Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Oireita on ollu melkein hedelmöitymisestä asti.

Yöt on levottomia, nään unia ja heräilen. Hengästyttää tosi helposti ja syke nousee. Mahassa tuntuu välillä jomottelua ja repäisykipuja aivastaessa/ kylkeä kääntäessä.
 
Yöt täälläkin levottomia, mitä oudompia unia tullut nähtyä. Repäisykipuja nopeissa liikkeissä ja pissalla on tullut käytyä useammin. Ja väsyttäiskin vielä :D
 
Mulla oli joku hassu aavistus asiasta, vaikka eka raskaustesti näyttikin negatiivista. Alavatsassa vaan on sellainen edelliseltä kerralta tuttu lievä paineen tunne, jotenkin vaan tiesi että tämä on nyt eri juttu kuin menkkakivut, vaikka muistuttaakin kovasti niitä. Rinnat myös kipeytyi toissayönä. Reilu viikko sitten ihmettelin mikä finnihyökkäys nyt iski otsaan, mutta löytyipä selitys siihenkin. Vaikea olla ajattelematta raskautta, kun joku pieni tuntemus on koko ajan alavatsassa! Jos taas ei ole, alkaa epäilyttää mitä jos en oikeasti olekaan raskaana. o_O
 
Ai niin vessaralli on alkanut jo täälläkin. Hassua miten kaikki tuntuu niin tutulta, ja toisaalta ihan uudelta kun neljässä vuodessa on ehtinyt aika hyvin unohtaa mitä tapahtuu milloinkin!
 
Joo multa kans unohtui toi, että pissattaa useimmin. Oli jo töissä niin noloa, kun oltiin menossa asiakas käynnille ja mun oli pakko lähteä läheiseen lounaspaikkaan pissalle :D

Sit mua turvottaa myös ihan hirveästi.
 
Minulla on nyt viidettä päivää ruotsinlaiva-fiilis, kun päässä heittää koko ajan. Paineet taitavat olla matalalla, aiemmissa kahdessa alkuraskaudessa tällaista ei ole ollutkaan.
 
Turvotusta on täälläkin. Tuntuu että voisi nyt jo lähteä mammafarkkuja shoppailemaan, kun ei tee mieli pukea mitään kiristävää. Ekassa raskaudessa oli tosi pieni vatsa, mutta veikkaan että tällä kertaa näkyy aikaisemmin. Tai sitten musta nyt vaan tuntuu siltä että kaikkihan tämän kohta huomaa. :grin
 
Ihan kauhee turvotus, väsyttää, rinnat tosi arat, pissataa ja välilä tosi huono olo.
 
Täällä hyvin vähä oireisena, ainakin toistaseks. Välillä mahaa jomottelee, mutta ei muuta. Onneks kummiski testit vahvistuu, ei sitä kai muuten oikee ees tajuis et on raskaana:smiley-angelic003
 
Täällä kans suht vähäoireisesti mennään. Alavatsalla tuntuu välillä painetta ja välillä nipistelyjä. Rinnat on kyllä ihan älyttömän kipeät, että täytyy varmaan ruveta nukkumaan kevyiden urheiluliivien kanssa...
 
Täällä kans yksi lähes oireeton. Mulla ei oikeestaan mitään oireita raskaudesta ole. Ei uskois ilman noita maagisia viivoja ollenkaa todeksi. Ehkä vähän pissattaa normaalia enemmän, mut olen pirtee kuin peipponen, pahoinvointia ei ole ja rinnatkin ihan kivuttomat ja vatsassa ei tuntemuksia olenkaa. Ehkä ne kohta iskee kahta kauheammin. :hilarious:
 
Inhottavaa mahajomotusta ollut tänään. Ihan sellasta pientä juilimista, mutta mua ahistaa kaikki kivut ku pelottaa että enteilee huonoa :sad001 vaikka tiedän kyllä että kuuluu alkuraskauteen mutta silti :D
 
Joo taisin juhlia kans liian aikasin oireettomuutta. Aamupahoinvointi on mulla iltapahoinvointia näköjään. Onneks ei oo viel kamalan paha.

Esikko1, mua kauhistuttaa tää olo kans vaikka tiedostankin että ihan normaalia tämä on. :banghead:

Tuntuu myös et olis ihan sekasin ku tänään töissä vessassa nauru-itkin sitä että voinko pissata normaalisti vai tippuuko nyytti mukana.. ihan järjetöntä juttua.:excited001
 
Mulla on kanssa iltapahoinvointia ollu muutamana iltana. Tänään on tullu semmosta ihan minitiputtelua, mutta napukka on korkeella ja kova, joten yritän olla rauhassa. Mitään kipuja ei ole, joten suht rauhallisin mielin.
 
Mulla kans rinnat niin kipeet, että mun on pakko nukkua urheiluliivit päällä. Lisäks mua turvottaa ihan uskomattomasti. Vaikka oonki lihava jo ennestään, mutta vatsa on aika iso, kun se on turvonnu. Vaikka tämä varmaan pysy kauaa salaisuutena, kun mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ainakin 2012 tehdyn ultraäänen mukaan...
 
Mullekin iski nyt järkyttävä väsymys ja sen mukana äreys, kun ei jaksaisi mitään tehdä mutta arkiaskareet on pakko kuitenkin hoitaa. Mielialat heittelee muutenkin, itkuherkkyyttä on ilmassa. Muakin jännittää kaikki pienet vihlaisut vatsassa.
 
Mulla kanssa väsymys tuonut mukanaan olemattomat hermot. Tuntuu että pienestäkin asiasta palaa pinna. Tätä samaa ollut edellisissäkin raskauksissa, joten lohduttavaa on tietää että on ohimenevä vaihe :D
 
Takaisin
Top