Oireet

Mulla kans pitkin raskautta ollu cokis himo vaikka muuten en sitä juo. Liekö joku sokeri&kofeiini juttu tai ihan muuten vaan. Olen sen sallinut, en nyt ihan kerran viikossa, vähä harvemmin. Yleensä se sunnuntai kun lapset menee isälleen :D koska en salli sitä lapsille. Kauhia äiti. Mut joku salainen pahe se on mullakin oltava.
Ruokahalu on täällä aivan poissa ollut koko tämän viikon. Mitään ei tee mieli ja viikonloppua kohden hävinny nälkäkin. Varmasti huominen jännittää ja pien flunssa niin.... että tänäänkin sitä cokista sitten join. Ihan on ollu veto pois koko päivän. Varmaan joku luonnon tapa kropalle käskeä levätä nyt. Ja joo, mahahenkilö saa kunnon liikuntahepulit cokiksesta. Sokeriahan sitä neuvotaankin syömään/juomaan jos tarvii liikkeitä kuulostella.

Viime yönä oli nivuset ja alaselkä aivan tolkuttoman kipeät. Mitään ihmeitä en eilenkään päivällä tehnyt.
 
Ennätin jo innostua, kun nukuin monta viikkoa yöt todella hyvin ilman ylimääräisiä herätyksiä vessaan tai esikoista nukuttamaan. Nyt onkin sitten jo kolmas yö, kun uni pakenee aamuyöllä ilman mitään järkevää syytä. Herään vain ja mietin, joko saa nousta. Kaiketi tämä on jonkinlaista kehon/mielen valmistautumista tulevaan, mutta olis nyt kiva nukkua yöt niin pitkään kuin se on mahdollista.

Muutamana viime päivänä on seistessä tuntunut jonkinlaista vihlontaa nivusissa. Tunne oli kyllä jostain tuttu, kenties edellisestä raskaudesta tai jonkun urheilusuorituksen jäljiltä. Nyt ei kyllä voi urheilun piikkiin laittaa.. :grin Olisiko vauva alkanut kairautua alaspäin, toivottavasti.

Kara 37+5
 
Täällä on kans valvottu ja pyöritty. Nokka tuhisee niin kovin omaankin korvaan, että on kauhee meteli. Nuha on ollut kesästä asti että sikäli ei mitään uutta. Viime viikolla meni unet ihan hyvin, mutta ohimenevää... Sääliksi käy miestä, eihän tämmöisen kieppujan vieressä kukaan nuku, äskenkin se polo pakeni olohuoneen sohvalle.
Katjusha rv. 39+4
 
Meillä onneksi mies on niin sikeäuninen, että nukkuu vaikka alan aina herättyäni näpytellä sängyssä vanhalla nokialaisellani. :shy:
Onko kukaan muu muuten pistänyt merkille loppuraskaudessa lisääntyviä ilmavaivoja? Todella ärsyttävä lisäoire eikä tunnu ollenkaan normaalilta tämmöinen. Pörähtelee tuon tuostakin, jopa yöllä saatan herätä omiin töräytyksiin asentoa vaihtaessa. Mieskin on ollut ymmyrkäisenä, kun olen tähän asti vain kuittaillut hänen äänekkäästä rupsauttelustaan, mutta nyt en itse mahda näille purkauksille mitään. Mielestäni ruokavalioni ei ole muuttunut mitenkään ratkaisevasti viime viikkoina.

Kara 37+5
 
Kara, olet onnekas, että paukuttelet vasta nyt :) Mulla on ollut kohtuuttomat mahahappo- ja paukkuvaivat kuukausia. Pikkuisen ok helpottanut kun vauva laskeutui, mutta vielähän se tuolla kasvaa taas jalkopäästä - eli meikäläisen kroppa on jälleen ahdingossa :)
 
Täällä myös yksi valvoja. Heräsin klo 04 jälkeen enkä ole sen jälkeen saanut nukuttua. Kaipa tuo n. 5h unta riittää, sekin tietty pätkissä. Täytynee yrittää tänään nukkua päikkärit tytön kanssa. Aamuyön aikana on joitakin supistuksia tullut, mutta ei oikein kipeitä.

Mulla on ilmavaivat helpottuneet huomattavasti tässä raskauden lopussa. Johtunee varmaan juurikin vauvan laskeutumisesta.

