Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hyperemeesi nimen omaan lamauttaa lähes kokonaan. Ainaki minut. Jos ei niin sillonnse ei oo hyperemeesi.. Kun se alko ei pysy lusikallinenkaan vettä sisällä ja vaan makoilin sängyssä. Vessassa ei tarvinu pahemmin käydä kun en mitään syöny eikä puhettakaan että ois voinu ruokaa tehdä. Hajut varsinki tomaattikastike jota mies käyttää paljon pisti heti yökkimään. Jääkaapilla kun kävin oksennuskipon kans kun se haju johon ei normaalisti reagoi mitenkään pisti heti oksennuksen lentämään. Tätä taas kauhulla odotan. 2 viikkoa positiivisen testin jälkeennse mulla alko.. :confused:

Jep kuulostikin vähän v*ttuilulta se mikä lie terveyskirjaston teksti. Toivottavasti et joudu kokemaan noin rankkaa odotusaikaa uudestaan!!
 
Tämä eka kolmannes on kyllä yhtä mindfuckia. Heti kun on vähemmän oireita, niin pelko keskenmenosta astuu kuvioihin. Vielä olisi viisi viikkoa ennen nt-ultraa.
 
Tämä eka kolmannes on kyllä yhtä mindfuckia. Heti kun on vähemmän oireita, niin pelko keskenmenosta astuu kuvioihin. Vielä olisi viisi viikkoa ennen nt-ultraa.

Niinpä!!!:banghead::blackeye::inpain::finger:
 
Viikon ajan erilaisia maha tuntemuksia. En tiedä mistä johtuu näin alussa mutta muistan lukeneeni kohdun venymisestä jostain?

Eilen tosiaan itkin pahaa oloa ihan tavallisesta asiasta :bored: ja eroja olo on ellei kokoajan syö tai juo. Toivottavasti ei pahene tästä.

Turvotusta ja pissalla ravaamista. Nämä kaikki oireet olleet dpo 11-18 välillä. Ja kova nälkä, huhhuh..
 
Tämä eka kolmannes on kyllä yhtä mindfuckia. Heti kun on vähemmän oireita, niin pelko keskenmenosta astuu kuvioihin. Vielä olisi viisi viikkoa ennen nt-ultraa.

Tämä on Super totta! Vaikka luulisi että joka päivä voi olla vähän erilainen, tai ainakin siltä se tuntuu näin alussa.
 
Viikon ajan erilaisia maha tuntemuksia. En tiedä mistä johtuu näin alussa mutta muistan lukeneeni kohdun venymisestä jostain?

Eilen tosiaan itkin pahaa oloa ihan tavallisesta asiasta :bored: ja eroja olo on ellei kokoajan syö tai juo. Toivottavasti ei pahene tästä.

Turvotusta ja pissalla ravaamista. Nämä kaikki oireet olleet dpo 11-18 välillä. Ja kova nälkä, huhhuh..

Joo kohtu kasvaa ihan alusta asti :)
 
Joo kohtu kasvaa ihan alusta asti :)

Huh. Jotenkin ei jaksaisi jo valmiiksi pelätä oireita tai niiden puuttumista mutta luulen että en muuta teekkään jos on tylsää. Onneksi töissä ei kokoajan mieti vauvajuttuja :woot:

Viime viikolla laitoin salilla kengät naulakkoon eteiseen ja kumarruin sen verran että sain nauhat auki ja kappas nuuhkaisin jonkun löyhkäävää kenkää samalla vahingossa :bag:. Ihan kauhea haju, mutta voi olla mahdollista ihan ilman raskauttakin :wtf:
 
Joo mä kans panikoin ku etominen helpotti hetkeksi. Nyt ihan koko ajan oksettaa nii voisin palata takaisin siihen parempaan olotilaan! :Heartred
Tää on ihan hirveetä ku koko ajan oksettaa mutta pitää jaksaa arki pyörittää kuitenkin kotona ja töissä (en pysty sairaslomalle jäämään koska olen opiskelija ja harjoittelussa) :sad001
 
Huh. Jotenkin ei jaksaisi jo valmiiksi pelätä oireita tai niiden puuttumista mutta luulen että en muuta teekkään jos on tylsää. Onneksi töissä ei kokoajan mieti vauvajuttuja :woot:

Viime viikolla laitoin salilla kengät naulakkoon eteiseen ja kumarruin sen verran että sain nauhat auki ja kappas nuuhkaisin jonkun löyhkäävää kenkää samalla vahingossa :bag:. Ihan kauhea haju, mutta voi olla mahdollista ihan ilman raskauttakin :wtf:

Hyvä tietää että muutkin, siis tuo ensimmäinen kappale :)

Toi nippailu niin lähinnä pari ekaa viikkoa tuntui. Siis just joku dpo 13-22..? Tai ehkä vielä joskus satunnaisesti aavistuksen mutta voimakkaimmin alussa.
 
Meillä ollaan tässä vaiheessa ihan alkutekijöissään, mutta oireita oli jo ennen plussaa. Alkoi epäilyttää, kun rinnat (nännit oikeastaan) kipeytyvät tai muuttuivat herkiksi. Mä vielä imetän esikoistani ja ei oo paljon herkkyyttä tuntunut tisseissä pariin vuoteen! :rolleyes: joinain päivinä vähän etoi, mielialat heitteli ja sitten tuli olo että menkat alkaa - mut ei alkaneetkaan. :grin yöllä olen kans vähän heräillyt ja tuntuu että öisin ei väsytä, päivisin sitten senkin edestä.:smiley-ashamed004 nyt uutena juttuna alkanut hengästyttää helposti.
 
