Laihdutus..

noora92: äitis oli oikeassa, mutta henkilö oli vaan väärä, meinaan kyllä nahka roikkuu ainakin täällä, eikä ihan mikään pieni lätty roikukaan :) Tiedän, että kauhean työn joudun tekemään, että palaudun, ikäkin alkaa tulemaan palautumista vastaan. Pitäis saada vaan kunnon motivaatio päälle, mutta meinaa se motivaatio hukkua univelan alle.
 
Mä olin pettynyt kun menin vaalle tänään aamulla 5 päivää synnytyksestä ja lukema näytti 73kg.
Juuri viimeisillä metreillä painoin 79kg ja jotenkin oletin, että sairaalaan olisi jäänyt vähän enemmän ja olisin ollut lukemissa 68-71kg. Toivon vielä, että mussa nestettä ja, että tuo lukema tuosta nopeasti laskisi alle 70kilon. Siitä olisi sitten kiva lähteä laihduttamaan.

Mites te olette ajatteleet aloittaa belly binding? http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/09/keskivartalo-kuntoon-belly-binding/ Mä ajattelin nyt viikonloppuna aloittaa. En laita rahaa sellaiseen oikeanlaiseen harsoon vaan käytän ihan vain mun kantoliinaa siihen.

Sitten on myös tarkoitus ihan lähteä hissun kissun treenailemaan ja liikkumaan, sekä vetää ravinto puoli kuosiin. Annan itselleni kahden viikon armo ajan nyt hissun kissun ja sitten full on and forward!!
 
Ens viikolla olisi tarkoitus aloittaa vaunulenkit ja siihen päälle kevyt treeni, kyykkämistä painojen kanssa ja selkälihaksia vahvistamaan, vatsoja ei vielä uskalla. Mut aika hyvin on jo mahakin alkanut itsestään palautua, pieni kumpu enää kun synnytyksestä on nyt 10 vrk aikaa. Kiloista en tiedä kun meillä ei ole vaakaa mutta ens viikolla neuvolassa meinaan kyllä punnita myös itseni niin näkee vähän missä mennään! :)
 
Jei, synnytyksestä 12vrk. Kiloja raskauden aikana tuli 9, nyt on 12 kiloa tippunut pois. Ja mättäny oon hulluna ruokaa ja herkkuja. :-) Ei voi olla ku tyytyväinen, vaikka vielä sitä ylimäärästä kuitenkin on :-)
 
Mulla enää alle kilo raskauspainoa jäljellä! Ihan itsestään kyllä tippuu. Oon syöny herkkuja, kun en meinaa muistaa riittävästi syödä. Vaunulenkeille ei vielä olla päästy ja niitä odotan kovasti.
 
Mua taas häiritsee et raskuskiloja tuli 11kg ja nyt on 12 vrk synnytyksestä ja kiloja lähteny 14kg :eek:
 
Täällä on kohta neljä viikkoa synnytyksestä ja kaikki 13 kiloa jotka tuli, tippu kahessa viikossa pois. Nyt oon huolella vetäny kaikki herkut, naksut poksut kakut limut namut, naamariin, joskus jopa kaikkea noita yhtä aikaa :D otti vähän koville se radi-dieetti ! Paino siis mässäilyn ansiosta viime kerralla oli noussu pari kiloa, vaikka se saatto johtua turvotuksestaki ku illalla olin syöny pizzaa ja muuta erittäin suolaista :D
 
Mä "jouduin" pyytään miestä tuomaan karkkipussin kaupasta ku tuntuu etten päivisin ehdi mitään syödä, vettä kyllä juon litratolkulla ettei maito lopu. Ajattelin et karkista nyt saa ainaki vähä energiaa... Tänään olis tarkoitus lähteä ekaa kertaa vaunulenkille ku näyttää tuo mittari vihdoinkin jotain muuta ku ankaraa pakkasta eikä nyt näytä edes tuulevan(asutaan rannikolla nii täällä yleensä aina tuulee).
Harmi kun eivät antaneet sairaalasta mitään jumppaohjeita sektion jälkeen, alkaa oleen jo semmonen olo että jotain haluais tehä. Vaikkakin mielestäni näytän laihemmalta ku ennen raskautta, tai sitte rinnat vaan on niin paljo isommat että vääristää :rolleyes:
 
Mulla nyt 16 vrk synnytyksestä ja 3,5 kiloa olis vielä pudotettava jos mielii entisiin mittoihin. Nyt siis lähteny jo 11 kiloa! Eilen jumppasin eka kertaa
,ylävartalo, selkää,kyykkyjä ja kylkilihaksia..kyllä lähtee nimittäin! Voi kun sais jo vatsaakin treenata!
Niin ja vielä kun pystyis luopumaan suklaasta...
 
Kuullostatte niin reippailta. Likka on nytte kuukauden ikänen ja mä oon käyny kerran vaunulenkillä. :D kovasti odottelen sitä että kuukauden päästä pääsee salille rehkimään mutta en vaa saa ittestäni irti että kotona tekisin jotain. Lenkkeilemäänkään jaksa lähteä kun vielä saa olla niin vähän aikaa ulkona niin tuntuu että se vaiva minkä nään siihen että puen muksulle vaatteet päälle, pistän vaunut valmiiksi ja katon että hoitolaukussa on ihan varmasti kaikki mitä tarvii, sit ollaan vartti ulkona ja äkkiä takas. :D lähikauppaki meni kiinni nii ei tuu kauppaankaan käveltyä. Seuraava kauppa on 1,5km päässä suurinpiirtein eikä siinä mitään mutta kun pitää kävellä takasinki niin ylittyy jo se aika paljonko saa olla ulkona. Ja täällä on joko tuullu sillai että etukenossa tarttee kävellä tai likemmäs 20 asteen pakkasia tässä viimesen 2 viikon aikana. Huh. Nojoo kai se vois nytte mennä siinne kauppaan kun on plussa asteita. :D valivali.
 
