Laihdutus..

Mä oon huomannu että jos menen kaverilla käymään ja siellä olisi tarjolla vaikkapa suklaata, niin ei oikeestaan edes tee mieli sitä enkä siis otakkaan. Auta armias ku pääsee kotiin. Jotenki ku on kotona koko ajan niin tulee syötyä "tylsyyteen". Eikä tietenkään porkkanoita voi syödä tylsyyteen. :D
 
Niin samoilla linjoilla!!! Väsyneenä iskee hiilarihimo... Päätin kans pääsiäismunia mässäillessä et nyt loppuu:D! Humenna jätän tuon päivittäisen herkuttelun! Painoa ois vielä 5kiloa ylimääräistä ja olo on aika nuutunu tällä ruokavaliolla ja pelikuva masentaa! Tilasin uusia vaatteita miikkaru-kutsuilta ja niitä sovittaessa kyllä motivaatio nousi:wink
 
Nyt tulee vaikea etappi; anopin synttärit ja siellä on vain aina makeaa tarjolla. Pakko syödä kotona kunnolla ennen sinne menoa. Se on ihan kamalaa jos on nälkä ja pelkkää makeeta pöydässä. Miten voi kohteliaasti kieltäytyä syömästä...?!
 
Mä olen todennut että ainoa keino laihtua on lisätä liikuntaa. Mulla paino on nyt pysynyt samana söin mä mitä tahansa ja laskimpa kaloreita tai en. Mitä sitä turhaan itseään kiusaa, jos tekee mieli suklaata niin syön sen. Vastapainoksi heitän pienen lenkin tai mattojumpan tai haravointia tai jotain muuta kuluttavaa. Näin kaikkea voi syödä kohtuudella :)
 
Eilen kävin juoksulenkillä ekaa kertaa vuoteen! Ihmeen hyvin kulki... Kyllä se liikunta vaan on tosiaan paras laihdutus. Nyt kun poika nukkui yönsä niin jaksaa itsekin urheilla.
 
Lenkkeiltyä tulee päivittäin (jollei oikee rankkasade iske), mutta tarttis yrittää muutakin liikuntaa harrastaa. En oo vaa oikee ikin ollu kova kotona jumppailija. Joskus innostun mut jaksan sitä korkeintaan kuukauden. :D Salille tarttis päästä.
 
Nyt tää viikko on tähän asti sujunut hyvin sokereita vältellen, mutta hitsi kun tulee viikonloppu. Tekis mieli ostaa makeita herkkuja ja katella VoF... :p
 
Mä oon kans saanu hyvin välteltyä sokereita viikon.. Oiti kyllä keksiä aina jotain tekemistä lasten päiväuniajalle, ettei ois tuntunu niin kärvistelyltä:wink. Annan kyllä itelleni luvanki herkutella viikonloppusin... Tai ainaki yhtenä päivänä:) kilo oli tippunu alkuviikon aikana ku jätin herkut pois... Ei tietenkään ihan niin paljo tarttis viikossa lähtä, että saa sitä viikonloppuna vähä herkutellakki:)
 
Mä päätin ottaa osaa Fitfarmin SuperDieetti Simpleen. Maksoinkin tuon 6viikon jakson jo. Tähän ohjelmaan ei kuulu liikuntaohjeita lainkaan, vaan on pelkkä ruokavalio ja "mentaalivalmennus". Mulla kun on siis tulossa se jalkaleikkaus, hui apua, jo 3 viikon päästä, niin en pääse sitten liikkumaan. Ja nyt on ollut vaunuilutkin tauolla kun en kärsi työntää..... kyynärpäät ja ranteet kipuilee niin ettei mitään tolkkua! Aikaisemmin on ollut ihan vastaavaa vaivaa, ja aina on auttanut kun on laitettu kinesioteipit. No, tällä kertaa sitten kävi niin, että iho reagoi hyvin vikkelään teipin liimaan ja nosti kunnon vesikellot. Ei auttanut kuin ottaa teipit pois.... Prkl....

Ja mulla ei ole koskaan aikaisemminkaan pelkkä liikunta laihduttanut, vaan aina on pitänyt olla tarkka myös syömisten suhteen. Nyt on vaan ilmeisesti sellainen kestoväsymys, että on vaikea pitää syömiset fiksuina. Oma vika siis, että paino vaan junnaa, vaikka pudotettavaa todella on. Harmittaa, vit*ttaa, ällöttää oma tahdonvoiman puute ja heikkous herkkuja kohtaan!
 
Mulla kohta 2 viikkoa herkutonta aikaa takana. Eka viikko oli pahin. Nyt sujuu jo ihan hyvin. Pahinta on ruuan jälkeen! Silloin tekee mieli aina makeaa. Syön sit makean himoon muutaman xylitol-pastillin. Kaks viikko vielä kärvistelyä jäljellä...
 
Mulle kanssa kauhistelle jotkut, että missä sun raskauskilot ovat? Oletko ollut edes raskaana? Joo, joo hyvä vitsi. Lihakset lähti kun en ole pystynyt treenaamaan yli vuoteen! Painoa on vielä 2 kg jäljellä raskauden alkupainoon verrattuna. Tällä hetkellä painan siis vähän alle 53kg. Luuta ja läskiä siis vaan. Lihakset on unelmissa vaan...maha on tuollainen löllykkä etureppu. Yök. Nyt alkaa uusi liikuntakuuri!!!

Mutta juu siis tuohon Citruksen viestiin viitaten. Kateellisten panettelua taitaa olla. Ole ylpeä kun olet hyvässä kunnossa. Se on vaan hieno juttu! :)
 
Citrus, ainakin sillon ku me nähtiin niin olit mielestäni ihan normaalipainonen. Hieman voin myöntää olevani kateellinen koska itse en oo vieläkään saanu viimisiä 5kg pudotettua. En mä silti lähtis kutsumaan sua nääntyneen näköseksi. :D Terveeltä sä ainaki mun mielestä näytit. Mutta joo Lillyn kanssa samoilla linjoilla, veikkaan että kyseessä on vaan kateellisten puheet. On kai se "rankkaa" ku tajuaa että toinen on kaksoset saatuaan paremmassa kunnossa kun itse on. :D
 
Voihan olla että tuttavat ovat oikeasti huolissaan citrus. Jotkut eivät osaa ilmaista asioita niin hienotunteisesti. Onhan 51kg aika vähän tuohon pituuteen.Kun itse sairastin anoreksiaa painoin alimillaan 45kg ja mittaa mulla on 167cm, silloin isäni tokasi minulle että sustahan näkee kohta läpi. En nyt tarkoita että sinä olisit anorektinen, ihmisten luustotkin voi olla hyvinkin erilaiset, tarkoitin vaan siis sanoa että eivät kaikki ehkä ilkeyttään sano asiasta. Mä olen päässyt nyt 60kiloon ja ihannepainoni on 58kg, nyt kun katson itseäni niin voin vaan ihmetellä miltä näyttäisin jos tästä rungosta otettaisi vielä 15kg pois. Olen tyytyväinen siihen miltä nyt näytän, uskon ennemmin peiliä kuin vaakaa. Kaikki vaa'at saisi mun puolesta hävittää, niistä kun seuraa vaan murhetta, toisilla liikaa ja toisilla liian vähän painoa.
 
Jei! Täällä nyt yli -10kg vuoden alusta! Melkeen kilo viikossa nyt lähtenyt !!

Tällä vielä jatketaan, unelma olisi saada vielä -20kg ens jouluun mennessä mutta en ota liika ressiä ja elän hetkessä ja viikko kerrallaan!

Nyt ainakin lähti tapahtumaan ja hyvä niin!
Kesää kohti!
 
Hyvä Mimael! Millä konsteilla olet noin nopeesti saanut tippumaan?
 
Heh, lakkasin syömästä! :)
-periaatteessa...

6pv tiukkana:
hiilariton,
viljaton,
sokeriton,
vähärasvainen
Vähäsuolainen
Jne..
Kaloreita en oo uskaltanut edes
laskea mutta varmaan 600-1000 luokkaan menee viikolla..
Ihan masokisti hommaa vetää nälässä ja väsyneenä 1 & 3 vuotiaiden kanssa!!! :)

Mut sit mulla on kerran viikossa "all hell breaks loos" -päivä jollon saa vetää kaksin käsin ihan mitä vaan! :)

Jostain syystä kroppa tykkää ja tasasesti lähtee joka viikko -600g - -800g .
Eikä kuitenkaan sen enempää vaikka syön toooooosi vähä viikolla.

...kai mun kohta pitää ruveta tiukentaan noita herkkujen määrää vapaapäivänä kun alkaa meneen kokoajan vaikeammaksi.

Liikuntaa en saa, mitä nyt vaunukävelyt. Toiveissa olisi päästä vielä kuntosalille tässä kevään korvilla!

Mulle on ihan sama kuinka lähtee- kunhan lähtee! En kerkiä miettiin mitään maailman terveellisintä ja parasta tapaa laihduttaa, kunha nyt saa vähä pois- tavalla kuin tavalla niin se on mun mielestä pääasia!

Mul on kiva tsemppi kartta missä saan aina jonkun kauneus palkinnon jokaisesta -5kg stä! ...hyvä palauttaa vähän naisellisuutta näiden lasten saamisen (ja verkkari kauden & meikittömyyden) jälkeen!! :)
 
Hmmmm... Mitenkähän löytäisi sen kultaisen keskitien... Mulla on myös joko tai - tyyli. Lähinnä kuntoilun kanssa olen vetänyt överiks monta kertaa. Nyt ei ole sitä huolta, koska en pääse jumppaan /salille/lenkille kuin pari kertaa viikossa. Haluaisin toki useammin, mutta ei ole lastenhoitajia :/
 
Takaisin
Top