Monikko odottajat

Elea, tuleeko Sulla oikein kivuliaita supistuksia jo ? Vai meneekö maha vaan kovaksi ? Onko kohdunsuun tilannetta seurattu jotenkin?
Toissa yönä heräsin, en tiiä oliks se kipee vai ei, mutta reisiin sattus samalla. Maha pääasiassa vaan kovettuu, mut se tekee sen monta kertaa putkeen.. pirpanoiden asentojen vaihtaminen saa myös mahan kovettuu..
Kävin 21+2 viimeks polilla, ja tilanne oli hyvä. Kiinteä, kiinni ja 5cm kanavaa. Seuraava ultra + lääkäri polilla on 24+1, eli 9.5. Sen jälkeen vissiin 2vk välein on käynnit, niin neuvolassa sanottiin.
 
Okeij ! No mut hyvä että seurataan noin tiheästi kuitenkin :)
 
Muumimamma_84
Kyllä tässä on niin turhautunut olo koko ajan... Ei tässä oikeen aikaa saa kulumaan millään, mutta pakko vaan yrittää kestää että pähkinät sais olla mahassa vielä mahdollisimman kauan.
Saa kyllä purra hammasta ettei kiukuttele miehelle kun on niin turhautunut olo.
Tänään käytiin ulkoilemassa ja reilu tunti meni noin kilometrin matkaan kun vähän väliä piti ottaa lepotauko. Mutta halusin ulos kun oli niin kaunis iltapäivä ja nyt siis taas sohvalla makoilen selkäkivuissa...
Ei auta kuin ottaa päivä kerrallaan ja ajatella pähkinöitä ja niiden parasta.
 
Onko teillä muilla ollut keskiselässä jomotusta? Tai minkätyyppistä selkäkipua teillä on? Tänään taas tunnin verran jomotteli vasemmalle puolelle keskiselkään...onkohan se vauva joka potkii johonkin hermoon ....
 
^Tarkoitatko lavan alle vai vielä alemmas? Mulla on ollut edellisissä raskauksissa toisella puolen lavan alla selässä heijastekipua, joka on johtunut kylkiluiden ja rintalastan rustoliitosten tulehtumisesta (tiedän, ihan omituinen syy enkä olis uskonut sillon jos lääkäri ei ois noista rustoliitosten kohdista painellut ja totesin että jumaliste ne oli kipeet! :hilarious:). Tuohon ei mitään apuja ollut, johtui vain siitä että kylkiluut ei meinanneet antaa periksi kasvavalle mahalle ja siksi liitokset tulehtuivat :rolleyes: burana lie auttaisi mutta mulla ei sitä silloin kuitenkaan suositeltu syömään.

Toinen mikä on tuonne lavan alle aiheuttanut kipua on lukko, ne on yleensä saanut auki rullaamalla tennispalloa selän alla kipeän kohdan paikkeilla ja vastaavasti rintapuolella (vatsamakuullaan) siinä kohtaa missä selässä kipu tuntuu.

Tässä raskaudessa mulla on ollut iskiasvaivaa, mikä repii enemmän pakaraan ja takareiteen, meinaa joskus mennä jalka alta. Siihen on auttanut lepo ja tukivyön pitäisi auttaa :rolleyes::)
 
^Tarkoitatko lavan alle vai vielä alemmas? Mulla on ollut edellisissä raskauksissa toisella puolen lavan alla selässä heijastekipua, joka on johtunut kylkiluiden ja rintalastan rustoliitosten tulehtumisesta (tiedän, ihan omituinen syy enkä olis uskonut sillon jos lääkäri ei ois noista rustoliitosten kohdista painellut ja totesin että jumaliste ne oli kipeet! :hilarious:). Tuohon ei mitään apuja ollut, johtui vain siitä että kylkiluut ei meinanneet antaa periksi kasvavalle mahalle ja siksi liitokset tulehtuivat :rolleyes: burana lie auttaisi mutta mulla ei sitä silloin kuitenkaan suositeltu syömään.

