mammax3, rv4?

Jaaha.. aamun työt tehty [:'(] hiukan joutui matkalla puhaltelemaan.. Kotia tullessa piti hevoset evästää ja ihmettelin yhen ruunan aitausta kun ei niinkuin muka ruunaa näy siellä missään.. no ei kait näkynytkään kun oli tullu 'helpommille' eväille pihaan [:D] siin sit menikin tovi kun kaannesti herraa kiinni ja tunki sähköistettyyn aitaukseen..

Nyt vois _koittaa_ juoda edes kupin kahvia ja sit vois vaikka ottaa pienet unet.. Pitäisi kyllä alkaa kysellä kans että mitenkähän täällä tuppukylässä mahtaisi neuvolaan päästä..
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä :)

Mulla alkaa tuo pahoinvointi vaikuttaa päiviin jo aika lailla... Töissä saan vielä sinniteltyä mutta jos pahenee niin pakko on kertoa.. Viikon päästä jään lomalle, kun vaan sais sen yli ainakin pidettyä salassa. Oksentanut en onneksi edelleenkään ole mutta tää kuvotus on kyllä kamalaa. Mutta kuten sanottu, tiedänpähän ainakin olevani raskaana [;)]

Meillä on tuo tammikuu erittäin sopiva aika vauvan tulla, ollaan miehen kanssa molemmat synnytty tammikuussa ja olen aina toivonut että saisin lapsen alkuvuodesta :) Jos LA pitää ja hyvin käy, niin meidän perheessä on ensi talvena kolme kaurista :)  Kiva sattuma, pillerit on jätetty kuitenkin pois jo elokuussa vaikka ei olla 'yrittämällä yritettykään' vaan annettu luonnon hoitaa tehtävänsä ja päätettiin heti että tulee jos on tullakseen. Ja nyt olis tullakseen [;)]
 
Hei taas
Alkuvuoden vauvoista olitte puhuneet ja ikäerosta. Meillä tämä ensimmäinen on loppuvuoden vauva ja lapsille tulee ikäeroa kolme vuotta ja kolme kuukautta, jos tämä pieni pysyy nyt loppuun asti mukana. Loppuvuoden vauva syntyy minusta huonoon aikaan vain oikeastaan yhdestä syystä: koko pitkä, pimeä talvi on vielä edessä. Minusta se oli kaikista pahinta pienen vauvan kanssa, kun aina oli niin pimeää ja kylmää, aina sai pukea ja riisua ja joskus ei edes ulos päässyt pakkasten vuoksi. Alkuvuosi on siitä ihanaa aikaa, että päivät alkavat pikku hiljaa jo pidentyä ja talvi hellittää! Koulujuttuja en esikon kanssa ole edes pohtinut. Ainakin vielä tuo vaikuttaa ihan fiksulta pieneltä ihmiseltä, ja jos koulunkäynti siirtyy, se vain tarkoittaa sitä, että lapsuus pitenee vuodella. [:D]

Olen pojan kanssa täällä vanhempieni luona kylässä toisella paikkakunnalla, mies jäi töiden vuoksi kotiin. Minun oli tarkoituksena paljastaa perheelleni raskaus juhlallisesti illalla ruokapöydässä, mutta mitä vielä. Tämä aamuna lensi kaaressa oksennus pönttöön ja pakkohan se oli äidille paljastaa kun toinen luuli minun olevan mahataudissa. [:D] Oikein oli iloinen mummo, vähän ehkä hämmästyneen näköinen. Me kun ollaan vähän miehen kanssa puhuttu joskus, että jos esikko jäisi meidän ainokaiseksi.

Huhhuh, jospas sitä pystyisi edes isälle kertomaan raskaudesta niin, että pää ei ole pöntössä samaan aikaan. [8|][:'(]
 
Itse ajattelin maanantaina ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysellä, että miten tästä eteenpäin :)
Kiinnostaa kyllä toi varhaisultra. Riippuu ihan tosta neuvolasta, että mitä ne siellä sanoo.
Ja huomenna aion testata sillä clear bluen näytöllisellä testillä ja katsoa onko mun laskut
yhtä sen kanssa :)

Vielä ei oikein kummempia oireita. En oikein jaksa uskoa, että mulle tulis
edes mitään pahaaoloa, koska kroppa ei yleensäkkään reagoi helposti mihinkään.
Mutta, eihän sitä tiedä.

Oikeessa kyljessä/selässä on nyt päivän ollu kummallista lievää kipua. Ei satu oikeestaan muuten,
ku että jos sitä painelee.

Ei olla mieheni kanssa ajateltu kertoa kenellekkään, ennen kuin on ultrassa selvinnyt,
että raskaus on oikeasti käynnissä.

