Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Moikka Hm90:greet025 Kiva saada useempia ihmisiä höpöttelemään tänne. Huomasin, että itsellä on taas viikko vierähtänyt siitä, kun on viimeksi tullut kirjoiteltua. Jotenkin vaa aika hujahtaa tosi nopeasti, kun on kauheasti koulujuttuja päällekkäin tällä hetkellä. Onko teillä jotain hyviä aikataulutusvinkkejä tai teettekö itellenne joitakin listoja avuks? Vai sujuuko arjen aikatauluttaminen ongelmitta?:grin

Ihana kyllä kuulla teidän kuulumisia. Itsellä vauvakuume on nyt silleen ”sopivalla asteella”. Tai kun tietää, että syksyyn ottaa, nii jotenki osaa malttaa sinne asti ainakin tällä hetkellä. Mut tosi kiva lukea toisten raskauksista ja jännäillä muiden plussia:)

Ehkä se, kun saa jollain tavalla edes jutella vertaistensa kanssa (kun omissa kaveriporukoissa muilla ei ainakaan tietääkseni ole vielä ajankohtainen asia), niin on ollut sellaista lääkettä tähän kuumeiluun. Ei siis vauvakuume ole todellakaan lähtenyt, päinvastoin vahvistunut se halu, että jospa ens vuonna meilläkin olisi pikku piltti. Mutta ei ole sellaista tunnetta joka päivä, että oispa jo syksy, vaan osaa nauttia vielä tästä keväästä miehen kanssa ihan kahdestaan:rolleyes:
 
Mulla on aikatauluttaminen vähän hukassa tällä hetkellä. Aluks suju hyvin niin että tein ainakun oli aikaa mutta nyt tähän tuli toi reissu väliin niin en tiedä miten jaksan huomenna taas alottaa opiskelua :banghead: Eli pitää varmaan ihan tehdä listaa että mitä tekee minäkin päivänä.

Mulla on tavallaan helpottanu kuumeilu koska nyt tiedän että on ainakin yritystä. Toisaalta taas nyt miehen kanssa kokoajan mietitään miten hoidetaan esim lomat yms sillon, nimiäkin jo valmiina :oops: Tässä just alko luteal phase eli oottelen vaan millon pääsen testaamaan, ja koitan nyt testata mahdollisimman myöhään etten turhaan innostu. Kuvittelen jo kaikkeen vauvan mukaan minne meen. Eli enään ei oo sellasta epätoivosta itkua kun ei ole vauvaa vaan toiveikasta odottelua millon sellanen tulee :Heartred
 
Mulla oli ennen ehkäisyn lopetusta tosi paha vauvakuume, siis ihan rasittavuuteen asti. Tuntui että piti oottaa ikuisuus, vaikka ei todellakaan pitänyt. Kun näin toisten vauvoja niin ihan itketti, ja lapsen kaipuu oli ihan valtava yhtäkkiä. Heti kun jätettiin ehkäisy,niin jotenkin tuntui että pahin rauhottui. Ja kun kolmannesta jo tärppäsi niin olin onneni kukkuloilla, mutta myös tosi yllättynyt että meni niin äkkiä. En tiiä mikä mulla siinä vaikutti. Oletin että vaikka koitan ottaa rauhallisesti, niin alkaisin hermoilemaan ihan samantien. Kun kaks kertaa ne menkat tuli, niin kummallaki kerralla olin vähän että no höh, mutta ei ollut mitään vahvaa pettymyksen tunnetta. Mut varmasti johtui vaan siitä että ei oikeasti joutunut odottamaan kauan kun vertaa moniin muihin. Mun mielestä tärppäsi kyllä niin nopeasti, että saa olla oikeasti kiitollinen kun näin helposti raskautui :Heartred
 
dadapls nyt sitten jännäämään minäkin oviksia tikutin, mutta sain kiinni vain yhdessä kierrossa.
Tässä tärppi kierrossa en saanut tikulle eikä ollut pahemmin "limojakaan" mutta tärppäsipäs kuitenkin. :grin
Ainiin ja mää latasin flo sovelluksen ja aloitin kiertojen merkkaamisen vasta ehkäisyn pois jätön jälkeen, koska mulla ainakin kierto muuttui aivan erilaiseksi. Jos olisin laittanu aiemmankin kierron niin se näytti aivan eriä. Joten aloitin "puhtaalta pöydältä" ja aika hyvin piti kyllä paikkaansakkin ennusteet. :rolleyes:

Putkilo ihanaa että kaikki kunnossa. Mää jännitän vielä varmaan ainaki kuukauden verran omaa nt-ultraa. :hilarious::nailbiting:
 
Jemuli, mulla menkat tosiaa kaks kertaa ehti olla ehkäisyn lopettamisen jälkeen, ja niiden perusteella ennusti flo ovulaation sille kuulle kun tulin raskaaksi. Ja aika hyvin ennustikin kun raskaana ollaan, ja jos en ihan väärin laske niin ovulaatio on ollut just aikalailla sillon kun flo niin ennusti :happy: Hauska miten kahdesta kierrosta sai noin selvän "tuloksen".
 
Tekis mieli itellekin ladata jo Flo, kun tuntuu, että kaikki hehkuttaa sitä:woot: mutta just samoilla linjoilla oon ku jemuli, että ootan, et e-pillerit on eka syöty loppuun, ku ei tiiä millaiseksi se kierto sit oikein muuttuu.

Just viimeks kirjotin, että vauvakuume on siedettävällä tasolla, niin nyt on taas tullu fiiiliksiä, että kyllä syksyyn on hirmu pitkä aika. Tämäkin johtuu varmaan siitä, että sain kuulla, että puolituttu (ei edes millään lailla kaveri) oli saanut vauvan. Ja en voinut sille mitään, että mieleeni hiipi ajatus, että jos hän on saanut lapsen, niin kyllähän minullakin pitäisi olla jo. Hän ei siis ole vaikuttanut henkilöltä, joka haluaisi nuorena lapsia ja on tietyt syyt, miksi aattelen näin hänestä. Ja siis itse olen kyllä sitä mieltä, että jos on mahdollista niin lapset kannattaa tehdä nuorena. Mutta tuli vain sellainen tunne, että mää oon myöhässä jo tän asian kanssa:rolleyes:

Putkilo ja jemuli, teittekö kumpikaan siinä kolmannessa kierrossa jotain eri tavalla, kun tärppäs? Oliko vähemmän stressiä tms.:)

dadapls, mää pidän täällä peukut pystyssä, että tärppäis nopeesti:happy:
 
Muokattu viimeksi:
Unisieppari, mun mielestä en tehnyt mitään eritavalla. Ehkä tuli "hempeiltyä" enemmän miehen kanssa sinä viikonloppuna (ovulaatio) , kun oli miehen syntymäpäivät :hilarious: Ja mun ainut raskautumista "edistävä" keino olikin makoilu jälkikäteen, en juossut heti suihkuun yms niinkun yleensä mulla tapana. Tiedä sitten että onko siitä mitään hyötyä, mut eipä haittaakaan ollut. Itseasiassa kahdessa aijemmassa kierrossa olin varmempi, että oiskohan tärpännyt. Onnistuneessa kierrossa olin ihan varma että menkat tulossa kun oli sen tapaisia kipuja ja en todellakaan ole raskaana. Tein testin, koska ajattelin että menkat myöhässä ihan vaan sen yliajattelun takia, ja sitten kun nään negatiivisen testin niin ne tuleekin sieltä sitten heti :grin Toisin kävi :Heartred
 
Tiiättekö vaikuttaako kuume miten ovulaation jälkeen kiinnittymiseen tms? Eilen dpo2 oli kauhee päänsärky kokopäivän ja tänään sama mutta lisäksi aamupäivästä lämpöä oli 36.7° ja siitä 5-6h päästä 39° :inpain: Nyt ”enään” 38.5° kun otin särkylääkkeen (entä vaikuttaako se?) ja alkaa olo olemaan parempi. Vähän nippailua vatsassakin mutta voi olla ruuan vähyydestä. Kauan pihistelin sen särkylääkkeen kanssa mutta sitten oli ihan pakko ottaa kun olo oli niin huono. Yleensä en laske kuumetta lääkkeillä vaan annan sen tappaa bakteerit mutta tuntu että järki lähtee.. No ei sillä väliä mutta voiko tommonen esim estää kiinnittymisen? :eek:
 