Minä en oo kyllä tainnu noudattaa ihan noita vartin sun muita ulkoiluaikatauluja, sopivan lämpimällä kelillä käyty pikku lenkki tekemässä, jotain puolen tunnin hujakoilla, ihan sen mukaan että miltä vauva näyttää :) ja kovasti tykkää olla ulkona, nukahtaa siellä ja nukkuu pitkät unet aina :)
 
En vielä ole kerenny lenkkeilemään tai edes jaksanu kiinnittää huomiota syömisiin, herkuttelu on vähän riistäytyny käsistä kun joka päivä tulee jotain herkkuja syötyä ja normaali ruoka maistuu sen takia huonommin, mut 13kg lähteny itestään ja vielä olis raskauden aikasia kiloja 7kg. Mutta mullahan oli ylimäärästä ennen raskautta 20kg, jotka aion saada myös pois tässä samalla. Mutta ensin pitäis normaali syöminen saada kuntoon ja ruveta liikkumaan, ku jotenki alkaa pelottaa ettei vaan tulis syömishäiriöö. Ja sitä varmaankin pelkää myös mun mieskin.
 
Meille sanottiin, että noin puolesta tunnista voi ulkoilut tälläsillä leudommilla (plussa) keleillä aloittaa. Etenkin kun vauva kasvaa hyvin ja oli syntyessään reilu 4kg. Toisen kerran tosin päästiin ulkoilemaan tänään, kun tyttö on 2,5vk ikäinen. Porissa on tosiaan tuullut kauheasti ja pakkastakin ollut monena päivänä yli -10c pakkasrajan. Mutta ihanaa oli päästä tänään ulos kävelemään! Mulla alkoi järkyttävä päänsärky, kun on vaan sisällä möllöttänyt.
 
Mulla 2 viikkoa synnytyksestä ja 14 raskauskilosta on lähteny nyt 7, eli puolessa välissä mennään.. Tässä vaiheessa varmaan tahti kuitenki vähä hidastuu, mutta eiköhän sitä kesään mennessä...
Minäki oon kyllä syöny mitä oon ehtiny. Suklaata oon vähä vältelly ettei tulis vauvalle vatsavaivoja, mutta oon korvannu sen kyllä hyvin muilla herkuilla:wink
Ollaan pari kertaa käyty ulkoilemassa. Vaunuja ei oo vielä kokeiltu, ku kantoliinan kans on tuntunu jotenki kivemmalta lähtä. Mulla on hyvä kantotakki, niin vauvallekaan ei oo tarvinnu pukea ku sukat ja villaa päähän. Nukahtanut vauva on ollu sitte sisälle tullessa helppo kipata sänkyyn jatkamaan unia:) nythän tuo näyttäis taas pakastuvan niin, ettei loppuviikosta tarvi taas isommin ulkoilla:sad001...
Aattelin käyä nyt puntarilla vaan viikon välein aina ku on viikko kulunu lisää synnytyksestä, ettei tuu turhaa ressattua. Nyt pitäs kuitenki vielä rauhassa palautua ja levätä huonosti nukuttujen öitten jälkeen, eikä murehtia vielä lenkille pääsystä:)
 
Jos on alle 10 astetta pakkasta, niin ei ne ulkoiluajat mielestäni tarkkoja ole. Ja Ninjakirppu, siellä kaupassa on lämmin, joten yhtäjaksoista ulkoilua ei tule paljoa. Mitä sillä hoitolaukun sisällöllä teet lenkillä?

1,5kg pudotettavaa lähtöpainoon. Mutta kiinteytyminen onkin ihan toinen taisto... Vaunulenkkejä takana neljä ja yks kotijumppa/treeni. Herkuttelua sitä enemmän!
 
Miettiny samaa että mitä sillä tekee mutta silti tuntuu turvallisemmalta kun se on mukana. :D ei mut jos nää kelit nytte pysyis tämmösinä kun tänään niin alotan kyllä ton lenkkeilyn. Sillai ku Hulina sano niin täällä Porissa ainakin on pakkaset paukkunu. Plus joku ihme hirmumyrsky. :D Huomenna otan itteeni niskasta kiinni. Tai viimestää lauantaina. :D
 
Kävin kehonkoostumusmittaulsessa (inbody) ja ihan yllättävän hyvä tulos! Siis huomioon ottaen, että just ollu 9kk lähes liikkumatta, oksentanu pari kuukautta, puolet raskaudesta syönyt mitä mieli tekee ja kohta kolme viikkoa synnytyksestä/leikkauksesta. Tavoitepainoon, jonka laite ilmoitti, on matkaa 2,7kg.
 
Onko kellään tietoa et milloin vois aloittaa lenkkeilyn? Siis ihan juoksu/hölkkä? Vai onko ihan oman voinnin mukaan?
 
Onko kellään puolestaan semmosta tilannetta että oli parempi kunto vielä viimesenä päivänä ennen synnytystä ku nyt? Luulis että nyt on helpompi liikkua 12 kg kevyempänä mutta ei :eek:
 
Eevis; lenkkeilyn saa aloittaa vaikka heti. Muunkin liikunnan oman voinnin mukaan. Rajoitteita taitaa olla vatsalihas rutistuksissa ja painavien nosteluua pitäis välttää (eli näin ollen varmaan syväkyykyt tangon kanssa ei heti oo suotavia :D )
 
Takaisin
Top