Liikkeet ♡☆

Ei tunnu vielä täällä tai en osaa "tunnustella". Jos pitelee käsillä vatsaa, niin tuntuu oma sydämen syke tai sitten suolisto pitää ääntä. :D toisaalta en tiedä miltä liikkeiden edes pitäisi tuntua.
 
Esikoisesta tunsin liikkeet vasta puolivälin aikoihin, koska silloin etinen istukka "vaimensi" iskuja ja potkuja. Nyt (13 +4) on välillä sellainen olo, kuten joku aiemmin totesikin, että kultakala kutittelisi alamahassa. Liekö vauvan liikkeitä vaiko ihan vain ilmaa :laughing002.
 
Mä taisin tänään tuntea ekan kerran varmasti liikkeet (15+3). Ekassa raskaudessa tunsin muistaakseni pari viikkoa myöhemmin. Aika usein kyllä ilman liikkeet suolistossa tuntuu ihan samalta :)
 
Tuon edellisen kerran jälkeen ei oo taas tuntunut mitään. Kuvittelinkohan vaan? Jotenkin huolestuttaa vaikka ei kai mitään syytä...
 
Vieläkään ei tunnu liikkeitä, vaikka tänään alkoi rv 17 ja istukka takaseinässä. Kohtukin on pompsahtanu muutamassa päivässä kunnolla ylös, melkein navassa jo. Kovasti toivon niitä liikkeitä! Eka tulossa, joten tiedossa kyllä että voi mennä puoliväliinkin, mutta ei malttas.. :P Kotidobblerilla onneksi välillä salakuunnellut pientä ja sykkeet ihanasti kuulunu ❤
 
Tuon edellisen kerran jälkeen ei oo taas tuntunut mitään. Kuvittelinkohan vaan? Jotenkin huolestuttaa vaikka ei kai mitään syytä...

Noin aikasilla viikoilla ei ole mitenkään epätavallista ettei heti ala joka päivä tuntumaan. Jos vauva on jossain syvemmällä ja vaikka raajat selkään päin, niin ei sitä vaan sitten tunne liikkeitä. Eli ei varmastikkaan mitään hätää :)
 
17+3 ja en tunne liikkeitä vielä. Esikoista odotan. Innolla jo toivoisin jotain tuntevani, joka ilta pysähdyn "kuulostelemaan", mut vielähän tässä voi mennä vaikka istukka takana onkin :)
 
Kävin eilen neuvolassa perus käynnillä.. täti kyselikin heti että ootko tuntenut jotain liikkeitä. (14+0) vastasin että aivan varma olen että oon tuntenut. Katseli vähän epäilevästi, mutta kun siirryttiin kuunteleen sydänääniä, naureskeli kovasti kun pikkunen meni karkuun heti kun äänet löyty. Kuus kertaa löysi äänet, mutta tokas vaan että on kyllä niin vilkas kaveri ja niin voimakkaita liikkeitä, että varmana nuo tunnet :D
 
Oon nyt aika varmasti tuntenut liikkeitä parina päivänä. Raskausviikko 16+jotain menossa. Enimmäkseen tuntuu sellaista pientä hipsuttelua mutta myös pari napakampaa potkua luulen tunteneeni. Esikoisen kohdalla myös näihin aikoihin tunsin ekat liikkeet.
 
Tapahtui tässä eräänä iltana, nukkumaan mennessä : Siinä kun kyljelläni makoilin ja kuunteli isännän sekö koiran tuhinaa, yhtäkkiä tuntui kaksi erikoista "liikettä". Ihan kuin joku olisi muutaman kerran tönäissyt sisältä.
Jäin odottelemaan lisää ja ei mitään...Ja tässä nyt joka päivä olen yrittänyt samanlaisia tunnustella mutta ei :sad001
Tönäisyt tuntuivat tuolla aika alhaalla.
Voihan se olla että pikkuinen oli todella otollisessa asennossa ja venytteli koipiaan.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan lisää :)
 
Illalla kun makoilee sängyssä, niin meillä alkaa kunnon jumpat. Nyt menossa rv 17+0 ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Alkaa tässä vaiheessa tuntua jo melkein navan korkeudella nuo liikkeet. :)
 
Mä en kyllä tunne vielä mitään :eek:
Rv 17+1 tänään ja aika mones lapsikin. Istukka etuseinämässä tosin. Kovasti jo odotan liikkeitä...
 
Täällä on nyt reissun aikana ollut pienillä bileet monta kertaa päivässä, ihanaa myllerrystä, rv 17+3 :Heartred
Mulla istukka takaseinässä ja kaks myllertäjää, joten varmaan helpottaa liikkeiden tuntumista vaikka ensimmäinen raskaus onkin :-)
 
Sehän on ihan normaalia että ekat potkut on semmoisia, että alkaa epäilemään seuraavassa hetkessä että oliko oikeesti, kun tuntuu yleensä niin nopeesti ja vaan kerran :) Oi kun ootan niitä liikkeitä :Heartred Ja viime metreillä varmaan marmatan niistä kun potkii jo niin kovaa. Etenkin ne päällä rakon pukkaukset lopussa oli aika killereitä kun se pidätyskyky ei nyt muutenkaan mitään huippu luokkaa lopussa ole... :p
 
Mulla on kans istukka takaseinämässä. Itseasiassa ollut joka kerta ja aina vaan aikaisemmin tuntunut liikkeet mitä useampi lapsi. Mutta on mulla kaveri, jolla istukka etuseinämässä ja toista odottaessa alkoi tuntea liikkeet vasta siinä rv 20 tienoilla. Aika paljon se kuulemma vaimentaa liikkeitä.
 
Takaisin
Top