Neuvola- ja ultrakuulumiset

kiitos onnitteluista :)

Pääsimme käymään jo toisenkin kerran ultrassa, kun viime viikolla ultratäti ei kerennyt tehdä kaikkia mittailujaan ja ylimmäinen vauveli ei oikein meinannut näkyä kunnolla. Alakautta ultratessa alimmainen vauva peitti näkyvyyden ja vatsanpeitteiden läpi ei vielä saanut kunnon näkyvyyttä. Muutamassa päivässä kuitenkin kohtu nousi jo jonkin verran ylöspäin ja pienokaiset saivat sen verran kokoa, että ylimmäisestäkin saatiin kunnon kuvat ja kaikki tarpeelliset tiedot.

Toinen ultrakäynti olikin erilainen, kun pystyi oikeasti keskittymään seuraamaan näytöltä vauveleita. Ekassa ultrassa oli sellainen tunnemyrsky ja onnen itku päällä, ettei oikein pystynyt havainnoimaan kaikkea :)
 
Hih Ginessa Mä kävin siellä jo laittamassa ekaks.

Mutta siis kertomus tännekkin. Eli ultrassa tänään käyty ja siellä pieni nukkui ja hyvin saatiin kaikki tarittavat mitat otettua. Uusi LA on nyt virallisesti 11.2.2012 elli viikoa ja 1 päivää pienempi kuin kuukautiset näyttäisivät. Korjaan tuon tickerinkin sitten joskus. Lopuksi Luomu Leevi heräili ja näytti potkujaan ja liikkeitään. Ekan kerran tän ultran jälkeen tuli nyt sellanen olo et voi ihanaa!!!

Mutta tässä meitin Luomu Leevi näyttäisi ainakin imeskelevän peukaloaan


 
Heippa mammat!

Mie en olekkaan pitkään aikaan kirjoiteillut mitään, olen vain lukenut teidän juttuja. :)

Meillä oli eka neuvola 19.7, ja se meni oikein hyvin. Olin siellä yli 2 tuntia! Oli niin kiva neuvolatäti ja juteltiin tosi paljon kaikkea..

Tällä viikolla tuli kutsu ultraan ja se olisi ensi torstaina 4.8. Vielä pitäis jaksaa odotella 4 päivää..! Toivottavasti masussa olis kaikki hyvin, pelottaa ja jännittää.. Kävinhän mie siinä alkuraskauden ultrassa viikoilla 6+3 ja silloin oli kaikki hyvin, mutta silti..pelottaa.. No, ehkä siellä on kaikki hyvin! :) Mulla on täällä kotona sellainen Angelsounds kotidoppler ja eilen kun sillä kuuntelin niin ihan kuin olisin kuullut pikkuisen sydänääniä.. Mutta en ole ihan varma. :D

Hei te joilla on jo se eka ultra ollut niin kauan se suunnilleen kesti..? Mulla kun on se työaikana ja pitäis töihin varmasti ilmoittaa että kuinka kauan suunnilleen olen poissa..

Hyviä vointeja kaikille!
 
Mulla meni semmonen 25 min. Riippuu missä asennossa pienokainen on ja miten paljon se liikkuu. Niillä on tietty määrä eri juttuja mitkä pitää saada mitattua ja sitten vähän ihaillaankin sitä pientä ihmettä. Saatiin 7 kuvaa mukaan!!! Sen jälkeen on kyllä niin ilonen olo, että voi olla hankala keskittyä työntekoonemoticon
 
Itse ultrassa ei mennyt kuin joku 20 min ja tarkistus kerralla 10 min, mutta ajat oli myöhässä noin 45 min.....   ja mie en saanut mitään kuvia mukaan :/ tosin en tajunnut kysyäkkään. jos ne sitten antaisi syyskuun ultrassa.
 
Tänään oli ensimmäinen virallinen ultra ja kaikki kunnossa!!!

Niskapoimua ei saatu mitattua koska tällä vipeltäjällä sitä ei ollut niin paljon että mittoja olisi saanut  mutta muuten vastasi viikkoja ja LA säilyi päivälleen samana.