Mieheni joutuu olemaan kesän töissä toisella paikkakunnalla, eikä luultavasti pääse neuvolakäynnille.
Ainakin suvun sairauksista olisi hyvä ottaa selvää, että minä voin sitten niistä kertoa.
Tuleeko kenellekkään mieleen, mitä muuta saatettaisiin kysyä?

Olo on muuten todella epätodellinen... Koko juttu on.
 
Heipparallaa,

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa sinnitteleville. Itsellä pahan olon aaltoilut edelleen jatkuu, mutta joskus taas niin hyvä olo, että mietin olenkohan mä enää raskaana ollenkaan [:-]

Mä olen aina toivonut että saisin alkuvuoden, kevään tai kesän vauvan - itse oon syksyllä syntynyt. Just tämä kouluun menon kypsyys voisi askarruttaa, jos tulisi joulukuun lopun vauva, vaikka tietysti riippuu ihan yksilöstä miten kehittyy. Mutta ero tammikuussa syntyneisiin on silti melkein kokonainen vuosi! Noo, minullahan laskettu aika on 6.1. eli "mun tuurilla" lapsonen syntyy sitten vähintään viikon etuajassa eli varmaan 31.12 [:D] Onnellisia te joilla on kuun lopussa LA, sitä varmemmin tulee tammivaavi [:D]

Talven pimeys varmasti ahdistaa tuoreita vanhempia enemmän, jos syntyy loppuvuoden lapsi. Mutta toisaalta tammikuussa usein on ne kovimmat pakkaset eli joka tapauksessa paljon pukemista ja riisumista on odotettavissa. [8|]
 
Meillä on veljeni kanssa 5 vuotta ikäeroa, mutta syntymäpäivillä vain päivä eroa :)
Äitini puolen suvussa on muutenkin paljon helmikuussa syntyneitä
ja olemmekin pitäneet yhteissynttäreitä: "Helmikuun Helmien" -kera.
Oma LA tällä hetkellä 28.1. ja jotenkin toivoisi (vaikka ei sillä nyt oikeasti ole mitään merkitystä)
että menisi kuitenkin Helmikuun puolelle :)
 
Mietin tossa just että kuinka paljon voikaan elämä muuttua kahdessa viikossa... Näkyvästi ei ollenkaan mutta kuitenkin valtavasti! Kaks viikkoa on nyt plussasta ja melkoinen myllerrys niin psyykkisesti kuin fyysisestikkin. Kuvotusta lukuunottamatta kuitenkin odotan innolla aina seuraavaa päivää ja mitä se tuo tullessaan. Jokainen päivä on kuitenkin aina yksi enemmän odotuksessa ja yksi lähempänä seuraavaa etappia.

1.6 olis neuvola ja toivottavasti pian olisi eka ultrakin. En aio tuhlata rahojani varhaisultraan kun ei mene kuitenkaan kuin pari viikkoa pidempään odotellessa. [;)]
 
Hei minä täällä taas - en minäkään näköjään osaa oikein olla tääältä pois, monta kertaa illassa pyörin täällä kun tää on niin jännäääää [:D][:D] Anteeksi vaan[:D]

rozie mulla on eka neuvola 2.6. eli aika samoissa mennään. Jännä vaikka näköjään laskurien mukaan meill on kuitenki yli viikko eroa [8|] Mutta eipä ne neuvola-ajankohdat sun muut vissiin ole mitenkään kiveen kirjoitettu [:D]

En mäkään mee varhaisultraan, ja eka ultra on mulla vasta heinäkuun alussa joskus... Jännitettävää piisaa siis vielä.
 
No hei!

Tulinpa nyt sitten tänne oikeaan paikkaan kirjottelemaan.. :) Eli ensimmäistä palleroa odotan, yksi km takana. Toivottavasti ei enää ikinä tarvii kokea sitä. La olis mun laskujen mukaan 29.1, mutta saattaa heittää parilla päivällä taaksepäinkin.
Pikkuhiljaa alkaa tuntua olo varmemmalta ja paremmalta. Kuitenkin aina välillä iskee pieni pakokauhu. Onneksi vähenemässä päin on nuo tuntemukset. Ainakin tällä hetkellä.

Miten ootte ajatellu töissä kertoa? Uskooko kukaan pystyvänsä salaamaan tilaa 3 kk asti? Mie kovasti toivoisin, ettei kukaan huomaa ennen sitä, mutta pikkasen kyllä epäilyttää, kun nyt jo on vatsa vähän turvonnu. Ehkä oikein väljillä vaatteilla voi piilotella.. hehe.

Onnea odotukseen!
 
