Laihdutus..

Joo ei sitä vaakaa kannata liikaa tuijottaa varsinkaan jos on muutamista hassuista kiloista kyse. Mulle ainakin merkkaa enemmän mitä peilistä näkyy kuin mitä vaaka sanoo :)
 
Vaatteet on mulla mittarina,sit ku vanhat vaatteet taas istuu hyvin, olen tyytyväinen.
Olen kuullut että 1200 kcal olisi riittävä jos syö säännöllisesti pieniä aterioita, tähän saan kohta selvyyden kun saan kuntosalilla ohjauskerran missä tehdään mulle treeniohjelma ja saan ravintoneuvontaa.
 
Ei ne lihakset ihan muutamassa viikossa kehity niin että paino sen ansiosta nousisi, mutta kun aloittaa treenin niin lihakset varastoi nestettä jonka takia paino nousee. =)
Paljonhan tuo kalorimäärä riippuu siitäkin, minkä kokoinen ihminen on kyseessä. Siis 180cm nainen kuluttaa todennäköisesti levossakin enemmän kuin 150cm? Mä en "selviäisi" montaakaan päivää 1200kalorilla, mutta 1600 on jo ihan passeli.
 
Kuullostaapa pieneltä määrältä nuo kalorit. :eek: itse olen 164cm ja sillon kun käyn salilla ja lenkeillä jne laihtuminen/kiinteytyminen mielessä niin syön n. 1800kcal/pv. Mutta tosiaan kyllähän sekin riippuu ihan ihmisestä ja mitä siellä salilla tekee ja tolleen muuten päivän mittaan.
 
Eikös ne kalorit mene silleen et jos harrastaa liikuntaa (salilla käynti jne.) n. 2x viikossa niin just tollanen 1200kaloria on "keskiverto" naiselle sopiva määrä. Sit taas jos liikuntaa harrastetaan x4 kertaa viikossa tai enemmänkin voi se nostattaa kalorimäärän tarvetta 500-1000kcal/vrk riippuen liikunnan rasittavuudesta.
En siis mikään expertti ole mut näillä "ohjeilla" itse olen aina menny ja tuloksia tullu ! :)
Edit. Siis tälleen karkeesti arvioiden. Tietysti riippuu ihmisestä (alkupaino, muu liikkuminen, terveydelliset seikat jne.)
 
Nojuu totta.. en ajatellu tota lainkaan. Mähän siis kävin 3-6 kertaa viikossa ennen. Tottakai sekin vaikuttaa. :D
 
Kyllä 1200 kaloria on tosi vähän! Tosin jos ei siis mitään harrasta ja tekee kevyttä työtä, tuolla määrällä varmaan hyvin laihtuisi, mutta kotiäidin työtä en kyllä laskisi kevyeksi istumatyöksi:wink
http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus#tu
Tuolla voi nopeesti käyä laskeen arvion omasta kalorin kulutuksesta:)
 
Katotaan nyt mitä se mun personal traineri sanoo, sillä sit mennään. Käyn salilla 2-4 krt viikossa ja ehkä täs nyt on niin että keho varastoinut nestettä kuten puapru mainitsi ja kun homma tasantuu alkaa tuloksia näkymään. Olen 167 cm ja paino nyt 63 kg , kun ennen raskautta oli 59 kg, tavoitepaino on 58 kg.
 
Otin avuksi sulamo kalorilaskurin, pidän siellä ruokapäiväkirjaa ja pystyn siellä seuraamaan mitä pitää syödä lisää että päivän energiantarve olisi riittävä. Tämän ansiosta olen laihtunut nyt 1 kilon viikossa :) se on mulle paljon koska pudotettavaa on aika vähän, max 5 kg. Olen näin tarkka koska olen sairastanut anoreksiaa 8 vuotta sitten ja sekin sai alkunsa himo treenaamisesta. Nyt olen viisaampi ja huolehdin mun syömisistä!
Ai että oli muuten ihanaa käydä pyöräilemässä,eilen menin pyörällä kuntosalille ja tuntui aivan mahtavalta!
 