Jännitin tätä päivää niin kauheesti etten saanut yöllä edes nukuttua, en tiedä miksi mutta kaikki mahdolliset kauhukuvat piteli hereillä, luojan kiitos kaikki oli kuitenkin hyvin!

Nyt sitten vaan kasvatellaan vatsaa ja odotellaan liikkeitä!!
 
Täälläkin nyt ensimmäinen neuvola takana ja kaikki näytti olevan hyvin. Sydän äänet kuului, joten kyllä siellä joku on kasvamassa. Paino tosin oli tippunut yli kaksi kiloa kun ei enää ruoka maistu, mutta niin se teki viimeksikin ja nousi sitten lopussa ihan riittävästi.

Ultraan pääsen vasta 16.8. eikä millään jaksaisi odottaa kun lukee kuinka muut ovat päässeet jo kurkkaamaan kuka siellä kasvaa. Se on vain niin vaikea uskoa että mahassa on tuollainen pieni ihmislapsen alku mikä eemilläkin näkyi (aivan ihana kuva <3 ) ennen kuin sen omin silmin pääsee näkemään. No pari viikkoa vielä...
 
Perjantaina oli ensimmäinen ultra ja hyvältä näytti 5,5 senttinen ukkeli siellä heilui. Kovasti vilkutteli ja suutaan aukoi. Raskaus oli parisen päivää mittojen perusteella pitemmällä kuin oli laskettu joten virallinen LA on nyt sitten 11.2.

Mies on jo ehtinyt skannata ja lähettää juniorin kuvat isovanhemille, tohkeissaan kun oli mokoma ;)
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti, terkkari ja lääkäri. Kaikki oli niin hyvin ku vaan voi olla. Ja voi miten ihanaa oli taas kuulla ne maailman tärkeimmät sydänäänet kun vähän jo ehtis huolestumaan. Ylihuomenna ultra! <3
 
Meillä oli viikko sitten maanantaina nt-ultra ja oltiin siellä kyllä joku 40 minuuttia. Ultraaminen kesti puolisen tuntia :). Oltiin tosin vähän etuajassa ja kätilö oli tosi kiva, ja tuntui, että se vähän meitä vartenkin esitteli kaikkia vauvan osioita ja selitti tarkkaan, mitä siellä näkyi. LA siirtyi ja on nyt 1.2. Oli se kyllä niin liikuttavan ihanaa nähdä se pikkuinen siellä heilumassa! :)
 
Eka neuvola on meillä vasta huomenna, vaikka ollaankin jo 12. viikolla (kunnan terkka heinäkuun kiinni), mutta ultrassa käytiin eilen ja kaikki oli hyvin! Siellä se pikkunen köllötteli ja oli niin sikeässä unessa, että joutui kätilö oikein tökkimään, että saatiin kaveria hereille :D. Siinä kun vauva nukkui niin pääsin ylimääräiselle kierrokselle alavatsaani katsastamaan, että kaikki elimet on kunnossa ja paikallaan :D.

En osannut kuvitellakaan miltä tuntuu nähdä omassa vatsassa sellainen pikkuihminen! Sitten ajelin kiireellä kotiin odottelemaan miestä töistä saadakseni esitellä sen tukun kuvia, jonka ultrasta sain mukaani :)

Huomenna sitten neuvolaan kuuntelemaan uudestaan pikku sydänääniä :)
 
Mulla oli tänään eka neuvola käynti. Neuvolatäti oli ihana ja ymmärtäväinen :) Pelkään hirveesti verikokeita niin se ihanasti kannusti ettei tartte kun kerran käydä! <3
Jäin ihmettelemään vaan pissatestin tekemistä, koska se tehdään? Täti kyllä esitteli että voi itsekin hoitaa mittaukset.. mutta tuleeko se sitten ensi kerralla?
Nyt on vähän vielä hölmistyny ja ehkä jännittynykin fiilis kun pitäisi huomenna mennä verikokeisiin! Ultrakin hieman jännittää, mutta mies varmaan tulee sillon sitten mun mukaan... <3
 
Itse pissaan kuppiin joka neuvolakäynnillä... kattovat siitä valkuaisaineet ja sokerin. Jos siellä on paljon sokeria niin matka käy sokerirasitustestiin.
 
