Letrozolin käyttäjiä?

Oho en tiennytkään Louhitar että sulla tuollainen ohjeistus :O Aika jännä että on eri ohjeet, mutta ehkä sillä ei sitten ole niin väliä miten ne ottaa...
 
Jos ohje on, että 2 tbl päivässä, niin silloin ne otetaan kerralla. Jos taas 2x5mg, niin otetaan aamuin illoin. Näköjään eri ohjeita siis on tässäkin, lääkäristä riippuen :)
 
En usko että tässä tilanteessa on väliä otatko samaan aikaan vai sitten aamulla ja illalla.
Itse ottaisin aamulla molemmat niin en vaan unohtaisi.
 
Joo ei varmaan kokonaisuuden kannalta tosiaan merkitystä :) minä kiertopäivänä teillä on ollut vasteultra? Mulla kp 10 ja kuulostaa kovin aikaiselta. Toisaalta tämän ultran tarkoitus on vissiin varmistaa ettei kypsy liian montaa follia niin ehkä se on pakko olla varmasti ennen mahdollista ovulaatiota että sitten tarvittaessa voidaan antaa yhdyntäkielto tms :think005 ja jos kaikki ok niin sitten ei kuulema seuraavissa kierroissa tarvitse ultrata.
 
Joo ei varmaan kokonaisuuden kannalta tosiaan merkitystä :) minä kiertopäivänä teillä on ollut vasteultra? Mulla kp 10 ja kuulostaa kovin aikaiselta. Toisaalta tämän ultran tarkoitus on vissiin varmistaa ettei kypsy liian montaa follia niin ehkä se on pakko olla varmasti ennen mahdollista ovulaatiota että sitten tarvittaessa voidaan antaa yhdyntäkielto tms :think005 ja jos kaikki ok niin sitten ei kuulema seuraavissa kierroissa tarvitse ultrata.

Mulla on nyt kp 12 tulevana maanantaina.
Letroja söin kp 3-7 yhden tabletin päivässä.
 
Noniin. Kp1 :sad001 Sinne meni letrokierto nro 4 ja lugekierto 1. Alan tekemään pikkuhiljaa luopumista. Uskon ettei mun munasoluista ole enää tähän. Edellisestä raskaudesta kuitenkin 11v aikaa.
 
Rohmu mullakin oli ultra kp10-12, se kai yleinen käytäntö :) ja oli mulla liian aikaista joten kävin uusiks kp17 ja sillon sit jo näkyi kaksi johtofollia. Nyt ei enää tarvii ultrata vaan pelkillä ovistesteillä mennään.

Voi kurjuus Hannuli :sad001 Ei oo sanoja mitkä helpottais...
 
Moi kaikki! Täällä ilmoittautuu uusi Letrozolin käyttäjä. Ikää on 30 v. ja ensimmäistä yritetään.

Yritystä on takana 9/17 alkaen. 1/18 alkoi raskaus, mutta se meni kesken 3/18. Olen ollut jo puolitoista vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä, mutta kierrot heittelevät ja ovat pitkiä. Aiemmin on ollut käytössä vain Terolutia pitkiin kiertoihin ja tiputteluvuotoihin, mutta nyt siis ensimmäinen kierto Letrotzoleilla. Ovulaatio on todistetusti tullut myös luonnollisesti useita kertoja ja Letrotzolilla tarkoitus boostata omaa kiertoa. Tässä kierrossa otan yhden napun kp 10-14, jatkossa kp 3-7. Kontrolliultra on ensi viikon ke, ja jännittää jo, mitä siellä silloin näkyy. Ja jännittää muutenkin kovasti, että miten tässä käy ja onko näistä apua. :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan! Toivottavasti letrot auttavat kiertojen tasoittelussa ja johtavat toivottuun lopputulokseen. Pian se kontrolliultrakin sieltä tulee ja saat tietoa siitä, miten lääke tepsii. Tsemppiä letroiluun!
 
Tervetuloa letroilemaan! Toivottavasti tämä olisi se keino, joka tuo toivotun tuloksen :)

Täällä kp4 ja tulikin sitten luomukierto. Arvoin ja arvoin että aloitanko viidennen letrokuurin, eilen olisi pitänyt aloittaa. Muistin sitten vasta, kun olin jo sängyssä, enkä jaksanut enää nousta. Annetaan nyt vanhojen munasarjojen levätä vähän :)) Olen ovuloinut ilman letrojakin ja toisaalta, en ole vakuuttunut että buustaamisella kehittyisi parempilaatuinen munisolu. Jos bongaan oviksen, aloitan luget normaalisti. Ja greippimehu käyttöön.
 