Toinen mikä on tuonne lavan alle aiheuttanut kipua on lukko, ne on yleensä saanut auki rullaamalla tennispalloa selän alla kipeän kohdan paikkeilla ja vastaavasti rintapuolella (vatsamakuullaan) siinä kohtaa missä selässä kipu tuntuu.

Tässä raskaudessa mulla on ollut iskiasvaivaa, mikä repii enemmän pakaraan ja takareiteen, meinaa joskus mennä jalka alta. Siihen on auttanut lepo ja tukivyön pitäisi auttaa :rolleyes::)


No eilen jomotteli tuohon oikeastaan alaselän yläpuolelle vasemmalle. Nyt välillä sama jomotus häntäluun seuduilla. Sellainen tykyttävä jomotus ja kipu johon asennon vaihto ei auta....juttelen nyt asiasta ainakin neuvolassa.
 
Se olis svo:lla käynti edessä, kun mun isä tulee lapsenvahdiksi.. supistellu kipeesti kuudesta lähtien.. muutama kipee tulee 10-15min sisään, sit noin tunnin tauko ja sama uusiks.. kuuma suihku auttoi ja suoli tyhjeni huolella.. verenpaine on kotimittauksessa normaali (106/70). Viikkoja vasta 23+1, joten suosittivat tulemaan näytille.. oli ehkä virhe lähtee uimahalliin lasten kanssa pulikoimaan. Siellä alko selkäsärky ja se vaan muuttu kotiin päästyä. En eka yhdistäny supistuksiin, mut kun aaltomaisesti tuli, niin soitin siskolle (kätilö) ja se kehotti ihan synnärille soittaa. Seurailin itse tilannetta ja totesin saman..
 
Tsemppiä Elea!
Toivottavasti supistukset saadaan rauhoittumaan. Kovin ovat pikkuiset pieniä vielä näillä viikoilla. :nailbiting:
 
Sain valita, jäänkö osastolle lepää vai lähdenkö kotiin ja polille sit viikon päästä. Lähdin kotiin kokeilee. Herkästi pitää lähtee näytille. Kanavaa n. 5cm ja kiinni. Pienet hyvin virkeitä. A:lla pää oikean kylkiluun kohdilla pa 569g ja B täysin poikittain, pää vasemmalla kylkiluun kohdalla ja peppu A:n pään yläpuolella, pa 494g. Samaa sukupuolta edelleen ovat, epäidenttisiä.

Nyt taas sohvasta tulee hyvä ystäväni. Äiti tulee huomenna käymään kaupassa ja kai se ruoan tekee kans.. la pitäs veljenpojan synttäreille mennä, katsotaan. Siellä ei tarvi muuta ku istua.. riippuu ihan olosta.

IMG_20180502_223616.jpg
 
Se olis svo:lla käynti edessä, kun mun isä tulee lapsenvahdiksi.. supistellu kipeesti kuudesta lähtien.. muutama kipee tulee 10-15min sisään, sit noin tunnin tauko ja sama uusiks.. kuuma suihku auttoi ja suoli tyhjeni huolella.. verenpaine on kotimittauksessa normaali (106/70). Viikkoja vasta 23+1, joten suosittivat tulemaan näytille.. oli ehkä virhe lähtee uimahalliin lasten kanssa pulikoimaan. Siellä alko selkäsärky ja se vaan muuttu kotiin päästyä. En eka yhdistäny supistuksiin, mut kun aaltomaisesti tuli, niin soitin siskolle (kätilö) ja se kehotti ihan synnärille soittaa. Seurailin itse tilannetta ja totesin saman..

Mä kanssa jouduin tänään käymään näytillä...heräsin yöllä kivuliaisiin supistuksiin mutta aamuun mennessä onneksi rauhottuivat harjoitussuppareiksi...viikkoja 23+5. Paikat oli onneksi kiinni ja kanavaa 5,5 cm. Mitään ennenaikaisen synnytyksen merkkejä ei kuulemma ole. Onneksi ensi keskiviikkona taas ultra.

