mammax3, rv4?

Me käytiin sitten loppujen lopuks avalla ja sitten tutkittiin mua ja mun miestä.. Vika löytyi miehestä ku siittiöt oli melkein kaikki kuolleita, lääkäri vaan käski lopettaa tupakanpolton sit katsotaan muutaman kuukauden päästä uusiks.. No mieheni lopetti ja heti reilun 3.5kuukauden päästä olinki raskaana.. Tää oli niin mahtava tunne ja on vieläkin.. :) meillä eka neuvola on 24.5 klo 16.30 viikkoja olisi 7+6 silloin.. Me sovittiin miehen  kanssa että mennään sikiöseulontatutkimukseen.. (saa sit heti tietää jos jotain poikkeavaa on.. ) Pahoinvointia ei oikein oo.. Paitsi kamala väsymys.. Aina pitää mennää klo 22.00 nukkuu vaikka en halua mennää.. miehellä on nyt aika yksinäinen olo joo ku mä vaa nukun.. Tuun töistä ja heti nukkumaan.. Pomo ei ollut kauheen iloinen ku kerroin että oon raskaana.. (vaikka hän tiesi että me yritetään raskautta, ku hänen mielestä oon meidän kuljetusliikkeen paras kuskeista ainaki mä saan kehuja asiakkailta ja asiakkaat soittaa siit pomolleni..) Terkkuja täältä tampereelta.. :)[:D]
 
Olettepa olleet reippaita, kun neuvola-aikojakin olette jo varanneet. Mulla on varhaisultra parin viikon kuluttua, viikolla 7 mun laskujen mukaan, virallisesti varmaankin vko 8.
Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Onneksi tuo juniori pitää liikkeessä eikä ole mahdollisuutta mennä pötköttelemään työpäivän jälkeen. Nälkä tulee aaltoina, mutta ruokaa ei tee mieli syödä. On siinäkin ongelma[:)]
Että jaksamisia teille kaikille ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin meillä kaikilla
 
Voipi olla että poitun viikon sisällä tästä ketjusta,
eilen kävin yksityisellä ultrattavana, "löytönä" sieltä sirppimäinen sikiöpussi, 8mm läpimitaltaan oleva ruskuaisrengas, sekä pieni kaikutihentymä josta ei sykettä havaittu.
Oviksesta laskettuna oli 6+3, menkoista lasketuna 7+0..
Keskussairaalalle pitäis päästä viikon sisällä kontrolliin [:(]
 
Minttura: Voi surku [:(] Toivottavasti on väärä hälytys. Voimia sinne!

Minä sain neuvolan 1.6, silloin olis 7+2 (neuvolan täti laski päivät yhden heitolla verrattuna kaikkiin nettilaskureihin, ja hänen mukaansa tuolloin olisi 7+3, mutta ei taida olla niin päivän päälle...)

Joko olette kertoneet töissä? Minä en osaa ollenkaan ajatella että vielä pitäisi kertoa, mutta jotkut kertovat heti alussa... Mikä mahtaa olla yleinen linja? Työni ei ole millään lailla raskaudelle vaaraksi joten sen suhteen ei kiirettä.

Nyt on parina aamuna ollut aika kuvottava olo, kuten joku kuvaili; krapula joka päivä [;)] No, pitää iloita silti, onneksi menee syömisellä ohi. Paino mulla on tippunut pari kiloa, sekin on kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa, vaatteet vaan meinaa käydä isoiksi mutta se ei (toivottavasti) ole kauaa ongelma [:D]
 
Mintturalle hirveästi voimia ja jaksamista, todella ikävä uutinen [:(]

En esikoisesta kertonut hirveän aikaisin töissä, vasta sitten kun jotkut hommat kävivät liian raskaiksi. Nyt ajattelin kertoa vasta sitten kun palaan äitiyslomalta töihin, eli syyskuun lopulla. Kaksi kuukauttahan on se aika kun viimeistään tarvitsee työnantajalle ilmoittaa että jää pois, muistaakseni.
 
Päätin sitten asioikseni ilmoittaa pomolle, että joudun olemaan ainakin päivän pois kesällä töistä ekan neuvolan vuoksi. Eli kerroin olevani raskaana. No, parin päivän päästä tämä laittoi sähköpostia, että hän on sairaslomalla ja ehkä vielä silloinkin kun menen töihin (menen siis kesätöihin). Ei mitään muuta. O_o Olin, että kiitos vaan kun huomioit mun uutisen. >:( Ei nimittäin vielä olla viitsitty kertoa kenellekään ja nyt tuntuu, että tuonkin "uskoutumisen" olis voinu jättää väliin. :( Tänään kuitenkin molempien porukat saa tietää. :) Saa nähdä ottaako kukaan lukua. :D Niin ja päätin tässä yksi päivä aviomiehen myötävaikutuksella laittaa leivän päälle sipulijauhetta, mutta se oli virhe. Nyt joka päivä velloo oikea superäklöolo, kun ajatteleekin sitä, vaikka se ensin olikin muka hyvä yhdistelmä. :D Onko kenellekään muulle tullu outoja himoja tai vastenmielisyyksiä ruokien suhteen? (Olipa sekalaista kerrontaa kaikesta...)
 
