Neuvola- ja ultrakuulumiset

Hei vaan!
Meilläkin oli eka neuvola eilen. Laskettu aika varhaistui ja on nyt 1.2.2012. Helmimammana siis pysytään :))

Kaikki muu olikin ihan ok, painoa oli kans mulle tullut lisää muutama kilo kun vähähiilihydraattinen ruokavalio meni pieleen pahoinvointien takia. Nyt alkaa muuten olemaan jo parempi olo, muutaman päivän ollut jo fiilis, että ehkä tästä selvitäänkin :))

 
Tänään soitto neuvolaan. Aikaa toivoin ensi viikolle kun on kesälomaa vielä ettei tarvitse vahingossakaan töissä mitään mainita. Eli nyt vaan odotellaan ensi torstai-aamua (7.7) =) Neuvolaan mentäessä siis 7+1. Viime kerralla olin vasta 10. viikolla kun raskaus varmistui melko "myöhään" 9+1 =)
 
Eka neuvolakäynti oli eilen. Juteltiin niitä näitä vajaan tunnin verran ja sain kamalasti uusia aikoja labraan, lääkäriin ja uuteen neuvolaan. Ikäni puolesta pääsen tosi tehokkaaseen tarkkailuun ja eka ultrakin katsotaan pian. Maltan tuskin odottaa, että saan kuulla, onko vatsassa oikeasti vauva ja onko se todellakin kohdussa.
 
Heipä hei,
yksi lisää joukossa.
On kylläkin melko varhaista vielä 5+5 tällä hetkellä. Neuvola olis ensi viikon perjantaina. yksityisellä hölmö kävin varhaisultrassa jo aiemmin tällä viikolla. Eihän siellä vielä sydänlyöntejä näkynyt. Eikä muutenkaan kait muuta kuin ruskuaispussi ja nyt sitten hirveä stressi siitä, että onhan siellä sikiö, elossa. Ei auta kuin ootella. On tää jännää aikaa tää ensiraskauden alku :)
 
aaarrrggghh!!

Minäkin tahdon, ultraan siis :DD

Nyt ensiviikon maanantaina on ensimmäinen neuvola ja sieltä lähtee sitten lähete tuonne ultraan, toivottavasti. Asun niin pienellä paikkakunnalla, että täällä ei neuvolassa omaa laitetta ole, vaan täytyy aina lähteä tuonne keskussairaalaan näitä hommia tekemään.

En odota neuvolaa, kun oma "neuvolantäti" on kesälomalla ja toinen terkkari sen tilalla. Tää tuuraaja on ihan önelö, ihan sama mitä se siinä jaarittelee, kun kaikki jutut on tuttua jo. Onhan tämä nyt sentään jo neljäs raskaus. Mutta sinne ultraan, sinne tahdon!

Teen nimittäin sellaista työtä, missä ei raskaana saa olla, joten siirto toisiin tehtäviin on odotettavissa parin viikon sisällä. Onneks tässä nyt sattuu olemaan muutama viikko kesälomaa, niin ei tarvitse ihan heti olla selittelemässä miks en tule töihin. Mutta ihanaa kun kaikki tuolla töissä tietää mun raskaudesta heti ensimmäisistä viikoista alkaen, en tykkää :( Sen takia sitä ultraa odotankin, että nyt edes itse varmasti tietäsin siellä jotain olevan.. 
 
Ens keskiviikolle sain varattua itelleni ultran. Maksan siis ku yksityiselle menen. Mut pakko käydä kattomas et onhan siellä asiat niinku pitää. Nyt viikkoja tänään jo tasan 9 kuukautisten mukaan. Ja ens torstaina sitten olis eka neuvolakin. Sithän viikojakin pitä solla jo 9+6.

Ihan ihmeissäni olen vieläkin tässä koko hommassa. Ku olen mahdollisesti jo niin pitkälläkin. Miten mä en muka hokannu olevani raskaana ku vasta ku paha olo alkoi. Ihan käsittämätöntä.
 
Tänään tuli käytyä eka neuvola.
Vähän harmittaa että siellä vaan oltiin koko ajan että no muistatkos nämä jutut ja varmaan muistat tämän ja tämän. jäi jotenki vähän turha olo. muutenkin vähän käyntejä ku toien kyseessä mutta olis ollut mukavaa jos ei olis ollut sellasta kertaamista että muistat varmaan tämän kaiken. No seuraava aika olis vasta 1.9 .

Jännittää työpuolesta kun on tosi raskas ja fyysinen työ kun noita käyntejä on niin vähän että onko kaikki aina ok. edellisellä kerralla oli tosi pahoja alaselän kipuja jotka vasta synnytyksen jälkeen ymmärsin jonkun sortin supistuksiksi. toivottavasti tällä kertaa ei tule sitä ongelmaa
 
Minulla oli myös eka neuvola viime viikolla ja oli aika hurjaa, lippulappuja sain ja pää oli ihn pyörällä, mutta nyt on jo verikokeissa käyty ja lääkäriaika sekä ultra varattu.
 
Mä sainki kotiin jo kyselylomakkeita. Ei yhtään jaksais niihin vastata. Ku olo on hirvee ja tuntuu et kaikki asiatki on sit tietty huonosti. Ja sit pitäs vastata kysymyksiin niink ukoskien aikaa ennenkö tuli raskaaksi.... Eli silloin ku vielä voi hyvin.
 
Kävin siellä ultrassa. Yksi luomu köllöttelijä siellä näkyi . Viikkoja on nyt 8+3 tai 8+5. Eli viikolla pienempi kuin kuukautiset näyttää. Ihan niinku epäilinki. Ihan niin tarkka päivää ei siis antanut. Mut laittoi et LA olis 12.2.2012 seuduilla. Sit pitää NT ultrassa verrata viikkoja näihin nyt otettuihin.

