Muita??

Diana89: Laitoin kaveripyynnön, lisäisitkö minut fb-ryhmään. Nimen etukirjaimet on R H :)
 
LadyToy: Mietin itsekin, että pitäisikö käydä hakemassa jotakin vihlovien hampaiden tahnaa, mutta toistaiseksi jäänyt hankkimatta. Tosin vihlontaa ei tunnu aiheuttavan kuin kylmät juotavat, että ehkä tämän kanssa vielä toistaiseksi pärjää! :)

Pikkujätti: Saa nähdä kuinka pahaksi tämä väsymys vielä äityy, onneksi kuitenkin lenkkeily ja koiran kanssa treenailu piristää! :) Ja noista unista, itsellä ei painajaisia ole (onneksi) näkynyt, mutta todella levottomia unia muuten :D

Tuosta Facebook ryhmästä vielä tuplavarmistus, eihän se näy mitään kautta edes profiilini kautta muille? Ihan näin aikaisessa vaiheessa kun ainoastaan oma perheeni tietää.

Tänään olisi tiedossa ensimmäinen neuvola käynti :) Aika pikkuviikkoisena, mutta seuraava aika olisi osunut ajankohdalle, jolloin mieheni on työreissussa, joten hienoa kun onnistui jo aiemmin!
 
Voi apua!

Ensi viikolla valintatilaisuus puoli vuotta kestävään työvoimakoulutukseen. Alkaisi maaliskuun puolivälissä ja jatkuisi syyskuun alkuun saakka. Omalla kohdallanihan mahdollinen laskettu aika olisi lokakuun puolivälin jälkeen, joten jos pääsen tuohon koulutukseen mukaan, niin uskaltaakohan sitä tässä tilassa edes mennä jos koulutukseen pääsen? Kevyttä toimistotyötä ja koulun penkillä istumista periaatteessa, mutta lähinnä mietityttää kuinka sitä sitten loppukesällä jaksaa olla menossa mukana kun masuakin pitäisi samalla kasvattaa ja ajatukset pelkästään tulokkaassa eikä opiskelu/työasioissa kuten tuolloin pitäisi.

Hitsi vie... En tiedä yhtään.
 
Heippa vaan kaikille!

Minäkin sitten ilmoittaudun mukaan, kolmen positiivisen testin jälkeen yritän uskoa että todella olen raskaana. Kovin on siis toivottu ja suunniteltu juttu, mut eka raskaus ja vaikea siis käsittää :) la ilmeisesti 17.10. ja nyt rv4+6, jos oikein osasin laskea.. kovasti huolestuttaa, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.. mulla on oikea munasarja ollut kipeä ovulaatiosta lähtien, välillä saattaa ihan yskiessäkin vihlaista. Ja alavatsaa jomottaa, varsinkin yöllä pissaamisen jälkeen on kipeä.. onko normaalia vai pitäsikö oikeasti huolestua? Tissit vähän arat ja väsyttää ja itku tulee todella helposti, mut oikeestaan ei muita oireita ole ollut..

Mulla ei oikein ole lähipiirissä ketään keltä kysyä, kun ei olla haluttu vielä kenellekään kertoa. Viikonloppuna kyllä aion kertoa äidille, että on sit joku jolta voi kysellä enkä sit panikois turhaan.. :/
 
Fb ryhmä ei näy mitenkää kenellekkään että olet siinä. koko ryhmää ei edes näy fb:eessä. Eli todella salainen. En muuten varmaan itekkään sellaseen haluais kun viikkoja vaa 4+4 ja oon vaan kertonu läheisille
 
Diana89 Laitoin sulle fb kaveripyyntöä, mut saa lisätä lokakuisiin :)

pikkujätti Ei ollu tarkotus itkettää :) Hyvin tuo neiti on sopeutunut kipsiinsä, touhottaa jo kuin olis sen kanssa ollut koko ikänsä :D

Tervetuloa taas kaikille uusille!!
 