40+4
 
No hyvä kuulla, että muitakin paukuttelijoita on. :hilarious: Olen ajatellut, että tilanne on pahentunut nyt loppua kohden siitä syystä, että vauva alkaa painaa alaspäin enkä siksi hallitse kaasupurkauksia. Kaipa tämäkin on yksilöllistä, mutta joka tapauksessa - saisi kyllä loppua jo!

Kara 37+5
 
Täällä myös yksi valvoja! Todella ärsyttävää, mutta tuntuu helpommalta kestää, kun tietää ettei ole ainut! Lapsetkin herättivät poikkeuksellisesti monta kertaa, mutta myös närästys ja sitten vaan valvoin. Pitäisköhän nyt mennä hetkeksi päikkäreille?! Mies ja lapset lähti päivän touhuihin, olis muutama tunti aikaa vaikka nukkua :)

Ilmavaivoja on samaan tahtiin kuin ennenkin, mut pidätyskyky on olematon! Kaupassakin vaan toivoo, ettei kukaan ole kuuloetäisyydellä :wink

No ei ole montaa viikkoa enää kokonaisuudessaan, rv 39+1
 
Joo valvottaa... Nyt rv 39+4. Taitaa olla pään valmistautumista tuleviin yöimetyksiin :) Ehkä 2 viikkoa on nyt ollu öitä jolloin herään aamuyöstä enkä saa unta kun 1-2 tunnin päästä. Pari kertaa kylläkin osasyynä vissii ollu myöhänen päivällinen edellisenä iltana ja siitä johtuen pienempi iltapala niin on ollu nälkä aamuyöstä ja pitäny käydä syömässä.

Perä ei onneks pahemmin laula täällä :hilarious: Koko raskauden ajan on ollu paljon vähäisempää kaasunmuodostus, ihan positiivinen oire :happy: Nyt ehkä lopussa vähän muuttunu, varmaan rautalisän vaihdosta johtuvaa.
 
Kara, täällä kans tullut ilmavaivat vaivaksi asti. :) Ja enemmän alkanut myös vatsassa vääntää. Eilen ravasin moneen otteeseen vessassa kun luulin että nyt tulee, mutta aika hiljaista oli kun pöntölle pääsin. Ja vauva on kuitenkin syvällä lantiossa. Potkiikohan tuo jotain suolenmutkaa sitten? :D

Heräilen ja pyörin myös yöllä niin että mieskin herää. Nukkuisin kyllä muuten, mutta kädet puutuu ja alkaa kova särky. Mies jo ehdotti aamuyöstä, että lähen tekemään suolavettä käsille kun istuin taas sängynreunalla käsiä vatkaamassa ja pyörittelemässä. Ei oikein napannut siinä unenpöpperössä ja sukelsin takaisin peiton alle.
Noh, ehdin tässä vetää pienet unet vielä ennen neuvolaa..

Rv tänään 37+6
 
Ei kai pitäis hehkuttaa ku se kuitenki kostautuu,mut mä nukun! Ja hyvin nukunkin. Käyn joo yöllä vessassa ja samalla käännän kylkee.. yöllä kääntymiset tekee pahaa,ku alapäässä on semmonen paine et tuntuu et siel on vauvan pienen pään sijaan keilapallo!

Ja nuo ilmavaivat.. joo terve! Ilmaa on joka suolen mutka täynnä,mietinki jo et tekeekö tuo vauva sille suolelle jotain ku koko aja kuuluu karsee ääni. Siis sen iha kuulee et ilma/ruoka liikkuu suolessa..
Ja sit ku menee vessaan ni suolen sisällä kuuluu pierujen sarjatulitus mut mitää ei tuu ulos :D
 
Ihanasti nempsu kuvailit viimeisessä lauseessa mun vessafiiliksiä. Aijettä!! Haha! :D

