Neuvola höpinät

Keskustelun 'Laskettu aika elokuussa 2018' aloitti peetuhauva, 27 marras 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. peetuhauva Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Yleisesti mitä neuvolassa tapahtuu ja mitä asioita käsitellään yms.
  2. peetuhauva Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Milloin ajattelitte varata ensimmäistä aikaa neuvolaan? :) tuleeko miehenne/naisenne käynneille mukaan? Saako esikoista ottaa mukaan?

Mä varmaan tämän viikon aikana soitan neuvolaan ja esikoinen täytyy ottaa mukaan sai tai ei. Mies töissä joten tulee aina silloin käymään kun vain sattuu olemaan vapaat.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Hiljanen Peruskäyttäjä

Varasin neuvolan joulukuun lopulle ja mieheni tulee mukaan. En kuitenkaan malta odottaa sinne asti, vaan menen myös varhaisultraan omakustanteisesti joulukuun puolivälissä. Nyt pitäisi malttaa odottaa sinne asti.
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Mutter Tuttu foorumilla Lokamammat 2018

Joulukuun puolessa välissä varhaisultraan ja neuvola loppukuusta. :) Varhaisultra raskauden keston määrittämiseksi kunnallisella puolella, kun ei ehtinyt kierto tasaantua edellisen synnytyksen jälkeen. Mies jää luultavasti esikoisen kanssa kotiin, hän kun on nyt hoitovapaalla muutenkin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Puuroakanamunalla Peruskäyttäjä

Itse en oo vielä uskaltanut varata neuvolaa kun odottelen että se plussa vielä vahvistuisi. Odottelen myös että mies sais tietää työvuorot loppuvuodelle niin voisi sitten varata neuvolan niin että hän pääsee myös paikalle :)

Katselin just erihintaisia varhaisultria ja niissähän oli eroja paikasta riippuen...

- 4+1
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Tuutikki^ Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Voisin kans soittaa neuvolaan loppuviikosta ja selvitellä sitä varhaisultraa. Mies ei varmaan harmillisesti pysty irtautuun töistä, että pääsisi neuvolaan mukaan.
  7. lunni Peruskäyttäjä Heinämammat 2016

Millä viikoilla kannattaa sinne ultraan mennä? Esikoisesta ei ikinä käyty mutta nyt on niin paljon epävarmempi olo että ehdottomasti mennään yksityiselle. Varmaan tällä viikolla soittelen aikaa neuvolaan ja sinne ultraan.
  8. Hiljanen Peruskäyttäjä

Mulle sanottiin tänään neuvolasta, että kannattaa mennä aikaisintaan viikolla 7, jolloin on mahdollista jo nähdä syke. Varasin itselleni ajan yksityiselle sitten 7+1 eli viikolle 8.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  9. MaterAmat Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Mä en pidä kiirettä neuvolaan soittamisella, tosin olis kiva saada päivitetty ruoka kielto/suositus/kehotuslista. Pyrin suhtatautumaan niihin kyllä jokseenkin arkijärkisesti, raa'asta lihasta voi saada kerralla paljon ongelmia mutta rucolaa voi aika paljon syödä että tulisi haitallinen määrä nitriittiä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. lunni Peruskäyttäjä Heinämammat 2016

Eka neuvola-aika saatu. 12.12. Ekassa raskaudessa ei ollut kyllä näin nopeesti. Ja viikkojahan on tuolloin 6+
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. mannikka Addikti Syysmammat 2016 Elomammat 2018 Helmikuunmammat 2015 Elomammat 2016

Oisko joulu ja vuodenvaihde vähän pakottanut aikasemman neuvolakäynnin?

Miulla ois eka neuvola 2.1. 8+2
    • Tykkää Tykkää x 2
  12. Hiljanen Peruskäyttäjä

Mulla on eka neuvola 29.12. (9+0) ja vasta sen jälkeen tulee postissa aika ultraan. Joskin tosiaan menen jo omakustanteisesti aiemmin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Jookus Addikti Syyskuunmammat 2015

• Tykkää Tykkää x 2
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  14. MaterAmat Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Onko metvurstissakin toksoplasmariski? Byää, en ala.
  15. mannikka Addikti Syysmammat 2016 Elomammat 2018 Helmikuunmammat 2015 Elomammat 2016

Joo metukkahan on pertinteisesti kypsentämätöntä. Mutta, jos oikein tykkää, niin osa on esim savustettu (=kuumennettu), ja siten pitäs olla turvallisia.
  16. Tuutikki^ Peruskäyttäjä Elomammat 2018

Ensimmäinen neuvola olis 4.1 rv 10+1. Onneksi varasin sen ultran yksityiselle, olisi pitkät viikot ootella nt-ultraan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Plussapallero Ei muuta elämää Syyskuunmammat 2015

.
    • Tykkää Tykkää x 1
    Last edited: 6 tammi 2018
  18. Jookus Addikti Syyskuunmammat 2015

.
    • Tykkää Tykkää x 2
    Last edited: 6 tammi 2018
  19. Tiiimpuu Tuttu foorumilla Marrasmammat 2016 Elomammat 2018

Meillä esikon 1v neuvola maanantaina niin varmaan poikkean samalla äitiysneukkutädin puheilla. Katsotaan mihin ajat asettuu.
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. suvituulis Aloittelija

Täh?? Onko? Mä vedin esikoisen raskausaikana ihan sikana metukkaa eikä kyllä mitään tullut ja terve 1.5v meillä on :D ja nytkin oon syöny, just äsken uuni tuoreita sämpylöitä metukalla!
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu