Kiinteiden ruokien aloitus

Mä en edes kokeillu muussa muodossa kaurapuuroa kuin ihan normaalina. Oli herkkua luumusoseen kanssa, oikeen maiskuttelee kun sitä saa iltasin :)
 
Meillä likka on nyt ruvennu syömää huonosti. En tiedä haluisko syödä jotain muuta puuroa välillä kun tuntuu ettei enään tykkää lainkaan tosta kaurapuurosta. Mitä muita tän ikäselle voi antaa? Mietin kanssa että tulisko hampaita kun vaikuttaa vähän semmoiselta että ikeniä kutittaisi.
 
Löytyykö sitäkin jauheena vai ihan perus puuroriisiä? Tulee vähän höntti olo kun on näin viisas ihminen. :D

Edit. Vois tietenki googlettaa ennenku kyselee tyhmiä. On siis olemassa jauheena. :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on syöty jauhepuurona riisipuuroa ja kaurapuuroa. Riisipuuroa on nalle riisihiutaleet odottamassa kun suostuu syömään karkeempaa. Nyt siirryttiin neljän viljan puuroon, kauran maistatin erikseen mut sit annoin suoraan neljää viljaa ku ei tuolla oo ollu allergioita eikä oo keliakiaa suvussa. Neljän viljan puuron teen myllyn paras pikahiutaleista, en muistanu hienontaa hiutaleita ku tein ekan kerran mut ei ois tarvinnukkaa ku hyvin meni alas :) on ehkä tavan neljän viljan puuroa hienompaa. Mannapuuro ois jossain vaiheessa kokeiltava vaihtelun vuoks, löytyy myös jauheena onneks ni helpompi tehä.
 
Kertokaas, että miten olette saaneet nuo ruokatahrat pois vaatteista?! Porkkana ja bataatti tuntuu tarraavan lujasti kiinni vaatteeseen. Olen esikäsitellyt Vanishilla ja lisännyt sitä vielä pyykin mukaan, silti ruokatahrat on ja pysyy! Argh!
 
Ei ne tahrat taida oikein millään lähteä ... Muistomerkkejä saavutetuista mauista :wink

Cloritella voisi valkaista jos on valkoinen body, muista lähtee värit samalla.

Tänään vaihdoin kolme kertaa bodyn kun aina oli ruokaa rintamuksessa ja hihoissa vaikka käytetään aina muovista ruokalappua. Tuo sormiruokailu on sotkevaa laatua.
 
Täytyy varmaan hankkia sellainen Ikean syöttöpaita. :D Onko muilla kokemusta niistä? Kaveri suositteli niitä. Mietin vain, että mitähän tuo pikku mies siitä tuumais. Yleensä kun se ruokalappu on pakko saada suuhun ja sillä pitää leikkiä koko ajan. Sitten kun tuo poitsu tykkää vielä tarttua siihen lusikkaan ja itse viedä ruoan suuhun. Tähtäin on vain vähän pielessä ja äiti siivoaa... :rolleyes:
 
Mie oon käyttäny sappisaippuaa, ostin sen suihkepulloversion. Ja vanish on myös mukana ku pesen pojan likasempia vaatteita. En tiiä kuvittelenko vaan mut tuntuu että tahrat lähtee nyt helpommin, ku oon ottanu sappisaippuan lisäks, verrattuna pelkkään vanishiin. Mie oon kyllä myös kova pyyhkimään pojan käsiä jos ne sattuu suuhun eksymään ruokailun aikana... Vihaan sitä sotkuu mikä ruokailusta tulee :grin eli yritän välttää tahroja vaatteissa. Ei tuu meiän pojasta sormiruokailijaa...
 
Meillä viedään pesun jälkeen kuivana parvekkeelle aurinkoon ja porkkana ja bataatti tahrat lähtevät päivässä :) Anoppi neuvo en ensin uskonut mutta toimii ! Lähti jopa täysvalkoisesta porkkana pois :D
 
Tässä maassa kun noita aurinkoisia päiviä riittää :cool:
No ei, oli hyvä vinkki ja aion kokeilla vaikka olisikin juksausta :wink Kuulun näköjään ryhmään -uskon vasta kun näen!
 
Mä laitan yleensä heti tahranpoistoainetta tabort tai vastaavaa tahran päälle muhimaan jo pyykkikoriin laitettaessa ja saatan lisätä sitä vielä ennen varsinaista pesua. Ei ole tahroja ollut. Valkeat vaatteet olen käsitellyt klorinilla. Silloin kun vauvakakkaa tuli läpi laitoin vaatteet pesuvatiin likoamaan pesuaine veteen, ei jäänyt mitään kakkatahroja.

Meidän tyttö suostuu syömään vaan riisipuuroa jauheesta tehtynä, olen käyttänyt HIPP merkkistä luomu puurojauhetta. Maustan sitä välillä mustikka tai vadelmapyreellä että saa vähän vaihtelua, enhän itsekään syö joka päivä samaa ruokaa.
 
Mä oon saanu tahrat kans pois sappisaippualla ja auringolla. Vanishia ja muita "myrkkyjä" koitan välttää varsinkin lasten vaatteissa ja vaipoissa:).
Meillä nyt vajaa viikko vasta syöty kiinteitä. Hyvin uppoaa bataatti, porkkana ja peruna. Oon aika kovalla tahdilla lisäänny uusia makuja. Kerran päivässä on vasta harjoiteltu syömistä mutta vois varmaan lisätä jo aterioitakin. Puuron aattelin ottaa seuraavaksi...
 
Ei sen nyt tartte olla +25 aurinkoa täydeltä taivaalta :D Ihan normi Suomen päivänvalo käy.. Auringosta lähtee säteilyä silloinkin ja vaalentaa ne tahrat pois :D
 
Hyvä tietää, että pienempikin valoannos riittää..mutta nythän onneksi näyttää kesä oikein parasta puoltaan :)
Liekö joku kuullut tahranpoistajien toiveet :wink
 
Takaisin
Top