Neuvolat, ultrat ym.

Miten noi seulontaverikokeet menikään... Siis kauanko voi kestää että tulokset tulee näkyviin omakantaan? Kävin labrassa 31.5. ja sanoin että ota kaikki mistä on lähete (seulonnat, veriryhmävasta-aineet ja kilpirauhasarvot). Kilpparitulokset sain aikaa sitten mut seulontanäytteet ja veriryhmävasta-aineet näkyy omakannassa pelkästään tutkimuspyynnöt-kohdassa, ei ollenkaan siinä alempana tehdyissä tutkimuksissa. Pitääkö sen mennäkin näin? Että ne sit vasta pamahtaa tehtyihin kun tulokset on valmiit? Vai tarkottaako tää ettei niitä ookaan jostain syystä ees otettu?
 
Miten noi seulontaverikokeet menikään... Siis kauanko voi kestää että tulokset tulee näkyviin omakantaan? Kävin labrassa 31.5. ja sanoin että ota kaikki mistä on lähete (seulonnat, veriryhmävasta-aineet ja kilpirauhasarvot). Kilpparitulokset sain aikaa sitten mut seulontanäytteet ja veriryhmävasta-aineet näkyy omakannassa pelkästään tutkimuspyynnöt-kohdassa, ei ollenkaan siinä alempana tehdyissä tutkimuksissa. Pitääkö sen mennäkin näin? Että ne sit vasta pamahtaa tehtyihin kun tulokset on valmiit? Vai tarkottaako tää ettei niitä ookaan jostain syystä ees otettu?


Mulla meni vajaa viikko että oli kaikki otetut labrat näkyvillä omakannassa.

2016 vuonna kysyin labrasta kuinka noi tulokset kantaan tulee ku välillä tuli hetkessä ja välillä jätti kokonaan tulematta.
Sanoi vain, että välillä jostain syystä menee pari viikkoa että tulokset näkyvillä ja jos on tähtimerkintä eli poikkeava arvo niin sitä ei kantaan laitettaisi ollenkaan.
Mulla oli kyllä yks arvo tuolloin vähän yli viitearvon ja se kannassa tähtenä näkyi. Seuraava tulos ei sinne enää tullut kun meni huomattavasti yli viitearvon.

En sitten tiedä onko jo muutoksia kantaan ehtinyt tulla tässä kahden vuoden aikana.
 
Mulla meni vajaa viikko että oli kaikki otetut labrat näkyvillä omakannassa.

2016 vuonna kysyin labrasta kuinka noi tulokset kantaan tulee ku välillä tuli hetkessä ja välillä jätti kokonaan tulematta.
Sanoi vain, että välillä jostain syystä menee pari viikkoa että tulokset näkyvillä ja jos on tähtimerkintä eli poikkeava arvo niin sitä ei kantaan laitettaisi ollenkaan.
Mulla oli kyllä yks arvo tuolloin vähän yli viitearvon ja se kannassa tähtenä näkyi. Seuraava tulos ei sinne enää tullut kun meni huomattavasti yli viitearvon.

En sitten tiedä onko jo muutoksia kantaan ehtinyt tulla tässä kahden vuoden aikana.

Jaahas... Toivottavasti ei ainakaan hälyttäviä tuloksia olis jos se voi olla yks syy ettei näy. Ei kai täs voi muuta kun odotella että ne tulis. Ja kysyä torstaina ultrassa jos siellä olis tietoo.
 
Jaahas... Toivottavasti ei ainakaan hälyttäviä tuloksia olis jos se voi olla yks syy ettei näy. Ei kai täs voi muuta kun odotella että ne tulis. Ja kysyä torstaina ultrassa jos siellä olis tietoo.

Mutta sit taas luulis että sinne olis jokatapauksessa tullu jotain arvoja näkyviin ettei kaikki arvot vois olla hälyttäviä.
Jännä juttu kyllä miksi ei näy..
 
Mulla oli tänään nt-ultra. Siellä kaikki kunnossa. Oli niin ihanaa nähdä pikku tyyppi siellä liikkumassa. Niskaturvotus 1,1 että ok.

Kävin verikokeissa ja nipt tai vastaava niin kuulemma kertoo meille sukupuolenkin ens viikolla. Tuntuu niin hurjalta. Tyyppi 5,5 cm ja sukupuoli tutkitaan verestä.

Tehtiinkö sulle Nipt-testi yksityisellä vai julkisella puolella?
 
Olitkos säkin eppis. Tampereen alueella? Mulla ei nimittäin näy vielä ja otettiin kans toukokuun lopussa. Luulen et tulee ultran tulosten kanssa näkyviin..
 
Olitkos säkin eppis. Tampereen alueella? Mulla ei nimittäin näy vielä ja otettiin kans toukokuun lopussa. Luulen et tulee ultran tulosten kanssa näkyviin..

Joo Tampereelta oon. Onpas huojentavaa kuulla et sulla sama. Mietinkin et voisko olla joku alueellinen juttu et täällä tehdään erilailla. Ei auta siis kun ootella.
 
On kyllä tosiaan ihme juttu teillä eppis ja Larra! Ei kai ne nyt noin kauaa saisi kestää, varsinkin isossa kaupungissa. Asun itte pienessä kaupungissa ja täällä ne tulokset tuli omakantaan käytännössä heti.
 
