Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Olen yrittänyt etsiä keskustelua nuorille odottajille/äideille/kuumeilijoille, ja vasta nyt löysin tämän :angelic: Täällä 20 vuotias, joulukuun alussa plussannut :shy: Tällä hetkellä viikkoja siis 9+3, ja varhaisultrassa näkyi noin viikko sitten pieni,sykkeen kera.
Mullakin oli (ja on) pelkoa ihmisten reaktioista, juurikin nuoren iän takia,mutta tähän mennessä kaikki olleet erittäin positiivisesti yllättyneitä.. Toisaalta vain perhe (oma ja puolison) ja läheisimmät ystävät tietävät, joten en muita reaktioita odottanutkaan :)
 
Paljon onnea Putkilo :Heartred Millon sulla on laskettu aika?

Onko teidän tai puolisoiden mahdollisilla sisaruksilla jo lapsia? Tai muutenkaan suvussa lapsia? Meillä molemmilla on vain muutama lapsi suvuissa tällä hetkellä, ja hekin vähän kauempaa sukua. Eli meidän vanhemmille olis ensimmäinen lapsenlapsi, ja sekin tuo omat paineen asiaan :nailbiting: Vuos sitten kun näin tätini, kyseli hän peloissaan että ei kai ole lasta tulossa. Siihen sitten naureskelin että ei vielä moneen vuoteen :hilarious::hilarious::banghead: Osaksi paniikissa ja osaksi vauvakuume heräsi kunnolla vasta sen jälkeen.
 
12.08.19 laskettu :shy:
Puoliso on ainut lapsi, ja hänen suvussa ei pahemmin lapsia ole. Mutta mun molemmilla isosiskoilla on pieniä lapsia. Vanhemmalla 5, 4 ja 2 vuotiaat ja toisella 4, 2 ja tän vuoden alussa syntyvä, joten omilla vanhemmillani nyt 5 lastenlasta, ja tänävuonna tulossa kaksi lisää :grin Jokaista siskojen lasta olen hoitanut ja saanut läheltä nähdä millaista se vauva arki on (ja tietenkin arki isommankin lapsen kanssa) , mutta sen sijaan että se olisi helpottanut omaa vauvakuumetta, se vain vahvisti omaa uskoa siitä että se on juuri sitä mitä tällä hetkellä haluan :shy:
 
Oho :joyful: Ihanaa kun on sitten saman ikäisiä serkkuja :cat:

Mulla kävi vähän sama kummitytön kanssa, mun serkun nuorin lapsi on siis. 1,5 vuotta on nyt ja ainakun käyn siellä niin vahvistuu vaan se että tollasen sählärin haluun meillekkin ja vielä enemmänkin :Heartred

Kävin just ostamassa vauvakirjan odotellessani miestä töistä. Ainakin vaikutti olevan tosi informatiivinen, kertoo raskaudesta paljon mutta myös vauva ja taaperoiästä :p
 
Mulla itellä nuorimmat sisarukset on vasta 3 ja 4v :joyful:
Mun biologisilla sisaruksilla ei oo vielä lapsia. Miehen puolella taas kaikilla muilla paitsi sillä on lapsia, mutta toki hän on nuorimmainen. :grin
Aiemmin oli tapana sanoa että vauvakuume katoaa aina kun käy kotona, ku molemmat muksut niin energisiä ja toistensa kimpussa kokoajan. :woot:
 
dadapls, en siis tarkoittanu, että muidenkin pitäis yrittää lasta opiskelujen välissä.:grin Totesin vain, että meillä on sellainen tilanne. Ja meidän opinnot onkin loppusuoralla, joten toimisin varmaankin hieman eri tavalla, jos aloittaisin nyt opinnot tai ne olisivat kovin alkuvaiheessa.:)

Onnea Putkilo!:joyful: Onko sulla ollu pahoinvointia tai muita oireita? Itteä mietityttää se, että entä jos tulee todella huono olo varsinkin jo siinä raskauden alkuvaiheessa, että pystynkö tekemään vielä silloin ainakin suht normaalisti opintoja eteenpäin.

