Neuvolat, ultrat ym.

Ikuinen haaveilija

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin, että olisi kiva tälläinen ketju missä voidaan jutella ultrista ja neuvolakäynneistä :) Ja vaikka laittaa ihan aikojakin tänne koska porukalla on ensin nyt varhaisultria ja neuvoloita.
 
Meillä siis ensimmäinen neuvola 23.4.ja siellä ultrataan, mutta ei vielä mitenkään tarkat viikot selviä tarkistetaan vaan onko elämää vatsassa :)
 
Varasin just ekan neuvolan, 24.4. ja sitten heti lääkärineuvola 26.4. jossa kai ainakin nettisivujen mukaan ultrataan.

Viikoista ei mitään hajua, mutta siellä varmaan selviää sitten edes vähän.
 
Muistaakseni neuvolan terkka on kyllä kans vähän mitannut, että suuntaa vois saada mutta ei mitään tarkkaa. Täällä on muistaakseni eka lääkäri vasta joskus 17+ ja siis on vain 2krt eli seuraava siitä vasta sitten 35-36 :nailbiting: Onneksi toki rakenneultra sitten tuossa välissä. Saa nähdä mitä meillä viikot näyttää nt-ultrassa että riittääkö se kerta vai pitääkö käydä uudelleen jos ei oo tarpeeksi viikkoja. Mikähän se väli olikaan kun pitää tehdä? Oliko 11-12+6?
Muoks. Näköjään täällä 10+0-13+6,toivon mukaan ennen 13+0 kuitenkin.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä mietitään varataanko omakustanteista ar-ultraa vai varataanko suoraan aika neuvolaan. Ei jaksais taas odotella viikolle 12 asti että näkis onko ketään ja lyökö sydän. Kun edellisellä kerralla oli mennyt kesken kuulemma 7 viikon aikoihin ja selvisi ultrassa viikolla 12
 
Meilläkin on koko raskausaikana vain kaksi lääkärineuvolaa, jotka molemmat on yhtä tyhjän kanssa. Ei niissä mitään ultrata, mutta sydänäänet kuunnella samoin kuin joka neuvolakäynnillä.
 
Mä en ole vielä varannut neuvolaa enkä ar-ultraa. Mietin josko huomenna jo uskaltais, sillon ois vapaapäivä niin vois helpommin soitella kotoota käsin. Huih, jännää, sit asia on taas astetta konkreettisempi!

Mä asun Helsingissä, ja mun neuvolassa ne neuvolan lääkärikäynnit on olleet ihan turhia. Niin tyhjänpäiväistä jutustelua, tuntuu että tavallisista neuvolakäynneistä sain paljon enemmän irti.
 
Mä soittelen huomenna neuvola-aikaa, kun tänään piti jo kipujen takia tunkea yksityiselle ultraan. Oli ruskuaispussi nyt 5+2 ainakin oikealla paikallaan.
Alkuraskauden ultra olis 7+0. Mennäkö vai eikö nyt kun ainakin näki että raskaus olisi oikeassa paikassa, vaikka alkiosta ei ookaan mitään tietoa vielä...
 
Meillä neuvolaan seuraavan kerran soittoaika ens tiistaina, niin soittelen sit ja varailen aikaa!! Jännää!! :)
 
Täälläkin neuvola varattu, 23.4. on se, eli mun laskujen mukaan 7+4. Huomenna lääkärin pitäis ilmoitella, että pääsenkö kunnalliselle varhaisultraan. Jos en, niin sitten varaan yksityiselle, jos uskaltaisi vaikka 6+jotain jo mennä.. :nailbiting:
 
Mulla on neuvola varattu 30.4., sopivasti vappuaattona. Meillä ei kunnallisella saa varhaisultraa, mutta pieni mahdollisuus on että neuvolalääkäri voisi ikäänkuin epävirallisesti ”kurkata” jokin kerta. :hilarious:
 
Jonkun innostamana katsoin kans esikoisen ajan äitiyskorttia ja leuka loksahti! Mulla on esikoisen aikaan ollu vasta 10+6 eka neuvola! :wideyed: Toki se on ollu heinäkuun viimesiä päivä, joten olisko neuvola ollut sitten kiinni melkein koko heinäkuun, eikä aiemmin päässyt. Ihan naurettavaa, oman onnen nojassa melkein 11 viikkoa, enkä tosiaan mitään vitamiineja sillon ymmärtäny syödä ennenku ekan neuvolan jälkeen...

Muoks. Ei mikään ihme, että muistelin, että ajanvarauksesta ekaan neuvolaan tuntui kestävän ikuisuuden..
 
Oho, sulla on köhnö ollut aika myöhään eka neuvola. :wideyed: Meillä tais olla noihin aikoihin jo nt-ultra.. Saattoi kyllä olla 11+jotain..
 
Soittelin neuvolaan ja sain ajan vasta toukokuun alkuun vappuviikolle.. eli silloin viikot 9+2. Näin meillä täälläpäin. Te toiset pääsette jo kaksi viikkoa ennemmin, vaikka mullakin tuon neuvolatädin mukaan on nyt viikot 5+3. Aika hullua, mutta kaipa se on sen takia, että siellä varmasti näkyisi/kuuluisi jotain. Kyllähän on pitkä aika, en jaksa odottaa! :shifty:
 
Mie varasin tänään ar-ultran 23.4. Kun ollaan siihen asti reissussa vaikka ens viikolla jo vois mennä. Sen jälkeen meinaan vasta soitella neuvolaan
 
Mäkin varasin tänään ar-ultran, se on ma 23.4, mulla ois silloin rv7+4. Neuvola-ajankin varasin, sen sain vasta pe 4.5, silloin rv9+1. Mutta eipä tuolla neuvolan ajankohdalla ole muuta väliä kuin että ehtii saada lähetteet seulontoihin ajoissa, meillä kun ei ennen nt-ultraa kuunnella sydänääniä eikä mitään, on semmosta jutustelua vaan.

Mut jee, nyt noi on varattu! 2,5 viikkoa varhaisultraan, toivotaan et pääsis tän raskauden kanssa sinne asti! :)
 
Meillä on näköjään aika monella joku aika ma 23.4. :) Mulla on se työpäivän jälkeen vasta niin voi että kun tulee varmaan pitkä päivä :nailbiting:
 
Jee, meitsikin sai varattua neuvola-ajan ja 27.4. mennään! Aattelin että pidän tuon ar-ultran joka tapauksessa tuolla puolentoista viikon päässä. Josko siellä näkyisi sitten jotain muutakin kuin ruskuaispussi, toivottavasti :)
 
Muokattu viimeksi:
Menin ja varasin ajan ar-ultraan kahden ja puolen viikon päähän, kun jännitys polttelee sen verran.
Silloin plakkarissa pitäis olla 7+3. Aika on Perhe-Artelle Helsinkiin, kun siellä hinnat oli tosi kohtuulliset: ultra 62€ + toimistomaksu 17€. Yhteensä Hintaa tulee siis 79€, mikä ei mielestäni oo ollenkaan paha.

Onko kellään ollut kokemuksia Perhe-Artesta?
 
Mä kävin Perhe-Artella Lahdessa edellisessä raskaudesta 10+ viikolla, koska halusin vain varmistaa että kaikki on hyvin :) vaikka 7+ viikolla olin varhaisultrassa NKL:lla :D oli asiantuntevaa porukkaa ja paljon halvempaa kuin käydä ultrassa pk-seudulla lääkärillä :) tuolloin ei ollut vielä auennut toimipistettä Helsinkiin.
 
Takaisin
Top