Oireet

Miulla ihan järkyttävät liitoskivut, nukkuminen ja kävely hankalaa kun pakottaa ja vihloo nivuseen ja alapäähä. Mistä johtuu et kävelessä/seisoessa miun häntäluuta alkaa pakottamaa? Kiva yrittää kävellä kaupas ku pakottaa etu ja takapäähä :D Vauvaki kääntyilee kauheasti, työntää takapuolta vatsasta läpi ja potkii jaloilla kylkiin. Laskettuun aikaan ois viel noin 3 viikkoa mut alan jo toivomaa et pääsis synnyttämää :D

Voin kertoa että mulla on täysin samanlaista :D

Rv 38+0
 
Voin kertoa että mulla on täysin samanlaista :D

Rv 38+0

Täällä myös. Ollu jo jonkin aikaa. Eilen innostuin enemmän ulkoilemaan, hiljasta kävelyä ja sen sai illalla ja yöllä tuntea. Kyllä pakotti alakertaa ja tuntui kun veitsellä olis tökitty, nivuset kipeenä ja ja...
Tuntuu ajoittain ihan kamalan kipeälle kun vauva tunkee päätään miltei läpi alhaalta ja peppua ylhäältä ja jalkoja kylkiin.
Olojen takia olis jo kiva päästä synnyttämään, mutta muuten kyllä, kivuttomina hetkinä ihan mieluusti vielä nautin raskaudesta.
 
Täällä myös. Ollu jo jonkin aikaa. Eilen innostuin enemmän ulkoilemaan, hiljasta kävelyä ja sen sai illalla ja yöllä tuntea. Kyllä pakotti alakertaa ja tuntui kun veitsellä olis tökitty, nivuset kipeenä ja ja...
Tuntuu ajoittain ihan kamalan kipeälle kun vauva tunkee päätään miltei läpi alhaalta ja peppua ylhäältä ja jalkoja kylkiin.
Olojen takia olis jo kiva päästä synnyttämään, mutta muuten kyllä, kivuttomina hetkinä ihan mieluusti vielä nautin raskaudesta.

Täälä kans tuntuu välil et joku iha viiltää puukolla alakertaa.. ja alavatsaa.. nivuset särkee,yöllä sängyssä kääntymiset on iha kamalia! Ja lonkka,ei hyvää päivää.. varsinki aamuyöstä on kipeetä.. ja selkä tuntuu siltä et joku ois iskeny puukon pystyyn..

Vauva riehuu,tunkee päätä alas(en kyl tiiä onkse kui mahollista ku se ois kuulema jo kiinnittyny),peppua ylös navan vierestä ja nyt sit venytellää käsiä ja jalkoja suoraks kylkeä vasten.. ja tuo tuntuu nauttivan siitä et saa äitin kiljumaa kivusta..
 
Aivan vetistä valkovuotoa pudotellut viikon ajan about.. Varsinkin kun istun niin tulee housuun. Näyttää ihan vedeltä, mutta ei ole.
Muilla samanlaista? Mistä tää johtuu? Avautuuko paikat tai jotain:oops:

rv 40+0
 
Aivan vetistä valkovuotoa pudotellut viikon ajan about.. Varsinkin kun istun niin tulee housuun. Näyttää ihan vedeltä, mutta ei ole.
Muilla samanlaista? Mistä tää johtuu? Avautuuko paikat tai jotain:oops:

rv 40+0

On. Mä oon pohtinut että miksi se aina tulee vain silloin kun liikkuu tai istuu autossa ja samaan aikaan usein joku kipu tai supistus. Lääkäri ei kommentoinu tota mitenkään tällä viikolla! Eipä oikeen kommentoinut muitakaan juttuja. Tuijotti vaan mun labratuloksia :/
Ja toki ultras ja tuijotteli vauvan vointia. Hyvä niin.
Lisäksi taas tuli se outo kipukohtaus nyt kolmannen kerran tuohon vasemmalle alas. Kaksi kertaa se on levossa ikään kuin krampannut ja nyt autossa istuessa tai miten lie yritin loivassa asennossa olla, alkoi se kipu ja voimistui vaan, kun olis siihenkin veistä työnnetty. Kotona sit katoin että oli "vesiläntti" housuissa. Sitte vaan yks kaks helpotti.
 