Jyväskylässä ei tuu mitkään labrat omakantaan ollenkaan kun labra on ulkoistettu fimlabille., kaikki labrat pitää itse kysyä eikä tule siis sen jälkeenkään omakantaan. Onkohan siellä sama, vai pitäisikö niiden tulla?
 
Mulla tuli täällä Oulun seudulla heti samana iltana muutamat tulokset omakantaan, lähinnä siinä oli vaan hiv yms tuloksia, niitä ”luvullisia” tuloksia tuli seuraavana päivänä.. Nyt en oo käyny edes kattomassa et tuliko sinne lopulta ne kaikki riskiluvutki yms.

Tänään oli toinen neuvola ja tuntu vähä ”turhalta” koko käynti, ku vasta tasan viikko sitte oli toi perusteellinen np-ultra ja nyt se ei sen takia ultrannutkaan, mut sain kuulla ne sydänäänet ekan kerran :) Muuten pelkkää kuulumisten vaihtoa ja seuraava käynti onki sitte eka lääkärineuvola..
 
Meilläkin on ulkoistettu fimlabille mutta siellä otetut muut tulokset on tullu näkyviin omakantaan.
 
Eikös ne lab tulokset tuu omakantaan oman terkkarin tai siis sen kuka ne on tilannut kautta? Tai siis ettei suoraan labrasta ilmesty sinne vaan menee viesti th että labrat valmiit ja hänen pitää ne jotenki tarkistaa ja hyväksyä niin sitten vasta siirtyy kantaan? Näin minä ainakin käsittänyt.
 
Mullakin on 1,5 viikkoa verokokeista eikä ne näy omakannassa, neuvolassa sanotiin et viikossa tulee tai ultra kannattaa varata viikon päähän. Joten ei päästy ultrassa vielä katsomaan niitä seulontajuttuja/arvoja mitänytolikaan:rolleyes:
 
Mulla on muuten kans tommonen muistikuva, että pyytävän tahon pitää ensin hyväksyä labrat ja sit vasta siirtyy. Mutta tänään ultrassa kyllä näkyi jo verikokeen tulokset, ainakin noihin riskilukuihin tarvittavat.
 
Kävin ylimääräisellä neuvolakäynnillä tänään kummallisen huimauksen ja heikotuksen vuoksi. Kotona verenpaineet ollu alhaiset, mitä epäilin itte aluksi syyksi, mutta nyt tietenkin neuvolassa oli melkeinpä jopa korkeat :oops: Taisi olla pientä jännitystä ilmassa..

Sain alhaiseen verenpaineeseen ohjeeksi suolojen syöntiä ja jopa salmiakin ja lakun :eek: Kuinka neuvolatäti voi neuvoa syömään salmiakkia, kun se on täyskieltolistalla..? Eikös siinä sikiön kehitykselle haitallisiaki vaikutuksia ole, eikä pelkästään verenpainevaikutuksia.

Pääsen kuitenkin kilpirauhaskokeisiin varmuuden vuoksi, kun muuten niitä ei otettaisi.
 
Kävin ylimääräisellä neuvolakäynnillä tänään kummallisen huimauksen ja heikotuksen vuoksi. Kotona verenpaineet ollu alhaiset, mitä epäilin itte aluksi syyksi, mutta nyt tietenkin neuvolassa oli melkeinpä jopa korkeat :oops: Taisi olla pientä jännitystä ilmassa..

Sain alhaiseen verenpaineeseen ohjeeksi suolojen syöntiä ja jopa salmiakin ja lakun :eek: Kuinka neuvolatäti voi neuvoa syömään salmiakkia, kun se on täyskieltolistalla..? Eikös siinä sikiön kehitykselle haitallisiaki vaikutuksia ole, eikä pelkästään verenpainevaikutuksia.

Pääsen kuitenkin kilpirauhaskokeisiin varmuuden vuoksi, kun muuten niitä ei otettaisi.

Mun mielestä lakut ja salmiakit eivät oo ns. täyskieltolistalla, niiden syöntiä ei vain suositella runsaasti. Itse ainakin oon syönyt muutamia yksittäisiä mustia karkkeja silloin tällöin enkä usko siitä olevan mitään haittaa :) Mutta suolaa varmaan kannattaa sitten kokeilla lisätä josko siitä olisi apua..
 
Onks kukaa käynyt koskaan ultrassa rv16-17?
Onko vauvan sukupuoli jo näkynyt hyvin?
Mä oon nyt tosi malttamaton enkä millään kykene odottelee rakenneultraan! :woot:
Onks tääl muita hätähousuja ketkä miettineet yksityiseen ultraan menoa ennen ru:ta? :grin
Mietin yksityiselle menoa mutta mies nyt ei kovin innostunut että maksaisin siitä että saadaan sukupuoli selville. Sukupuoli jos kuitenkin selviää rv20. :rolleyes:
 
Joo oon mäki mustia karkkeja sillon tällöin muutaman syöny, kun esikoisen aikana niitä sai jonkun x-määrän syödä. Tuskin pienistä määristä todellisuudessa mitään haittaa on.. Piti vielä tarkistaa tuo Eviran sivuilta ja siellä lukee, ettei salmiakkia/lakua suositella, mutta esim. muutamasta makeisesta ei ole haittaa.

Joo naureskelinkin miehelle, että päätä pyörryttävä huimaus johtuu siitä, kun ei ole syöty sipsiä :grin Pitää yrittää vichyä juoda ja jotain muuta ei-niin-epäterveellistä.
 
Takaisin
Top