Oireet

Ihan uteliaisuuttani kyselen, niin jo synnyttäneiltä kuin vielä odottaviltakin, että onko kukaan bongannut itseltään tuota "purppuraviivaa" takamuksesta ja todennut sen kertovan jotain synnytyksen etenemisestä? :)
 
Mulla paineet 149/109 pulssi 62 .. :'( ollu kamala olo koko päivän.. ja yön. Oksettaa , huimaa , väsyttää , levoton olo, vatsa kovettuu ja päätäkin jomottaa.. aamulla neuvola , liikkeet tuntunut hyvin..

Lakritsi 39+5
 
Lakritsi, pitäisköhä siun soittaa varmuuden vuoksi synnärille... Miun käsittääkseni raskausmyrkytys voi edetä nopeestikin.
 
Voi ei lakritsi,kuulostaa todella ikävälle.. Onneksi pääset aamulla neuvolaan. Aika korkea tuo sun verenpaine,mulle neuvolassa sanottu,ettei alapaine sais mennä yli 100,että silloin oltava yhteydessä neuvolaan. Mulla normaalisti kyllä aika matalat paineet n. 110/75 keskiarvolta. Onneksi vauva liikkuu hyvin,koita nyt saada yö levättyä jospa olosi pian paranee ja huomenna sit neuvolaan. Tsemppiä.
 
Soitin jo aamusta polille , tosin ei paineet olleet näin kovat. Levossa paineet laskee , mutta esim . Vessareissu nostaa. Ollu kyllä kurjia päiviä nyt :sad001
 
Pakko kysyy kun miul ollu viimesen viikon aikana tosi useasti sitä kivuliasta närästystä/paineen tunnetta ylävatsalla rinnan alla ja siihen ei renniet auta et ainut minkä olen kokenut hyväksi on ruokasooda, mutta oonko nyt tehny väärin ku oon sitä joutunu melkei joka toinen päivä ottamaa vähintää kerran? Olin jostain lukevinani ettei sitä mielellään raskaana saisi ottaa mutta kun se kipu on niin tuskaa et on ollu pakko käyttää sitä kun muukaan ei auta :/
 
Pakko kysyy jos joku osais vastata, kun miulla on ollu viimesen viikon aikana tosi useasti sitä kivuliasta närästystä/paineen tunnetta ylävatsalla rinnan alla ja siihen ei mitkään renniet auta et ainut minkä olen kokenut hyväksi on ruokasooda veteen sekotettuna, mutta oonko nyt tehny väärin ku oon sitä joutunu melkei joka toinen päivä ottamaa vähintää kerran päivässä? Olin jostain lukevinani ettei sitä mielellään raskaana saisi ottaa mutta kun se kipu on niin tuskaa et on ollu pakko käyttää sitä kun muukaan ei auta :/ verenpaineet on kyl ollu koko ajan aika alhaiset et sen puoleen ei pitäs olla hätää mut en sit tiiä voiks siit olla jotai muuta haittaa
 
Ruokasoodahan on periaatteessa sama asia kuin Samarin, jota vetelin välillä juurikin tuohon paineen tunteeseen ja pahoinvointiin (eli minulla närästys aiheutti tuollaista).

En kyllä mitään purppuraviivoja katsellut kun ei muutenkaan enää taipunut edes peilin kanssa tutkailemaan alakertaa niin hyvin. :D

Joo, kannattaa Lakritsi soitella synnärille koska nuo kuulostaa jo huonolta. Kyllä vauva liikkuu myrkytysoireista huolimatta joten siihen hyvään ei kannata tuudittautua.
 
Neuvolassa käyty ja oli ne paineet vieläkin kovat ja proteini 1+ , mutta onneksi ne tosiaan laskee levossa ja vauvan sykkeet erittäin hyvät. Turvotus ja päänsärky kuitenkin +, mutta tosiaan polille soittoa suht herkästi oli neuvolan ohje.

Supisteluja tullu aamusta asti ja nyt kahden tunnin ajan aika säännöllisesti 5-10 min välillä , mutta ei kovin kipeitä.. eli selkeitä ja sellaisia enemmän kurjan tuntuisia kuin kipeitä. Välillä kyllä vatsaa särkee ja alaselkää jomottaa. Tuntuu et pystyssä enemmän , eikö sen pitäis mennä just toisin päin? :eek:

Sängyssä väli 8-12 min , pystyssä 5-9 min ..

Lakritsi 39+6

MUOK: kolmen tunnin selkeät supistukset sitten vain loppui .. nice.
 