Käsittääkseni useimmilla valkovuoto muuttuu loppuvaiheessa runsaammaksi ja tosi vetiseksi.
Itelläni on koko raskauden ollu tollai, että valkkari on tosi juoksevaa ja lääkärikin sitä ekassa tarkastuksessa silloin ihmetteli. Ei puhettakaan että viittis olla ilman pikkuhousunsuojaa ku muutoin saa kulkea märkä lammikko haaruksissa. Kerran on jo synnytyspolillakin käyty tuon takia kun tuntui että valui vaan ja luulin jo että lapsivesi lähtenyt tihkumaan. :D
Mutta kannattaa toki käydä tarkistuttamassa jos yhtään epäilyttää. Minullekin lääkäri sanoi etten ole ensimmäinen joka on käynyt vetisen valkkarin takia tarkistuksessa ja tietty oman mielenrauhan vuoksi se on ihan hyväkin.
 
Mulla on raskauden aikana ollut tosi vähän vuotoa joten siksi jotenkin outoa kun nyt tulee sitten senkin edestä nestettä :D ihan väritöntä nestettä.
Oltiin illalla tänään mieheni vanhemmilla ja housuissa piti olla paperia koko ajan kun alhaalla ruikki niin paljon vesimäistä vuotoa :D en uskaltanut valkoisella sohvalla istua vaan tyydyin lattialla istuskeluun :D
Huomenna neuvola, saa nähdä mitä mulle kommentoivat asiasta.

Mäkin kävin aiemmin viime viikolla synnärillä testissä noiden nesteiden takia, mutta ei ollut lapsivettä :D

Tänään on supistellut tosi paljon joten voisko jo alkaa tapahtua jotain..!:shifty::meh:

rv 40+0
 
Mulla kanssa ollut tota outoa vuotoa...
Ja kerran kastelin tosiaan ihan sängynkin, niin oli pakko käydä testeissä.
Viimeksi ultrassa/tutkimuksissa lääkäri havaitsi samanlaista nestettä tuolla sisällä ja teki taas varuiksi testin, mutta mitä lie valkovuotoa, tai jotain taas?? Mutta ei kuitenkaan lapsivettä.
Totesi vain, että jotkut vaan vuotavat, ja joskus jää ihan mysteeriksikin, että mitä ja miksi.
Mutta hyvä käydä aina tarkistuttamassa, jos paljon/useinkin lorahtelee.
 
Kanssasisaret, sanokaa että teille muillekin on käynyt näin raskausaikana.

Tiedättekö sen tunteen kun pitäisi päästä vähän isommalle hädälle, eikä pidättäminen ole enää samanlaista kuin ennen? Tai sanotaanko näin että se ei onnistu juuri ollenkaan.. Mä ainakin tiedän nyt. Onneksi olin kotona, enkä varmasti poistu täältä ennen kuin pitää lähteä synnyttämään.

Nyt mä alan pesemään pyykkiä.

Rv 38+2
 
Varpahat :)
Mulle saattaisi käydä noin ilman raskautta, ikävä kyllä. Nyt oon ollu "ummessa" maaliskuusta asti. Tosin parin viime viikon aikana olen päässyt käymään kakkosella pinnistellen 4-6 kertaa viikossa.
 
Varpahat :)
Mulle saattaisi käydä noin ilman raskautta, ikävä kyllä. Nyt oon ollu "ummessa" maaliskuusta asti. Tosin parin viime viikon aikana olen päässyt käymään kakkosella pinnistellen 4-6 kertaa viikossa.

Mullahan on erittäin toiminnallinen suolisto muuten, mutta yllätys oli melkoinen kun ainakin viikoille 30 asti vatsa toimi lähes täydellisesti! En tiedä onko sattumaa vai ei mutta kun lopetin pari viikkoa sitten magnesiumin syönnin niin suolisto on taas ilmoittanut olemassa olollaan.. Tietysti vauva painaa eri tavalla sisäelimiä sun muita mutta kylläpä tuli yllätyksenä että ei löytynyt minkäänlaista pidätyskykyä! Semmoset traumat jäi että en kyllä kovin kauaksi kotiovelta poistu :P
 
Varpahat, me asutaan haja-asutusalueella periaatteessa. Tarvittaessa voi hakeutua metsään, näin on erinäisiä kertoja käynyt juoksulenkeillä vuosien saatossa :)
 
Varpahat, mulle kävi kerran samanlailla raskauden aikana, tuossa joskus 4-5 viikkoa sitten. Se oli aivan kauheaa. Ei ole onneksi toistunut. Olin lähellä kotia mutta en kotona, jouduin kävelemään tapahtuneen tapahduttua jo kotiin viitisenkymmentä metriä. Pelotti, että toistuuko sama ongelma, mutta ei ole onneksi toistunut.
 
Varpahat, mulle kävi kerran samanlailla raskauden aikana, tuossa joskus 4-5 viikkoa sitten. Se oli aivan kauheaa. Ei ole onneksi toistunut. Olin lähellä kotia mutta en kotona, jouduin kävelemään tapahtuneen tapahduttua jo kotiin viitisenkymmentä metriä. Pelotti, että toistuuko sama ongelma, mutta ei ole onneksi toistunut.

Vaikka mä olinkin kotona niin oli se kyllä hyvin nöyryyttävää! Varotan ja pahoittelen kätilöitä jo etukäteen mun suolen toiminnasta kun synnytys alkaa :D
 
Anteeks, ei sais nauraa, mutta yllättäen taas hihitän itsekseni täällä. :grin

Kohtalo luultavasti kostaa: vetäisin nimittäin äsken elämäni ensimmäiset ummetuslääkkeet huiviini, katsotaan miten komeasti kohta p*ska lentää tällä suunnalla ja kenellä sitten onkaan hauskaa..
 
Anteeks, ei sais nauraa, mutta yllättäen taas hihitän itsekseni täällä. :grin

Kohtalo luultavasti kostaa: vetäisin nimittäin äsken elämäni ensimmäiset ummetuslääkkeet huiviini, katsotaan miten komeasti kohta p*ska lentää tällä suunnalla ja kenellä sitten onkaan hauskaa..

No ei siinä, kyllä minäkin nauroin loppujen lopuksi :D meikä 26 v ja edelleen saa pestä kakkapyykkiä :P
 
Varpahat, se kakkapyykki valmentaa sua hyvin tulevaan :wink
 
Eilen ja tänä yönä en ole saanut juuri nukuttua kun tuntuu että lapsi pyörii ja painaa itseään alaspäin. Kamala paine alapäässä ! Vaikka käyn vessassa n. 30 min. Välein. Välillä polttaa vatsaa , illasta oli tunnin verran todella säännöllistä. Vatsa kovettuu..

Ääh, mitenkään päin ei ole hyvä olla !

Lakritsi 36+6
 
Liikkuessa tuntuu kyllä niin voimakasta kipinöintiä kohdunsuulla, että lenkillä käydessä pitää välillä pysähtyä rauhoittamaan tilannetta. Eilen lääkärintarkastuksessa kohdun ulkosuu auki, mutta sisäsuu "tiukasti" kiinni. Mietin, kuinka nopeasti se uudelleensynnyttäjällä sitten aukeaa - vasta synnytyksen ollessa käynnissä vai kenties jo aiemmin? Toki tässäkin varmasti eroja on, mutta tuntuu välillä niin epämukavalta tuolla alakerrassa ettei paikat voi pysyä kovin kauaa tiukasti kiinni.. :dead:

Kara 37+0
 
Kyllä yöunet alkaa kärsiä ja kovasti.. On jotenkin täysin vetämätön olo koko ajan. Koetetaan esikoisen kanssa (1,5v) ainakin parikolme kertaa viikossa aamupäivästä tai iltapäivästä käydä ulkona/jossain. Aina seuraava päivä menee ihan kauheessa väsymyksessä, eikä jaksa edes astianpesukonetta tyhjentää ja täyttää :sad001 ruoan tekeminen on suuri ponnistus... onneksi mies jaksaa touhuta illalla ja lähti eilenkin sitten kauppaan ja lumihommiin pojan kanssa... Odotan kyllä että tulisi taas tarmoa arkeen. Ne paljon kehutut hormoonit joilla jaksaa valvoa ja touhuta olisi nyt tarpeen jo ennen vauvan syntymää :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Takaisin
Top