Liikkeet ♡☆

Meillä tänään rakenneultrassa saatiin selitys liikkeiden vähäisyyteen: istukka on etupuolella ja vaimentaa liikkeitä. Huh helpotusta!
 
Täällä on tuntunut säännöllisiä liikkeitä jo viikon verran, varsinkin iltaisin pikkukaveri on hirveän vilkas! Tänäänkin istuessani työpöydän ääressä oli kunnon monottelut käynnissä ja rakenneultrassakin kätilö totesi vauvan olevan erittäin liikkuvainen. No, sen olen kyllä saanut huomata heti kun liikkeet alkoi kunnolla tuntua :D Mieskin on jo tuntenut mahan päältä potkuja :Heartred
 
Dopplerin kanssa todettu muljahdukset liikkeiksi. On kyllä hyvin vähäinen määrä, minkä tunnen selkeästi. istukka on edessä ja oletin ettei tule vielä hetkeen tuntumaan.. nyt viikkoja 15+4.
 
Mäkin uskoisin nyt tunteneeni pienen pieniä töytäisyjä sisäpuolelta. Alkoi keskiviikkona ja on jatkunu kolme päivää samalla tyylillä. Kun makaa selällään tai kyljellään, niin keskellä tai sivussa alavatsalla on tuntunut pientä tönimistä, muutama napautus kerrallaan. Eilen se tuntui käteenkin, kun painoin käden vatsalle. Tuntuu siltä kuin sydän löis oikein kovaa. Tänään vk 18 alkoi.
 
Meillä on aika rauhallinen vauva. Potkimisen sijaan lähinnä muljuaa ja työntää itseään vatsanahkaa vasten. Esikoinen oli ihan toista maata, hän kyllä sai mahan pomppimaan ja tärisemään joka suuntaan jo näillä viikoilla. Tämä tuntuu olevan samaa maata tuon meidän keskimmäisen kanssa. Hyvin rauhallisia liikkeitä ja on hiljaa pitkiäkin aikoja. :) Silti tunsin liikkeet tosi aikaisin, kun ne vaan osasi tunnistaa.
 
Täällä ei varsinaisia liikkeitä ole vieläkään tunnettu yhtään (22. viikko menossa ja istukka mahan puolella) mutta sen sijaan merkillisiä tuntemuksia on ollut sitäkin enemmän. Monta kertaa päivässä voi tuntua kivun tapaista pienillä alueilla alamahan seudulla. Menkkamaisia kipuja voi tulla edelleen. Välillä voi vihlasta kunnolla tietystä kohtaa. Välillä on merkillisen ahdistava olo virtsarakon seudulla, kuin jokin puristaisi sitä kunnolla. Keskustelin näistä rakenneultrassa erikoislääkärin kanssa. Kaikki ovat ihan normaalia. Virtsarakko saattaa kuulemma jopa alkaa kramppaamaan, kun kaveri liikkuu sen vieressä. Mitään höyhehen sivelyä mahan toiselta puolelta ei todellakaan ole tuntunut! :D hah!
 
Täällä ei varsinaisia liikkeitä ole vieläkään tunnettu yhtään (22. viikko menossa ja istukka mahan puolella) mutta sen sijaan merkillisiä tuntemuksia on ollut sitäkin enemmän. Monta kertaa päivässä voi tuntua kivun tapaista pienillä alueilla alamahan seudulla. Menkkamaisia kipuja voi tulla edelleen. Välillä voi vihlasta kunnolla tietystä kohtaa. Välillä on merkillisen ahdistava olo virtsarakon seudulla, kuin jokin puristaisi sitä kunnolla. Keskustelin näistä rakenneultrassa erikoislääkärin kanssa. Kaikki ovat ihan normaalia. Virtsarakko saattaa kuulemma jopa alkaa kramppaamaan, kun kaveri liikkuu sen vieressä. Mitään höyhehen sivelyä mahan toiselta puolelta ei todellakaan ole tuntunut! :D hah!

Mulla on ollut ihan vastaavia tuntemuksia yli kolme viikkoa jo. Mulla rakenneultra vasta 18.7. Aattelin, että ehkä tää painekipuvaihe menee tässä ohi, mutta voipi olla, että menee vaan pahemmaksi...
 
Täällä nyt pari viikkoa liikkeet tuntunut hyvin uloskinpäin ja nyt jo koko masu heiluu kun kaverit jumppailee :-D
On se vaan niin ihanaa :Heartred

On muuten pariin kertaan meinannu tulla pissat housuun kun jompi kumpi on monottanut niin sopivasti suoraan virtsarakkoon :p

MUOKS, niin ja siis tänään rv 23+0 :-)
 
Muokattu viimeksi:
Eilinen reilu 3 tunnin ajomatka alkoi olla jo melkein tuksallinen. Vauva venytteli ja monotti koko ajan vatsassa poikittain. Ilmeisesti juuri tilanpuutteen vuoksi, kun kerran istuin. Sitten alkoi supistaa... Muuten kyllä ihanaa, kun tuntee toisen, mutta potkut tonne suoraan alas ei tunnukaan sitten niin kivalta. :grin

Rv 23+0 nyt menossa.
 
Mä oon tuntenu liikkeet nyt joka päivä (rv 23 menossa) ja on se vaan kivaa kuulostella niitä :Heartred Oikeastaan siitä lähtien, kun 19 viikkoa tuli täyteen, on liikkeet tuntunut säännöllisesti :)

Niin ja mieskin tuntenut potkut jo suurin piirtein sieltä rv 20 lähtien :)
 
Rakenneultrassa selvisi että mulla on istukka eessä. Enpä ois uskonut kun tuntunut liikkeet jo rv13 ja ulospäin näkynyt rv18. :)
 
Takaisin
Top