Se vaan tässä on kurjaa et nyt on odotettavissa viikko lisää kärsittävää pahan olon merkeissä.
Huomenna sitten neuvolaan.
 
Me saatiin toissapäivänä kutsu molempiin ultraääniin! Ensimmäinen 2vk päästä keskiviikkona 20.7. ja toinen syyskuun puolessa välissä. Jipii, en jaksa odottaa! Kahden viikon päästä näen vihdoinkin, että onko siellä masussa mitään, onko se oikeassa paikassa ja onko siellä terve pikkutassu! Pahoinvoinnista päätellen hyvinkin mahdollista, että kaikki masuasukilla hyvin... :)
 
Tänään oltiin ekassa neuvolassa. Uus täti oli mutta muuten oli kyllä niin tuttua puuhaa. Ja kun varovasti pyysin niin kuunneltiin sydänääiäkin jo, ei kuulunut vielä niin lujaa että oma korva olis ne sieltä onkinu mutta monitori näytti n. 140 <3 Jee, tuli heti vähän todellisempi olo.
 
Eemille tännekin puolelle kovasti onnea ja olen kovasti hengessä mukana ,
toivottavasti aika menee pian -ainakin siihen asti kunnes menee paha olo pois !!
 
Ihanaa!!
Tiistaina olimme ekassa ultrassa viikolla 7+2 ja siellä näkyi pienen syke. LA pysyi samana, eli 19.2. :)
Nyt voi todella uskoa, että kaikki on hyvin, kun aikaisemmin oli niin epätodellinen olo ja pieni pelkokin. Nyt täytyy vaan toivoa, että kaikki jatkuukin hyvin.
Suosittelen kyllä kaikille, jotka miettivät varhaisultraan menoa, sillä nyt voi oikeasti alkaa nauttia tästä ajasta ilman mitään pelkoja!
Ens viikon maanantaina sitten vasta neuvolaan..
 
Neuvolas käyty tänään. Ei muuttanut vielä sitä laskettua aikaa neuvola korttiin vaikka eilen siellä ultrassa kävin. Varmennetaan sitten 29.7 NT ultrassa kun saa tarkemman mitan. Tuntuu vaan niin ärsyttävältä kattoa tuota neuvolakorttia, joka väittää et huomenna vois olla 10vk täynnä mut sit ku tietää et se onkin viikon vähemmän niin se ahistaa. Ihan vaan olon kannalta.

Sekä vähän jurppi neuvolas käydä läpi samat asiat taas kerran kaikista ruokavalioista ym. Noh ne on nyt käyty. yritti puhua mulle taas sokerirasitukseen menostakin. Kävin jo viimeks eikä mitään ollu. En siis mene tällä kertaa ellei pissas ala olla sokeria. Ei ollu viimekskään.

Lähtöpaino melkein 2kg enemmän ku viime raskauden alussa. . Must tulee niin iso ja niin lihava. Ei ole ollenkaan sellasta mielialaa ku viimeks et haluis pitää kilot kurissa koko raskauden ajan et ei lähe käsistä. Silti jäi ihan tarpeeks pudotettavaa eikä tosiaan kaikki ollu viäl edes lähteny. Hitto ku pitää olla niin vanha et ei enää laihdu niinku ennen.
 
Mie kävin tänään sydänäänien kuuntelussa ensimmäisen kerran. Viikot on nyt 10 plus 3. Aika mukavaahan se oli kuulla pieni jyskytys massussa. Ensi viikolla ensimmäinen ultra. Moni tuntuu käyneen hirmu varhain ultrassa. 3.2.2012 täällä laskettu aika. 
 
liisa-eeva meillä on sama laskettu aika, ja mä oon myös menossa ensi viikolla ensimmäiseen ultraan. :) Eli kyllä täältä löytyy niitäkin, jotka menevät tuolla neuvolan "normaaliaikataululla" ilman varhaisultria sun muita. :)

Toivottavasti meillä molemmilla on kaikki hyvin siellä masussa, kun ollaan kuitenkin niin kauan jouduttu elämään jännityksessä! Ensi viikolla kuullaan :)
 
Hö!
Me oltiin tänään ensimmääisellä neuvolakäynnillä. Ja mulle sanottiin puhelimessa kun varasin ajan, että kun tulette niin kuunnellaan sydänäänet. Paskat. Tässä nyt sitten odotetaan ultraan asti... Oon kyllä niin pettyny. Entä jos sielä ei olekkaan mitään, tai on, mutta väärässä paikassa? Tässä nyt on 2 vuotta vauvaa toivottu. Ja olin pettyny, että nyt oli sijainen, eikä se mun oma neuvolatäti... :(
 
Heippa! Meilläkin vasta eka neuvola perjantaina, sillon viikkoja 9+5. Eli aika myöhään minusta mutta toisaalta aika on menny kyllä nopeesti. Eka ultra vasta 26.7 ja sit viikkoja 11+2. Oonkin nämä jo kirjotellu tuonne aiemmin mutta pakko saada kirjottaa jotain kun ei vielä mitään aiheellista olekaan :)
 
joo toivotaan parasta, tosin stressiä en minä ainakaan ole jaksanut asiasta ottaa kun aika vähän näihin asioihin voi enää tässä vaiheessa vaikuttaa. Saa nähdä muuttuuko ultran jälkeen sitten laskettu aika :) 

Kohta aletaankin olla niillä viikoilla, että ollaan melko turvallisilla vesillä !
 
Takaisin
Top