Monikko odottajat

Onko teillä muilla ollut paineen tunnetta ihan alavatsalla pitkän seisomisen/istumisen takia?

Itellä nyt ollu 5päivää (tänää rv 22+2) perjantaina töistä soittelin neuvolaa ja sairaalaa, käskivät pois töistä kotiin lepäämään ja huomiselle kiireellisenä lääkäri sairaalalla. Mitään vuotoja tai supistuksia ei oo mielestäni ollu ja makuuasennossa paineen tunne lähtee, muuten ois pitäny mennä näytille heti sillo perjantaina.

Nyt jännäilen mitä lääkäri sanoo, määrääkö saikulle tai jopa ihan vuodelepoon vai onko tämäki monikkoraskaudessa ihan normaalia ja ei tarvi välittää :eek:
 
Itsellä alkoi pieni paineentunne varmaan viikoilla 19-20 viikoilla. Enimmäkseen istuessa pitkiä aikoja, seisoessa ei niinkään. Asennon vaihtaminen auttoi itsellä, koska itse ainakin tuppaan istumaan etukenossa. Tukivyö on toinen mikä helpotti itselle myös :)
Kerroin tuosta vaivasta neuvolassa ja nkl, mutta mitään akuuttia ei ollut ja vastaus oli että pitää ottaa iisimmin ja levätä.
En siis tosin tiedä onko tuo paineentunne normaalia, koska siitä ei sinänsä puhetta ollut. Kannattaa kuitenkin käydä näyttäytymässä ja tarkistaa tilannetta :)
 
Onko teillä muilla ollut paineen tunnetta ihan alavatsalla pitkän seisomisen/istumisen takia?

Itellä nyt ollu 5päivää (tänää rv 22+2) perjantaina töistä soittelin neuvolaa ja sairaalaa, käskivät pois töistä kotiin lepäämään ja huomiselle kiireellisenä lääkäri sairaalalla. Mitään vuotoja tai supistuksia ei oo mielestäni ollu ja makuuasennossa paineen tunne lähtee, muuten ois pitäny mennä näytille heti sillo perjantaina.

Nyt jännäilen mitä lääkäri sanoo, määrääkö saikulle tai jopa ihan vuodelepoon vai onko tämäki monikkoraskaudessa ihan normaalia ja ei tarvi välittää :eek:

Mitä lääkäri sanoi? Mulla on heti paineen tunne alavatsalla jos nousen seisomaan tai istumaan, mutta kanavaa on vielä n. 5cm ja kohdunsuu kiinni. Tosin mun päivät kuluu kyljellään sohvalla vaikka ei vuodelepoon ole määrätty. Mutta istuminen on tuskallista ja seisominen kans. Kävely aiheuttaa supistelua, tänään käytiin Prismassa ja heti alkoi supistelemaan kun käveli vähän enemmän...vaikka kävely on hidasta ja vaappuvaa, mies sanoo että oon muumimamma sellainen on kyllä olokin
 
Paineentunne ei ollut onneks tehny mitään, kanava täyspitkä ja kohdunsuu kiinni, vauvoilla oli kaikki hyvin :Heartred

Laitto saikkua seuraavaan lääkäriin (18.5) asti, mutta saan muuten elää ja liikkua normaalisti kuunnellen omaa vointia.

Helpottava käynti oli. Jos mitää muutoksia vointii tulee nii sit soitettava taas sairaalalle.
 
Ainii! Sanoi myös että usein tuo paineen tunnekkin helpottaa kun kohtu vielä tästä kasvaa niin paino valuu jotenki johokki eri kohtaan
 
Joo siis minä jouduin tänään istumaan yhteensä 3 tuntia ja ihan järkyttävä paineentunne alhaalla. Kotiin päästyäni nostin jalat kattoon ja olin siinä asennossa tovin, niin että olo normalisoitui. Turvotustakin alkanut tulemaan jalkoihin mutta onneksi lepo ja kylmä jalkakylpy auttavat.

Piti muuten vinkata että Youtubesta löysin Suomen monikkoperheet ry:n videoita, jos teitä kiinnostaa katsoa:)
 
Kaikki oli hyvin ultrassa, A vauva 850 g ja B vajaa 700 g. Kanavaa 6,5 cm (miten se voi pidentyä 5 cm:stä??!?)....seuraava ultra meneekin kolmen viikon päähän.

Nyt tuntuu ekaa kertaa siltä että meno alkaa kunnolla hyytymään.....tuntuu että alapää räjähtää ja hyvä jos 20 metriä jaksan kävellä ilman taukoja....toivottavasti kroppa nyt vielä vähän tottuis tähän eikä antais periksi. Mutta näillä viikoilla sitä vaan tuppaa kasvamaan niin nopeeta ettei kroppa pysy perässä.
 
Ultrassa kans käyty. Rv 24+1 ja tytöt virkeitä ja hyvävointisia. A pt 590g ja B rt 560g. Seuraava kontrolli 4.6., jolloin 27+6. Tarvittaessa tässä välissä käymään polilla, jos supistuksia ym. Verenpaine oli vähä koholla, pitää kotona mittailla. 130/75.
 
Ultrassa kans käyty. Rv 24+1 ja tytöt virkeitä ja hyvävointisia. A pt 590g ja B rt 560g. Seuraava kontrolli 4.6., jolloin 27+6. Tarvittaessa tässä välissä käymään polilla, jos supistuksia ym. Verenpaine oli vähä koholla, pitää kotona mittailla. 130/75.

Niin sullakin meni sitten seuraava ultra noin pitkälle...mua jotenki harmitti tuo. Odotin että nyt sitten seurattais jo joka toinen viikko ku näinkin pitkällä ollaan ja just ku kaksoset kasvaa näillä viikoilla nopeaan. Täytyy kans itse sitten ravata polilla jos tulee jotain ongelmia....
 
Yllättävän pitkä väli, mut kun mitään ongelmaa eikä muutakaan hälyyttävää ole, niin tuo on kai sit ihan ok.
 
Jouduin osastolle supistusten vuoksi, supistusten estolääkkeet menee tipassa ja eka kortisoni piikki annettu. Kanava lyhentynyt neljässä päivässä 4.8sentistä 2.9senttiin...
 
Jouduin osastolle supistusten vuoksi, supistusten estolääkkeet menee tipassa ja eka kortisoni piikki annettu. Kanava lyhentynyt neljässä päivässä 4.8sentistä 2.9senttiin...

Tsemppiä Mamsu81, onneksi olet sairaalassa hyvissä käsissä ja tarkkailussa:Heartred
 
Tsemppiä ja rauhallisia ajatuksia Mamsulle.
 
Takaisin
Top