Muita??

Heippa kaikki! :)

Päätin minäkin kirjoittaa tänne samassa tilanteessa oleville. Tänään aamulla tehty plussatesti ja la 31.10. Tein ensimmäisen testin jo viime viikolla muttei vielä näyttänyt. Samoin kävi ensimmäisessä raskaudessakin. Tämä on siis toinen, kotona hyörii pieni kohta 11k poika. Yritystä meillä oli pari kuukautta ja nopeasti tärppäsikin. Vielä ei kerrota asiasta kun muutamalle ystävälle,odotellaan np-ultraa ja vasta sen jälkeen. Alku on menee niin hitaasti odotellassa ultraa ja liikkeitä. Vaikka on toinen raskaus on silti taas kolunnut nettiä läpi ja miettinyt miten tapahtuu milläkin viikolla. Yllättävän nopeasti unohtuu vaikka raskaudesta on niin lyhyt aika. Vähän jännittää miten nyt menee,viime raskaus oli hankala kovien selkäkipujen vuoksi. Kivaa viikkoa kaikille! :)
 
Heippa kaikki! :)

Päätin minäkin kirjoittaa tänne samassa tilanteessa oleville. Tänään aamulla tehty plussatesti ja la 31.10. Tein ensimmäisen testin jo viime viikolla muttei vielä näyttänyt. Samoin kävi ensimmäisessä raskaudessakin. Tämä on siis toinen, kotona hyörii pieni kohta 11k poika. Yritystä meillä oli pari kuukautta ja nopeasti tärppäsikin. Vielä ei kerrota asiasta kun muutamalle ystävälle,odotellaan np-ultraa ja vasta sen jälkeen. Alku on menee niin hitaasti odotellassa ultraa ja liikkeitä. Vaikka on toinen raskaus on silti taas kolunnut nettiä läpi ja miettinyt miten tapahtuu milläkin viikolla. Yllättävän nopeasti unohtuu vaikka raskaudesta on niin lyhyt aika. Vähän jännittää miten nyt menee,viime raskaus oli hankala kovien selkäkipujen vuoksi. Kivaa viikkoa kaikille! :)
 


Sash kirjoitti:
Kohtu ei varmaankaan kovin paljon vielä paina virtsarakkoa, toki koko ajan tietysti enemmän ja enemmän, mutta alkuraskauden jatkuva pissahätä johtuu enemmänkin siitä, että aineenvaihdunta vilkastuu, jolloin virtsaakin muodostuu enemmän, juomatta jättäminen ei ainakaan omalla kohdallani toiminut, koska silloin päänsärky ja huimausoireet iskevät kympillä päälle jos pääsee vähääkään kuivumaan. Mielummin siis pari x yössä pissalle kuin seuraavan päivän huimaus ja särky.. :/ Komsiikomsaa... 
 
Jostakin luin muuten myös sellaista, että virtsarakko olisi koko raskauden ajan osittain täynnä, eikä tyhjene kokonaan missään vaiheessa ja siitäkin johtuen joutuu useammin pissalle. Sitä mistä se johtuu tai mikä siihen on syynä en enää muista.

Kaikenlaisia pikkukremppoja odotettavissa, toisilla enemmän toisilla onnekkailla vähemmän.. ;)

En ajatellutkaan niinpäin, että suurentunut kohtu aiheuttaisi sen vessassa ramppaamisen, vaan lähinnä sen kivun, mikä siitä vessahädästä aiheutuu. En siis edes ehdi tajuta, että olisi vessahätä, kun vatsakipu kertoo sen ensin. Ja tämän yhteyden keksimiseen meni muutama päivä. Toivottavasti muilla on helpompaa! :)
 
Jospa sitä itsekin uskaltautuisin mukaan :) Eli positiivinen testi tuli tehtyä tuossa jo alkukuusta, tänään kävin varhaisultrassa varmistamassa että oikeasti olen raskaana! :) 1,5 cm kokoinen pikkuinen sieltä löytyi ja laskettu aika siis 8.10. :) Laitoin myös facebook ryhmään pääsyä varten kaveripyyntöä..
 
hei kaikille,en nyt kaikkia lukenu mutta tämäkö on virallinen lokakuiset ryhmä? mä luulin että la ois marraskuussa mutta clear blue näytti että oisin jo viikolla 5+ että tulis sitte jo lokakuun lopulla? sepä jää nähtäväksi!
 
Heips.

Palloilen tässä mielessäni sitä varhaisultraa, mennäkkö vaiko eikö mennä... Meillä on neuvolassakin ultra, mutta eivät kuulemma ekalla neuvolakäynnillä enää nykyisin ultraa :/ Me ollaan lähdössä pariksi viikoksi reissuun ja olisi kivaa tietää, että kaikki on kunnossa niin voi hyvillä mielin lomailla. Niihin varmaan saa aikoja ihan esim. samalle päivällekin? Minulla siis neuvola ensi viikon ma ja lähtö reissuun torstaina, niin meinasin jos en neuvolassa saa pyydettyä että ultraavat niin varaisin sitten ajan yksityiselle..

Vihlontaa alkaa olla enemmän, tänä aamuna piti ihan puhaltaa kaksinkerroin kun tuli sellainen viiltävä kipu alavatsalle, meni kyllä ohi yhtä nopeasti kuin tulikin, eli kaippa ihan niitä normaalikipuja, mutta muistuttaa aina siitä miten paljon voi mennä pieleen..
 
