Oireet

Mä koitin eilen selittää miehelle näitä tuntemuksia: "kuvittele, että joku tunkisi nyrkkiä tai isoa limsapulloa ilman liukkaria HYVIN hitaasta sun p*rseeseen. Monta päivää. Ihan sama mitä teet. Pääset silloin aika lähelle - ainoa vaan, että tuntuu toisinpäin." Ei ollut kuulema kiva ajatus. Jännä. :meh:

Mun on pitänyt nyt tänään ihan seurailla tihkuuko lapsivettä, kun sellaista vaalean punertavaa eritettä tulee aina silloin tällöin. Ja siis pääsääntöisesti silloin, jos oon maannut ja nousen ylös.. tulkitsen toistaiseksi tuon olevan kuitenkin limatulppaa tai valkovuotoa, koska ei ole mun mielestä ihan nestemäistä eikä mennyt paperistakaan läpi. Pitää nyt kuitenkin tarkkailla tilannetta tässä illan mittaan..

Vaikuttais kyl lapsivedeltä. Onko tuoksu makeahko? Jokuhan muistaakseni täällä oli käynyt tarkistuttamassa vaaleanpunertavaa vuotoa joka osoittautui lapsivedeksi. Että ei se aina kirkasta ole. Tietty voi olla limatulppaa jos on hyytelömäisempää. Mutta eihän noista vuodoista koskaan tiedä..
 
Maatuska83: Kun musta se on enempi sellaista limamaista.. ja siis se vaaleanpunainen alue ei ulotu märässä kohdassa koko alueelle vaan on ikään kuin siinä läntin keskellä. Ja kun ei musta tuoksu oikein millekkään. Jösses, mikä selitys.. :grin

Mutta mä täällä seurailen tilannetta, nopsaan pääsen kuitenkin käymään synnärillä, jos tarve vaatii.
 
Hirvittävän kuivat alapään limakalvot! Mä jo ehin aattelee et nyt alkaa tapahtuu mut ketut,veri paperiin tuli iha vaa nuista limakalvoista.. onkoha siitä jotai haittaa noin nii ku synnytyksen aikana? Suurempi repeämisvaara tai jotai? Mies nauraa et eihä se vauva pääse ulos tuolta ku alhaalla on nii kuivaa.. :D vastasin et eikös ne vauvat oo syntyessää iha liukkaita ni eiköhä tuo liukastuta ite oman tuloreittinsä..
 
Hirvittävän kuivat alapään limakalvot! Mä jo ehin aattelee et nyt alkaa tapahtuu mut ketut,veri paperiin tuli iha vaa nuista limakalvoista.. onkoha siitä jotai haittaa noin nii ku synnytyksen aikana? Suurempi repeämisvaara tai jotai? Mies nauraa et eihä se vauva pääse ulos tuolta ku alhaalla on nii kuivaa.. :D vastasin et eikös ne vauvat oo syntyessää iha liukkaita ni eiköhä tuo liukastuta ite oman tuloreittinsä..

Sama juttu!!!!! Eilen ja tänään on tullut verta paperiin mutta pelkistä limakalvoista.. Ja samaten mua kutittaa prkeleesti, laitoin sitten canestenia joka vähän helpotti. Mun toosa on ihan turvonnut kun tuun hulluks ton kuivuuden ja kutinan kanssa.
 
Huhhuh.. kylläpä tekee oikeesti kipeetä, supistelee ja koko alapäätä pakottaa, sanoin miehellekkin, etten taida selvitä hengissä synnytyksestä, jos näin alkuvaiheessa tekee jo näin kamalan kurjan olon. :arghh:

Vertakin tulee, mutta se nyt johtuu siitä sisätutkimuksesta - ulkosuu pelkästään sormelle auki, joten tässä kyllä kestää vielä. Sain otettua parin tunnin päikkärit, mutta heräsin aina kymmenen minsan välein, kun supisti.. mies poloinen on ihan hädissään, että pärjäänkö mä, mutta ehkä tää tästä - jos voin olla kontallaan sohvaa vasten synnytykseen asti. :meh:
 
Täällä on tullut vereslimaista vuotoa ja hyytymiä/klönttejä. Eikä tietoakaan supistuksista. Päivällä tuntui että kohta jotain tulee haaruksista pihalle kun pakotti niin, mutta meni ohi. Selkää kyllä jomottaa ja piti tulla jo sängyn päälle hetkeksi lepuuttamaan kun ei pysty istumaan. Toista kättäkin särkee vielä enemmän kuin yleensä. Saa varmaan nukkua ens yön särkylääkkeen turvin.. Tässä itekseni naureskelin että raskaus näyttää alkavan ja päättyvän verenvuotoon.

Tsemppiä Ilyana! Vaikuttais siltä että alkais nyt tapahtumaan. :)

Maatuska83 rv 37+3
 
Huh ,

Kyllä toi lapsi taas painaa itseään tonne alas ! Jalat tulee ylävatsasta läpi ja kauhee paine ja vihlonta ja pakotus alapäässä.. huuh.

Tänään on kyllä ollu menkka juilintaa ja pari kovempaa polttoa , mut ei yhtäaikaa ton lapsen riehumisen kanssa.

Muutenkin aktiivinen poika tuolla mahassa, ja reipas mamma täällä , mutta äkkiä ärtyy vatsa ja selkä jos jotain puuhailee.

