Kiinteiden ruokien aloitus

Enpä oo 4 viljan puuroa ikinä paljaaltaa antanut... Enhän syö sitä itsekään paljaaltaa. Aina ollut mukana himppa marjoja/hedelmiä
 
Mie oon yrittäny myös pelkkää puuroo tarjota mut ei oikee taho upota hedelmällä eikä ilman. Mie varmaa tulen aina tarjoomaan puuron hedelmäsoseen kanssa. Tällä hetkellä puuron syönti on vaa hedelmäsosetta puurolla, eli hedelmää taitaa olla saman verran tai enemmän ku puuroo. Sit ku keksis miten sen hedelmäsoseen osuutta vähentäis...
 
...No, tässäpä taas nähdään, että jokaikinen meistä on yksilöitä! :) Terveisin, itse en puuroa syö. Yöks.:wtf::grin
 
Mä itse tykkään puuroista ihan sellaisenaankin ja niin tykkää poikakin. Mikä tahansa puuro kelpaa miten tahansa tarjoiltuna. Joskus laitan sekaan muuta makua, joskus en. Soseiden kanssa poika ei ole ihan yhtä suvaitsevainen ja tykkää suosia valmissoseita, vaikka mulla on pakkanen täynnä itsetehtyjä :rolleyes:
 
Mä annan kaikkee tympeetä, kuten puuroo myös ilman herkkuja. En mä ite tykkää myöskään parsakaalisoseesta tai kesäkurpitsasta, mut mä oonkin aikuinen joka on pilannut makumieltymyksensä voilla ja sokerilla jo vuosia sitten. Neiti syö 90% ihan mielellään (aluksi aina ilme ihan päinvastainen) ja sen 10% sylkee pois tai ei avaa itse suutaan. Silloin avaan sen suun ja lappaan silti tai laitan syljetyn sapuskan takas vaan. Edelleen on super-hymyileväinen ja trauma-vapaa kakara.
 
Mie luovutan vähän liian helposti jos ei ruoka pojalle maistu... Toistaseks on syöty puurot ja kasvikset hedelmän kanssa ku ei muuten suostu syömään. Ehkä miekii saatan syöttää puuron ilman hedelmää jos se rupee vaan joskus paremmin maistumaan. Tartteis ehkä ottaa tiukempi linja että ei vaiheta ruokaa hedelmään heti ku ei suostu syömään jotai.
 
Mä laitan usein jotain hedelmäsosetta puuron sekaan tai marjoja, koska muuten ei oikein mene alas. Ei se tosin mene aina noiden makujuttujenkaan kanssa. Jos ei syö niin annan olla. Joskus annan lusikan pojalle käteen ja saa tutustua siihen sitten, jos syöminen ei kiinnosta. Pakkosyöttämistä ei meillä harjoiteta mutta sitkeesti tarjoan aina sen aamupuuronkin, vaikkei syö sitä melkein koskaan. Syön sitten ite loput. :D
 
Meillä aloteltiin puuro ilman mitään ylimääräsiä soseita mutta sitte tuntu vähän jo tökkivän tuo yksitoikkoisuus. Alotin yhdellä-kahdella teelusikallisella luumusosetta sekaan ja nytten se on edennyt puolikkaaseen pilttipurkkiin. :D Tänään päätin (teidän innoittamana) etten laita mitään sekaan ja likka oli onnesta soikeena kun lappasin puuroa suuhun. Jos nyt oltais taas ilman sitä hedelmäsosetta kunnes rupeaa taas tökkimään.
 
Mä kokeilin tänään ekaa kertaa laittaa mustikoita ihan vaan mustikoina enkä soseena puuron sekaan ja hyvin uppos. Oon pelännyt aiemmin, että tukehtuu niihin :oops: Oon kyllä tyhmä :grin:grin
 
Mustikka on ihanaa ja vieläpä kunnon superfoodia!
Yks asia mitä mä en ala on taistella lapsen kanssa syömisistä. Jos ei heti maistu niin en pakota vaan odotan myöhempään ja tarjoan saman ruuan uudestaan, kyllä lapsi syö sitten kun oikein nälkä on :p sitä ei mielestäni kannata tehdä että korvaa ruokasoseen makealla herkulla,lapsi ooppii nopeasti että kun sylkee ruuan pois niin saa herkkua tilalle!
Mua on lapsena pakkosyötetty ja sen seurauksena olen ollut äärimmäisen nirso joka kärjistyi anoreksiaan sairastumiseen,sama kävi pikkusiskollenikin. Nää ei aina oo niin yksinkertaisia juttuja, kun pitää huomioida millainen lapsi on kyseessä,jotkut kun on herkempiä kuin toiset , jotkut kestää enemmän kun taas toiset saattavat traumatisoitua hyvin herkästikin.
 
Tuo likka on hulluna riisikakkuihin. Aina kun syön aamupalaksi pari riisikakkua niin tyttö tapittaa silmät suurina. :D Annan yleensä muutaman palasen hänen eteensä että saa siitä itse laittaa suuhunsa. Voiko toisella olla yhtään onnellisempaa ilmettä kun onnistuu saamaan palasen suuhun asti. :') Me ei olla hirveesti vielä sormiruokailtu. Riisikakkua, maissinaksua, kurkkua ja banaania. Kai se vois yrittää muistaa seuraavaksi kun meen kauppaan että ostais vähän jotain muutakin.
 
Mä oon nyt pikkuhiljaa lämmennyt enemmän sormiruokailulle. Soseista tulee yhtä lailla sotkua ja menee vain hermo kun tyyppi syö ehkä pari lusikallista ja alkaa sen jälkeen joko raivota tai sotkea safkaa ympäriinsä. Helpompi antaa pojan syödä ihan vain itse. Ajattelin, etten enää pakkaseen ainakaan tee uusia soseita.
 
NinjaKirppu: Hyvä vinkki nuo riisikakut. Täytyypä ostaa.. Onko niissä muuten suolaa? Itse en niitä ole tainnut ostaa varmaan 10 vuoteen. :D
 
Meillä syö Friggs ekologiska naturella riisikakkuja. On maustamaton ja täysjyvää. Hyvin uppoaa ainakin meidän pojuun. :)
 
Ei ainakaan ole suolaa näissä mitä meillä on tällä hetkellä. Aikasemmassa paketissa oli 0,02g/100g. En usko että maailma kaatuisi siihenkään jos vauva muutaman pikkuruisen palasen sitä sais. :D

Tänään maisteltiin päärynää ja mandariinia. Päärynä meni ihan sellasenaan ja mandariinista kuorin sen kalvon pois. Ensin vaikutti siltä ettei mandariini maistu laisinkaan mutta kun menin heittämään kuoret roskiin niin likka rupes noukkimaan pudonneita palasia sylistään ja lappas niitä suuhun kovaa tahtia. :D
 
Takaisin
Top