Oletteko ostelleet mitään äitiysvaatetta? Itselläni ensimmäinen raskaus ajoittui suurimmaksi osaksi kylmään aikaan, ja kauhulla muistelen viimeisiä viikkojani -25 asteen pakkasessa topattuna michelinukoksi :D  joten tuntuu että nyt olisi ehkä hieman helpompaa kun voi pitää kesällä mekkoja ym. Vaikka helteiden puolesta kesällä odottaminen ei varmaankaan ole sitten kovin kivaa, ainakaan loppuaikoina.

Tämmöisiä tänään, kivaa tostaita kaikille! <3
 
Sellanen juttu muuten vielä liittyen tähän foorumikeskusteluun. Onko joku hoksannut, miten tuosta ryhmän etusivulta kun näkyy kaikki keskustelun aiheet, pääsisi suoraan siihen viimeisimpään viestiin? Muistan, että aikaisemmin on ollut sellainen kuvake, jota klikkaamalla se onnistui ja oli helpompi seuratakin mihin on tullut uusi lukematon viesti, kun se kuvake muutti väriä jos oli uusia viestejä. Nyt se on kadonnut jonnekkin. Osaan ainoastaan näköjään klikata itseni keskusteluaiheen viimeiselle sivulle, josta sitten pitää skrollata aina sinne uusimpaan viestiin, jotenkin ärsyttävää..

Olipa selkeästi selitetty :D
 
Diana: Kaveripyyntö laitettu facessa,jos lisäät ryhmään :). Jotenkin siellä on kivempi kirjoitella kun tässä selata kaikki kirjoitukset ensin. Tai sitä on vaan niin tottunut :).
 
nonii lueskelin jotain läpi että oon vähä perällä..onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut pois jääneille! :/
laitoin dianalle viestiä jo face ryhmästä,se on kyl kiva mulla on esikon ajoista jo sellanen ja ollaa nähtykki plajon..kirjotteleeko kukaan täällä enää?

la on siis 28.10 jos clear blue digitaliin on uskominen ;) ku esikosta oli samaan aika kuukautiset ku tästä mutta esikko synty marraskuussa..jos se kierto oli nyt lyhkäsempi? normaalisti mulla on 35 tai yli

varhaisultraan pääsen 2 viikon päästä ja nii jännittää ku toista yritetty vuosi ja kerkesin jo lääkärillä käydä ja ois alkanu keltarauhashormoni
 
Heps!
Täältä liittyy joukkoon kakkostaan odottava =) 
Esikoinen on kohta 8kk täyttävä pikku hurmuri mies =) <3

Mulla olis LA 11.10.2013, eli nyt viikkoja 8+2. 
Plussat tuli 27.2.
En oikein osaa vielä hirveesti sisäistää tätä raskautta. Kaitpa se sit on taas todentuntusempaa kun kuulee ensinmäiset sydänäänet. :)

Mulla oli niin että alotin syömään minipillereita, esikkoa imettäessä. Mutta ne heitti mun kierrot ihan sekasin, takapuoli vuosi joka toinen viikko. Siispä lopetin ne kuukauden syömisen jälkeen. 
Siispä uskon syvästi, että viimoisen vuodon jälkeen tärppäs tämä kakkonen:)
 
Hei!
Uskaltauduin nyt tänne kirjoitteleen itsekkin, vaikkakin kyttäillyt jo monta viikkoa :)
Eilisen ultran perusteella viikot 9+6.

Viidettä odotellessa ;) Hirvittäähän se, tunnen itseni jo niin vanhaksi, esikoinen täyttää 17v ja nuorinkin on jo 7v.

Onnea kaikille kanssamatkustajille :)
 
Testi näytti plussaa 18.2., tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja kuultiin sydänäänet. Ihan mieletöntä.. Itkuhan siinä pääsi. Esikoista odotellaan ja la 7.10.
 
Onnea Takuttaja ja Salme, ja tervetuloa!!!

Nähtiin tänään sydämmen syke, ja tulihan siinä tippa linssiin. Ilta onkin sitten mennyt lähimmäisille kertoen  
 
onnea uusille plussaajille! :)

onkohan kaikki fb:ssä? yritin ainaki laittaa viestiä ja päästä mukaa muttei oo vastattu :(

oloja on,ihan erilaista ku esikkoa oottaessa,pöntön halausta,närästystä,viluttaa,ja turvottaa.. :)
 
Heippa!

Täältä ilmoittautuisi yksi vielä mukaan! Faceen en ihan vielä uskalla, ensi viikon niskapoimu-ultran jälkeen vasta..

Eli Nimia/ 32v/2.lapsi/TYKS

Meillä takana kohdunulkoinen raskaus viime vuodelta ja pikkukakkosta toivottu jo viime vuoden alusta. Toivottavasti tämä pysyy mukana! Oikeassa paikassa on ainakin, se on tarkistettu varhaisultrassa, jonne pääsee kohdunulkoisen jälkeen.. :D
 
Raskaus testi näytti plussaa 4.3 ja nyt kun sain tän päiväisessä neuvolassa lasketunkin ajan selville niin tulin tännekkin sit :) Tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä säännöllisesti,joten tämä oli hurjan suuri yllätys.Ei ollut vielä tarkoitus lisää lapsia hankkia kun on kuitenkin 2 lasta ennestään pienellä ikäerolla,mut menee se kolmaskin sitte tässä samalla :) Eli ennestään meillä 2v. tyttö ja 1v. poika.
 
Heipparallaa! Meille tulee toinen lapsi myös. Laskettuaika on Lokakuun 8 ja ikäeroa sisaruksille tulee 1,4v. Viime kesäkuussa meille syntyi tyttö Alisa. Olen itse 24-vuotias ja mieheni myös.
 
Takaisin
Top