Täällä raskausviikkoja 5+2 ja oireina, rinnat todella turvonneet ja kipeät, välillä etova olo, alavatsa nippailua ja närästää..Nytkö se jo alkaa? :D Edellisestä raskaudesta aikaa 2 vuotta ja muistan että närästys alkoi vasta ihan vikoina kuukausina.
 
Mullaki muistaakseni oli vasta lopussa närästystä mutta eikös sitä sanota että näin toisen kohdalla voi kaikki oireet tulla aikasemmin.. :shifty:
 
Meillä ollaan tässä vaiheessa ihan alkutekijöissään, mutta oireita oli jo ennen plussaa. Alkoi epäilyttää, kun rinnat (nännit oikeastaan) kipeytyvät tai muuttuivat herkiksi. Mä vielä imetän esikoistani ja ei oo paljon herkkyyttä tuntunut tisseissä pariin vuoteen! :rolleyes: joinain päivinä vähän etoi, mielialat heitteli ja sitten tuli olo että menkat alkaa - mut ei alkaneetkaan. :grin yöllä olen kans vähän heräillyt ja tuntuu että öisin ei väsytä, päivisin sitten senkin edestä.:smiley-ashamed004 nyt uutena juttuna alkanut hengästyttää helposti.

Mulla on muutenki kierron tietyssä vaiheessa aina ollu nyt semmosta ärsyttävää herkkyyttä tai jotain nänneissä. Tyttö vaihtaa usein rintaa ja tiettyyn aikaan kuusta se ärsyttää mutta nyt sitä ei oo. Esikoisen kans rinnat oli kyllä arat ennen plussaa jo. Saa nähä miten oireet nyt menee.
 
Täällä raskausviikkoja 5+2 ja oireina, rinnat todella turvonneet ja kipeät, välillä etova olo, alavatsa nippailua ja närästää..Nytkö se jo alkaa? :D Edellisestä raskaudesta aikaa 2 vuotta ja muistan että närästys alkoi vasta ihan vikoina kuukausina.

Mulla oli kans esikoisesta närästystä vasta loppuvaiheessa ja nyt on ollut jo heti alkuunsa! Ihmettelin itsekin samaa. Sama ollut ummetuksen kanssa.. :smiley-ashamed004 esikon kanssa oli loppuraskauden ongelma, nyt tuntuu että on jo näin alkuviikoista asti vatsa kovana. Ehkä alan suosiolla syömään heti visibliniä...
 
no niitä ilmavaivoja on täälläkin :shifty: Ja jo ennen plussaa oli ummetusta mikä melkein järjestäin mulla liittyy raskauteen, niin siis nyttenkin. Ja heti, siis aivan heti tulee "vanne" lantion seudulle, tekee mitä vain tai on tekemättä, keho varastoi siihen vararenkaan asap :bored: ja aivastuttaa vällillä, senkin olen huomannut raskausoireeksi koska muutoin ei sitä tee (jos ei nyt kipeäksi ole tullut) ja näitä raskauksia nyt alkaa olemaan takana, tämä koko elonkaarelta 9:säs, niin tietää jo tietyistä asioista että noniin..
 
Mulla myös tullut närästystä tietyistä ruuista. Viime raskauden loppusuoralla jouduin syömään päivittäin rennietä, luulen että se hc-närästys tulee sitten vasta loppuraskaudessa.
 
Komppaan edellisiä! Heti kun pissatukset tai etomiset vähenee alkaa miettiä onko se huono merkki. Välillä tuntuu ettei edes olisi raskaana. Pitäisi vaan ottaa ilo irti jos saa hetken hengähdystä oireista.

Mä huomaan nyt että pahoinvointi ja väsymys taitaa olla yhteydessä toisiinsa. Mitä väsyneempi on sitä enemmän joutuu kakomaan eikä mikään ruoka maistu, ja siitähän se kierre sitten lähtee. Viime yön nukuin pitkästä aikaa heräämättä kertaakaan ja aamulla oli paljon parempi olo, pienen etomisen pystyi työntämään pois mielestä kun mielialakin oli korkeampi. Vaikka toki mietin miksei tällä kertaa pissattanut yöllä eikä edes herätessä. :grin
 
Viikon ajan erilaisia maha tuntemuksia. En tiedä mistä johtuu näin alussa mutta muistan lukeneeni kohdun venymisestä jostain?

Säikähdin myös eilen, kun kotiin ajaessa alkoi alavatsalla tuntumaan tuikkimista, sellaista kivutonta mutta ärsyttävää. Säikähdin heti jo että nyt menee kesken, kun se tuikkiminen vaan kesti ja kesti. Mitään vuotoa ei ole onneksi tullut. En muista edellisestä raskaudesta vastaavanlaista. En sitten tiedä olisiko just jotain kohdun kasvukipua tms.
 
Mä plussasin viime viikon ke ja sitten torstaina ja perjantaina tosi paha olo ja väsymys... Lauantaina heräsin ylipirteänä ja siivosin koko talon ja sinne jäi pahat olot. Toki tissit on kipeät ja nippailee, mut vähän ihmetyttää tuo olon parantuminen.. Mut voihan olla et viime viikolla oli joku tauti tulossa ja siksi huono olo ja raskauspahoinvointi on vasta tulossa....
 
Takaisin
Top