Oireet

Liikkuessa tuntuu kyllä niin voimakasta kipinöintiä kohdunsuulla, että lenkillä käydessä pitää välillä pysähtyä rauhoittamaan tilannetta. Eilen lääkärintarkastuksessa kohdun ulkosuu auki, mutta sisäsuu "tiukasti" kiinni. Mietin, kuinka nopeasti se uudelleensynnyttäjällä sitten aukeaa - vasta synnytyksen ollessa käynnissä vai kenties jo aiemmin? Toki tässäkin varmasti eroja on, mutta tuntuu välillä niin epämukavalta tuolla alakerrassa ettei paikat voi pysyä kovin kauaa tiukasti kiinni.. :dead:

Kara 37+0

Varmaankin tapauskohtaista, mut kerronpas nyt että mulla tapahtui viikon sisällä. Viime viikolla oli sisäsuu kiinni. Eilisessä tarkistuksessa auki n.1cm. Ja kanava oli lyhentynyt myös. Juurikin noita kuvailemiasi tuntemuksia ollut etenkin kävellessä+kipeät 60-90sek. supistukset. Mut täällä ollaan vielä, mahan vieressä sohvalla :)
Niin ja neljättä odotan.

Ja mitä nyt neuvolakortteja katsoin niin toi sisäsuu on ollut auki 1-2cm ekaa ja tokaa oottaessa noin 3vko ennen synnytystä ja kolmosen kohdalla reilu viikko ennen.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli sisäsuu 35+3 kiinni ja 1,5 cm auki 36+5. Ja edelleen yhdessä koossa :wink ja tossa viikossa oli napakampia supistuksia, jotka tuntui selässä (vauva oli selkä mun selkää vasten).

Rv 38+5
 
Aivan, hyvä saada jälleen kerran varmuus siihen, ettei mitään ennustuksia pysty tekemään. Antaa vaan asioitten edetä ja paikkojen aueta omaan tahtiinsa, mihinpä tässä kiire olis. Tehdään ensin tuo remppa ja viimeiset hankinnat, siivoan kodin ja vaatekaapit, pesen matot ja ja... :woot:

Kara 37+0
 
Voi että on taas vaikea yö.. nää yöt tuntuu olevan päivä päivältä vaikeampia. Ihan ku tuolta alhaalta tihkuisi lapsivettä ja toi lapsi puskee itseään jaloilla läpi tonne alas. Todella vaikea maata sängyssä. Menkka aaltoja menee ja vessassa saa olla puolen tunnin välein kun alapäätä ikäänkuin pakottaa.. olo on todella väsynyt mutta kroppa haluaisi kävellä, maha naksuu ja koko ajan sellainen paine alapäässä että kohta menee lapsivedet niin että hulahtaa. Ihan jos vaikka vahingossa aivastaisi..

Panadolia otettu , muttei kyllä vaikuta mitenkään..

Rv 37
 
Mulla samoja oireita kuin Lakritsilla, tänään tarkistettiin tihkuuko lapsivettä mutta testi oli negatiivinen, eli vetistä valkovuotoa on mulla ainaski..
 
Korkeaa verenpainetta kellään?
Mä kävin viime perjantaina neuvolassa kontrollissa ja sillon verenpaine oli kohollaan ja rajoilla et oliko liian korkea. Neuvolantäti sanoi et jos tulee muita oireita (päänsärkyä, kipinöintiä silmissä, pahoinvointia, turvotusta jne) viikonlopun aikana niin pitää soittaa synnärille. Sain lisäksi uuden mittausajan maanantaille.
Otin tosi lungisti koko viikonlopun, maanantaina kävin aamulla parturissa ja olo oli vähän outo sen jälkeen, jotenkin ihan älyttömän uupunut ja sellanen kummallinen. Päätä alkoi särkeä. Iltapäivällä kun mitattiin neuvolassa verenpaine se olikin jo jossain 160:ssä, ja lähettiväti mut synnärille kontrolliin.
Siellä otettiin sit testejä, annettiin verenpainelääkettä ja jäin kahdeksi yöksi tarkkailtavaksi, mut kaikki muut arvot verikokeissa ja pissakokeissa olivat hyvät, ja vauvakin voi hyvin, joten pääsin eilen aamupäivällä kotiin.
Käskettiin jatkaa muiden oireiden tarkkailua ja ottaa rauhassa. Puuh.
Nyt on rv 38+0, ja kaks edellistä lasta on tulleet tosi myöhässä - 10pv ja 13pv lasketun ajan jälkeen - joten toivon todellakin että tää tulis viimeistään laskettuna päivänä jos ei aiemmin. En tajuu miten mä jaksan tällästä vielä kaks tai pahimmassa tapauksessa kolme viikkoa!!!

Huomenna on neuvolakontrolli, saa nähdä pysyykö verenpaine aisoissa tälläsellä koti-hissuttelulla.
Eilen illalla alkoi nukkumaan mennessä alkoi särkeä selkää ja ihan kun olis vähän menkkakipujakin tuntunut alavatsassa. Tosi vaikea jotenkin tietää mikä on mitäkin, oliks nää nyt harkkasupistuksia vai tyyliin ilmaa mahassa :wink
 
Mulla samoja oireita kuin Lakritsilla, tänään tarkistettiin tihkuuko lapsivettä mutta testi oli negatiivinen, eli vetistä valkovuotoa on mulla ainaski..

