Monikko odottajat

Mamsu, mikä tilanne? Tsemppiä ♡

Supistelut loppu eilen illalla kokonaan... Onneks. Huomenna tehdään ennenaikaisuus testi että nähdään onko ennenaikainen synnytys käynnissä. Jos testi on positiivinen joudun jäämään sairaalaan ja silloin mut siirretään TYKS iin. Estolääke tippuu puoleen yöhön asti vielä.
 
No niin... Kotona ollaan vuodelevossa :) ihanaa olla kotona. Tänään 25+0 ja 30 ois tavoite mutta tunti kerrallaan mennään. Ihanaa :)
Ennenaikaisuus näytettä ei otettu kun kanava pysynyt samana ja auki oleva osuus vähän mennyt parempaan suuntaan
 
No niin... Kotona ollaan vuodelevossa :) ihanaa olla kotona. Tänään 25+0 ja 30 ois tavoite mutta tunti kerrallaan mennään. Ihanaa :)
Ennenaikaisuus näytettä ei otettu kun kanava pysynyt samana ja auki oleva osuus vähän mennyt parempaan suuntaan


Toivotaan että pääset tavoitteeseen. Seurataanko tilannetta polilla vai miten jatkossa? Onneksi olet jo rv 26 ja sait lisäksi kortisonipiikin, paremman puolella jo.

Jaksamisia!:Heartred
 
Toivotaan että pääset tavoitteeseen. Seurataanko tilannetta polilla vai miten jatkossa? Onneksi olet jo rv 26 ja sait lisäksi kortisonipiikin, paremman puolella jo.

Jaksamisia!:Heartred

Sitä todella toivon :) En oikeen tiedä miten tätä seuraillaan kun muutenkin on ultra-aika valmiiks 15.5 :) Siellä sitten varmaan selviää tarkemmin.
Mutta herkästi pitää soittaa ambulanssi jos alkaa kipeet supistukset kun Turkuun menee ambulanssilla pillit päällä kuulemma tunnin
 
Ihana kuulla Mamsu että pääsit kotiin! Nyt vain yrität olla tekemättä mitään ja toivotaan että pääsette joukolla ja yhtenä kappaleena ainakin sinne viikolle 30! :)
 
Huomenna ultra ja jotenkin jännittää. Kohdunsuun tilanne eniten koska nämä lämpimät ilmat on aiheuttanut supistelua. Välillä kipeitä ja välillä normaaleja harkkasupistuksia. Vettä on mennyt monta litraa päivässä vähintään neljä. Sisällä suurimman osan päivästä hengaillaan miehen kanssa ja kun viilenee niin mennään parvekkeelle makoilemaan.
 
Kävinpä eilen neuvolassa. Sain verensokerimittarin matkaan, kun virtsassa sokerit plussalla. Perusrasitukseen ei tartte nyt mennö, kun sanoin, etten kyl pysty. Paino oli noussu, viikossa n. +650g. Turvotus +, hb noussu raudalla 130:iin, mut jatketaan vielä. Verenpaine pitkästä aikaa normi 96/73, mut pulssi 114. Helteet vaikuttaa. Pirpanoiden sykeet sellasta 147/153 ja liikkeet +/+. Seuraavan ajan sain jo 2vk päähän ja lääkärille.
 
Sokerit voi tulla pissaan läpi muustakin syystä kuin radista. Esikoista kun odotin niin aika lailla loppuvaiheessa alkoi tulla sokerit läpi. En kuitenkaan joutunut rasitukseen, kun lääkäri arveli sen johtuvan jostain muusta. Myöhemmin luin että poikaraskaudessa tulisi helpommin sokerit läpi, kun poikasikiö rasittaa kehoa (ja munuaisia). Näin ajateltuna kaksoisraskaus rasittaa kehoa varmasti myös, joten sokerien läpitulo ilman radia on mahdollista.
 
Ne mun sokerit oli plussalla, koska vedin aamupalaks suklaakakkua :hungry: silti pitää mittailla.. alotan ehkä ens viikolla..
 
Mä en edes pysty syömään mitään sokeripitoista vaikka mieli tekis, makeat hedelmätkin ovat liikaa. Raskauspahoinvointi nostaa heti päätään. Sama edellisessä raskaudessa vaikka sokerit olleet hyvät:/

Nyt mulla alkanut tulemaan turvotusta enemmän ja vähemmän ja tämä helle vain pahentaa asiaa......ja taas on nivuset kipeänä molemmin puolin ja jomotusta siellä täällä. Kasvukipuja luultavasti.

Välillä iskee todella epätoivoinen olo että millä sitä jaksaa vielä kesä- ja heinäkuun. Olen nyt samaa kokoluokkaa kuin esikoisesta rv 41. Olen todella väsynyt ja joskus vihainen kuin ampiainen. Raskainta on kun en juuri muuta jaksa tehdä esikoisen kanssa kuin lukea/jutella. Onneksi puoliso ja tukiverkot ovat järjestäneet hänelle ohjelmaa.