Unisieppari, mullakin tuttu sai vauvan joulukuussa (sieltä se päätös ehkäsyn lopettamisesta sai vahvoja vaikutteita:angelic:). Pelottaa vähän kun jossain vaiheessa sinne menossa että alanko itkemään tms kun kokoajan stalkkaan instassa uusia kuvia ja selitän miehelle heistä :hilarious:
 
Tiiättekö vaikuttaako kuume miten ovulaation jälkeen kiinnittymiseen tms? Eilen dpo2 oli kauhee päänsärky kokopäivän ja tänään sama mutta lisäksi aamupäivästä lämpöä oli 36.7° ja siitä 5-6h päästä 39° :inpain: Nyt ”enään” 38.5° kun otin särkylääkkeen (entä vaikuttaako se?) ja alkaa olo olemaan parempi. Vähän nippailua vatsassakin mutta voi olla ruuan vähyydestä. Kauan pihistelin sen särkylääkkeen kanssa mutta sitten oli ihan pakko ottaa kun olo oli niin huono. Yleensä en laske kuumetta lääkkeillä vaan annan sen tappaa bakteerit mutta tuntu että järki lähtee.. No ei sillä väliä mutta voiko tommonen esim estää kiinnittymisen? :eek:
Pakko tulla kommentoimaan, vaikka oon tässä ketjussa ollut jo jonkun aikaa hiljaa, kun tuntunut että oonkohan jo liian vanha :grin
Muistaakseni ibuprofeeni (esim. burana) saattaa vaikeuttaa munasolun irtoamista ja kiinnittymistä . Mutta jos oot ottanut esim panadolia niin ei pitäisi vaikuttaa mitenkään :)
 
Otin buranaa.. :arghh: Mutta eikö kiinnittyminen oo jossain dpo6 jälkeen eli ehtiiköhän vaikuttaa.. Oon ihan tokkurassa ollu kokopäivän en tullut ees ajatelleeksi että särkylääkkeitä on erilaisia :sad001
 
Se varmaankin pitäis ottaa heti kiinnittymisen aikoihin että vaikuttais. Kun eihän särkylääke kovin kauaa elimistössä vaikuta :think005 ja tuokin oli vain että SAATTAA vaikuttaa, eli älä menetä toivoa :wink
 
Tulehduskipulääkkeen käyttö hedelmöittymisen aikaan voi nelinkertaistaa aikaisen keskenmenon riskin. Samoin on havaittu, että ensimmäisen kolmen raskauskuukauden aikana käytetyt tulehduskipulääkkeet heikentävät syntyvän lapsen hedelmällisyyttä, eli hänellä on sitten vuorostaan vaikeuksia saada omia lapsia.
https://www.reproductivepartners.com/blog/3832/nsaids-may-increase-risk-of-miscarriage.html

Burana ei ole turvallinen, edes ennen kiinnittymistä, mutta jos on buranan ottanut, on sitä turha surra, koska asia ei suremalla muuksi muutu. Tulevaisuuteen voi vaikuttaa, menneisyyteen ei, joten huolehtii vain, ettei jatkossa buranaa käytä.
 
Hei, täällä yks jolta poistettiin hormonikierukka 21.1. Ajatuksella että kolmas tulee ku on tullakseen. Mitään tyhjennysvuotoa ei kyllä oo vieläkään näkyny, mietin et onko tää normaaliakaan o.o joka päivä poiston jälkeen on kyllä peitto heilunu välillä useamminkin

tuun huutelemaan ulkopuolelta, kerta sulla ei menkkoja oo tullu kierukan kanssa, sulla on mitä varmemmin ollut tosi ohut kohdun limakalvo (normaalia kierukan kanssa, siks ne vuodotkin on poissa) ja nyt ei vielä oo ollu mitään mitä poistella vuotamalla. Ovis voi normaalisti tulla ja se kalvo siellä nyt on päässyt paksuuntumaan. Raskaaks oot voinu tulla vaikka heti ja toisaalta kuukautiset voi alkaa tässä minä päivänä hyvänsä tai vaikka vasta kuukauden päästä. Vaikea siis arvioida. Mutta normaalia se on!
 