Meillä ei oo kummankaan suvussa hirmusesti pieniä lapsia, joten oltais sen suhteen ensimmäisten joukossa. Veikkaan, että monet sukulaiset olettavat, että sitten kun opiskelut loppuu, niin oon ensin muutaman vuoden töissä ja sit vasta alettais yrittää. Niin itsekin ajattelin vielä puolitoista vuotta sitten, mutta niin ne suunnitelmat muuttuu.:angelic:
 
Mulla alkoi pahoinvointi muistaakseni viikoilla 6+0:grin Mulla pahoinvoinnin ensimmäiset 2 viikkoa oli kyllä ihan järkyttäviä. Oksensin siis lähemmäs 20 kertaa päivässä, tai jopa yli. Ei pysynyt sisällä ees nesteet. Mies joutuiki tehdä ruuat, ( joita kuitenkin joutui syömään lähes yksin) hoiti siivoomiset, kauppareissut, kissojen hoidot yms. Ja lisäksi vielä kiikutti mulle kokoajan sänkyyn mehua yms, koska aina kun koitin nousta ylös, ni oksennushan siinä tuli :meh: Parina pahimpana päivänä makasinkin patjalla lattialla ämpärin vieressä, kun en enää vessaan meinannut jaksaa kävellä. Nyt sitten hieman yli viikon jo ollut parempi. Oksentelen vieläkin välillä, mutta yleensä enintään noin 1-2 kertaa päivässä, ja esimerkiksi eilen en kertaakaan :shy: Kaupassakin pääsee jo käymään, ja siivoaminenkin alkaa onnistua paremmin. Etominen ei kyllä ole vielä kadonnut minnekkään, joten ruuan laitto yms on vähän siinä ja siinä, ja välillä joutuukin juuri kesken ruuanlaiton juosta oksentamaan. Elikkä lopputulos on se, että itse en ois muutamaan viikkoon pystynyt normaalisti opiskelemaan yms, mutta kyllä nyt alkaa jo onnistua arki pikkuhiljaa :) Mutta onneks me myös ollaan yksilöitä, joten hyvällä tuurilla jotkut ei voi pahoin ollenkaan yms, ja oon kyllä ite kiitollinen jos toi pahin vaihe nyt oli tossa :grin Tulipas pitkä selitys...
 
Voi ei:nailbiting: Saa nähä, miten pahaa pahoinvointia sitä itselle sitten mahdollisesti tulee.o_O Onneksi olosi on kuitenkin ollut parempaan päin ja jospa se siitä koko ajan enemmän vain helpottaisi.:Heartred

Aiemmin muuten pohdiskelin niitä monivitamiineja, että onko niissä jotain haitallisia päällekäisvaikutuksia, niin Yleltä löysin ainakin uutisen, jossa eräs Yliopiston apteekin proviisori kommentoi asiaa näin: "Monivitamiinivalmisteissa voi olla mukana esimerkiksi rautaa ja kalsiumia. Niissä samanaikainen nauttiminen ei haittaa, sillä valmistajien mukaan tabletin eri kerrokset imeytyvät eri aikaan." Taidan siis itse ainakin monivitamiinipurkin sitten kun jätetään e-pillerit pois.:)

Mitäs teille kuuluu?:joyful:
 
Mä oon ainakin syönyt sellasia mama monivitamiineja. Mulla on se pahin vaihe olossa ohi, ainakin näillä näkymin. Edelleen oksennan yleisesti noin kerran tai kaks päivässä, mutta yleensä vain aamulla, liiaan pitkän ruokatauon takia. Väsymyskin vaivaa vähän harvemmin kun aijemmin, toki ihan päiväkohtaista :grin
 
Okei no hyvä kun selvisi nyt, pitää käydä itekkin hakemassa monivitamiinia. Muuten! Luin tossa yks päivä että kun yrittää lasta niin miehellekkin voi tehdä hyvää syödä foolihappoa, vaikuttaa positiivisesti siittiöiden laatuun tms. Eli eipä mene nekään hukkaan kun oon jo ostanu.

Mulle kuuluu hyvää mutta jännittää aika paljon. On nimittäin aika paljon ollut raskausoireita ja kipuja, mutta halpistestit näyttää (vielä) negaa. Huomenna teen herkän testin. Kierrosta pituudesta ei ole mitään hajua mutta ensi viikon lopulla uskoisin alkavan eli oon ajoissa testaamassa. Syy siihen on että kierukka on edelleen..:arghh: Eli se pitää ottaa heti pois kun tietää, ja silloinkin 50% keskenmenon riski :sad001 Sanoisin kyllä että ainakin olen ollut, joko tosi aikainen keskeytyminen tai sitten vielä edessä, sen verran tuntuu. Toivottavasti kohta selviää.
 