Sadepilvi: Mä soitin heti sillon kaks viikkoo sitten neuvolaan, täti sanoi että olen hyvissä ajoin ja on varaa valita aikoja mut otin ekan mitä ehotti. Riippuu varmaan neuvolastakin, kun meillä ei noita paikkakuntakohtaisia eroja oikein voi olla [:D]

possu: Minä joudun varmaan aika pian kertomaan töissä kun on niin kamala tuo olo. Nyt oon tosin kaks viikkoo pois töistä joten saan ehkä venytettyä ekaan ultraan kuitenkin. Olen pienessä naisvaltaisessa työyhteisössä ja itseasiassa jotkut varmaan jo epäileekin jotain kun jätin kessuttelun enkä juo kahvia...
 
Minun on varmaan pakko kertoa töissä hyvinkin pian. Yksi työkaveri tietää jo. Olen hoitoalalla ja teen kolmivuorotyötä. Mulla on nyt niin hanurista oleva lista tulossa. Yhtenä päivänä pitäs tehä ensin aamuvuoro ja sitten samana päivänä mennä vielä yöhön (kolme yötä peräkkäin). En aio siihen suostua, pitää käydä lääkärintodistus, etten sellaisia vuoroja voi tehdä. Joten siinähän pomokin saa sitten tietää. En tiedä sitten, pakkohan minun varmaan on yövuorojakin tehdä. Tuo kun on vielä sellainen paikka, jossa en todellakaan viihdy ja pomo on aivan hirveä, mutta kun se on vakipaikka, en voi noin vaan sieltä lähteäkään.

Jännä muuten, tänäänkin koko päivän olin kakan "tuoksussa", eikä tehnyt yhtään pahaa, mutta sitten kun jouduin haistamaan verta, piti samontein juosta vessaan oksulle. [:D]

Me ollaan parille kaverille kerrottu ja vanhemmille ja sisaruksille. Äiti tahtoi kertoa mummolle ja ukille (annoin luvan) ja itse kerroin toiselle mummolle, kun hän tiesi tutkimuksistakin.
 
Adara ja Rozie: Mie oon kertonu vasta mun siskolle. Ehkä tänään kerron äidille. Tällä kertaa oon vähän varovaisempi. En oo vielä uskaltanu soittaa neuvolaankaan.. Ajattelin oottaa vielä viikon verran, et pääsen mun kauhujen päivästä 5+6 ohi. Sen jälkeen ehkä voisin uskaltaa varata ajan.

Mulla ei oo vielä kauheasti oireita, ainoastaan tissit kipeenä ja pissattaa kovasti + vähän pistelyä ym. alavatsassa. Pahaa oloa ei oo vielä ollu, mut tää onkin niin alussa, että odottelenkin lisää oireita vasta tällä tai seuraavalla viikolla. Ei kyllä haittais, sais tulla vaikka mitä! Musta tuntuu, että helpottais oloa, kun tuntis koko ajan olevansa raskaana.
Välillä on nimittäin hyvinkin oireeton olo. Tuntuu hassulta vaan koitaa uskoa, että on raskaana, kun missään ei tunnu??
No, odotellaan. [:)]

Kauhee hinku ois puhua koko ajan omasta tilasta kaikille, mut tänäänki oon yksin kotona. Lähen äipän kanssa myöhemmin shoppailemaan, niin saattaa tosiaan olla, että on ihan pakko sanoa jotain.. [:D]
 
possu, itsellä ihan sama fiilis :) Eli oikein välillä ärsyttää ku ei tunnu missään.
Toivois oikein jotain selvää oiretta :D
Mutta jos kaikki on pienellä hyvin, niin ehkä sitä pitää vaan olla tyytyväinen
että ei tarvitse kokea pahaa oloa ja pystyy elämään normaalia elämää :)

Tein tänään sen testin, jossa on viikko näyttö.
Vastauksena oli että hedelmöittymisestä 2-3 viikkoa eli
virallisia viikkoja 4-5.

Enpä nyt tiedä oliko siitä mitään apua :D

Maanantaina ajattelin mennä käymään neuvolassa varaamassa ajan, kun se on ihan tossa
vieressä. Tottakai toivoisi, että ne sanoisi siellä "joo nyt ei olekkaan ketään, voit tulla heti"
mutta lienee toiveajattelua :)

Jostain kyllä luin, että Porissa ovat antaneet heti ajan, kun sinne on vain soittanut.
Ei siis ole tarvinnut odottaa jonnekin viikolle 8.

Tärkein kysymys, minkä haluan kysyä neuvolatädiltä on, että onko mahdollista
että toisesta kierrosta pillereiden lopettamisesta tärpännyt raskaus jatkuisi loppuun asti
vai onko km todennäköisempää.