Hei, uusi tammikuun odottaja ilmoittautuu. Toinen lapsi tulossa, rv 5+5, LA 16.1.11. Todella odotettu ja ihana asia, toivottavasti kaikki menisi hyvin. Eka neuvola varattu kesäkuun alkuun, enkä malttaisi odottaa ensimmäistä ultraa, mutta yritän kuitenkin. :)
 
Hyviä vointeja ja nauttikaahan hyvistä keleistä viikonloppuna!
 
Heipparallaa,

Minä en ole töissä vielä kertonut enkä meinaa kertoakaan ennen heinäkuuta. En tiä vaan alkaako jo joku kohta epäilemään, kun tän pahan olon vuoksi en voi edes kuvitella meneväni ruokalaan lounaalle muiden kanssa, kuten aina aiemmin. Nyt mulla on ollut "eväitä" mukana tai "syön vähän myöhemmin". Myös on ihan veto poissa, voipi näkyä jo päällepäin. Mahan pömpötys menee varmaan "onneksi" normaalin lihomisen piikkiin [:D]

Ja siis ei mulla mitään eväitä ole töissä ollut. Kun en saata syödä juuri mitään! [:'(] Pahoinvointi alkaa heti kun herää, oksennan, ehkä en, mutta vasta joskus iltapäivällä alkaisi vähän joku maistua, pari lusikallista jugurttia tai nykerrys näkkileipää tai jotain... Kumma kun ei tuo lähtöpaino (ylipainoa mulla noin 5 kg...) ala kuitenkaan tippumaan, varmaan turvotusta kertyy suhteessa saman verran [:D] En tosiaan halua siis laihtua nyt, mutta ei voi mitään, kun ei maistu niin ei maistu. Illalla pahoinvointi alkaa uudestaan. Jee...

TÄnä viikonloppuna kerrotaan miehen porukoille ja viikon päästä varmaan mun vanhemmille. Kavereista ei vielä tiedä kukaan. Ootteko te kertoneet muille jo uutisen?
 
Juu töihin ei tosissaan tarvi kertoa, ennen kun 2kk ennen lomalle jääntiä.
Mun oli tarkotus kertoa pomolle heinäkuun puolenvälin tienoilla kun palaan lomilta, mutta jos nyt ei tarvitsekkaan.
Jos keskeytykseen joutuu, niin pakkohan mun on varmaan möläyttää, koska keskeytys tapahtuu keskussairaalassa ja työpaikka hyväksyy saikkulapun ainoastaan mehiläisestä. Mitenhän sitten toimitaan..?

Polille oli pakko soittaa tänään, eilen oli menny lähete ja lääkäri oli merkannut vaan, että "poliklinikalle 10päivän sisällä", eikä muuta,, ei aikaa tai mitään merkattu. Ääh.. Ärsyttää.

Hyvä tässä on se, että kun mulla on noista edellisistä LA siirtynyt 2viikkoa eteenpäin, niin jos se sama pätee tähänkin, on mulla viikkoja todellisuudessa 5+2 tänään, eli siinä tapauksessa ens viikolla jotain vois jo näkyä.
Mua vaan askarruttaa ihan älyttömästi se "sirppimäinen sikiöpussi" [8|]
 
Minäkin ajattelin tuon töissä kertomisen jättää heinäkuulle, mutta naisvaltaisessa tiiviissä työporukassa voi olla mahdottomuus [;)].

Me ei olla kerrottu vielä kuin parille kaverille, olisi viime viikonloppuna kuitenkin arvailut olleet kovat kun en osallistunut illanviettoon normaalisti. Siskolle julkistan tänään, siellä odotellaan myös mutta Jouluvauvaa joten päästään yhdessä odottamaan. Vanhemmille pitänee paljastaa viimeistään juhannuksena.

Mulla on heti paha olo jos en syö, kävin tänään töissä syömässä isosti, enkä silloin yleensä syö enää illalla lämmintä ruokaa mutta piti alkaa kastikkeen tekoon heti kun kotiin pääsin [8D]
 
Hei vaan!