Lakritsi 37+1
 
Tää on taas vähän ällömäistä mutta onko muut huomanneet samanlaista oiretta? Näin on käynyt nyt pari kertaa.

Olin menossa suihkuun ja ennen kuin kerkesin sinne asti niin huomasin kun lattialle alkoi valumaan jotakin. Se näytti lattialla kellertävälle, mutta kun otin peilin käteen ja katsoin alakertaan niin huomasin miten valkovuotoa valui ihan norona lattialle. Ei nyt periaatteessa paljoa, mutta kuitenkin. Mies sattui olemaan vieressä ja kyllä oli hänenkin ilme näkemisen arvoinen, kun valkoista mönjää työntyi ja työntyi ulos.. Tais jäähä tähän meidän yhteiset suihkutteluhetket :D
 
Varpahat , mulla kans valunu reisiä pitkin juurikin suihkuun mennessä :D eli oletan että normaalia ? :D
 
Noni huh hyvä tietää että en oon taas jotenkin epänormaali :D

Ja haha niimpä, tietäsittepä mitä mun mies on joutunu kokemaan mm. ton valkovuotoepisodin lisäksi :D leikkaa mun varpaankynnet, öljyää mun alapään kun se on niin kuiva, ottaa lähikuvia mun revenneistä raskausarvista, kattoo taskulampun kanssa mun alapäätä löytääkseen nirhauman mistä välillä tulee verta, ajelee mun alapääkarvoituksen ja mitähän vielä?!? Vieläköhän jatkossa haluaa mun kanssa lisää lapsia.. :D
 
Tää on taas vähän ällömäistä mutta onko muut huomanneet samanlaista oiretta? Näin on käynyt nyt pari kertaa.

Olin menossa suihkuun ja ennen kuin kerkesin sinne asti niin huomasin kun lattialle alkoi valumaan jotakin. Se näytti lattialla kellertävälle, mutta kun otin peilin käteen ja katsoin alakertaan niin huomasin miten valkovuotoa valui ihan norona lattialle. Ei nyt periaatteessa paljoa, mutta kuitenkin. Mies sattui olemaan vieressä ja kyllä oli hänenkin ilme näkemisen arvoinen, kun valkoista mönjää työntyi ja työntyi ulos.. Tais jäähä tähän meidän yhteiset suihkutteluhetket :D

Joo. On niin juoksevaa valkkaria että on kans tätä tapahtunut. Toki tällä hetkellä ei oo pelkkää valkkaria ku tosiaan tulee ny ihan muunlaista vuotoa. Aloin jo selittää miehelle vuodoistani ja ymmärsin lopettaa hyvissä ajoin ettei raukka traumatisoidu. Meen ny vain kiltisti suihkus käymään ja selitin rähmäisestä olotilasta. :D
 
Noni huh hyvä tietää että en oon taas jotenkin epänormaali :D

Ja haha niimpä, tietäsittepä mitä mun mies on joutunu kokemaan mm. ton valkovuotoepisodin lisäksi :D leikkaa mun varpaankynnet, öljyää mun alapään kun se on niin kuiva, ottaa lähikuvia mun revenneistä raskausarvista, kattoo taskulampun kanssa mun alapäätä löytääkseen nirhauman mistä välillä tulee verta, ajelee mun alapääkarvoituksen ja mitähän vielä?!? Vieläköhän jatkossa haluaa mun kanssa lisää lapsia.. :D

Voih. Onneks en oo ainut! Varpaankynnet sain ite eile leikattua kyl mut mies saa tosiaa rasvailla alapäätä ja muutenki tutkia päivittäin noita nirhaumia,ajelee ne alapään karvotukset pois(tekee sitä kyl muutenki).. jo sillä meinas mennä hermo ku omaan sormeen tuntu et on joku paukama tms.alapäässä ja olin jo viikon verran pyytäny joka ilta kattomaa ja "ei täällä mitää ole".. lopulta sieltä sit löyty semmone pikkusormen pään kokonen vaalee,kuiva kohta.. ilmankos kutitti!
 
Ootteko huomanneet et jos syötte jotai makeaa ni lapsi saa jonku vauhtipyrähdyksen? Itellä kauhee makean himo ja vähä huonol omatunnol tulee juotuu limpparii ja syötyy karkkii ja suklaata mut vauva tuntuu kyl tykkäävän :D Alkaa pyörimää siihe mallii et huomaa et on makeeta tullu syötyy
 
Jewell, onneksi on näin, sillä jos tarvii tehdä liikelaskentaa, siinä vois ilman makeaa uskon puute iskeä :)
 
Mulla on edelleen jäätävä cokishimo, se saa kyllä pienellä vipinää kinttuihin :P
 
Miulla on kans kauhee cokis himo :DD Vaik sitäkää ei vissii hirveest suositella, niiku ei monia muitakaa juttuja :D On vaa nii hyvää etenki tarpeeks kylmänä :P ja jos juon vaa pari lasillista päivässä ni ei kai lapsi kauheest kärsi siit
 
Siis mun alko kutisemaa jonkun verran navan vierestä heti sen jälkee ku otin napakorun pois.. napa alkaa pikkuhiljaa pullahtamaa ulos päin ni aattelin ottaa korun poies.. ja ku se jo ikävästi törrötti ja "jäi joka paikkaan kiinni"..nyt pohdin et meinaako tuo reikä alkaa repeemää vai mitä nyt tapahtuu...
 
Takaisin
Top