En tiedä onko tuohon edes mitään vastausta, mutta haluan vain kuulla jonkun ulkopuolisen
ammattilaisen sanovan, että se on mahdollista [:)]
 
Bubble: Ihan noin niinkun vierestä seuranneena; on mahdollista [:)] On mahdollista tulla ekasta kierrosta tai toisesta tai kymmenennestä, jokaisen hormonitoiminta kun on erilainen. Just kaverin kanssa juttelin kun hällä 'tärppäs' silloin ekasta kierrosta, ja hän tiesi heti että nyt ollaan eikä meinata [:D]

Huh, kävin just aamulenkillä. Meinas hiukan heikottaa mutta ihan hyvin jaksoin 25 minuutin lenkin. Mun pitäis selkävaivojen takia jaksaa lenkkeillä joka päivä, mutta tuo kuvotus ei hirveästi edesauta ulos lähtemistä...
 
Thänks Rozie :) pakko kai se on uskoa että se on mahdollista ja että on mahdollista
että tammikuussa meitä ei ehkä olekkaan enää kaksi :P

Onko noi sun selkävaivat tullu nyt raskauden myötä vai onko ollut ihan muutenkin ongelmia selän kanssa?

Itse oon ollut nyt jo kaks viikkoa kipeä ja oikein kaipaan sitä, että pääsis kunnolla liikkumaan.
Ja olis taas virkeä olo.

Nyt onneks voiton puolella ja jäljellä enää flunssa.

Äitini oli teettänyt vanhoista videokameran nauhoista dvd:tä. Katselin eilen niitä ja niissä pikkuveljeni oli vuoden ja kahden vuoden vanha. (nyk. 17v.) Mitä ihania muistoja! Meillä on paljon valokuvia, mutta on se niin eri asia nähdä elävää kuvaa. Sitä luulee muistaneensa millainen toinen oli pienenä, mutta tippa tuli kyllä linssiin, ku näin niitä pätkiä. Veli oli niin suloinen!

Toivottavasti riittäisi itsellä aikaa ja viitsimistä tallettaa omien lapsien elämää myös videolle :)
 
Mulla on pari välilevyn pullistumaa alaselässä ja ne on nyt vaivanneet puolisen vuotta. Aiemminkin on ollut vaivoja mutta enpä ole tiennyt mistä on ollut kyse kun ei ole lääkäreitä kiinnostanut. Kovasti pitäisi liikkua ettei loppuraskaudesta tule isompia ongelmia. 
 
Auts :/ tosi inhottavaa.
Isälläni on kans ollut ja sanottiin et
jossain vaiheessa vois olla edessä leikkaus.
Nyt ei ole kuitenkaan enää melkein vuoteen vaivannut
kun alkoi vissii rustottumaan.

Toivottavasti lenkkeily auttaa :)
 
Kiitos,  samaa toivon minäkin. Helpompaa ollut jo pari kuukautta mutta nyt paheni uudestaan. Kaikkeni kyllä haluan tehdä ettei leikkuulle joudu, kun ei niistä leikkauksista ole niin hyvää palautetta kuulunut... Onneksi lääkkeet on sellaiset joita ei ole kielletty raskausaikana. Mieluiten en silti söis mitään nappeja nyt mutta pakko on jos meinaa tolpillaan pysyä. 
 
no löysinhän minäkin tieni tänne kun ihmettelin ensin että missä kaikki juttelevat [:D]

rv6 lähti käyntiin tänään. alan pikkuhiljaa uskomaan että kyllä tässä nyt vaan raskaana ollaan! [:)] melko oireeton oon ollut, mutta joka päivä tulee jonkunlainen pikku oire joka muistuttaa raskaudesta. hyvä niin [:)]

mulla olisi varhaisultra rv7+3, eli kohta jo [:D] toivon niin todella että kaikki on kunnossa ja sydän sykkisi!! mutta milloin mun pitäisi soitella neuvolaan? huomaa että olen ensikertalainen.. [8|]
 
Heissan kaikki!

Minäkin ajattelin tänne kirjotella omaa tarinaani. Ensinnäkin: ONNEA HURJASTI KAIKILLE!

Minulla tai siis meillä ensimmäinen raskaus meneillään 5+6 (ja toivottavasti jatkuu..). Raskaaksi tulin ensimmäisestä kierrosta, jolloin tosissamme yritimme [:)] IHANAA!

Ensimmäinen neuvola-aika minulla on vasta 14.6. Olisi kylä jo aiemminki saanu olla, niin tulisi vähän todellisenpaa tästä odotuksesta.

Pahoinvointi tulee yhtäkkiä ja menee ohi noin puolessa tunnissa. Jännittävää. Tissit on niin kipeät ja turvoksissa, että itkettää. Muita tuntuu vaivaavan väsymys, mutta minulla on virtaa kuin pienessä kylässä. Päivittäinen lenkkeily ja 3-5 salireeniä viikossa saa siis jatkua.

Mitenkäs muitten liikuntaharrastukset?
 
Takaisin
Top