mammax3, rv4?

Hei Wii ja Onnittelut :))

Itsellä tärppäsi kanssa pillereiden lopettamisen jälkeen
toisesta kierrosta joten tässä on aika ulalla :)

Tänään on särkenyt jalkoihin ja selkään!
Jee! Ensimmäinen oire jonka voi ehkä laittaa raskauden piikkiin?

:D
 
Bubble: meillä tuo esikko on lähtenyt ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen kasvamaan mahassa. Mitään vaikeuksia ei raskaudessa ollut. :) Eli onhan se mahdollista.

Tänne tulee kauheasti tekstiä, ja yritän kovasti pysyä perässä.

Mulla on eka neuvola vasta 30.6. eli olen silloin kai jo viikoilla 10+! Epäreilua, kun toisessa raskaudessa täytyy odottaa niin pitkään. Muutenkin niitä neuvoloita on vähemmän kuin ensimmäistä odottaessa. Me varmaan käydään varhaisultrassa, että tulee vähän todemmaksi tämä raskaus. En edes muista millä viikoilla tänään olen, vaikka ekassa raskaudessa tiesin aina päivälleen. [:D] Tuo esikko vaan pitää nyt kiireisenä.

Liikunnasta sen verran, että olen tehnyt pitkiä kävelylenkkejä, pyöräillyt paljon ja jopa juossut. Juokseminen nyt vain oli aika tuskaista, koska hengästyn tosi helposti. Liikunta kuitenkin helpottaa pahoinvointia ja väsymystä, joten jatkan sitä mahdollisimman pitkälle. Viime raskaudessa kilojakin tuli ihan liika ja selkä prakasi sen vuoksi. Nyt jos koskaan kannattaa pitää huolta hyvinvoinnistaan! Kroppa kiittää synnytyksen jälkeen.
 
Kiitos Aliide :)

tuntuu, että nyt on lukenut ihan liikaa keskenmenoista.

Ihana kuulla välillä jotain muutakin :)
 
oho onpas meitä paljon! noooh hyvä vain! onnea kaikille!menossa rv 8+4 ja toistaisex kaikki ok. neuvola olis tiistaina ja sit ootellaan kutsua ultraan [:)] töissä tietävät jo. pahaolo on jatkuvaa ja suunaton väsymys! nooh onnex on 5v,3v ja 1v murut pitämässä huolen ettei levätä saa laiskistuis pian [:@]. töihin palaan viikon päästä sitten syksyllä taas ja viimenen kerran äippälomalle ehk? nooh sen näkee sitte! voimia kaikille!
 
Tere!

Onko kukaan miettiny tuota kosmetiikan vaikutusta vauveliin? Ite eksyin tänään sivustoille, missä kehottivat käyttämään mahdollisimman vähän kaikkia tököttejä.. Tais mennä kyllä jo vähän hihhuloinnin puolelle siellä, jossain luki, ettei kynsilakkaakaan kannattas käyttää.

Ite ajattelin vaan varmistella, etten päivittäin laita kilokaupalla kamaa kasvoille ja vartalolle ja katon vähän tarkemmin mitä tuotteet oikeastaan sisältää.

Kuinka tarkkoja te ootte noitten ruokarajoitusten ym. suhteen?

Tää on tosiaan "ensimmäinen" raskaus (ei lasketa sitä km viikolla 5+6) joten oon melko pihalla näitten kanssa. [8|]
 
possu Minä nyt ajattelin vähän toisinpäin. Edellinen meni kesken 7+4, enkä ollut juuri kellekkään kertonut, sitten vain myöhemmin itkin keskenmenoa jokaiselle. Nyt ajattelin, että en halua liikaa synkistellä ja stressata, haluan iloita joka hetkestä. Siksi siis olen ollut kovin malttamaton ja kertonut jo melkein kaikille. [:D] Ja muutenkin, tämä kun nyt tuntuu ihan erilaiselta... Tämä pysyy. Olen sen päättänyt. [:)]