On se mahdollista että kystakin voi sitä nostaa, niitähän on erilaisia, itsellä keltarauhaskysta, joka syntyy kun munarakkulasta irtoaa munasolu ja siitä tulee keltarauhanen jos sinne jää nestettä ja verta ja se sulkee ne sisäänsä. voi kasvaa jopa yli 10cm. mulla oli 3*4cm. Toiv olis hävinny mut nyt tuntuu siltä että se siellä ehkä vuotaa. Lääkäri ei osannu sanoo tarkkaan kuin pajon kysta voi nostaa mutta ei ainakaan noin paljon ku mulla on hcg. clearblue testissäkin lukee että munasarjakystat voi antaa virheellisiä tuloksia, muttei oltu eritelty tarkemmin.

Nyt pelkään, että onko uusi kysta tästä ovulaatiosta, josta raskaus alkoi ja mietin, että tuottaako keltarauhaskysta yhtä paljon progesteronia ja estrogeenia kuin normaali keltarauhanen. Ne pitävät raskautta yllä kunnes istukka alkaa 9-12 viikolla tuottaa kyseisiä hormooneita. Pelkään, että jos sellanen kysta siellä taas on, niin onko mulla riittävästi progesteronia ja estrogeenia. Neuvolassa ei suostuneet testaamaan. Toiv selvää perjantaina enemmän kun menen YTHS:lle gynelle/ultraan.
 
Heips....taidan uskaltautua ilmoittautua ryhmään vaikka olo on vielä todella epävarma ja pelokas mutta silti samalla toiveikas ja todella iloinen! Tein siis eilen jopa kaksi testiä jotka molemmat näyttivät plussaa. Olotila vaihtelee laidasta laitaan vaikka lapsi on todella toivottu mutta vielä ei uskalla iloita koska kaikki vasta niin alussa. Uskalsin kuitenkin jo varata neuvola-ajan ja salaa tutkaillu kaikkea netistä vaikkakin sieltä löytyy kauheuksiakin mitä ei pitäisi lukea  :) Lapsi on tosiaan ensimmäinen ja olen 32v, avopuoliso on pari vuotta vanhempi. Nyt vaan turha stressi pitäisi saada pois....menispä aika pian pari viikkoa eteenpäin! Laskettuaika olisi 20.10 :)
Ihanaa odotusta kaikille!! :)
 

Minäkin löysin tänne viimein :)
Meillä on tausta sellainen, että koin keskenmenon viime marraskuussa, rv10+0, tosin alkion kehitys oli pysähtynyt jo 6+0. Syynä oli kissan purema, joka johti sairaalahoitoon.

Yrityksen aloitimme uudestaan heti vuodon loputtua. Kahdet kuukautiset kerkesi olla välissä, kunnes plussakierto sitten vihdoin tuli. Nyt siis mennään rv5+4 ja laskettuaika olis sitten 12.10 :)
Neuvolaan soittelen sitten ensi viikolla :)

 
Voi hitto näitä mun ajatuksiani. Vannoin jo etukäteen, etten ala pienistä stressata enkä lueskele liikaa keskustelupalstoja etten vahingossakaan ala kuvittelemaan ties mitä tapahtuvaksi. 

Tähän mennessähän minulla on reilun viikon ajan ollut alamasussa menkkamaista kipua ja pientä kipuilua munasarjojen tienoilla aika ajoittain. Eilen vihlaisi aika kovasti koko mahan alueelta ja sen jälkeen ei ole enää ollutkaan tuota menkkamaista kipua, johon olin jo niin tottunut. Arvatkaa vain, että kuvittelenko nyt pahinta kun erehdyin lueskelemaan keskenmenoista. Nyt siis rv4+6 meneillään.

Nytkö musta tulee tällainen hermoraunio? Olisipa huhtikuu ja pääsiäinen takanapäin, ettei keskenmeno enää teknisesti ole mahdollista.
 