Tekis mieli itellekin ladata jo Flo, kun tuntuu, että kaikki hehkuttaa sitä:woot: mutta just samoilla linjoilla oon ku jemuli, että ootan, et e-pillerit on eka syöty loppuun, ku ei tiiä millaiseksi se kierto sit oikein muuttuu.

Just viimeks kirjotin, että vauvakuume on siedettävällä tasolla, niin nyt on taas tullu fiiiliksiä, että kyllä syksyyn on hirmu pitkä aika. Tämäkin johtuu varmaan siitä, että sain kuulla, että puolituttu (ei edes millään lailla kaveri) oli saanut vauvan. Ja en voinut sille mitään, että mieleeni hiipi ajatus, että jos hän on saanut lapsen, niin kyllähän minullakin pitäisi olla jo. Hän ei siis ole vaikuttanut henkilöltä, joka haluaisi nuorena lapsia ja on tietyt syyt, miksi aattelen näin hänestä. Ja siis itse olen kyllä sitä mieltä, että jos on mahdollista niin lapset kannattaa tehdä nuorena. Mutta tuli vain sellainen tunne, että mää oon myöhässä jo tän asian kanssa:rolleyes:

Putkilo ja jemuli, teittekö kumpikaan siinä kolmannessa kierrossa jotain eri tavalla, kun tärppäs? Oliko vähemmän stressiä tms.:)

dadapls, mää pidän täällä peukut pystyssä, että tärppäis nopeesti:happy:

Mulla oli tärppi kierrossa ennen ja jälkeen ovulaation greippimehu käytössä. Yritin myös olla stressaamatta liikoja ja sama kuin putkilolla niin olin varma etten ole raskaana vaan viivathan sieltä tuli. :rolleyes:
 
Putkilo ja Jemuli, näkyykö teillä jo masu? :wideyed: Katoin äsken muiden kuvia ja siellä jo viikolla 8-10 oli sen kokosta vatsaa että olisin ite veikannu ihan muuta :bag: Ei siis mitenkään loukkaavasti vaan ehkä en vaan oo tajunnu kuinka isoks se vatsa tuleekaan mutta jotenki aattelin että alkaa näkyä pikkuhiljaa vast jossain vkl 15 o_O Aattelin meinaa ite kertoa (sitten olevasta) raskaudesta tyyliin yli puolessa välissä mutta ei taida onnistua..
 
Pitää kyl miettii, mitkä ois semmosia stressinhallintakeinoja, jotka sopis itelle parhaiten. Oon kans lukenu paljon stressin vaikutuksesta raskautumiseen ja tiiän, että siinä on itelle just haaste olla stressaamatta liikaa:rolleyes:

Itse haluisin myös pitää raskauden salaisuutena sinne 12 viikolle saakka, mutta on se aika yksilöllistä, miten masu lähtee kasvamaan. Mietin sitäkin, että muuten ruokavalion en uskoisi paljastavan raskautta, mutta omat haasteensa tuo kyllä graavilohi. Se, kun on tunnetusti omaa herkkua, niin olisi muiden mielestä outoa, jos esimerkiks sukulaisten luona kieltäytyisin siitäo_O Pitää varmaan alkaa puhumaan, miten on kyllästynyt siihen, kun on tullut niin paljon syötyä sitä:grin

Onko teillä joitain ruokia tai juomia, joista kieltäytyminen voisi saada ystävät tai sukulaiset epäilemään mahdollista raskautta jo ennen kuin varsinaisesti haluaisitte paljastaa asian?
 
Takaisin
Top