Anoppi jo suunnittelee että mitä hän neuloo pikkuiselle. Mies ja sisko löivät vetoa kumpi tulee ja paljonko painaa. [:D] Itse en vielä ihan niin innokkaasti suunnittele, vaikka olenkin kovin kovin kovin iloinen ja vähän jotain olen suunnitellut, esim. huonejärjestystä uudessa talossa (muutetaan sinne ennen lapsen syntymää) ja mitä kaikkee pitää hommata. Ja tänään on viikkoja tasan 6 vasta. [:D]
Joko te olette paljon suunnitelleet tai muuten hihkuneet?
 
Adara: Onpa ihanaa, että susta tuntuu noin varmalta! [:)] Mullakin alkaa kyllä kieltämättä olla jo paljon parempi olo. Pelkään hyvin vähän verrattuna aikasempaan. Iltaisin aina tulee pieni epäusko, mut se on aamuun mennessä ohi. Ja sit koko päivä onkin vaan yhtä onnea! <3

Eilen kerroin äidille, joten pitää varmaan kertoa veljellekin tässä lähiaikoina. Ei tunnu reilulta, et äiti ja sisko tietää, mut veli ei.. Eli pikkuhiljaa tää taas leviää käsistä. [:)] Ukkeli saa sit ihan ite päättää kertooko omille sisaruksilleen ja vanhemmilleen. Sekin oli alkuun sitä mieltä, et ei kerrota ennen ku vauva on syntyny.. hehe.

Joo. Pakko koittaa unohtaa noi pahat ajatukset ja keskittyä olennaiseen. Oireettomaan olennaiseen!! [:)] Tarkoitus olis kuitenkin nauttia tästä ihanuudesta! Tää on kuitenkin ainutlaatuinen kokemus ja olisi aika kurjaa, jos sen heittäs hukkaan vaan sen takia, et vatvoo menneitä.

No, parempaan suuntaan oon menossa kuitenkin!

Ihanaa odotusta kaikille!!
 
Heissan! [:)]
 
Mukaan ilmoittaudun varovaisesti minäkin... Eli varttuneempaa odottajaa edustan, olen 38-vuotias ja odotan neljättä lasta. Kaksi vanhinta lastani ovat jo teini-ikäisiä ja kuopus on neljän vanha. Yksi KM takana viime kesältä. AINA tämä on kuitenkin yhtä jännää ja IHMEeellistä...
 
LA on omien laskujeni mukaan 31.1.2011. Oireina ovat olleet minulle tyypilliset nännien arkuus ja huimaus. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt koskaan.
 
Täällä puolestaan kärsitään miltei jatkuvasta epävarmuudesta raskauden jatkumisen suhteen. Välillä olen aivan varma, ettei tästä tule mitään, joskus olen jopa sitä mieltä että ehkä tämä tästä sittenkin.. Alkuraskauden ultraan on varattuna aika 15.6. ja siihen saakka pidän kyllä matalaa profiilia raskauden suhteen, mies on ainoa (teidän lisäksenne) joka asiasta tietää. 
 
Sadepilven (Pixien) kanssa olen kirjoitellutkin tuolla kuumeijat osastolla yhtä aikaa ja Halipossun tarinointia olen "vakoillut" joulukuisten keskusteluissa jo pidemmän aikaa. Vau:n keskustelufoorumin jäsenenä olen ollut jo melkein vuoden, viimeaikoina kirjoittelut ovat jääneet väliin. Mutta nyt toivottavasti saan osallistua tammikuisten ketjuun vielä piiiiiiitkään... [;)]
 
Wii kyseli liikuntaharrastuksista.. kyllä mä jatkan lenkkeilyä normaalin tapaan koirani kanssa, pakkokin on [;)] oikeastaan muuta en ole vuosiin harrastanut enkä meinannut nyt raskaana aloittaa mitään kovempia rehkimisiä.

