Neuvola höpinät

Samoin aion minä menetellä :grin Mä olin jo edellisten raskauksien aikaan kasvissyöjä, tosin silloin käytin maitotuotteita. Nyt en enää ole kolmeen vuoteen käyttänyt enkä ajatellut aloittaakaan, vaan hoidan ne kalsiumit sun muut muulla tavalla ja väittäisin, että olen kyllä onnistunutkin näiden aikaisempien vuosien aikana, et turhaan vaivaa neuvola päätään, jos meinaa vaivata :) Aikaisempien raskauksien aikaan kasvissyönti ei oo ollu ongelma ja radin aikana opin myös syömään paremmin ja säännöllisemmin, joten luotan siihen, että olen oikeilla jäljillä :)

Tää keskitetyn puhelinpalvelun täti vaan tuumasi mulle, et mun luut ei tule kestää jollen saa kalsiumia ja meinasi etten saa hyppyytettyä lapsenlapsia sit kuusikymppisenä. Toi istuu niin sitkeessä toi luulo et kalsium on ainoa luiden rakennusaine ja ainoa, mistä sitä saa on eläinmaidot, etenkin monilla terveydenhuollon työntekijöillä.
 
Mi
Ulla taidettiin kuunnella 9+ jotain viime raskaudessa kun olin niin paniikissa että vieläkö siellä on jotain. Varhaisultrassa olin siis ollut 7+ jotain. Nyt mulla olis neuvola 8+ jotain, niin mietin kans että josko ne kuuntelis, mutta voi olla että ei voelä silloin kun viimeksikin oli vähän nihkeenä. Mietin vaan että jos kuulis ne sydänäänet vois ehkä skipata sen varhaisultran, mutta katsotaan maltanko sinne asti.
 
Mulla neuvola laski lasketun ajan heinäkuun loppuun ja sen myötä kuunneltiin myös sydänääniä.. ei niitä löydetty vielä mikä ihan ymmärrettävää kun omasta mielestä ainakin viikon oon jäljessä.. noh meen viikon päästä uusiks ja jos ei ääniä löydy niin neukkutäti lupasi ultrailla, ei siis oo mikään ammattilainen siinä ja laitekin on vanha mutta jospa sieltä löydettäisiin pieni syke silti.. en malta odotella :-)

Varasin myös np-ultraan ajan tammikuun 19. päivälle..
 
Te, jotka olette saanut neuvolassa huutia painosta: oletteko huomanneet onko kohtelulla eroa silloin kun puoliso on käynneillä mukana?
 
Soitin kuitenkin neuvolaan jo tänään, vaikka uhosin odottavani vuodenvaihteen yli. Oli ihan hyvä, että soitin. Viime keväänä epäsäännölliseksi muuttuneesta kierrosta johtuen pääsen kunnalliselle ultraan raskauden keston määrittämiseksi. Ultra on tosin vasta 10.1., mutta silti.
Edellisistä raskauksista oon käynyt yksityisellä, joten tästäkin oisin luultavasti päätynyt menemään, mutta säästänpä näin pitkän pennin.

Ultraava hoitaja sanoi, että turha vielä ensi viikolla tulla - kyllä äiti taitaa itse parhaiten tietää, onko nyt oletettavasti 6. vai 7. viikko meneillään. Tänään on siis menkoista laskettuna 6+2, mutta tää lapsi on voinut saada alkunsa vain "Suomi100-juhlinnan" seurauksena, joten tänään on sen mukaan vasta 5+2 :D

Ja eka neuvola 30.1.
 
Voi että, saispa sähkösen :D Esikoisen neuvolakortti tälläkin hetkellä hukassa. Esikoisen raskaudenaikasesta neuvolakortista ei minkäänlaista tietoa myöskään.

Eka neuvola mulla on viikon päästä, sillon ois viikkoja vasta 8+2. En erityisesti pidä meidän neuvolatädistä, mutta kelpaa ihan hyvin ja ei valittamista.
 
En haluaisi alottaa pilleri-mammavitskuja, kun tykkään juoda aamuisin beroccaa poreena. Siinä on kyllä foolihapotkin ja raudankin ottasin mieluummin erikseen. Mulle sopii se Maltoferin purutabletti, siitä ei mulle tuu vatsavaivoja. Toisin ku monista muista rautalisistä. Pitää vielä tutkailla mitä muuta tosta berocasta puuttuu verrattuna mammavitskuun vai puuttuuko mitään. D-vitamiinitkin otan eriksee joka tapauksessa, kun otan 50 mikrogrammaa.
 
Mullakin oli viime viikolla eka neuvola. Eipä siellä mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Paperisen neuvolakortin sain myös ja nyt odottelen postissa ultra-aikoja. Ens viikolla käyn veriseulassa.
 
Huomena olis meillä eka neuvola. Ei jännitä, enkä oikeastaan odota innolla. Just muutamia kuukausia sitten käytiin ennen keskenmenoa ja nyt joutuu taas samat jutut käydä läpi :sad001 tosin sen jälkeen saa ultra ajan tietoo.
 
Mul on sekä paperinen et sähkönen neuvolakortti:)
 
En haluaisi alottaa pilleri-mammavitskuja, kun tykkään juoda aamuisin beroccaa poreena. Siinä on kyllä foolihapotkin ja raudankin ottasin mieluummin erikseen. Mulle sopii se Maltoferin purutabletti, siitä ei mulle tuu vatsavaivoja. Toisin ku monista muista rautalisistä. Pitää vielä tutkailla mitä muuta tosta berocasta puuttuu verrattuna mammavitskuun vai puuttuuko mitään. D-vitamiinitkin otan eriksee joka tapauksessa, kun otan 50 mikrogrammaa.
A-vitamiinia ei sais olla, onko siinä beroccassa?
 
Takaisin
Top