Oireet

Joo, närästys jäi synnytyssaliin. Siellä vielä korvensi kurkkua ihan järkyttävän paljon, mutta se loppu kuin seinään.
Valvominen jatkuu ainakin mulla. Sen kummempia oireita ei mulla oikein ollutkaan. Kävely nyt on vähän varovaista ja vaappuvaa, kun onhan tuo alapää vielä melko hellänä. Enkä tikeittä selvinnyt.
 
Alkaakohan mua nyt sit pian närästämään kun normaalisti on ollut vähintään viikoittaista mut raskausajan kerrat voi melkeen laskee yhen käden sormilla ja varsinkaan loppuaikoina en muista että ois närästänyt ollenkaan :D

Mulla nyt 8 päivää synnytyksestä jalkojen turvotus on kadonnut ja kengät menee normisti taas jalkaan mutta sormet on vielä puutuneet. Si-nivel jo melko ok ja pystyn kävelemään lähes normaalisti (muakin tikattiin ja se vähän vielä jarruttaa menoa).
 
Kysynpä nyt tälläkin puolella...

Onko kukaan muuten tietoinen tuosta pakurikäävästä, onko tullut erikseen kieltoja neuvolasta? Mulle ei oo sanottu mitään ja netissä kahdenlaista infoa, lähinnä kuitenkin et ei ois vahinkoa siitä vauvalle. Ne jotka kieltävät käytön perustelevat sillä et ei oo tutkittu, ja sitä taas en sen kummemmin osaa pitää syynä ettei sais käyttää.
Tuolla pakurikäävällä on niin mielettömät terveyshyödyt ja sattuupa toimimaan vastalääkkeenä myös influenssan a- ja b-kantoihin, niin juon kääpäteetä niin paljon mieluummin ku otan vaik antibioottia (tutkittu ja "turvallinen" lääke vs. Tuntematon pelottava luonnontuote:grin).
Soittelin tk:seen ni sanoivat et ab-kuuri saattaa olla tarpeen jos on influenssa (tehoaa osaan kannoista vissiin?), ja mä ihmettelin et ei kai ku oon raskaana! No on kuulemma ihan ok nytkin, mitä mää ihmettelen tosi kovasti, varsinkin ku on selvinnyt ne yhteydet lapsen autismiin ja muihin autoimmuunisairauksiin ja samallahan se laittaa lapsen immuunipuolustuksen ihan nolliin (plus mun, jonka pitäs yrittää pysyy terveenä muutenkin!)

Oon joskus niin eri mieltä terveydenhuollon kanssa ja sit ei kuitenkaan halua leimautua hankalaksi vastarannankiiskeksi... Sit ku semmonen maine ni se on kyl ikuinen stigma. Siks oon nytki raskauden aikana lähtenyt lääkäristä esimerkiksi vahvat tulehduskipulääkerespat kirjoitettuina ja jättänyt vaan noutamatta, kun on ollut omasta mielestä vaan silkkaa hulluutta määrätä sellaista raskaana olevalle ja vieläpä hermokipuihin!

Kunnon avautuminen taas tääki, anteeksi! Joskus ei jaksa ymmärtää!
 
Mulla on ny oireena ollu viikon suun kuivuminen ja ns. Menkkakipuja. H hetkeen enään 12 päivää.. supistuksia tulee päivittäin ja monesti.
 
Oliko muilla ironnu jo limatulppa? Kun olin tiistaina tyksissä kontrolli käynnillä niin sen jälkeen mulla oli koko illan aika kipeitä supistuksia, mutta ne tietty laantui ja sen jälkeen ei ole ollu mitään :shifty: ja sitten mulla alkoi sen jälkeen todella limainen vuoto, ensin se oli verensekaista limaa ja nyt se on muuttunut kellertäväksi/kirkkaaksi limaksi. Mahtaisko se olla sitä limatulppaa? Koostumus ei mun mielest ole yhtään valkovuotomaista vaan oikeen ällöttävää sitkeetä limaa :wtf:
 
Oliko muilla ironnu jo limatulppa? Kun olin tiistaina tyksissä kontrolli käynnillä niin sen jälkeen mulla oli koko illan aika kipeitä supistuksia, mutta ne tietty laantui ja sen jälkeen ei ole ollu mitään :shifty: ja sitten mulla alkoi sen jälkeen todella limainen vuoto, ensin se oli verensekaista limaa ja nyt se on muuttunut kellertäväksi/kirkkaaksi limaksi. Mahtaisko se olla sitä limatulppaa? Koostumus ei mun mielest ole yhtään valkovuotomaista vaan oikeen ällöttävää sitkeetä limaa :wtf:

Mulla lähti tulppa kahdessa osassa ja ei kyllä eipäilyatäkään et mikä oli kyseessä. Se oli sellanen limaklöntti mikä oli vaaleeta limaa ja vähän veri juovia mukana. Ja just tollasta sitkeetä mitä vaan pyyhkiessä tuli ja tuli:D
 
Mulla on tullut pieniä määriä välillä kirkasta ja välillä juuri kellertävää vuotoa. Olen ajatellut, että se on varmaan limatulppaa. Joillakin se irtoaa kai ihan isona kappaleena. Verensekaisesta vuodosta (reilummasta kuin pikku tipasta) en osaa oikein sanoa, koska mulla sellaista on vuotanut, kun synnytys on käynnistynyt. En ole varma onko se kohdunsuulta vai ihan kohdusta. Kaiketi voisi olla kummasta vain.
 
Kyl se sitä sit on oltava. Toivottavasti enteilis jo vähän synnytyksestä eikä enää menis ainakaan viikkoja niinkuin olen lukenut.. :rolleyes: uskoisin että sitä veristä (ei kuitenkaan kirkkaan punaista) vuotoa tuli sen takia kun 3 ihmistä teki sisätutkimuksen ja lääkäri vielä ronkki siellä enemmänkin, ja sanoi ettei tarvii pelästyy jos tulee verta :wacky:
 
Koo, mulla on tulpan irtoomisesta nyt 2 ja puolviikkoa ja mitään ei oo pahemmin tapahtunut... Toivottavasti sulla olis parempi tuuri ja pääsisit pia tositoimiin :)
 
Voihan limatulppa! Mulla ei oo irronnut tai en oo huomannut ainakaan, eli sitkeesti on kiinni jos viel on! Muuten alkaa paikat olla valmiina. Ehkä se sit tipahtaa synnyttäessä johonkin... Mut ois kiva nähä tuommoisia konkreettisia merkkejä siitä et lähellä maalia ollaan.
 
Limatulpan irtoaminen ei kerro oikeastaan mistään mitään, se uusiutuu koko ajan. Ite en oo limatulppaa koskaan bongannut, yhden lapsen olen kuitenkin todistettavasti synnyttänyt. :P
 
Takaisin
Top