Ainiin tosiaan onnea putkilo plussasta!
Toivottavasti pahoinvointikin loppuu ajankanssa.
Itsellä aivan hirveä oksennus kammo joten toivon että säästyisin ainakin vähän vähemmällä. :grin

En saanut ovista kiinni tässä kierrossa ja nyt flo näyttää että menkat alkais 6pvän päästä.
Koko kierron on ollut outoja kipuja alavatsassa muistuttaa vähän lieviä menkka kipuja. :nailbiting:

Itse olen myös harkinnut juuri niiden mama vitskujen ostamista kun ei tarvisi ku se yksi tabletti muistaa. :hilarious:

Greippimehua join puolikkaan lasillisen aamua iltaa n.viikkon oletettua ovista ennen ja pari päivää jälkeen. Aivan hirveän makuista se oli kyllä, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. :yuck:
 
Joo mulla mieskin söi foolia, en tiedä oliko mitään apua, mutta eipä ollut haittaakaan :)
Jemuli, harva onneksi kärsii ihan näin voimakkaista oksenteluista, tai ainakin niin mä oon ymmärtänyt. Ja mulla voi vaikuttaa että oon aina ollut kauheen herkkä oksentelemaan :grin Äiti sanoikin että jo pienenä olin joka asiasta että "oksettaa oksettaa"..
dadapls, toivotaan tosiaan että pian selviää!
 
jemuli, onko sulla yleinsä kipuja jo noin monta päivää ennen menkkoja? Mulla kun alkaa usein vasta pari tuntia vuodon jälkeen sattumaan, ni siks on outoa että jo 1,5vk ennen tuntuu (ei oo ovis). Joka kerta kun tulee kipuja odotan seuraavaks verta mutta ei oo vielä tullu mitään.. Ja reisiinkin säteilee.

Toinen mikä tuli mieleen on että jos se kierukka on alkanu seikkailemaan. Mutta se ei selitä muita oireita :sad001 Ärsyttävää että sattuu ja on huono olo mutta jos siellä on pieni toukka niin kestän :joyful:

putkilo tsemppiä!! Onneksi nyt vähän parempi edes. Mutta niinhän se menee, ite en oo ikinä helposti oksentanu mutta vatsakivut tulee herkästi. Joten näillä mennään.
 
Viime kierrossa kivut alko päivää ennen menkkoja, mut sitä edellisessä miltei viikko ennen että vaikea sanoa mistä johtuu. :banghead:
 
Okei :sad001 Epätietoisuus ei oo kivaa. Update: tein herkän testin aamulla ja oli nega. Mutta kun ei kierrosta ole tietoa niin voi olla että vieläkin liian aikasin testasin. Taidan mennä joka tapauksessa käymään lääkärillä/gynellä alkuviikosta jos kivut jatkuu :inpain: Ens kiertoa odotellessa..
 
Mäkin oon lukenu, että myös miehen kannattais syödä foolihappoa. Ja mitähän sinkkiä ja muita vitamiineja oli mainittu siihen, että vaikuttaa siittiöihin.:bookworm:

dadapls, kannattaa kyllä käydä varuilta. Toivottavasti selviää kipujen syy.:sorry:
 
Toissailtana alko vuoto kp25, hyytymiä täynnä. Ja kivut loppu siihen, oireet pari päivää ennen. En edes haluu miettiä tätä enää, sovitaan että on menkat niin ei tuu paha mieli. :angelic: Mites teillä menee?
 
Mulla nyt kp27 ja flo ennustaa menkkoja ylihuomiselle. Aika hyvin on pitäny paikkaansa, nyt saa jännätä ihan todenteolla. :nailbiting:
Testiä en ole tehnyt kun on ollut niitä menkkamaisia kipuja ja repäisy kipuja. Niin jotenkin on tunne että en oo raskaana ja kyllä ne menkat sieltä alkaa. Tissit on ollut kans tosi kipeät, öisinkin herään kääntyessä siihen kipuun.:hilarious:
Toisaalta mun tissit on aina kipeät joku viikko puolitoista ennen menkkoja.
 
Hyvä kun pystyt olee testaamatta liian aikasin, mä kuulun näihin himotestaajiin :hilarious: toivottavasti tulee ylläri teille :Heartred

Äsken kävin kierukan poistossa että kohta pääsee oikeesti yrittämään .. :eek:
 
Takaisin
Top