Mulla oli ensimmäinen letrokierto, Eilen kp24 ja aamulla tein haamutestin. Tänään kp25 ja viivat vahvistuu. En vaan voi jotenki uskoa tätä todeksi, kun 2vuotta yritystä takana, pcon vuoksi. Mutta aika näyttää mitä vainhan voi vielä tapahtua....

Tsemppiä kaikille muillekkin ja plussa tuulia! :)
 
@Pipana93 Wau, onnea haamusta/plussasta! :Heartred Ja toivotaan, että viiva vahvistuu ja pikkuinen pysyy mukana koko matkan ajan!

Voi kun itselläkin olisi onnistuminen yhtä nopeaa, nyt kun on Letrotzolit apuna. Voiko vielä kysyä, että minkä asteinen PCO sulla on ja ovuloitko luonnostaan miten?
 
Mulla ei ollut letroista mitään apua, ei saatu vastetta eikä follit lähtenyt kasvamaan.. Mulla sit aloitettiin pistoshoidot joilla saatiin yli puolen vuoden jälkeen ovulaatio aikaiseksi. Pistelin 9 päivää gonal-F 62,5yksikköä ja viimeviikon tiistaina pistin ovitrelle irrotuspiikin.. Oli hyvin kivulias ovulaatio, on ihan sellainen olo ettei tärppiä käynyt vieläkään. Yritetty pikkukakkosta 2,5v.

Esikoinen tärppäsi luomusti 2 vuoden jälkeen, mutta silloin jo mulla ollut ihan varmasti ovulaation kanssa häikkää, mä tosiaan ovuloin luomusti ehkä sen 2 krt vuodessa..
 
@Pipana93 Wau, onnea haamusta/plussasta! :Heartred Ja toivotaan, että viiva vahvistuu ja pikkuinen pysyy mukana koko matkan ajan!

Voi kun itselläkin olisi onnistuminen yhtä nopeaa, nyt kun on Letrotzolit apuna. Voiko vielä kysyä, että minkä asteinen PCO sulla on ja ovuloitko luonnostaan miten?

Tietenkin voit kysyä, pco:ni todettii 2009 gynetutkimuksessa. Silloin munasarjani näytti pahalle gynen mielestä ja silloin oli jo tiedossa että raskautumiseen tarvitsen todennäköisesti apua. Munasarjoissa oli paljon helminauhaa... Tämän vuoden toukokuussa menin gynelle että saisin apua raskautumiseen. Siellä ultra tutkimuksessa tilanne munasarjoissa ei enään ollut niin paha, joten hän määräsi letrozolit kokeiluun sekä myöskin terolutit koska minun kuukautiskierto heitellyt 60pv-100pv joskus enemmänkin.. En osaa sanoa ovuloinko luonnostaan ollenkaan, en koskaan ainakaan ole saanut ovulaatiota tikutettua luomu kierroissa eikä sitä ole sen enempää tutkittu.. Enkä osaa pcon astetta sanoa, mutta on myös muita oireita, keskivartalo lihavuutta, sekä karvoitusta on paljon.

Tsemppiä sinulle, toivottavasti sinullekkin letrozolet toisi toivotun tuloksen! :)
 
Sivuoireista kai tuo päänsärky on letrojen kanssa yleisin, jos jotain tulee. Emppuelkku, harmi että joudut siitä kärsimään. Auttaako pieni määrä särkylääkettä?
 
En oo särkylääkettä ottanut. Ne ei yleensä toimi mulla jostain syystä yhtään. Eilen kävin kyllä juoksemassa ja se näyttäisi auttaneen päänsärkyynkin tässäkin tapauksessa. Toisaalta, jos päänsärky on ainoa sivuvaikutus, niin otan sen mielelläni, kunhan hiustenlähtöä ei ilmenisi. Kolmen kuun takaisen keskenmenon jälkeen hiuksia lähtee edelleen muutenkin, joten kunhan jäljelle jääneet hiukset pysyisivät päässä, niin hyvä olisi.
 
Onko letrot aiheuttanut kenellekään välivuotoja?

Otin eilen viimeisen letron ja tänään tulee verta. :sad001 Munasarjoissa (enimmäkseen oikealla) ilmeni melko pian ensimmäisen letron jälkeen tuttua jomottelua ja ajattelin, että munarakkula on siellä lähtenyt kasvamaan. Tuntemukset ovat eilisen ja tämän päivän aikana olleet aika vahvoja, mutta kivuksi sitä ei missään kohtaa ole voinut kuvailla. Oikeaa munasarjat jomottelee edelleen. Tämä vuoto vaan pelottaa nyt todella. :sad010
 
Takaisin
Top