Sama juttu. Tällä viikolla mainitsin asiasta lääkärille niin teki testin. Mullakin oli vaan "jotain" / vetistä valkovuotoa. Noi tuntemukset on niin kurjan tuttuja. Tuntuu välillä että vauva puskee vaan ittensä ulos just nyt tai lapsivesi lorahtaa.

38+1 täällä
 
Korkeaa verenpainetta kellään?
Mä kävin viime perjantaina neuvolassa kontrollissa ja sillon verenpaine oli kohollaan ja rajoilla et oliko liian korkea. Neuvolantäti sanoi et jos tulee muita oireita (päänsärkyä, kipinöintiä silmissä, pahoinvointia, turvotusta jne) viikonlopun aikana niin pitää soittaa synnärille. Sain lisäksi uuden mittausajan maanantaille.
Otin tosi lungisti koko viikonlopun, maanantaina kävin aamulla parturissa ja olo oli vähän outo sen jälkeen, jotenkin ihan älyttömän uupunut ja sellanen kummallinen. Päätä alkoi särkeä. Iltapäivällä kun mitattiin neuvolassa verenpaine se olikin jo jossain 160:ssä, ja lähettiväti mut synnärille kontrolliin.
Siellä otettiin sit testejä, annettiin verenpainelääkettä ja jäin kahdeksi yöksi tarkkailtavaksi, mut kaikki muut arvot verikokeissa ja pissakokeissa olivat hyvät, ja vauvakin voi hyvin, joten pääsin eilen aamupäivällä kotiin.
Käskettiin jatkaa muiden oireiden tarkkailua ja ottaa rauhassa. Puuh.
Nyt on rv 38+0, ja kaks edellistä lasta on tulleet tosi myöhässä - 10pv ja 13pv lasketun ajan jälkeen - joten toivon todellakin että tää tulis viimeistään laskettuna päivänä jos ei aiemmin. En tajuu miten mä jaksan tällästä vielä kaks tai pahimmassa tapauksessa kolme viikkoa!!!

Huomenna on neuvolakontrolli, saa nähdä pysyykö verenpaine aisoissa tälläsellä koti-hissuttelulla.
Eilen illalla alkoi nukkumaan mennessä alkoi särkeä selkää ja ihan kun olis vähän menkkakipujakin tuntunut alavatsassa. Tosi vaikea jotenkin tietää mikä on mitäkin, oliks nää nyt harkkasupistuksia vai tyyliin ilmaa mahassa :wink

Juu on, mulla seilailee paineet välillä korkealla ja välillä normirajoissa. Luojan kiitos ollaan kuitenkin sen verran loppumetreillä että ei tätä kauaa tarvitse kestää :/ mulla on ollut vain seurantaa, ei lääkityksiä tai muutakaan..
 
Sama juttu. Tällä viikolla mainitsin asiasta lääkärille niin teki testin. Mullakin oli vaan "jotain" / vetistä valkovuotoa. Noi tuntemukset on niin kurjan tuttuja. Tuntuu välillä että vauva puskee vaan ittensä ulos just nyt tai lapsivesi lorahtaa.

38+1 täällä

Neuvolassa kans epäili että ihan vaan valkovuotoa, mut toki jos lisääntyy tai muuta oiretta tulee niin sit polille. Aikaisemmin testattiin kun vuoto muuttui vesimäiseksi ja silloin negatiivinen.

Varpahat ja ellami pakottaako teitä myös tonne alas ja sellain outo paine? Ku pitäis pissaa pidättää?
 
Kyllä pakottaa! Just kävin pissillä ja sen jälkeen oli niin kauhea paine, ihankuin olisi taaa pitänyt mennä pissille vaikka juuri kävin. Eli ei ainakaan täydestä rakosta johtunut. Todella tukalaa kävellä muutenkin kipeiden häpyluiden takia :/
 
Kyllä pakottaa! Just kävin pissillä ja sen jälkeen oli niin kauhea paine, ihankuin olisi taaa pitänyt mennä pissille vaikka juuri kävin. Eli ei ainakaan täydestä rakosta johtunut. Todella tukalaa kävellä muutenkin kipeiden häpyluiden takia :/

Juurikin näin.
 
Ja mulla ainakin on oma alakerta sen verran turvoksissa, että joutuu kävelemään jalat vähän levällään.. tokihan myös on reidet levinneet, joten kohta täällä vaaputaan oikeasti kuin ankka.

Bileet oli mahassa melkoiset myös täällä viime yönä.. ja ihan selkeästi mönki alaspäin, koska ekaa kertaa tuntui liikehdintää ihan alavatsalla - toisaalta samaan aikaan tuntui tulevan toinen jalka navasta läpi ja toinen vasemmasta kyljestä, että en tiedä millainen meritähti tuolta oikein on tulossa..
 
