Neuvola höpinät

Osalla teistä onkin ollut jo aikaisin eka neuvola, kun vertaan omaan aikaan, jonka sain tänään varattuani vasta tammikuun 9. Silloin olen jo viikolla 9. Toki varmasti joulunpyhät sotkee aikojen antamista. Täytyy miettiä menisikö kuitenkin myös varhaisultraan yksityiselle, kun jännittää onko raskaus ihan normaali.
 
Täällä eka neuvola kuulemma viikolla 10. Käydään ensi viikolla varhaisultrassa (neuvolan kautta, koska epäselvä raskauden kesto) ja sen jälkeen kuulemma sovitaan ensimmäinen neuvolakäynti.

Menisipä aika nopsaan! Ei malttais odottaa näitä kaikkia käyntejä ja vaiheita :rolleyes:.
 
Mä soitin eilen sinne neuvolaan ja tarkistin oman aikani, ja olin kuullut ihan oikein. 2.1. Meillä on ensimmäinen neuvola, eli kivasti siihen alkuraskauden ultraäänen (yksityinen) perään. Tosin olin kyllä aiemmin laskenut viikkoja miten sattuu, joten tossa kohtaa olen kyllä jo 8.viikolla, en 7. kuten viimeksi väitin. Tajusin nyös, että oltais voitu mennä sinne alkuraskauden ultraan muutama päivä aiemminkin, mutta tuskin jaksan alkaa enää säätämään aikojen kanssa. Ootteko te muut kertoneet neuvolaan aikaa varatessa, että käytte muualla ultrassa?
 
Meillä on eka neuvola 28.12 ja varhaisultran halusin ennen tätä ja se on yksityisellä 19.12.
 
Soitin tänään nykyisen alueen neuvolaan, jossa annettiin uuden alueen neuvolatädin yhteystiedot, mutta se onkin vasta huomenna tavotettavissa. Huomenna siis uus yritys :wink Tässä kaupungissa pääsee varhaisraskauden ultraan ilmasiks, haluisin käydä sielä ennen ensimmäistä neuvola-aikaa.
 
Itse taidan vasta joulun jälkeen soitella aikaa, kun viimeksikin eka aika oli vasta ehkä 8-9 viikolla. Jos siis silloin on vielä tarvista. :)
 
Sain yhteyden mun omaan terkkaan ja eka neuvola 5.1. (rv 7+3) ja ultra 10.1. (rv8+1). Toivoin, että pääsisin ensin ultraan ja sitten neuvolaan, mutta käytäntönä kuulemma että ar-ultra 9.raskausviikon jälkeen :/ Sain sentään heti sähkösen reseptin 4mg foolihappoon jes!
 
Sain yhteyden mun omaan terkkaan ja eka neuvola 5.1. (rv 7+3) ja ultra 10.1. (rv8+1). Toivoin, että pääsisin ensin ultraan ja sitten neuvolaan, mutta käytäntönä kuulemma että ar-ultra 9.raskausviikon jälkeen :/ Sain sentään heti sähkösen reseptin 4mg foolihappoon jes!

Oho! 4mg foolihappoa. Miks niin paljon?
 
Kuinka herkästi neuvoloista laitetaan varhaisultraan? En hoksannut neuvolaan soittaessa kysyä, että onko sellaiseen mahdollista päästä raskauden vaihetta tarkentamaan... Kerroin kyllä, että vasta lopetettiin yhdistelmäpillerit ja edellinen vuoto oli se viimeinen tyhjennysvuoto. Omasta kierrosta ei mitään hajua, kun ennen pillereitä vaihdellut 25:stä lähelle 50 pv... plussasinkin vasta kp 37 (kp 32 ei näkynyt vielä mitään), niin ajattelisin, että ovulaatio varmaan ollut suht myöhään.
Ja tietysti olisi kiva myös tietää, että siellä ihan oikeasti on joku! Nuo yksityiset vaan tuntuisi ainakin täällä Tampereen seudulla olevan aika hinnoissaan...
Eka neuvola siis tosiaan 29.12. ja siellähän voi varmasti kysyä, mutta nyt mietin, että pitäisikö vielä kuitenkin soittaa uudestaan ennen tuota. Voi esikoinen ja epätietoisuus :D
 
Itse en ole vielä neuvolaan soittanut edes. Ultra varattuna torstaille silloin viikot 6+5. Ajattelin että jos siellä kaikki hyvin niin alan sitten soittelemaan.
 
Mä varasin just ekat neuvolat.
10.1. meen neuvolatädin tapaamiseen ja sitten 16.1. on neuvolalääkäri ja alkuraskauden ultra. Hyvä että on joulu ja uusivuosi tässä välissä niin malttaa ehkä odottaa että sinne neuvolaan pääsee :grin
 
Sainpa minäkin varattua neuvola-ajat tänään, niin itselleni kuin esikoisellekin :) mun eka neuvolakäynti on 12.1. Olispa kiva jos silloin vois jo kuunnella sydänääniä.
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola :) oli vaan papereiden täyttelyä, hemoglobiinin, painon ja verenpaineen mittaus, ei muuta. Meillä ei ultrata neuvolassa, pääsen vasta tammikuun puolen välin jälkeen ni-ultraan kurkkaamaan onko tuolla masussa kaikki hyvin (tai ylipäänsä onko siellä ketään.. )Ja tänään viikkoja 7+0 :)
 
Takaisin
Top