Muoks. Tänään oli neuvolassa verenpaineet vähän koholla ja hemppa oli pompsahtanut lähes samalle tasolle kuin ennen raskautta. Eiköhän meikä revi niistäkin synnytystä enteileviä oireita. Ihan epätoivoista toiveajattelua elätellään täällä. :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi eilen illalla sellanen riipivä alavatsakipu, ettei koiran kanssa lenkkeilystä tullut illalla yhtään mitään. Sen verran ehdin nauttia, että pääsin ovesta ulos ja sitten se alkoi, joka metrillä voimistuen. Kuin joku olisi sytyttänyt kohdunsuun tuleen ja jokainen askeleen tärähdys vain pahensi asiaa. 15 min lenkin kävin kiertämässä hammasta purren. Polttava tunne rauhoittui kotisohvalla, mutta aina jaloille noustessa kirpaisee ikävästi. En muista tällaista edellisestä raskaudesta. Jos vauveli ei ole kohta syntymässä niin voin veikata, että loppuodotuksesta tulee aika tuskaista, kun ei edes lenkille pääse. :bored:

Kara 38+0
 
Täällä on saapunut poikkeukselliset menkkakivut nyt 3 tuntia ronskin sisätutkimuksen jälkeen. Mielenkiinnolla seurailen tilannetta. Olin lähdössä vähän kävelylenkille, mutta saapa nähdä tuleeko lähdettyä. Kävellessä ehkä ei pysty havainnoimaan, jos jotain "lievempää" tekeillä. Kipeitä supistuksia en ole kokenut. Nyt tuntuu selässä ja mahan puolella menkkajomotuksia.. Rv. 39+6
 
Jokainen vatsan väänne saa aikaan tunteen "oliko tuo supistus?" Ja se pettymyksen määrä ku se oliki vaa pieru.. eile illalla tuntu muutama ihan uudenlainen tunne alavatsalla.. oliko ne supistuksia ni kukapa sen osaa kertoa.. eile totesin miehelle et taidan olla hullu ku toivon et muhu alkais sattumaa.. vauva riehuu ku viimistä päivää,ei se oo tainnu kuullu et pitäs alkaa rauhottumaa... jos tää jouluun mennessä syntyy ni hyvä on
Rv 39+6
 
Voiko kivut alaselässä johtua vauvan liikkeistä? Tänään on jonkun viitisen kertaa tullut hetken kestävä kipu selkään ja joka kerta silloin vauva on liikkunut. Ennen ei ole moista ollut niin alkoi mietityttää.
 
Verenpaine. Mikä hitto siinä on että se on aina koholla neuvolassa?! Tänää sit oli jo nii korkeet arvot et sain käskyn mittailla jatkossa kotona kolmesti päivässä.. mittasin äsken ja hei,arvot oli ihan priimaa.. totta kai se on hyvä mut ärsyttää silti!!

40+0
 
Verenpaine. Mikä hitto siinä on että se on aina koholla neuvolassa?! Tänää sit oli jo nii korkeet arvot et sain käskyn mittailla jatkossa kotona kolmesti päivässä.. mittasin äsken ja hei,arvot oli ihan priimaa.. totta kai se on hyvä mut ärsyttää silti!!

40+0

Samma här. Ihan eri luokkaa kotona mitä sitten neuvolassa. En edes kehtaa sanoa kuinka korkeat ne oli neuvolassa tänään! :eek:
 
Minulla kotimittauksissa ollut nyt verenpaineet kokoajan 140/95-luokkaa.. Synnärille yhteys, jos nousee yli 150/100.. Elättelen toivoa, että olisivat vaan merkki että synnytys olisi käynnistymässä. :grin

Tuota muuten kutsutaan valkotakkiverenpaineeksi, jos verenpaine koholla vastaanotolla vaan, muttei kotona.

Rv 38+6
 
Minulla kotimittauksissa ollut nyt verenpaineet kokoajan 140/95-luokkaa.. Synnärille yhteys, jos nousee yli 150/100.. Elättelen toivoa, että olisivat vaan merkki että synnytys olisi käynnistymässä. :grin

Tuota muuten kutsutaan valkotakkiverenpaineeksi, jos verenpaine koholla vastaanotolla vaan, muttei kotona.

Rv 38+6

Mulle kans neuvolantäti sanos et verenpaineen nousu saattaa kertoo siitä et synnytys ois lähellä(sietää ollaki,nyt rv 40+0) tai sit se kertoo alkavasta myrkytyksestä.. toki toivon tuota ensimmäistä..

Mun jalat on ollu tänää iha sika kipeet,koko ajan pakottaa.. iha ku ois kasvukipuja.. onneks just sain eile valmiiks ihanat pitkät säärystimet ni saan niillä hautoo nuita kinttuja..mut kai se on jotai lääkettä otettava yöks et saa nukuttua.
 
Takaisin
Top