Lääkäri piti todella hyvänä merkkinä sitä, että tosiaan esikoinen syntyi vasta viikolla 41 + ja silloinkaan kahden päivän kivuliaat supistukset eivät kyllä aukaisseet paikkoja juuri ollenkaan. Koitan nyt sitten lohduttaa itseäni tuolla tiedolla....mutta juurikin näillä viikoilla kun kohtu kasvaa kohisten tosiaan tulee monenmoista vaivaa ja kipua ni koita siinä sitten erottaa mikä on normaalia ja mikä ei....
 
Ihana kuulla, että teillä molemmilla kaikki Ok ja pikkuiset voivat hyvin :Heartred

Meillä huomenna tarkistuskäynti pienten painoerojen vuoksi. Jänskättää kyllä, mutta onneks on suht levollinen olo. Itsekin juossut päivystyksessä nyt muutamaan otteeseen sykkeiden ja verenpaine heittelyiden vuoksi. Raskausmyrkytys epäily taisi onneks olla väärä, mutta seuraavat tilannetta kuitenkin kokoajan.
 
No eilen jomotteli tuohon oikeastaan alaselän yläpuolelle vasemmalle. Nyt välillä sama jomotus häntäluun seuduilla. Sellainen tykyttävä jomotus ja kipu johon asennon vaihto ei auta....juttelen nyt asiasta ainakin neuvolassa.

Kuulostaa ehkä vähän samalta, mitä mulla oli se heijastekipu:confused: mutta mulla sitä ei kyllä tuntunut häntäluun seudulla niin vaikee sanoo:wideyed: ehkä neuvolasta saa tosiaan tuohon jotain järkeviä ajatuksia:) ja tukivyötä kannattaa kyllä koittaa, jos et ookin jo koittanut:)
 
Kuulostaa ehkä vähän samalta, mitä mulla oli se heijastekipu:confused: mutta mulla sitä ei kyllä tuntunut häntäluun seudulla niin vaikee sanoo:wideyed: ehkä neuvolasta saa tosiaan tuohon jotain järkeviä ajatuksia:) ja tukivyötä kannattaa kyllä koittaa, jos et ookin jo koittanut:)


Joo tukivyö ollut ahkerasti käytössä:) Häntäluusta mainitsin äippäpolilla mutta siihen en saanut mitään kannanottoa. Minulla oli kyllä viime vuonna tuo fasettilukko ja iskias mutta tämä on erilaista
...mutta huomenna neuvola, mainitsen siellä asiasta:)
 
Huomenna polille näytille, oli pakko soittaa sinne tänään kun muutamana päivänä ollut aika kipeitä supistuksia. Ja ne kestää kauan, ei mitään säännöllisiä. Mutta sen verran häiritsee elämää ja olemista että pakko varmistaa asia. Ultra piti olla vasta ens viikolla mutta aikaistettiin huomiseen supistusten vuoksi. Kohdunsuu on arka supistelusta. No huomenna ollaan viisaampia mikä tilanne on.
Kovasti vauvat kyllä potkii joten heillä kaikki on ihan hyvin.
 
Kontrollissa käyty ja viikkoja nyt 24+0. Kohdunsuulla kaikki ok, sisältä auki vain 4.8mm mutta normaalia.
Poika A Nestori 767g
Poika B Tiitus 643g
Poika C Jeriko 728g

Seuraava ultra 15.5 ja saa mennä uudestaan näytille heti jos tuntuu siltä että huomio alkaa kiinnittymään supistuksiin enemmän tai jos tulee liian kivuliaita supistuksia. Ja ambulanssi on suositeltava kuulemma.

Oli uus lääkäri mulle polilla mutta tosi mukava. Sanoi vaan että olenkin kuullut teistä paljon :D ymmärrät varmaan miksi... Alko vähän naurattamaan.
 
Takaisin
Top