Possu: mulla ei ole "ongelmaa"/tarvetta seurata ruokarajoituksia tai kosmetiikan vaikutuksia kun mulla ihan luonnostaan esim kosmetiikan käyttö on vähäistä, ja vältettävien ruokien listalla olevat ei ole koskaan kuuluneet suuremmin mun ruokavalioon [:D] kerrankin joku asia menee "kivuttomasti" [:)]

mä alan pikkuhiljaa luottaa siihen että kaikki olisi hyvin.. varhaisultraa kylläkin odotan kuin kuuta nousevaa ja sen jälkeen uskaltaa oikeasti huokaista taas hetkeksi. mutta siis raskaudesta ei olla kerrottu kuin vanhemmille, en mieti mitään hankintoja enkä käy esim netissä tutkailemassa vaunuja tai pinnasänkyjä. ihan rauhassa edetään ja toimitaan sitten kun sen aika on [:)]
 
Onittelut kjeev ja toivotaan, että tammikuussa lapset saavat uuden sisaruksen :)

Itse ainakin aion jatkaa liikkumista. Odotan oikein, että pääsen salille,
sillä nyt on ollut pitkä tauko sairastumisen takia :/

Itse katsoin vasta äsken noita vältettäviä ruoka-aineita
eikä ainakaan vielä löytynyt mitään mistä olisi vaikea olla erossa.
Paitsi feta ja tyhjiöpakattu graavilohi.

Ja noista makeutusaineista en oikein tiedä. Pitää varmaan
ruveta vähän enemmän seurailee, mitä suuhunsa laittaa.

Olin päättänyt, että en vielä tässä vaiheessa suunnittelisi
kauheasti mitään vauvan tuloon liittyvää,
mutta olen löytänyt itseni pari kertaa vauvantarvikkeita myyviltä sivuilta :P
 
Tervetuloa kjeev! Hienoa että sullakin on tärpännyt! ja nyt vaan toivotaan että kaikilla pysyy papuset matkassa!!! [:)]

Ruokarajoituksista on ollut paljonkin palstalla muualla puhetta, mutta siis selventäisikö joku vielä Epätietoiselle, mikä fetassa olisi vältettävää? Kun se on tehty pastöroidusta maidosta, niin listeriariskiä ei pitäisi olla ollenkaan. [:-] Olen tähän asti pastöroitua Arlan fetaa syönyt salaatissa ihan normaalisti.

Mitä olen jättänyt pois, on ainakin hirmusti lisäaineita sisältävät nuudelit ym. valmisruoat, tyhjöpakatut kylmäsavulohet, keinotekoisesti makeutetut limpparit - mutta sokeroidut limpparit ei tietysti ole sen parempia [8|] onneksi ei tule hirveen paljon nitä juotua yleensä. Ja tietysti alkoholi on pannassa. Kahvista olen palannut teen juontiin, kun tuntuu sopivan vatsan toiminnalle tällä erää paremmin. Mulla on semmoinen asenne että maalaisjärjellä ja kohtuudella pärjää aika pitkälle. [;)]

Liikuntaa pitäisi täällä ruveta harrastamaan vähän enemmän. Alkuviikkojen pahoinvointi vei kaiken energian niin että lenkkeilykin jäi, ja olen joutunut kulkemaan myös työmatkat autolla. Ei sais päästää kuntoa rupsahtamaan jo tässä vaiheessa...[8|] No, keskiraskauden energiaboostia ja loistavaa oloa odotellessa [:D]

Ai niin, ja se kosmetiikka. Ajattelin kyllä käyttää normaalia meikkiä jatkossakin... päivittäin tulee käytettyä kevyttä päivämeikkiä punaisuuteen taipuvan ihon vuoksi ja sillä konstilla pysyy tääkin mamma henkisesti hyvällä tuulella [:D] Toivon että meikit on suht turvallisia...
 