No tää on nyt ihan hyihyi k 18 juttua mut kun eipä oo itellä näkyvyyttä tonne alakertaan, ni mies tokas mulle tässä eilen et herranjestas, kuin sul on noin turvoksissa "toi" :D "onks se kipee?" No ai onko ja onko ihme jos on kipuineen turvoksissa kun vauva työntää päätä niin että tuntuu että läpi tulee ihan.
Ite on välillä vaan vilkassu peilistä kun yrittäny pitää karvat pois mutta ei sitä itse niin kai sitten enää huomioi onko turvonnu ku tuntuu niin turvonneelle kaikkiaan
 
No on tuo minunkin alapää ihan levinnyt ja turvonnut :grin Kai tuo edes osittain palautuu jossain vaiheessa taas.

Mulla häpyliitoskivut ovat nyt hävinneet, ehkä kiittäminen osteopaattia jolla kävin kahdesti. Mutta paineentunnetta on kyllä aina silloin tällöin ja joskus supistuksen aikana tulee vähän kuin sellainen ponnistamisen tarve.
 
Miulla ollu muutaman päivän täysin vetämätön olo. Mitää ei jaksas tehä, kaupassa käyntiki on vaikeaa ku pitää vähä välii pysähtyy huilaamaa, hengästyttää ja hapottaa pienki rehkimine. Vaik lapsi on jo aika alhaalla et ei pitäs keuhkoja painaa mut joteki olo on tosi painava, iha ku ois joku kauhee krapula koko aja ku hapottaa ja väsyttää :D Ekaa kertaa koko raskauden aikana tuntuu et vois nukkuu päikkäreitä. Nyt eilisestä asti kuulunu ihme poksumista/naksumista mahasta ku vauva pyörii :O Onks ne kalvot mitkä paukkuu vai mistä toi johtuu :D Aika jännän kuulosta ja tuntusta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Juu, kalvoista kuuluu se poksuminen. Itelläni kans toka ja nyt tämä kolmas tapaus tehnyt ihan samaa, että onnistunut naksauttelemaan kalvoja. :)

Tämänpäiväinen ronskimpi tutkimus aiheutti ainakin sen, että kotiin päästyäni pönttöön holahti verta niinku pahimmatkin menkat päällä. Ristiselkää nyt sitten jomotellut kiitettävästi ja kivuttomia supistuksia tullut. Saa oikein vaappua eteenpäin kun jomotukset vetää vähä kyyryyn.

Pienet huilit vois olla paikallaan tähän väliin kun viime yön nukuin huonosti.

Maatuska83 37+2
 
Mulla napsahti tänää ilmeisesti kalvot.. ai jumpe että se tuntu hassulta. Semmoi ihmeellinen ääni ja se tuntuma. Muutenki on alkanu supistelemaa iha eri tavalla ku tähä mennessä.. voi ku jotain alkais tapahtumaan..

39+0
 
No tää on nyt ihan hyihyi k 18 juttua mut kun eipä oo itellä näkyvyyttä tonne alakertaan, ni mies tokas mulle tässä eilen et herranjestas, kuin sul on noin turvoksissa "toi" :D "onks se kipee?" No ai onko ja onko ihme jos on kipuineen turvoksissa kun vauva työntää päätä niin että tuntuu että läpi tulee ihan.
Ite on välillä vaan vilkassu peilistä kun yrittäny pitää karvat pois mutta ei sitä itse niin kai sitten enää huomioi onko turvonnu ku tuntuu niin turvonneelle kaikkiaan

Mä koitin eilen selittää miehelle näitä tuntemuksia: "kuvittele, että joku tunkisi nyrkkiä tai isoa limsapulloa ilman liukkaria HYVIN hitaasta sun p*rseeseen. Monta päivää. Ihan sama mitä teet. Pääset silloin aika lähelle - ainoa vaan, että tuntuu toisinpäin." Ei ollut kuulema kiva ajatus. Jännä. :meh:

Mun on pitänyt nyt tänään ihan seurailla tihkuuko lapsivettä, kun sellaista vaalean punertavaa eritettä tulee aina silloin tällöin. Ja siis pääsääntöisesti silloin, jos oon maannut ja nousen ylös.. tulkitsen toistaiseksi tuon olevan kuitenkin limatulppaa tai valkovuotoa, koska ei ole mun mielestä ihan nestemäistä eikä mennyt paperistakaan läpi. Pitää nyt kuitenkin tarkkailla tilannetta tässä illan mittaan..
 
Ollaan täällä kuivista limakalvoista puhuttu... Omalla kohdalla lähdin ottamaan uudelleen homeopaattisia Pulsatilla-rakeita muutama päivä sitten. Sain muusta ketjusta vinkin, että Pulsatilla ja Arnica auttais synnytyksessä ja mahdollisesti vähentäisi repeämiä. No, huomaan merkittävän eron limakalvon kunnossa. Viime viikon ti oli karheeta liukkarista huolimatta, tänään ihan niinku olis ovulaatio päällä. Aika kiva :) mulla oli vaihdevuosioireita jo monena vuonna, ja noilla rakeilla on kyllä ollut positiivinen vaikutus aiemminkin.
Katjusha rv. 39+0
 
Takaisin
Top