Millaisia raskausoireita sinulla on?

Lisävinkkinä sieltä, että kannattaa suosia kylmiä ja viileitä ruokia eikä syödä mitään kauheen raskasta.

Ite söin kyllä eilen itse tehdyn hampurilaisen ja tuli vähän huono olo, mutta kieltäydyin oksentamasta sitä, joten nukuin tunnin tai pari heti syömisen jälkeen.

Nukkuuko kukaan muu päikkäreitä? Tai onko kukaan muu yhtä väsynyt? Mä oon nyt nukkunu kahdetkin päikkärit päivän aikana ja silti maistuu yölläkin uni.
Kiitos!

Päikkärit on tullut nukuttua joka päivä. Valvon öisin, joten on pakko.
 
Kiitos!

Päikkärit on tullut nukuttua joka päivä. Valvon öisin, joten on pakko.
Oon toisaalta ihan tyytyväinen tähän sairaslomaan, vaikka pahoinvointi vaihteleekin päivittäin. Tänään tuli taas oksennettua ihan rehellisesti.
Mutta tää väsymys on kyllä välillä ihan pohjatonta. Huomenna jännityksellä soitto neuvolaan. Vuoto jatkunut suurin piirtein samana koko viikonlopun, eilen tuli taas yksittäinen kirkas holahdus. Toistaiseksi ei jomottele... :nailbiting:
 
Päikkärit kelpaisi, mutta ei ole ollut oikein mahdollisuutta nukkua. Ajattelin neuvolassa kysyä saikun mahdollisuutta. Alkuviikoksi on pakkokin jäädä tän vatsataudin takia.

Alkoi jomotella oudosti alavatsaa, vähän kuin jotain pissatulehduksen esiastetta. Toivon että on vaan jotain nestehukkaa tai muuta vatsatautiin liittyvää. :sad001
 
Mulle on nyt iskenyt ihan kauhee väsymys. Tänään nukuin päikkärit. Yleensä en siis ikinä nuku päikkäreitä. Pahoinvoinnin aallot alkoivat pari päivää sitten, mutta ainakaan vielä en ole oksentanut. Hieman huolestuttaa toispuoleinen paineentunne/nippailu. Vähän kuukautiskipujen kaltaista, mutta mitään vuotoa ei ole tullut. :sad001
 
Niin ja tissit on niin kipeet, et pitää koko ajan käyttää urheiluliivejä :rolleyes:. Nyt rv 5+1.
 
Mä liikutun ihan hirveen helposti. Tyyliin näen jonkun tv-mainoksen ja pyyhin heti kyyneltä silmäkulmasta.

Ihan hirveän saamaton ja vetämätön olo koko ajan. Ärsyttävää.
 
Mä liikutun ihan hirveen helposti. Tyyliin näen jonkun tv-mainoksen ja pyyhin heti kyyneltä silmäkulmasta.

Ihan hirveän saamaton ja vetämätön olo koko ajan. Ärsyttävää.

Täällä sama. Kokoaja itku herkässä ja kaikki tunteet tulee ulos tosi rajuina :D

Yks päivä tuli vedettyä 3h päikkärit ja silti siitä parin tunnin päästä yöunetkin maistu:grin Nyt ehkä siirtyny niin päin että aamusta oon virkee ja illalla veto pois vaikka yleensä just toisinpäin :wideyed:
 
Mä liikutun ihan hirveen helposti. Tyyliin näen jonkun tv-mainoksen ja pyyhin heti kyyneltä silmäkulmasta.