Kivaa taas tulla lueskelemaan näitä teidän kuulumisianne :) ja oikein paljon onnea uusille tulokkaille.
Hassua lukea muitten oireita ja nippailuja,kun itsellä ei satu mihinkään eikä ole huonoa oloa...
Mul on vaan hirvee närästys ja pissalla ravaan enemmän ku "normaalisti"..
Ruokahalut mul on vaan pienentyneet entisestään...syön yhen perunan ja muutaman haarukallisen salaattia ja on jo ähky... :D
Olipa se aina niin...ja nyt on tammikuun alusta tähän päivään hävinnyt painoa jo yhteensä 6 kiloa.Liikun yllättävän vähän ja se syöminenki on juuri mitä on, mut kilot ne vaan lähtee.
Toivottavasti pian se painon lasku loppuisi,kun neuvolasta jo huomauttivat siitä...

Mites te muut mammat voitte??
 
Tää epätietoisuus, harhaluuloisuus ja epäuskoisuus on kyllä niitä pahimpia tässä alussa... Silloin kun odotin ensimmäistä, en tainnut pahemmin uskaltaa edes "pelätä" keskenmenoa, vaan ilmoitin heti ensimmäisen ja viimeisen testin tehtyä kaikille sukulaisille ja ystäville että asia on nyt näin ja niinhän se oli ja hyvin meni :D Niskapoimu-ultrassa näin ensimmäistä kertaa "oikean elävän" vauvani , enkä sinnekään mennessä osannut pelätä ettei siellä masussa ketään olisikaan tai ettei kaikki olisi hyvin. Olin jopa uskaltanut tehdä joitain vauvanvaate hankintoja ennen sitä! Kai sitä oli vaan niin tietämätön kaikesta ja luotti vaan siihen että näin sen kuuluu olla ja mennä. Toista odottaessani tahdoin varhaisultraan heti vklla 6+1 varmistaakseni että kaikki on hyvin.. Kai sitä silloin tiesi enempi km:n mahdollisuuksista ym. ja mitä menettää jos menettää. No nyt.. kyttään koko aika oireita ja iloitsen pienistäkin. Testejä on tullut tehtyä toistakymmentä... :D Naapuri toi äsken meille uusimman vauvalehden, kun oli saanut vahingossa kaksi. En taida uskaltaa edes lukea etten innostu liikaa ja kun ei edes tunnu ajankohtaiselle koko lehti.. vaikka kai pitäisi. Kaupassa käännän katseet pois vauvanvaatteista ja tarvikkeista. En uskalla katsella ja ihastella? Varhaisultraan olen todellakin menossa. Jospa sen jälkeen uskaltaisi innostua ja luottaa. Jos vaan kaikki on hyvin.. <3 välillä on vahva tunne siitä että kaikki menee hyvin ja lokakuussa meitä on viisi. välillä on sellainen olo, että eihän tämä voi olla totta.. voisiko se muka mennä niin?>
 
Ihana kun on muitakin hömppiä =) 

Itsellä rinnat tuntuvat vain kipeytyvän päivä päivältä.Mietin jo, pitäiskö lähteä alusvaateostoksille, vaan mikä se auttais: kaarituettomat vai ihan vain oikean kokoiset näille turvonneille?
Vatsa on ollut rauhallinen ja ruoka maistuu liiankin hyvin. Toiset laihtuu ja toiset lihoo.. Toivoisin itsellenikin tuollaista oloa, ettei ruoka maistuis ( sitä pahoinvointia en toivo)..

Kommentointia on monellakin ollut vaatteisiin ja vauvajuttuihin: Itsellä on ilona oma työ: työskentelen lasten osastolla kaupassa, joten voi ihan salailematta innostua uusista vauvan vaatteista =)

Tähän jännitykseen iski flunssa ja nyt en tiedä miten tähän reagoida..mitään lääkkeitä en uskalla oikein syödä, joten kai sitä pitää yrittää vaan hedelmillä, marjoilla ja levolla saada pöpöt pois. Voiko tästä ollajotain vaaraa ? Kun sohvalla makaa kipeenä, ehtii alkaa miettimään liikaa...

Tämmöistä tälle tulevalle mammalle ( onpa jännä sanoa noin ), mitä muille?
 