Täällä esikoistaan odottava 25 vuotias nainen. Vauva on enemmän kuin tervetullut, kun yritystä on takanapäin omasta mielestä tosi kauan (10 kk) ja nyt, kun plussasin niin en meinannut uskoa näkemääni. Onnellinen olen! Tilasin tänään neuvola-ajan ja kolmen viikon päästä menen yksityiselle ultraan, jotta nähdään onko vauva varmasti oikeassa paikassa jne. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Mie oon kertonut töissä jo melkein kaikille. Parille uudelle tytölle en oo sanonut. Ite oon kosmetologi niin oli pakko sanoo että eivät tee liian tiukkoja päiviä mulle ku ei oloista tiiä mitä tässä matkan aikana tapahtuu. Kun meillä on tää kevät ja kesä sesonki aikaa niin sitten töitä paiskitaan sen mukaan, paitsi että nyt pitää vähän rajoittaa. Iloisesti ottivat asian vastaan kaikki ja kovasti huolehtivat voinnistani. [:)]
Muutamat kaverit tietää jo. Vanhemmille kertomista ootan että saa ekan ultra kuvan niin pääsevät ylättymään [:)]
 
Täällä myös yksi nuori äitiksi valmistautuva ilmoittautuu odottavien onnelliseen joukkoon [:)]
Raskaus ei ole mitenkään ollut suunniteltu, mutta pienen ajatusten setvimisien jälkeen me molemmat ollaan hyvin onnellisia tähän tilanteeseemme kyllä! Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja vähän on jännitystä ilmassa. LA on 13.1.2011. [:)]
 
Poistun joukotanne, rv 7+5 ja km [:(] vuoto alko nyt aamulla ja sen mukana tuli myös kivut.. voi tätä vitutuksen määrää taas tällä hetkellä.. [:(]
 
Moi.

Varovaisesti tänne ilmottaudun. Jos laskut pitävät paikkansa, la ois 29.1., todennäkösesti muuttuu vielä.

Oon siis 24v ja mies 30v ja eka lapsi ois tulossa. Itsellä on aiemmassa elämässä ollut kolme keskenmenoa, mies on exänsä kanssa yrittänyt lasta vuoden ajan tuloksetta. Nyt yritettiin 14kk. Miehellä olis ollu tänään simppatestit, mutta eipä sit tarvinnutkaan mennä, kun tuli tuo plussa vkloppuna ja tänään vielä terkkarissa varmistin.

Ultra on 14.6., mutta ens viikon perjantaina pitää käydä jutustelemassa neuvolassa, kun on ollut tota "häikkää" aiemminkin. Pelottaa kovasti, että taas menee kesken, mutta pitäis vaan yrittää olla ajattelematta koko asiaa.

Oireitakin on jo ollut. Tissit on tosi kipeet, kylmää ja väsyttää koko ajan. Vessassa saa ravata jatkuvaan ja koko ajan tuntuu olevan nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä. Närästää usein (mulla on ollut pahaakin närästystä jo aiemmin, onneksi tämä on nyt lievää, mutta sitä on lähes joka päivä) ja parit yökötykset on tullut (kissan kakasta ja tosi pahasti hielle haisevasta miehestä kaupan kassalla[:D]). Edellisissä raskauksissa (paitsi keskimmäisessä, se kun meni kesken ennen kuin täysin tiesinkään) tuli myös oireet ennen kuin oli tätikään myöhässä.

Nyt vaan toivotaan, että vaavi pysyy kyydissä.
 
Possunen taas tunkeilee tammikuisten reviirille:

Mintturalle paljon voimia ja jaksamista suruun!

Ja nyt on pakko hehkuttaa, että nyt minäkin olen sitten virallisesti "tammikuinen" (vaikken noita joulukuisia tuolta vuodelta 2009 hylkääkään)!!! Tänään tuli plussa (pahoinvointia on takana jo viikon päivät, kuten edellisilläkin kerroilla)...hiphei, trallallei! Laskettu aika menee tammikuun lopulle ollen laskurin mukaan 30.1.2011.

Pikaiset taustat vielä tähän...Eli Espoossa on mun kotikolo, ikää 30v. ja toinen lapsi tuloillaan. Ensimmäinen syntyi 7.1.10 eli hitusen yli vuosi olisi ikäeroa tulossa lapsukaisille, jos maaliin asti päästään. Yksi km on takana...

Nyt menen nauttimaan tästä hulvattomasta olotilasta...Öitä jokaiseen tupaan!
 
Itse ajattelin töissä kertoa vasta elokuussa kun tulen kesälomalta. Kovin varovaisesti koitan tässä olla ja hiljaa vaikka mieli tekisi kertoa kaikille.. [;)] Vanhemmille taidamme kertoa vasta kun saadaan ultrasta kuva. Kummipojalleni kerroin että serkku olisi kai tulossa tammikuussa. Niin pieni vasta ettei tarvitse pelätä että kellekään kertoo ja kun siskoni tiennyt lapsettomuudesta ja koeputkihedelmöityksestä ja tiesi vielä päivänkin milloin oli lupa testata niin en olisi pystynyt pitämään salassa [:)]
 
Mintturalle paljon jaksamista! Ei ole sanoja lohdutukseksi.

Mä en muistanutkaan, miten huono olo voi tulla ilman alkoholia. Tosin musta tuntuuu, että mulla on enemmän pahoinvointia kuin ykkösestä. Töissä olen ihan tehoton haamu. Mitään en ole vielä kertonut, mutta epäilen ihmsten vähän arvuuttelevan asiaa. Ajattelin lähimmille työkavereille kertoa varhaisultran jälkeen eli ensi viikon lopulla.
 
Takaisin
Top