En kummemmin perehtynyt noihin ruokakieltoihin, lueskelin vain
muutamia listoja.
Fetasta oli tälläinen:
"Pastöroimattomasta maidosta valmistettujen juustojen sekä pehmeiden juustojen, kuten home-, mozzarella-, feta- ja tuorejuustot, käyttöä kuumentamattomina ei suositella listeriavaaran vuoksi. Listeriabakteeri tuhoutuu kuumennettaessa ruoka yli 72 asteeseen. Elävä bakteeri voi aiheuttaa odottavalle äidille vakavan infektion, joka voi johtaa pahimmillaan keskenmenoon tai lapsen aivokalvontulehdukseen."

Ja samoilla linjoilla, eli maalaisjärjellä mennään aika pitkälti.
 
Uusille tervetulo! Joukkoon mahtuu[:D]

Mä en edellisessäkään raskaudessa välttänyt kotimaisia juustoja tai maitotuotteita, Suomessa kun tuo pastörointi on lakisääteistä. Enkä muutenkaan ollut turhan tarkka. Kissanhiekkistä en tyhjentänyt, mies hoiti sen ihan oma-alotteisesti. Mistä lie kuullut tuosta listeria-bakteerista. Kyllä terveellä maalaisjärjellä pärjää[;)]

Mulla vie tämä paha olo voimat ihan tyystin. Junioria odottaessa ei todellakaan ollut mitään tämmöistä. Mua ihan hirvittää, miten jaksan töissä ja sitten illat vielä junnun kanssa. Ukko kyllä auttaa ihan kästittämättömän paljon, mutta sillä on reissuhommia aina välillä. Ja koiruuskin pitää silloin hoitaa. Onneksi auttava mummo asuu ihan lähellä.

Meillä on sitten ensi torstaina varhaisultra. Katselin lääkäriaseman sivuilta, että maksettavaksi jää 77€. Mä toivon, että tuolla käynnillä voin vitkuttaa ekaa neuvolakäyntiä mahdollisimman pitkälle. Mä juoksin neuvolassa ekan raskauden aikana 17 kertaa ja nyt olen päättänyt selvitä aikas monta kertaa vähemmällä ramppaamisella. Oletuksena tietysti on, että kaikki sujuu hyvin[:)]

Mukavaa viikon alkua. Mä poikkean taas, kun väsymykseltä ja etomiselta kykenen.
 
Tähän kosmetiikkakymysykseen..

Aikas harva kosmetiikka tuote vaikuttaa verenkieertoon asti (toisin sanoen muistaakseni laki kieltää kaikkien sellaisten kosmetiikka-aineiden myymisen, mikä vaikuttaa syvemmälle kuin epidermikseen eli ihon pintakerrokseen). Itse en aio muuttaa kosmetiikkatottumuksiani. Miksiköhän esim. kampaajat ja kosmetologit voivat halutessaan työskennellä ihan normaalisti raskautensa ajan? Ja hehän ovat tekemisissä kaiken kosmetiikan kanssa. (Kampaajat ainakin tosin voiva jäädä erityisätiyslomalle(?) aiemmin hengitettävien kaasujen vuoksi.)
 
Huomenta kaikille ! Ilmottauduin mukaan jo tuolla ensimmäisillä sivuilla, mutta en ole sen koomin ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Olen käynyt kyllä tirkistelemässä muiden kirjoituksia [;)]

Olen siis tänään Rv 7+2. Olen ajatellut varata varhaisultraan ajan tälle viikolle. Huomasin, että possu ja Zeny ovat myös täältä Helsingistä. Oletteko ajatelleet mennä varhaisultraan vai oletteko kenties jo käyneet? Onko tietoa missä olisi edullisin? JOltain keskustelupalstalta luin, että Femedassa olisi maksanut 80-90 euroa.
 
Kävin tänään varaamassa neuvolan. Menee 18.6 :P
Eli silloin olisi 7+3.

Nyt alkoi kyllä se varhaisultra kiinnostamaan,
mutta sinnekkään ei vissiin hirveän aikaisin kannata mennä.
Että ei tule vääriä tuloksia.