Ihan hirveän saamaton ja vetämätön olo koko ajan. Ärsyttävää.
Sama täällä. Mies naureskelee kun itken jollekin facebook-videoille, jotka oon nähny ainakin sata kertaa ja nyt ne jotenkin osuu jonnekin tonne itkuluuhun kovaa. :hilarious:
 
Minun oireet on tähän asti ollu kans huimaus ja lievä päänsärky plus alaselkä kipeä ja väsyttäny kyllä enempi. Pahoinvointia tavallaan myös. Semmonen pieni etova olo joka ei onneks kauaa kestä. Vähän eri oireet kun esikoisen kans jollon oli rinnat kipeät. Nyt nää rinnat on ollu toki kovemmassa käytössä kun esikoista edelleen imetän nii ehkä ne ei sen takia yhtä vahvasti oireile. Esikoisen raskaus aikana hyperemeesi alko rv6 ja tuli käytyä useampi reissu tipassa ja sain myös lääkkeet joita säännöllisesti melkeen puoleen väliin ja lopussa onneksi harvemmin. Hyperemeesiä nyt odotan saapuvaksi. Joku 80% tod.näk. että uusiutuu. Kiva yllätys jos ei!
 
Apua oikeesti mistä erottaa mahataidin ja pahoinvoinnin... Nyt eilen ja tänään ollu ihan oikeasti koko ajan oksennus kurkussa. Yöllä herätessä jos kylkeä käänti nii alko oksetamaan?! Oksentaa en ole käynyt mutta koko ajan tekis mieli ja tuntuu oikein pala kurkussa :sad001 esikoisesta ei ollu ollenkaan, kuopuksesta oli etovaa oloa aamupäivällä mutta tää on ihan kauheeta :sad001
 
Kai se mahataudissa menee ohi parissa päivässä ja mahakiertää.

Mulla on niiin paha olo. Väkisin pitää yrittää syödä kokoajan niin saattaa hetkittäin tuntua olo siedettävältä...
 
Joo luulis menevät vatsataudin ohi. Mulle äsken neuvolan puhelussa sanottiin, että jos ei oikein tee mieli syödä niin se on ehkäsemään sitä pahaa oloa. Eli ihan hyvä että oon sitten syöny enemmän illemmalla kun aamulla ettei oo tullu ulos :confused:
 
Mulla alkoi reilu viikko sitten lievänä pahoinvointi. Parina aamuna yökkäilin jo heti heräämisen jälkeen ja kahvi tehnyt pahaa hajunsa puolesta. Etova ja kuvottava olo jatkuvasti, jäätävä väsymys. Huolenaiheena se, että aiemmissa kolmessa raskaudessa olen oksentanut tässä vaiheessa päivittäin 5-15 kertaa. Nyt ei ole ollut pakottavaa tarvetta oksentaa. Kaksi keskenmenoa takana ja silloin ei ole pahoinvointia ollut.
Pelottaa jos oireita nyt näin vähän, onko kaikki hyvin .Nyt 7+1. Onko muilla ollut hyvin erilaisia oireita raskauksien kanssa?
 
Pää ihan pyörällä näiden oireiden kanssa. Ihan alkuun oksensin muutaman päivän tunnin välein. Sit hävisi kaikki pois. Nyt on tullut huimaus ja tärinä ja etova olo. Ja tissit on järkyttävän kokoiset :D
Välillä vuodan ruskeaa, sitten taas päiviä etten. Ja se on toki pelottavaa. Yksi keskenmeno takana viikolla 8-9.
Nukun yössä muutamia tunteja, herään aina siinä neljän viiden aikaan. Nälkä on loputon! Painoa ei ole vielä tullut kuin max. 1kg, toisaalta lähtöpaino on alipainon puolella, että sitä saakin kyllä tulla.
 
Nyt on taas palattu vatsataudin puolelta raskauspahoinvointiin ja sanoisin että ero on mulla se, että raskausolo on jatkuvaa vellovaa etovaa oloa ja yökkimistä ilman että mitään nousee ylös asti (vaikka sitä jo melkein toivoo jotta olo helpottaisi). Miten hyperemeesin kanssa selviää kun tää normaalikin yökötys vetää näin heikoksi! Jossain vielä luki hyperemeesistä että ”ei yleensä vaikuta normaaliin elämään.” Öööö ei vai?
 