Liiveistä: ostin kaariruettomat pari viikkoo sitten muistaakseni, joskin samaa kokoa kuin normaalistikin, mutta tuntuu uskomattoman hyvälle, on tukea, mutta rinnat saa 'olla just niinku haluaa'. Urheiluliivit varmaan ois sama. Muotoillut kupit tuntuu nyt niin ahdistavilta.. Ei ne kauniit oo, mut väliaikaisesti, ennen kuin näkee, mikä on lopullinen kuppikoko. Ü Suosittelen siis! Vainoharhaisuudesta: vähäoireisuudesta johtuen mun piti viä eilen illalla tehä testi nähdäkseni vastaako viikkojani. 3+ tuli, kuten pitikin, nyt on tarkennettuna rv 6+5. Edellinen testi silloin oli 2-3 vkoa.. Helpotuksen Huokaisu. Toivottavasti aiheellinen. Välillä juilii vatsassa ja aamupahoinvoinnin sijaan oon saanu iltapäiväkuvotuksen, ei okseta, mutta pää kainalossa kuljen välillä.. Alussa vaivannut turvotus on pääosin hävinnyt, farkut mahtuu taas. Normaalissa olotilassa koitan vaatteilla korostaa vyötäröä: 'katsokaa, ei oo masu kasvanut!!' Joten huhuilta uskon säästyväni myös kun on peittävämpiä vaatteita turvotuksen aikaan! :D Vieläkään ei olla porukoille tai muille kerrottu, ens kuun alussa varmaankin. Jännittää... X) Tervetuloa uusille odottajille ja toivotaan, että kaikilla menee hyvin!
 
Heippa hei!

ihanaa tosiaan, että muut on yhtä vainoharhaisia ja epävarmoja tapauksia kuin mie... :D

Testejä tehty nyt kolme. Viimeisin muuttu plussaksi melkein heti kun otin tikun käteen, joten niihin nyt vissiin kannataa luottaa sentään. Varhaisultra olis ensi keskiviikkona, mutta kun siihen on vielä melkein viikko!

Pahoinvointia ei minullakaan oo, etomista kyllä ja semmosta pupeltamisen tarvetta. Ja välillä on menkkamaista jomotusta, mutta huolestun heti, kun ei oo.
Sitten taas toisaalta purskahdin eilen itkuun, kun luin perhepäivähoitoa käsittelevän kolumnin :D

Ystävä (yksi niistä kolmesta, joille olen kertonut, kukaan muu ei tiedä, paitsi tietty mies) sanoi, että sen ekan ultran jälkeen se vasta kauheeta onkin, kun seuraavaan on pitkä aika, mutta vielä ei tunnu liikettä tai muuta "varmistusta".

Taitaa odottavan aika olla tosiaan pitkä.
 
mullakin samat viikot ku sulla. olen koko ajan stressannu tästä keltarauhaskystasta...ensin olenko raskaana ja sitten ku oikealla puolella ollu kipuja niin pelännyt mikä siellä on tilanne ja onko tullu uutta kystaa tästä ovulaatiosta ja onko riittävästi progesteronia ja estrogeeniä jatkamaan raskautta. hu selviää kystat ultrassa. toiv näkyis myös jo sikiöpussi vaikkei mitään muuta vielä näkyiskään. oikealla oleet kivut nyt vähentyny...
 
Moi vaan kaikille! Mulla raskausoireet edelleen pysyy poissa. Vähän enemmän väsyttää kuin normaalista, mutta muuten ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Olen jo vähän ehtinyt pelätä, ettei mitään raskautta olekaan. Tänään tein kuitenkin clearbluen digitaalisen raskaustestin (taas!) ja näyttöön ilmestyi raskaana 3+. Eli viikkoja on enemmän nyt kuin kaksi viikkoa sitten, jolloin tein saman testin ensimmäisen kerran. Ainakin hormonitasot nousevat :)

Vielä puolitoista viikkoa varhaisraskausultraan. En malttaisi millään odottaa! Ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekään muille raskaudesta. Odotellaan vielä ainakin se eka ultra.

Hyviä vointeja kaikille kenellä pahoinvointia jo on! 
 
Takaisin
Top