Muokattu viimeksi:
Lakritsi, mulla kans tuntuu tulevan supistuksia enemmänkin jalkeilla ollessa ja touhuillessa. Sitten levossa rauhoittuvat. Eli taitaa olla sitten nimenomaan kyse harjoitussupistuksista eikä niistä "oikeista", jotka johtais johonkin iloiseen lopputulemaan.
Toivottavasti sinä ja vauva pysytte hyvävointisina synnytykseen asti. Parasta varmaan, kun lepäilet mahdollisimman paljon ja tosiaan soittelet äitiyspolille heti, jos voinnissa tapahtuu muutoksia huonompaan. Tsemppiä loppumetreille! Tuskin enää kaukana oot maalista. :)

Kara 40+0
 
Minulla taas oli niinpäin että istuessa supistukset tuntui aamulla ja seistessä niitä ei tullut. Harkkasuppareita tuli oikein sarjana monta koko aamupäivän ja nyt iltapäivälläkin tuntunut. Saa nähdä, että syntyykö tämä ennen ensi viikon käynnistystä!

Tsemppiä meille kaikille, joilla vielä vauvat masussa!
 
Jep , mulla alkoi supistukset uudestaan ja saatiin muutamat niin kipeät että tärisin ja hiki nousi ja yllätys yllätys unohdin hengittää.. ei muuta kun lepoa ja täällä levossa taas tulee niitä painesupistuksia. Hei naiset , oon ihan loppu ? Siis väsyttää.. ihan tajuttomasti. Reagoiko teidän muiden kroppa supistuksiin , vihlontoihin ym väsymällä?

Nukkuminen muuten jees mut herään sen 10 min. välein supistuksiin ja maatessa se paine tuntuu myös tossa ylhäällä :sad001
 
Illasta taas nousi paineet ja olo todella huono, joten mentiin polille. Ei onneksi raskausmyrkytys. Proteineit 1+ ja paineet 135/93 ja muuten pissa ok ja verikokeet. Vauvalla kaikki hyvin :)

Polilla kerran isompi supistus muuten masussa rauhallista käyrillä.

Kanavaa 1 cm jäljellä ja auki 2 cm.. eli kyllä ne supistukset toimii! Pari viikkoa sitten vielä kanava 2cm , pehmeä ja ei auki.

Tänään laskettu , eli 40+0 ( vaihtui sillon kesken kaiken tälle joulukuun ekalle siitä alkuperäisestä 30.11).

Lakritsi
 
Hyvä että menitte Lakritsi! Eiköhän teidänkin pieni kohta ala sieltä tulla :)
 
Kävin aamulla vessassa ja hämmästyin ku oli pikkarit vähän märkänä vaikka oli pikkuhousunsuoja. En sit tiiä oliko lirahtanut huomaamatta pissaa (mitä ei oo ikin käyny, virtsanpidätyskyky toimii) vai oisko voinu olla lapsivettä. Ekan aattelin tosi löysäks valkovuodoks mut ku ne housut oli märät, ihan ku ois vettä tms ollu. Seuraillaan jos se oiski lapsivettä mitä on tihkunu :)
 
Hei, onko muilla synnytyksen jälkeen ollut jotain oireita. Tai siis kun miulla ollu nyt muutaman päivän sellast et välillä paleltaa iha sikana ja sit jossai vaihees saattaa tulla sellane huono-olo tai etova olo :/ Oon juonu ja yrittäny jotai syödä et jos johtus siitä mut ei oo auttanu, se vaa menee itestää ohi jossai vaihees. Tosi inhottava olo kun esim makuulla ollessa tuntuu et kroppa käy tosi ylikierroksilla niin ei saa kunnolla levättyy. Huomenna on kyllä neuvola et pitää sielt kysyy mut aattelin et onks muilla ollu sellasta.
 
Jewell, mä hikoilun kuin porsas monta yötä (erityisesti) synnytyksen jälkeen. Maidonnousun aikaan 4. päivä synnytyksestä tuli vilunväristyksiä, kuumekin olis ollut siinä kohtaa normaalia. Pistän aivan kaiken poikkeavan nyt hormonimuutosten piikkiin :) yöhikoilu on helpottanut onneksi. Todella karua heräillä syöttämään ja mennä sit takas likomärkiin lakanoihin. No, turvotus on ainaki kaikonnut. Nyt on lähtenyt painosta yli 10 kg synnytyksen jälkeen.
Katjusha ja tyttö 13 vrk.
 
Ne on Jewell ne hormonit :happy: Ja huonot unet mikä miulla ainakii saa aikaan sellasen kipeen olon.
 
Aattelin et varmaa se huonovointisuus johtuu ihan väsymyksestä vaik olo ei päivällä tunnu väsyneeltä mut iltaa kohden alkaa huonovointisuus lisääntyy, ei onneks oo jatkuvaa mut välillä yhtäkkii tulee sellane etova olo ja ei oikee jaksas mitää. Kroppa varmaa reagoi väsymyksee sit niin. On vaa tosi inhottava olo :sad001 Pitäs opetella päivisinki ottaa rennosti mut ei jotenki onnistu. Välillä pitkällään olo aiheuttaa sellasen tykyttävän olon, just ku pitäs rauhottuu ni kroppa käy niin kierroksilla ettei siit tuu mitää.
Onneks mies on paljon apuna ja sanoki et kunha tytölle tulee vähän ikää et vois lähtee sen kaa vaik kyläilee ni mie saan levätä.
 
Takaisin
Top