Nyt on taas palattu vatsataudin puolelta raskauspahoinvointiin ja sanoisin että ero on mulla se, että raskausolo on jatkuvaa vellovaa etovaa oloa ja yökkimistä ilman että mitään nousee ylös asti (vaikka sitä jo melkein toivoo jotta olo helpottaisi). Miten hyperemeesin kanssa selviää kun tää normaalikin yökötys vetää näin heikoksi! Jossain vielä luki hyperemeesistä että ”ei yleensä vaikuta normaaliin elämään.” Öööö ei vai?
”Yleensä” :hilarious:
 
Nyt on taas palattu vatsataudin puolelta raskauspahoinvointiin ja sanoisin että ero on mulla se, että raskausolo on jatkuvaa vellovaa etovaa oloa ja yökkimistä ilman että mitään nousee ylös asti (vaikka sitä jo melkein toivoo jotta olo helpottaisi). Miten hyperemeesin kanssa selviää kun tää normaalikin yökötys vetää näin heikoksi! Jossain vielä luki hyperemeesistä että ”ei yleensä vaikuta normaaliin elämään.” Öööö ei vai?

Hyperemeesi nimen omaan lamauttaa lähes kokonaan. Ainaki minut. Jos ei niin sillonnse ei oo hyperemeesi.. Kun se alko ei pysy lusikallinenkaan vettä sisällä ja vaan makoilin sängyssä. Vessassa ei tarvinu pahemmin käydä kun en mitään syöny eikä puhettakaan että ois voinu ruokaa tehdä. Hajut varsinki tomaattikastike jota mies käyttää paljon pisti heti yökkimään. Jääkaapilla kun kävin oksennuskipon kans kun se haju johon ei normaalisti reagoi mitenkään pisti heti oksennuksen lentämään. Tätä taas kauhulla odotan. 2 viikkoa positiivisen testin jälkeennse mulla alko.. :confused:
 
Mua pelottaa oireettomuus. Selviä oireita ei ole kuin tosi kipeät rinnat. Eivät ole turvonneetkaan, aika pienet on normistikin..
Ei erityisemmin väsytä, välillä kyllä haukotuttaa ihan hulluna.. Vaikka heräilen yöllä ja unet levottomia. Ei ole yhtään paha olo, ennen plussaa oli pari pvää etova olo. Tänään kananmunan haju oksetti mut ei mitenkään överisti.
Hmm sit perus että pissattaa (ainakin jos vähänkin juon) ..jotain pieniä juttuja mut ei niin selkeitä :depressed: Ehkä vielä jotain tulossa..
 
Mua pelottaa oireettomuus. Selviä oireita ei ole kuin tosi kipeät rinnat. Eivät ole turvonneetkaan, aika pienet on normistikin..
Ei erityisemmin väsytä, välillä kyllä haukotuttaa ihan hulluna.. Vaikka heräilen yöllä ja unet levottomia. Ei ole yhtään paha olo, ennen plussaa oli pari pvää etova olo. Tänään kananmunan haju oksetti mut ei mitenkään överisti.
Hmm sit perus että pissattaa (ainakin jos vähänkin juon) ..jotain pieniä juttuja mut ei niin selkeitä :depressed: Ehkä vielä jotain tulossa..

Jostain luin että ne alkais kunnolla tulemaan vast 6. viikon jälkeen (en nyt muista millä viikolla oot) joten ihmettelin kun mulla oli jo dpo3 ja eteen päin vaikka ei ollu edes vielä kiinnittynyt. Mut eihän joskus tuu ollenkaan oireita, eli tuskin mitään hätää on :) Ja onhan noikin mun mielestä jo jotain mitä luettelit.
 
Jostain luin että ne alkais kunnolla tulemaan vast 6. viikon jälkeen (en nyt muista millä viikolla oot) joten ihmettelin kun mulla oli jo dpo3 ja eteen päin vaikka ei ollu edes vielä kiinnittynyt. Mut eihän joskus tuu ollenkaan oireita, eli tuskin mitään hätää on :) Ja onhan noikin mun mielestä jo jotain mitä luettelit.

Niin :) paniikissa vaan koko ajan :D huomenna 6+0 :)
 
Takaisin
Top