Oireet

Täällä ollut kylmiä ja kuumia aaltoja vuorotellen. Iltasin vatsa tosi turvoksissa ja alavatsaa nipistelee, öisin vaivaa kauheen levottomat jalat, jotka häiritsee hirveesti unta. Tuntuu että olen vaan yöt pyöriny sängyssä. Onko muilla levottomia jalkoja? Ja mitä olette keksiny avuksi?
 
Levottomatjalat mulla usein normaalistikin. Inhottava vaiva. Kylmä vesi nilkoille ja pohkeisiin auttaa...ja sitte nukkumaan. Lepo siis. Mut sit jos häiritsee ihan unta ni tosiaan toi kylmä vesi suihkusta ja suihkuttelee nilkoille ja pohkeisiin. Mulla ainakin osittain auttaa. :)
 
Levottomatjalat mulla usein normaalistikin. Inhottava vaiva. Kylmä vesi nilkoille ja pohkeisiin auttaa...ja sitte nukkumaan. Lepo siis. Mut sit jos häiritsee ihan unta ni tosiaan toi kylmä vesi suihkusta ja suihkuttelee nilkoille ja pohkeisiin. Mulla ainakin osittain auttaa. :)

Joo on ikävä vaiva, ja just kun häiritsee unta. Toi on kyllä hyvä idea! Täytyy nyt suihkutella kylmällä ennen nukkumaanmenoo. Mulla oli pahimmillaan viimeksi synnytyksen jälkeen ja sillon laitoin märät sukat jalkaan kun kävin nukkuu, mut jalat oli silti kun liekeissä niin hetken päästä ne märät sukat oli kuumat ja tuntu ahdistavilta :joyful::woot:
 
Kyllähän näitä oireita alkaa tulemaan.. Tissit, ja nännit erityisesti, kipeät ja väsy pukkaa päälle. Jostain syystä toi vajaa 4v. esikoinen ei ymmärrä...
 
Toistaiseksi vain odotetut ja mukavat raskausoireet ilmaantuneet. Kasvojen iho on parempi kuin normaalisti ja hiuksia ei tarvitse pestä niin usein. :)
 
Mä oon alkanut hikoilla (voi liittyä myös lämpöisiin keleihin), turvotusta on, yöpahoinvointia (mutta ei oksentelua), naamaan on ilmaantunut finnejä ja vaatteet ahistaa ja lisäks on nukahtamisen vaikeutta. Nyt on rv 5+3 siis... :wideyed:
 
Viime raskauden puolivälin jälkeen ilmaantuneet närästys/mahakipukohtaukset muistuivat mieleeni kun eilen äitienpäiväkahvittelujen jälkeen iski samanlainen kohtaus mikä kesti kolmisen tuntia...

Helevetti, ei jo tässä vaiheessa?!

Otuski rv5+2
 
Mulla oli kova vatsatauti vappuna enkä oikein ota selvää, mikä olo johtuu siitä ja mikä raskaudesta. Kahvi kuvottaa kuten viime raskaudessakin, mutta monet muut tuoksut aiheuttaa myös pahaa oloa.. :sad001 Toivottavasti ei jatku pitkään! Mulla menossa nyt rv 6+5.
 
Täällä hajuaisti on herkistyny: esikoisen kakkavaipat yök!!
 
Superhajuaisti. Ihmisten deodorantit (sinänsä hyvä että käyttävät) pitävät sisällään nähtävästi hyvinkin pistäviä hajuelementtejä. Tai ainakin mun nenään. Julkisissa kulkuneuvoissa näin kuumalla aika ahdistavaa kulkea, varsinkin jos ilma ei vaihdu.
 
Pää on muuten kuin ois hetki sitten tullu jostain huvipuistolaitteesta. Sinänsä ei pyörrytä, mutta kaikki ei oo ihan normaalisti. Onko muilla samanlaista? En muista tämmöstä edelliseltä kerralta... ehkä on vaan migreeni kohta tulossa.

Mulla on ihan samanlainen tunne päässä! Ihan kuin olisi pyörinyt hulluna ympyrää. Mikä tietysti tekee sitten sen kuvattavan olon :depressed:
Lisäksi tää väsymys on ihan älytöntä, aamusta iltaan sellainen olo että nukahtaa pystyyn. Maha tuntuu siltä kuin olisi kivi mahassa, sellasta painavalta.

Ekasta alkoi oksentaminen rv 7, sitä odotellessa (not), pari kertaa on tarvinnut miettiä että uskaltaako röyhtäistä vai tuleeko oksu :wtf:

Muoks: Lisätään oirelistaan vielä jatkuva nälkä ja migreenin uhka. Vuoden alusta oon ollut dieetillä ja opetellut syömään 5krt/pvä, nyt täytyy syödä parin tunnin välein, ja tuntuu ettei mikään riitä :D Ja vähän väli tuntuu että alkaakohan migreeni iskeä, vielä ei ole onneksi tullut, kun en normilääkkeitä voi kohtaukseen nyt ottaa. Ekasta oon saanut pahimmat migreeni kohtaukset ikinä ekalla kolmanneksella ja sitä en todella haluisi kokea uudestaan!
 
Muokattu viimeksi:
Jatkuva nälkä täälläkin. Lisäksi tullut jotenkin nirsoksi, ei meinaa millään keksiä mitä haluttais syödä.
 
Sama täällä, tosin nirso olen muutenkin niin nyt raskaana 2x nirso ja mikään ei kelpaa :D
 
Joo vähän sama täällä. Tein ison kattilallisen herkullista kaalikeittoa, kun teki mieli sitä ja en oo nyt sit kertaakaan syönyt sitä, kun ei tee mieli :D
 
Noni sieltähän se ensimmäinen pahoinvoiva aamu ja oksennus tuli... jes. Saa nähä jääkö tähän yhteen kertaan :D
 
Täälläkin pieni pahoinvointi ehkä nostaa päätään. Ei vielä okseta, palelee ja metallinmaku suussa. Ruoka maistuu vielä hyvin.
 
Mulle on tullut ihan tolkuton väsymys ja vilu, iskee aina alkuillasta siinä seiskan kieppeillä. Voisin saman tien tsipata. Eilenkin otin sitten tunnin välikuoleman, että jaksoin vielä Greyn anatomian katsoa ysiltä :D
 
Mulla alkoi sellainen jatkuva krapula olotila viikonloppuna. Eli yököttää, ällöttää ja heikottaa. Pitäis syödään kokoajan jotain pientä ettei se pahaolo pääse yltymään. Vielä en oo oksentanut mut mikään ei maistu muutakun hedelmät, mehu, näkkäri. Mikään karkki, herkut, tuhti ruoka ei uppoo yhtään. Sama homma viimeeks, teki mieli vaan terveellistä ruokaa hedelmiä enimmäkseen. Väsyttää, maha sekaisin ja turvottaa niin et kaikki vaatteet kiristää. Vähän sellainen hajamielinen olo. :D
 
Täällä myös alkoi kuvotukset tänään. Muisti taas miten mukavaa tuo autossa istuminen onkaan raskaana ollessa :sad001
Superhajuaisti löytyy myös!
 
Nykyään mun on pakko syödä aamupala, jota en koskaan ennen raskautta syönnyt, mutta nälkä on niin kova nykyään raskaana jo aamulla! :D
 
Takaisin
Top