Neuvolat, ultrat ym.

Nt-ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin. Kaveri vastasi neuvolan laskettua 29.12. Riskiarvot pienet vaikka ikä niitä nostaa niin verikokeiden tulokset laskee. Mä oon niin onnellinen. Olin varma ettei siellä ole ketään kun ei ole pahemmin oireita. Edellisestä keskenmenneestä oksensin ja voin pahoin 24/7. Jokohan sitä uskaltais miettiä hankintoja
 
Meillä on muuten eka neuvolalääkäri vasta rakenneultran jälkeen. Jotenkin hassua, kun täällä kuitenkin osalla on se jo ollut. Elokuun alussa mennään parin päivän välein ensin ultraan ja sitten lääkäriin :D tässä ennen on vielä toinen neuvolakäynti ensi viikolla, toivottavasti silloin kuullaan ekaa kertaa sydänäänet :)
 
Onks kukaa käynyt koskaan ultrassa rv16-17?
Onko vauvan sukupuoli jo näkynyt hyvin?
Mä oon nyt tosi malttamaton enkä millään kykene odottelee rakenneultraan! :woot:
Onks tääl muita hätähousuja ketkä miettineet yksityiseen ultraan menoa ennen ru:ta? :grin
Mietin yksityiselle menoa mutta mies nyt ei kovin innostunut että maksaisin siitä että saadaan sukupuoli selville. Sukupuoli jos kuitenkin selviää rv20. :rolleyes:

Esikoinen tulossa niin en ole käynyt, mutta mieli tekisi! Ei niinkään sukupuolen takia vaan tän oireettomuuden ja mahan pienuuden, kun huolettaa onko kaikki hyvin :/ Sydänäänet kyllä löytyivät heti viime viikon neuvolassa, mutta jotenkin vaan pelottaa ettei sikiö kehity oikein tai oikeassa vauhdissa.

Rv 17 ja tuntuu että maha ei vaan kasva. Tai ehkä levenen sit niin tasaisesti joka puolelta, että sitä mahan kasvua ei huomaa :D Ahdistaa vaan tällainen oireettomuus. Ilman näitä valtavia tissejä en varmaan ees joka päivä muistais et oon raskaana :D
 
Esikoinen tulossa niin en ole käynyt, mutta mieli tekisi! Ei niinkään sukupuolen takia vaan tän oireettomuuden ja mahan pienuuden, kun huolettaa onko kaikki hyvin :/ Sydänäänet kyllä löytyivät heti viime viikon neuvolassa, mutta jotenkin vaan pelottaa ettei sikiö kehity oikein tai oikeassa vauhdissa.

Rv 17 ja tuntuu että maha ei vaan kasva. Tai ehkä levenen sit niin tasaisesti joka puolelta, että sitä mahan kasvua ei huomaa :D Ahdistaa vaan tällainen oireettomuus. Ilman näitä valtavia tissejä en varmaan ees joka päivä muistais et oon raskaana :D


Ihan ku minun tilanne.. rv 17 myös. Ainoastaan neuvolassa kuullut sydänäänet ja ultra saa uskomaan, että on siellä joku mukana. Seuraavan kerran todisteita tästä saa sitte kuukauden päästä. Ehkä se doppleri olis omiaan tämmösille oireettomille odottajille. Vois kuunnella sydänääniä, mutta toisaalta menisin varmaan vain paniikkiin jos niitä ei sitte löytyiskään.

Mulla on pikkusen ylimäärästä mukana ilman raskauttaki ja menis ihan jatkuvasta turvotuksesta tai pienestä painonnoususta seki, että työhousut puristaa.
 
Älkää esikoista odottavat ainakaan mahan pienuudesta huolehtiko. Ei mullakaan mahaa näkynyt esikoisesta ku tosi myöhään vasta, puolen välin aikoihin vasta rupesi jotain olemaan. Ja loppuun asti oli tosi siro maha, jota tietenkin kauhisteltiin, että en voi millään olla niin ja niin pitkällä. Syntyi normaalipainoinen ja terve tyttö.

Nyt kun tilanne on toinen ja on turvottanut jo melkein alusta asti, niin kyllä sitä pientä mahaa vaan kaipaakin :grin Ohjeeni on, että nauttikaa siis!
 
Komppaan tässä köhnöä, oman kokemuksen mukaan se maha oikeasti kasvaa ekan kohdalla hitaammin. :) Esikoisen kanssa maha alkoi jotenkuten näkyä joskus 20+ muistaakseni, mut nyt rv17 näyttää kun olis menossa ennemminkin 27. :hilarious:
 
Ymmärrän kyllä huolen mahan pienuudesta mutta kyllä se sieltä vielä ennättää esiin tulla. :)
Itsekin olin huolissani kun kolmatta odottaessa vatsa oli pieni kahteen edelliseen raskauteen verrattuna. Sain myös kuulla sitä kuinka pieni maha on ja syönkö itse mitään kun mahakaan ei sen isompi ole.
Terve lapsi sieltä syntyi. Oli vain himpun verran pienempi kuin sisaruksensa. :)
 
Minä kans komppaan tässä mahan pienuus asiassa, ei kannata sen takia ainakaan huolestua.
Minulla esikoisen aikaan maha oli kovin pieni koko raskauden, ja sitä jaksettiin ihmetellä ja päivitellä jatkuvasti. Vielä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa pystyin piilotella mahaa neuletakin alla, eikä sitä huomannut.
Ja terve ja normaalikokoinen tyttö syntyi 39+5.
 
Kiitos lohduttavista sanoista :) Ehkä pitäis vaan yrittää nauttia vielä kun maha on sen kokoinen että ei häiritse tekemisiä :D

Doppleria oon itekin harkinnut, mutta toisaalta ei tässä pitäisi olla kun se max. 3 vko kun liikkeet pitäisi alkaa tuntumaan. Istukka on onneksi takaseinässä niin on hyvin todennäköistä että ne tuntuu helposti sitten ajallaan.

Heinäkuu pitäisi pärjätä ilman neuvolaa, kun neuvolatäti lomailee. Sitten seuraavana onkin jo rakenneultra! Ei malttaisi oikeen oottaa :D
 
Mulla kans meni esikoisen kohdalla tosi pitkään ennenku maha näky, ei tainnu rakenneultrassakaan vielä näkyä niin että sitä huomas ellei tienny raskaudesta ja kattomalla kattonu :D
 
Mulla taas pullahti todella aikaisin esikoisesta maha näkyviin.. kyllä sitäkin taas kauhisteltiin, että kuinka jo nooooin iso :D lopussa olikin ihan jättimäinen suoraan eteen töröttävä.
Mutta mikään ei siis tunnu olevan sopiva ja suotava, aina joku kauhistelee ;D
 
Samaa mieltä Vaiana! Niinku se mahan koko nyt muille kuuluisi kuin ittelle ja neuvolatätille. Ei ihmiset ymmärrä, että raskaana olevakin voi loukkaantua, kun jatkuvasti vihjaillaan joko liikasyömisellä tai syömättömyydellä tms. riippuen, onko mahan koko katsojan mielestä liian iso vai liian pieni...

Ei pitkän päälle tuntunut kivalle, kun useat tutut kauhistelivat/ihmettelivät mahan kokoa. Ja varsinkin, kun pyöreämpi serkkuni odotti samaan aikaan omaa esikoistaan isommalla mahalla, niin mullahan oli aivan liian pieni maha häneen verrattuna! Muistatko syödä, tulee varmaan pieni vauva, oletko varmasti niin pitkällä jne.. :mad:
 
Ja se mahan koskettelu, voi luoja että meinasin pistää näpeille ihmisiä, ketkä tuli mitään kysymättä iholle.. :sour: Ja tosiaan se painon ja mahan arvostelu. Miten raskaana ollessa sitä muka on ihan vapaata riistaa kaikelle arvostelulle?
 
Juu se mahan lähmiminen on jotain ihan kauheeta! Ihan sama vaikka kokoa kauhistelevat, mutta näpit irti!
 
Minä kävin tänään ultrassa. Kaikki oli hyvin, siellä se pieni esitteli itseään oikein nätisti. Sikiö on ottanut kasvupyrähdyksen kun nyt oli päivää isompi kuin menkoista laskettuna, vaikka alkuraskauden ultrassa oli 4 päivää pienempi. Pidettiin laskettu aika 25.12 eli nyt siis 13+0. Mies oli mukana ja innoissaan kun siellä oikeasti on joku :happy:
 
Vaikka ensimmäistä odotan, tiedän jo nyt, että revin pelihousuni jos joku muu ku mun mies tulee mun mahaa koskemaan. Kauhulla ootan niitä omia reaktioita.
Ja jännittää seki miten kaikkiin kommentteihin reagoin, kun olen töissä kaupassa ja vakkariasiakkaat kommentoi varmasti.
 
Mulla ei esikoisen odotusaikana kertaakaan tullut vastaan, että kukaan tuttu tai tuntematon olisi mahaa koskenut. Voisko tämäkin olla vähän aluekohtaista..? Siksi kyllä ihan riittävästi otti päähän ne kommentit, kun ei nekään pitkän päälle tunnu kivalta.
 
Mulla edelleen tää oksentelu ja paha olo. Ensi vikolla onneksi neuvola, jossa kuunnellaan sykkeet. Etupuolells istukkakin, niin en oleta edes tuntevsni vielä mitään.
 
Takaisin
Top