenee. Eilen tuli tissit kipeiksi tai siis lähinnä nännit. Mahaa nipistelee ja alaselkää särkee. Ilmavaivat onneksi loppui! Ei oikein mitään, mitä huomaisin muulloin.
 
Järkyttävä väsymys ollut viikon verran. Paleleminen alko viikonloppuna.
 
Mäkin täällä sohvan pohjalla makoilen kun mies vei pojan puistoon. Ei jaksa ei kykene
 
Joo, väsyttää ja paleltaa kyllä kovasti. Hieman etookin välillä. Ja tänään tuntui ekat kohdun kasvuun liittyvät "sukkapuikkovihlaisut", olinkin ihan unohtanut miten ikäviä ne on! Mutta olen kyllä tyytyväinen, että on alkanut tulla jotain oireita :)
 
Takaisin
Top