Muita??

Mulla näytti testi plussaa 5.2., ja omien laskujeni mukaan LA olis 10.10. Yritystä oli takana puolisen vuotta, josta kaksi kertaa ehdinkin saada digitestillä positiivisen tuloksen. Molemmat kerrat meni heti alkuunsa kesken, eka kierron 34. ja toinen kierron 35. päivänä. Oli lääkärin mukaan ns. kemiallisia raskauksia, eli munasolu hedelmöittyy vaan ei kiinnity. Sain keltarauhashormonit, ja niitä kun aloin nappailla, niin heti ekasta kierrosta tärppäs :) Nyt siis 6+2, toivottavasti pysyy matkassa. Meillä esikoinen on 1vkohta9kk.
 
Moikka!

Täällä eilen plussailtiin ja omien laskujen mukaan LA olisi 17.10! Ensimmäinen lapsi olisi meille... nyt vaan jännäillään että kaikki menisi hyvin! :)
 
Pikkuruu: mulle gyne on sanonu ettei hcg:tä voi tulla ennen ku alkio on kiinnittyny...onko mahollista että olis kiinnittyny mutta sitten mennyt kuitenkin heti alkuunsa kesken?
 
Hei!

Laitoin kans kaveripyynnön Dianalle. Lisäiletkö ryhmään?

Mulla on kropan olo rauhoittunut lukuuottamatta rintojen arkuutta ja turvotusta. Uutena ns. oireena on tullut hajuaistin herkkyys.. Haistan naapurien tekemät ruoat ( kerrostalossa, oudot tuoksut ja miehen hajusteet paljon aiempaa herkemmin. Töissäkin kumisaappaat haisi niiiin pahalle =) Tämä nyt ei onneksi vaikeuta ainakaan tässä vaiheessa elämää. Sitten jos alkaa voimaan pahoin, tuo voi koitua ongelmaksi. 

Itseä on alkanut hermostuttaa, kun sain ekan neuvolan reilu viikko sitten vasta 4.3. Tää aika tuntuu niin hirveän pitkälle ja sittenkään ei pääse viel ultraan.. Alkuhetkistä olo on kyllä rauhoittunut ja kaikesta on pystynyt nauttimaan normaaliin tapaan. Mutta tuon ekan käynnin olis toivonut aiemmaks, jotta ois vähän saanu jutustella ja fiilistellä.. Kuitenkin ekan odotuksen kanssa on niin outo fiilis.

Tämmöistä täällä..
Mukavaaa viikkoa kaikille!!
 
Mäkin haistan asioita tosi voimakkaasti, lauantaina vauvauinnissa pukuhuoneessa yksi vauva puklasi, ei edes mitenkään erityisen paljon vaan ihan sellainen normi pieni puklu, ja mun mielestä koko pukkari haisi sille puklulle ihan kauheesti ja pitkään. En usko että normaalisti reagoisin moiseen niin voimakkaasti.  
 
Moikka,

Mä ilmottaudun tänne lokakuisiin myöskin. Tänään vasta testi tehty, mutta tota plussaa on odotettu 9kk joten en malttanu olla liittymättä heti. La olis sitte tod.näk joskus 25.10 tietämillä. En jaksanut kaikkien teidän kirjoituksia lukemaan, mutta onneksi olkoon teille kaikille kanssa odottajille!
Oireita ei ole mitään muutakin herkkä hajuaisti, mutta eihän näitä viikkojakaan ole paljoa kertynyt. Eka raskaus meni ilman mitään oireita/ongelmia joten saas nähdä miten tämän kanssa käy. Esikoinen on juuri 1v täyttänyt. :)
Laitoin Dianalle kaveripyynnön myöskin fb:ssa.
 
Täältä lähti tosiaan myös kaveripyyntö Dianalle :)

Mä jopa kykenin olla töissä tänään ilman että oksensin, jes! Ja äsken sain sähköpostin, että mun tilaamani pahoinvointirannekkeet on lähtenyt matkaan, joten oisko huomenna jo täällä :) Jospa noi auttais kun tää olo on aivan järkyttävä.. :(

Tervetuloa jälleen uusille ja onnittelut! <3
 
Hei, ja onnea kaikille kanssa odottajille!

Täällä ilmoittautuisi mukaan turinoihin yksi uusi. Tänään kävimme alkuraskauden ultrassa ja pieni sydän siellä sykki vimmatusti - LA 4.10.
Helsigissä asustellaan ja toista lasta odotellaan. Samalla kaavalla on tämän odotus alkanut kuin edellinenkin eli väsymystä ja pahoinvointia 24/7, maustettuna hirmuisella palelulla.

Mulla muuten on käytössä nuo pahoinvointirannekkeet ja kyllä niistä jotain apuja on ollut vaikka ei täysin pahoinvointia ole pois vienytkään. Tänään sain lääkäriltä vinkin, että kaikki mahdollisimman kylmä napostelta ja kylmät juomat (ehdotti tuoremehua jäillä) auttaisi myös.
 