Jes, ekassa ultrassa käyty. Ultraaja oli vanha pappa ja ei kyllä menny kemiat kohilleen sit ollenkaan. Mutta siihen tärkeeseen osuuteen. Vaavin koko 4,8cm vastasi täysin kuukautisten mukaista ikää 11+1 ja np 0,6, syke 169 ja oikein pirteästi heilutteli raajojaan. Veriseulaan otettiin näyte ja viikon kuluessa soittavat jos joku poikkeama löytyy. Jos ei, niin tuloksen saa kuulla sitte seuraavassa neuvolassa =) Jes jes, nyt saa taas täysillä iloita: näillä näkymin asiat niin hyvin ku voi vaan olla!
 
Täällä myös tänään np-ultra takana ja kaikki oli hyvin! :) Np-mittaa ei meinattu saada kun kaveri oli niin kova liikkumaan :D Mut sit kuitenkin lopulta se saatiin ja ei se ollut kuin 0,6. Oli myös ihana kuulla sydänäänet! <3 Ja me osallistuttiin muuten myös siihen veriseulaan. Seuraava neuvola+lääkäri on "vasta" 3 viikon päästä..

Kaput: Täällä myös pissitään joka kerta kuppiin neuvolakäynnillä ja terkkari sit kattoo onko se ok.
 
Kävin aamun aluksi ekassa ultrassa. Kaikki kunnossa! Koon puolesta raskaus on viikolla 11+5 ja kuukautisten mukaan 12+1. Laskettua aikaa ei muutettu, kun ei ole kovin suurta heittoa. Niskapoimua ei meinattu saada mitattua, kun pikkuinen halusi vaan esitellä itseään edestäpäin. Loppujen lopuksi unohdin kysyä sen niskapoimun mitan. Näin kyllä ruudulla, että nolla-pilkku-jotain se oli, mutten erottanut tarkemmin. Olin niin liikuttunut pienistä käden ja jalan liikkeistä, etten sillä hetkellä edes tajunnut sen lukeman merkitystä.

Odotellaan vielä verikokeiden tuloksia ja jos nekin on kunnossa, en lähde lapsivesipunktioon.

Ultrassa käynti ei jännittänyt yhtään, kun jotenkin olen tiennyt kaiken olevan niin kuin pitää. Silti oli liikuttavaa nähdä pikkuinen ja autossa kotimatkalla itkin liikutustani.

Varattiin rakenneultra viikolle 20 eli syyskuun vikalle päivälle. Sinne yritän saada isukin mukaan myös.
 
Heippa! Mukava lukea taas paljon uusia viestejä kun ei ole itse ehtinyt käydä palstalla ollenkaan. Ihania uutisia kaikilla :) Meillä oli eka ultra viime viikon tiistaina:) kuukautisten mukaan oli viikot 11+2, mutta ultrassa selvisi että vauveli onkin viikon nuorempi. Eli olisko nyt siis 11+5 menossa:) vähän jotenkin sekotti kun se nainen puhu siellä että nyt onkin 10+2 ja välillä 10+1 mutta väliäkö tuolla yhdellä päivällä. Nyt siis laskettu aika 19.2 (ensin oli 12.2). Uus ultra 16.8 jolloin tarkistellaan vielä kokoa ja mittaillaan se niskaturvoke, koska sikiö oli niin pikkuinen että mittaaminen ei onnistunut. Kaikki oli kuitenkin hyvin, sikiö oikeassa paikassa ja sydän löi hienosti! Mamin ja isin muru<3 kuvia saatiin 2 mukaan ja ne on lähetetty isovanhemmille:) itkua siellä oli väännetty:) odotellaan siis tiistaita 16.8. sillon aamulla ultra ja iltapäivällä lääkärineuvola:) olo on mitä mainioin, illalla närästää ja kahvi ei maistu mutta muuten huippufiilis!>
 
Takaisin
Top