Voiko tuohon sulamoon tutustua jotenkin paremmin ennekuin sen maksaa? kiva olis nähdä mitä kaikkea siellä on. Kyl mä jonkun tuommosen tarviin, Ei nää löllöt lähe näillä mun syömis tavoilla mihinkään :laughing002
 
Mä maksoin kiltisti heti,mut vaan viikoksi alkuun, vähän niinku tutustumis tarkoituksella. Oli kyllä ihan hyvä kun se aina näytti paljonko on syöty ja paljon syömättä, ja sit se myös näytti että mitä pitää syödä enemmän ja milloin on syöty tarpeeksi esim.rasva,sokeri. Vähän raskaaksi koin sen kun piti aina kirjata kaikki syömiset,varsinkin kun samalla hoitaa vauvaa ja kun punnitsin kaikki syötävät,jokaisen voinokareenkin laitoin va'alle. No en lipsunut yhtään ja heti lähti kilo....en kuitenkaan uusinut sitä tilausta kun ajattelin että suurinpiirtein tiedän paljon voin syödä,voi olla että uusin sen kuitenkin siksi kunnes pääsen tavoite painoon.
 
Kalorilaskurissa on ainakii aikasemmin ollu kevyempi versio jota voi käyttää maksutta mutta mitään ei voi tallentaa ja kaikki toiminnot ei käytössä. Nyt on näköjään vähän parannettu ja nimi muuttunut sulamoksi, en tarkemmin oo vielä katellut miten toimii. Olen käyttänyt vanhan mallista kalorilaskuria parin kuukauden ajan vuosi sitten sekä n. 5-6 vuotta sitten. Toimi! :) Nytkin meinasin ottaa avuksi viimeisen parin kilon sulatteluun jos vaan saan itteni punnitsemaan ruokani, joka gramman.. On nimittäin alkuun melko aikaa vievää puuhaa ennen kuin tottuu käyttämään. Ja pienen vauvan kaa tahtoo olla ylimääräinen aika vähissä... :D Vanhassa kalorilakurissa ainakin tekstaritilaus joka on tosi kätevä, ei tarvitse maksaa pitkäksi aikaa kerrallaan :)
 
Ihan 2vko jaksoin karpata, sit meni hermo.
Pitäis löytyä joku itseinho että sais taas aikaseksi! Tosin peiliin kun katsoo, luulis itseinhon löytyvän, mutta mutta... Keho on toiminut niin moitteettomasti (raskaus, synnytys ja imetys), että kaipa sitä antaa jotenkin peilikuvalle armoa enemmän.

Mut kohta on kesä, eikä bikinikunto ole LÄHELLÄKÄÄN!
 
Olin tänään yksityisellä pilates-/ kehonhuoltotunnilla ja ohjaaja kielsi ehdottomasti tekemästä lankkua ja punnerruksia niin kauan kuin imetän. Suorien vatsalihasten erkaantuma voi kuulemma palata ja lihakset voi jäädä erilleen, jos niiden kanssa ei ole tarkkana. :eek:
 
Miten tuo imetys sitten liittyy tuon erkaantuman palaamiseen? Eikö sitä vaaraa sitten ole, jos ei imetä? :eek:
 
Imetyshormonit ylläpitää jotenki nuita raskauden tuomia muutoksia... En sitte tiiä miten just nuihin vatsalihaksiin vaikuttaa...
 
Joo, hormonit pitää kudokset niin löysinä, että noin voi käydä. Aika erikoista. En nyt muista, mistä tuo oli opittu. Pitääpä googletella.
 
Tuli tosi huono fiilis nyt taas kaiken viikonlopun mässäilyn jälkeen! Ja imetysmorkkis. Arkenakin mun syömiset on huonoja, lähes joka päivä jotain "ylimääräistä" tai epäterveellistä. Karkkia, jätskiä, jotain makeaa... Harmittaa, kun pitääkin syödä näin huonosti, samalla mössöllä ja e-koodimaidolla ruokin omaa vauvaani. Toki oma olokin on inhottava ja turvottaa, eikä peilikuva enää oo pienentynyt hetkeen, joten miks ihmeessä mun pitää tunkea tonne suuhun kaikkea "herkkua". :p
Väsyneenä tulee huomattavasti herkemmin mässäiltyä sekä palkittua itteensä ja tietysti edelleen aika rikkonaisilla unilla mennään.
 
Hulina: Kuulostaa niin tutulta.

Mutta pääsiäisen jälkeen päätin että nyt on tahti muututtava. Pakko alkaa pikkuhiljaa mahtumaan vanhoihin vaatteisiin. Mulla oli tasan yhdet farkut joihin mahdun jotenkuten ja uusia en tod ala ostaa.. Nyt jätin herkut pois vappuun asti. Se on hyvä etappi.
 
Takaisin
Top