Heippa kaikille! Plussasin tässä muutama viikko sitten olisko ollut 3+2. Nyt sitten neljäs tulossa ja viimeinen! Mukavaa lukea muiden fiiliksistä, Oon kärsinyt niin kauheasti pahoinvoinnista etten koskaan aiemmin. Mitään ei tee mieli syödä ja kaikki mitä saan alas pyrkii heti ylös :( Onnittelut myös kaikille muille plussanneille ja pidän peukkuja muille jotka ei vielä ole plussanneet.
 
Hei,

täällä myös yksi odottaja. Testi näytti plussaa muutama päivä sitten, laskettu aika on joskus lokakuun 20:nnen päivän tienoilla. Eka neuvolakäynti on parin viikon päästä, sitten tiedetään lisää.
Tämä on kolmas raskauteni ja iltatähteä odotellaan, isosisarukset ovat 10- ja 12-vuotiaat.
Edellisiin raskauksiin verrattuna erikoista on se, että vatsani on todella turvoksissa. Onko muilla samaa "ongelmaa"? Toivottavasti turvotus laskee, koska haluaisimme pitää salaisuuden itsellämme vielä jonkun aikaa... :)
 
Tervetuloa uudet :)
Riianni: on ollut turvotusta ja ilmavaivoja tosi paljon, nyt jotenkin tuntuu että on helpottanut tuon turvottelun kanssa ja vatsakin taas toimii normaalisti :) Mulla on taas muuttunut rinnat uudelleen tosi kipeiksi. Ja vähän on taas ollut pientä etomista ilmassa mutta ei onneksi suurempaa.
 
onnea kaikille tuleville mammoille :)

Voisin itsekkin uskaltautua tänne nyt mukaan. 10 kuukauden yrityksen jälkeen sain elämäni ensimmäisen plussan testiin jo 6.2. Nyt siis menossa rv 5+3 ja laskettu aika olis 20.10.2013 :)
 
Ja hei kuulisin mielelläni, jos ootte jo alkuraskausen ultrassa käynyt, että minkälaista hintaa ja missä pain ootte maksanu? :) Itse oon nyt varailemassa yksityiselle aikaa, ja täällä Tampereella on melkein 100 euron eroja klinikoiden välillä :o
 
Oma varhaisultra on vasta ensi viikon torstaina, mutta pistänpä lusikan soppaan siitä huolimatta. Tutustuin täällä Kuopiossa ultrien hintoihin ja hintaerot todellakin eri paikkojen välillä jopa yli 100e. Aika huimaa!

Päädyin yksityisten lääkäriasemien sijaan Ultramammoihin, joka lähinnä erikoistunut magneettikuvauksiin ja erilaisiin röntgeneihin. Varhaisultra olisi hinnaston mukaan kela-korvauksen jälkeen 57e. En tiedä olisinko samasta lystistä ollut valmis maksamaan yli 200 euroa, mutta toisaalta olisihan se pieni hinta mielenrauhasta. 

Kiva päästä tietämään viikon päästä onko tämä Nöyhtä edes olemassa ja siellä missä pitääkin :)
 
Aamulla testattu vahva plussa.. ensimmäinen lapsi on siis ilmoittanut olevansa tulossa maailmaan.. itkua, naurua, paniikkia, hyvänolontunnetta.. siinäpä ne mitä ensimmäisenä tuli mieleen... marraskuussa jätetty pillerit pois eli 3. kierrosta tärppäsi.. "saa tulla" periaatteella mentiin. Nyt on tyhjä olo.. En tiedä miten toimia eikä minulla ole läheisiä ystäviä joilla olisi kokemusta. Saa auttaa, mut ei ol pakkoa hei!
 
Mä kävin kans viime syksynä siinä Ultramammoilla ja ihan olin tyytyväinen palveluun ja hinta oli ehkä se tärkein kriteeri mikä sitten ratkaisi. Järkyttäviä kyllä nuo erot. Toisaalta jos haluaa sen 3D ultran ni sitten saa maksaa sen 200e, mutta eipä sillä hirveesti ole merkitystä näkyykö se tavallisena vai 3Dnä näin alkuvaiheessa :)

Mä sain tällä kertaa neuvolan kautta varhaisultran, ens viikon tiistaina sitten sinne ihmettelemään:)
 
Kävin varhaisultrassa eilen Mehiläisessä ja heillä on otettu uusi käytäntö käyttöön jonka mukaan KELA ei enää korvaa varhaisultrausta ilma lisäselvityksiä. Hintaa kertyi 204€ (85€ lääkäripalkkio, 124€ ultra). Aikaisemmissa raskauksissa hinta on ollut 140€ ja on sisältänyt vielä papankin.

Sanoisinko että h****tin kallis mutta työn toimenkuvan vuoksi ns. "pakollinen".

 
Heippa. Mä plussasin maanantaina ensimmäisen raskaustestin. Poikaystäväni kanssa olemme ottaneet uutisen ilolla vastaan vaikka vähän pään vaivaa tuottaa kun kummallakin on uuden ammatin opiskelut kesken ja itse käyn vain osa-aika työssä. Lisäksi asumme toistaiseksi vielä eri kaupungeissakin :D Mulla laskettuaika on noin 20.10 :) Voisin itsekin laittaa kaveripyyntöä Dianalle.

Onnea kaikille odottajille <3
 
Takaisin
Top