Liikkeet ♡☆

Itse tunsin esikoisesta liikkeitä vasta rv 17, elämä oli silloin tosi hektistä koulun ja työn kanssa, niin en muista että olisin edes kuullostella liikkeitä erikseen. Yhtäkkiä vaan tunnilla tajusin, että vauva potkii.
Kakkosen kohdalla elämä pyöri sitten alle yks vuotiaan vauvan ympärillä, niin ei tullut myöskään silleen odotettua liikkeitä. Yhtenä päivänä kollöttelin sohvalla vauva mahan päällä ja siinä samalla huomasin, että toinen pieni potki masussa rv 15.
Nytkin on vähän tällainen, ettei kyttäämällä kyttää. Pari kertaa olen ollut tuntevinani jotain, mutta sitten olen uskotella sen olevan jotain muuta. Odotan taas niitä selkeitä potkuja :)
 
Joo, mut siis toi kohdun kasvuhan on tosi yksilöllistä eikä siihen voi antaa mitään yleispätevää viikkoa milloin on milläkin korkeudella :)
Erityisesti uudelleensynnyttäjillä monesti kohtu pullahtaa huomattavasti aikaisemmin esiin kuin ensimmäistä odottavilla jne :)
Ihanko tosi, näytän nyt samalta ku esikosta rv 20 Ja masun turvotus on vähän laskenut :'D haha
 
Täällä nyt rv 12+4. Ja olen tuntenu rv10+3 liikettä masussa. Eli siis en kädellä tuntenu mutta että sielä vauva liikuskelee. Tunsin edellisessäki raskaudessa jo rv11 viikoilla. Ja nyt viitenä päivänä ihan päivittäin tuntuu ku sielä liikuskellaan. Mutta uskon että vasta joskus rv15-17 tunnen kädellä sitten.
 
Tossa meni useampi päivä eikä mitään tuntunut, mut tänään taas pariin kertaan useampia kutituksia perä jälkeen - kyl mä alan nyt pikku hiljaa uskoa et noi on ihan oikeasti vaavien aiheuttamia tuntemuksia :Heartred
 
Höh, mä en tunne mitään.. Kai?? Välillä ehkä kuvittelen että tuntuu jotain, mut sitten en oo enää varma tuntuiko oikeasti.. :D
 
Minäkään en tunne yhtään mitään :D nt-ultrassakin vauva liikkui paljon mutta en huomannut mitään. Perjantaina alkaa 15. viikko, olen kyllä varautunut että muutaman viikon saa kyllä liikkeitä odotella. Odotan siis ensimmäistä (:
 
Mä en kanssa tunne vielä mitään, esikoisessa alkoi tuntua ja näkyä kun 20. viikko alkoi joten maltan vielä odotella :)
 
Mä en myöskään tunne vielä mitään, nyt on rv 14 meneillään. Esikoisesta tunsin hentoisia potkuja rv 16 alkaen. Toivottavasti nytkin alkaisi pian liikkeet tuntua. :)
 
Mulla alko tuntua esikoisesta 14+ jotain. Ekoilla kerroilla tuntu ihan kuin kultakala uisi masussa ja hipaisisi pyrstöllään. Sit pikku hiljaa viikkojen mukana ne tuntemukset voimistu ja voimistu :) Alussa tuntu ehkä kerran parissa päivässä ja sit myöhemmin aktiivinen esikoinen potki tosi tarmokkaasti ja usein :p Viihtyi silleen että kädet ja jalat oli eteen päin niin paljon tuli potkuja. Niinä päivinä kun oli selkä ulos päin, niin tuntu vaan semmosia heikkoja tönäsyjä.
 
Vielä en ole tässä raskaudessa liikkeitä tuntenut, mutta perjantaina tulee vasta 11+0, niin en odotakkaan vielä semmoisia tuntemuksia :)
 
Tänään tunsin ehkä ensimmäisen kerran liikkeet niin, että olen melkeinpä oikeasti varma, että se oli pikkuinen, eikä maha :rolleyes::Heartred tänään menossa 15+1 ja on ensimmäinen raskaus kyseessä
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt viikon tai kaksi tuntenut liikkeitä ja se on ihanaa. Aivan kuin palkinto siitä kärsimyksestä jota ekat kuukaudet sisälsivät. Nyt 13+0 ja kolmas raskaus. Ekasta en tuntenut kuin tosi myöhään liikkeitä, tokasta muistaakseni näihin samoihin aikoihin.
 
Täällä tullu jo pidemmän aikaa pieniä töpsähdyksiä mut eilen illalla tuli kunnon mojautus :) viikkoja nyt tasan 15+0​
 
Miten te tunnette liikkeet? Onko joku asento jossa tuntuu helpoiten? Miks mä en tunne vieläkään mitään :D
 
En mäkään tunne mitään mutta en kyllä oletakaan että tuntisin vielä monenmoneen viikkoon!
 
Viimeksi tunsin ekat hellät liikkeet 14+jotain, nyt mennään viikolla 13. ja ei kyllä yhtään semmoinen fiilis että saattais alkaa tuntumaan. Eipä tässä nyt vielä mitään kiirettä ole :)
 
Välillä pientä hipsuttelua tuntuu, toissapäivänä tuntu tuuppaus ja viikkoja nyt 15+4. :Heartred Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, ei vielä päivittäin. Istukka mulla takana, joten myllääminen alkaa varmasti enemmän ja enemmän tuntumaan, kun pieni kasvaa. :)
 
Takaisin
Top