Anteeksi tämä valittaminen mutta jotenkin sitä vaan on niiiiin yksin.Kaikki muut ympärillä elää, minä koitan vain jaksaa päivästä toiseen. Sukulaisetkin soittelevat viikoittain ja päivittelevät miksemme tule kylään (=1,5 h autolla köröttelyä)....osa ystävistäkään ei vaan tunnu ymmärtävän tätä tilannetta.


Mites teillä muilla?
 
Sukulaiset ovat jo ymmärtäneet että tullaan ku tullaan, jos tullaan. Ja silloin kun sattuu sopimaan, eli koitan vältellä kuumia autoja. Vaikken ole vielä kovin iso, niin kärsin silti helteestä paljon. Pukeudun vain leveähelmaisiin mekkoihin ja puutarhakenkiin, kun tuntuu ettei muuten ilma kierrä kunnolla. Eiköhän ne kylmät ilmat tässä viimeistään juhannukseksi tule takaisin.
 
Nyt on taas odotettavaa. Varasin 4D-ultran ensi viikon pe Lahteen. Tytön kanssa kahdestaan mennään Pirpanoita katsomaan. Poika haluaa jäädä kotiin. Ehkä sen mieli muuttuu vielä.

Oon aiemmissa raskauksissa halunnut mennä 4D, mut ei oo ollu varaa. Nyt kun on viimeinen raskaus, haluan tehdä kaikkea mahdollista. Saa ihanat muistot siitä sitten mukaan.
 
Ihanaa Elea:Heartred

Minulla alkoi yhtäkkiä eilen illalla säännölliset harjoitus(?)supistukset ja kipuja...lepäilin ja join muutaman tunnin mutta ei siinä taas auttanut muu kuin lähteä polille....siellä sitten vasta supistelikin kun makasin sydänkäyrillä:sad001. Kaikki oli kuitenkin taas ok niin pääsin yöllä kotiin.

Supistukset jatkuivat läpi yön kunnes sain lopultaviimein unta.....nyt olo taas ihan ok vaikka edelleen supistelee tunnin välein.

Mitään erikoista tai ihmeellistä en eilen tehnyt tai rasittanut itseäni....on tämä kyllä uskomatonta....
 
Hyvä käydä polilla tarkistamassa tilannetta. Toivottavasti supistukset kuitenkin rauhoittuu, niin huoli ei olisi niin suuri ja uskaltaisi vähän liikkuakin. Tsemppiä!

Me käytiin eilen tarkistuskäynnillä. Semmoinen hyörintä ja pyörintä päällä ettei meinannut loppua näkyä. Lääkärikin pohti saako edes mittoja otettua, kun niin villeinä siellä pyörivät :D kokoeroa edelleen on, mutta onneks ei viitteitä syndroomaan :Heartred
 
Hyvä käydä polilla tarkistamassa tilannetta. Toivottavasti supistukset kuitenkin rauhoittuu, niin huoli ei olisi niin suuri ja uskaltaisi vähän liikkuakin. Tsemppiä!

Me käytiin eilen tarkistuskäynnillä. Semmoinen hyörintä ja pyörintä päällä ettei meinannut loppua näkyä. Lääkärikin pohti saako edes mittoja otettua, kun niin villeinä siellä pyörivät :D kokoeroa edelleen on, mutta onneks ei viitteitä syndroomaan :Heartred

Kiitos Flowery!:)


Oliko sinulla di/di raskaus? Minulle ainakin sanottiin että kokoero on aivan normaalia di/di raskaudessa, kunhan molemmat kasvavat normaalisti ja "normaalikäyrillä". Kokoeroa n. 200g.
 
Kiitos Flowery!:)


Oliko sinulla di/di raskaus? Minulle ainakin sanottiin että kokoero on aivan normaalia di/di raskaudessa, kunhan molemmat kasvavat normaalisti ja "normaalikäyrillä". Kokoeroa n. 200g.

Meillä on mono-di raskaus. Näin ainakin kaikki lääkärit ovat sanoneet :)
Kokoeroa meillä eilen oli 160g ja tästä ollaan kokoajan seurannassa syndrooman takia. Ainoa viite mikä viittaisi syndroomaan on tuo painoero, mutta kaikki muuten kunnossa eikä muita viitteitä tähän ole onneks ollut, joten lääkärit ovat sanoneet että ei tarvitse olla huolissaan.
Toivotaan että säilyy näin loppuun saakka ja kasvavat omilla käyrillään. Viikkoja nyt siis 25+3.

Paljon sulla oli viikkoja kasassa? :)
 
Nyt on taas odotettavaa. Varasin 4D-ultran ensi viikon pe Lahteen. Tytön kanssa kahdestaan mennään Pirpanoita katsomaan. Poika haluaa jäädä kotiin. Ehkä sen mieli muuttuu vielä.

Oon aiemmissa raskauksissa halunnut mennä 4D, mut ei oo ollu varaa. Nyt kun on viimeinen raskaus, haluan tehdä kaikkea mahdollista. Saa ihanat muistot siitä sitten mukaan.
Tuttavani sai kaksosia odottaessa 4D ultran naistenklinikalla tarkistuskäynnillä kuvan kera joka maksoi perus poliklinikkamaksun verran :)
 
Takaisin
Top