Mutta jos sinne voisi mennä vaikka n. 6+3 niin olisihan sekin
jo viikkoa aikaisemmin :)

Ja kun ei tuolla neuvolassa se varmaan selviä,
että onko masussa nyt vauva vai jotain muuta.
 
Itselläni on eka neuvola 1.6. Varasin äsken ajan varhaisultraan ja ajanvarauksessa jo sanottiin, että ennen rv7 ei kannata sinne mennä. Sydämen sykkeen pitäisi jo 7 viikon jälkeen näkyä... [:)] Toivottavasti näkyy!!!
 
Tervehdys taasen !

Viikonloppu meni vähän niinkuin huomaamatta [:)] lauantaina meni puolillepäivin jo töidenkin kanssa, loppupäivä sitten menikin epämukavassa asennossa sohvalla torkuen [:@] armasrakas kyl koitti varovasti ehdottaa sänkyyn siirtymistä mut "ei mua niin kauheesti väsytä et ihan nukkusin.." JOO-O.. Sunnuntaina vietiin yksi hepoista naapurikuntaan laiduntamaan ja käytiin mun vanhempien luona saunomassa..

Pitäisi oikeasti orientoitua siihen neuvola-ajan tilaukseen [;)]

Ja noista vauvatavaroista/hankinnoista.. meidän piti kans alkaa hankkia niitä vasta loppusyksystä, mut kummasti jo nyt olen yllättänyt itseni katselemasta vaunuja [:D] mut kun kesällä tehdään remonttia yms ne ei OIKEESTI välttämättä sovi mihinkään, että jos nyt koittais vielä hillitä itsensä....
 
Heips. Huomenna olis eka neuvola ja toivottavasti saadaan pian aika myös ultraan [:)].

Olen selän takia kotona, mikä on ihan hyväkin koska olo on melkoisen järisyttävän kuvottava, enkä usko että työnteko oikein sujuisikaan... Koitan vaan saada liikuttua että selkä lähtisi taas paranemaan.

Vauvatavaroita en edes ajattele vielä, olen sen verran taikauskoinen [;)]. Oletettavasti saan kuitenkin kierrätettynä siskolta ja kavereilta suurimman osan mutta katsotaan sitä vasta sitten loppusyksystä. Pinnis pitää hommata kohtuullisen aikaisin että saadaan kissoille tehtyä selväksi ettei sinne ole asiaa. Kissaverkko joudutaan tosin laittamaan luultavasti joka tapauksessa, kun toinen kissoista on sen verran läheisyyden kipeä että ei varmaan pysy poissa. Tai mistäs sen vielä tietää [:D].

Kissanhiekkalaatikon siivoan itse, hanskat kädessä ja vielä käsien pesu päälle. Niitä jätöksiähän pitää suunnilleen syödä että toksoplasmoosista on vaaraa, ja aion pyytää vasta-aine testin kun noita kissoja on ollut jo parikymmentä vuotta niin luultavasti olen bakteerin joskus saanutkin.
 
Minen ole kissanhiekkalaatikkoa tyhjennellyt, olen positiivisen tuloksen jälkeen jättänyt sen suosiolla miehelle. Hänellä kun ei ole hajuaistiakaan (ihan täysin ainakaan), niin samahan se hänen on tyhjentää. [:D]

Onko täällä muuten muita migreenistä kärsijöitä? Mulla ei ole ollut vuosikausiin kohtauksia, mutta nyt oli sellanen kiva kahden päivän kohtaus, johon ei edes lääkkeet auttaneet. Kaveri ainakin sanoi, jotta hällä ois ollu raskausoireena päänsärkyä. Ja tosiaan itsellä kun vielä tuo migreeni, niin ne päänsäryt ei mistään helpoimmasta päästä ole. [>:] Siihen vielä normioksetuksen päälle migreenioksetus. Voi että, olo on vallan mainio! [:D] Toivottavasti niitä ei nyt kovin usein tule.
 
Takaisin
Top