Kesäkuun keskustelut

basura Mulla on kans tullu himo piimään. [:D] Oon siitä siis aiemminkin tykänny, harvoin kuitenkaan ostanu. Mut nyt sitä menee joka päivä. Ja toinen on viilit, ne maustetut, ei tavalliset. [:D]

Bubble Minä oon jo monta kuukautta himoinnu kesäks farkkucapreja, en oo vaan vielä raskinu ostaa. Just tänään sit mietin, että tointaako noita ees ostaa nyt ku kohta joutuu farkutkin täysin hylkäämään. Jospa sitä pääsis ens viikolla naapurikaupunkiin ostoksille, vois käydä kattoo H&M:ltä löytyskö sitä mammaversioo. [:)]

Tänne ei kummempia, voinnit on samat. Pahoinvointia, väsymystä, huimausta ja selkäsärkyä. Töissä on vaan raadettava. Nytkin kiva putki tälleen juhannukseks; 2 aamua, 2 iltaa ja 3 yötä. Saa nähä joutuuko käymään saikkua, kun en ole noita öitä nyt jaksanut tehdä. Pitää vaan sit käydä terkkarista ku neuvola kiinni. Saaneeko miten helposti sitä kautta?
Tänään töissä työkaveri, jota en ole nyt nähnyt yli viikkoon, sanoi että huomaa jo selvästi mahan kasvun. Minä nauroin vain, että mistä kohtaa muka, minähän olen muuten vain lihava. [:D] Kotona sitten tarkkailin tuota mahan muotoa vähän ja on se kyllä muuttunut. Alavatsa (mikä ennen oli tyyliin ainut tasainen kohta, siis ihan tosta "mahan alta") on vähän noussut. Lyllyvän läskin on korvannut pömppis. [:D]
 
basura: Kiiiiitoooos, nyt mulla on tehnyt koko päivän mieli riisi- tai mannapuuroa. En ole kuitenkaan jaksanut alkaa riisipuuron keittoon enkä lähteä kauppaan mannaostoksille [;)]. Jotain maitojuttua on kuitenkin saatava joten keittelen just makaronivelliä [:D][:D][:D]
 
rozie: NJAM.. kakarana isoäiteen luona syötiin makaronivelliä.. joskus pohtinut että mitenhän se tehdään mutten toimeltunut ohjetta etsimään joten: paas kertoen kuinka sen teet?

Kauhulla odotan juhannusta.. tänäänkään ei periaatteessa ole mikään pysynyt sisällä, muttakun lipittänyt mansikkaista mehukeittoa niin se sentään niin nopeaa imeytymään/etenemään että pyttyyn nojatessa tulee käytännössä vaan ällöttäviä nesteitä. Juhannuksena pitäisi Rauman suuntaan mennä anoppilaan [8|] ensinnäkin matka jo yksistään on pitkä ja toisekseen anopilla tapana tarjoilla paaaaljon kahvia [:'(] sekä simmosta rasvassa/öljyssä lilluvaa makaroonilaatikkoa [:'(] [:'(] sekä samallalailla missälienee lilluvia kiusauksia [:'(] [:'(] [:'(] tarkotushan oli olla vielä kertomatta masuasukista, mutta saattanee olla 'pikku' pakko kun joudun noista 'herkuista' kieltäytymään.. MUTTA, jos oliskin hyvä viikonloppu niinkuin oli viimeviikonloppu niin sittenhän on ihan 'nou broblemos' tilanne.. ja jos vaikka kävis tuuri ja sais uusia perunoita jussin kunniaksi *toiveikas*
 
epelation: Mä en usko että teen sitä ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti, kun ei oo koskaan kukaan sitä opettanut eikä oo tullut ohjettakaan katsottua [:D]. Yksinkertaisesti vaan keitän makaronit ensin puolikypsäksi suolavedessä, sitte vesi pois ja maito tilalle. Mukaan voita ja maun mukaan suolaa ja keitellään kunnes makaronit on kypsiä. Oon kyllä tehny joskus niin että keitän koko ajan maidossa mutta siinä on suurempi riski että palaa pohjaan. Pitäis varmaan kattoa netistä ohje, voishan tuota vähän suurustaa jollain... 
 
Hei kaikille!

Täällä kuulutaan myös pahasti pahoinvoivien joukkoon - seitsemän viikkoa päivittäistä oksentamista takana jo. Vointi on ollut todella kamala. Nyt kolmastoista viikko lähtenyt käyntiin ja enää onneksi vain pari kertaa päivässä  joutuu rientämään vessaan syömisen/ juomisen jälkeen.. Paino tippunut muutamia kiloja, mutta tippaan en onneksi ole joutunut. Jospa se tästä hiljalleen alkaa olo kohentua! [:)]

Meillä oli toissapäivänä nt- ultra ja siinä kaikki vaikutti ihan normaalilta. Ensi viikolla saadaan kuitenkin vasta tietää seulonnan lopputulos, kun verikokeen tulos lasketaan yhteen turvotuksen antaman luvun kanssa. Oli kyllä ihana nähdä pienoinen pyörimässä ruudulla -muistaa taas minkä vuoksi tätä järkyttävää pahoinvointia kannattaa kestää! [;)]

Minulla muuten on parhaiten huonoon oloon auttaneet rinkelit. Ne ei maistu liikaa millekään, eivätkä ärsytä vatsaa kovinkaan. Myös vesimelonia ja viinirypäleitä on syöty ja paljon.En millään meinaa käsittää, että jonain päivänä tässä vielä voisi nauttia muistakin eväistä -sitä odotellessa!

Onnellisia odotuksia ja parempia vointeja kaikille kanssatovereille!
 
Hauskaa Juhannusta kaikille! Menee vähän eri juomingeilla kuin aikaisemmat vuodet mutta ei haittaa [:D]. Löysin Alkosta Mansikka Kuohujuomaa, pitää olla itsellekin jotain spesiaalia Juhannuksen kunniaksi. 
 
Mukavaa juhannusta kaikille!

Rozie pitääpä käydä itellekki hakemassa alkosta jotain kuohuvaa (ja alkoholitonta tietty[;)]). Kiitos vinkistä!

Minusta on ollut hauska huomata, ettei ihmiset paljon ole kiinnittäneet huomiota muuttuneeseen ravintolakäyttäytymiseeni. En ole ollut koskaan mikään kova juomari, mutta oluen kaks sillon tällön. Nyt kun tilaan alkoholitonta versiota, kukaan ei huomaa (paljon ravintolassa työskenteleviä kavereita ja tuttuja), kaikki vaan kysyy, kuinka se omppumehu maistuu nuin hyvältä. [:D]

Jännää tämä ihmisten "huijaaminen"[:D]
 
Hyvää juhannusta kaikille.

Pyydän jo anteeksi, kun tämä teksti tulee olemaan täynnä itsekästä paasaamista, pakko on vaan päästä purkamaan. [8|]
Minun työpaikkani on aivan anuksesta! [:@] Mulla nyt kolmatta päivää joku ihme kipu selästä oikeaan reiteen, oikea lonkka kipeänä. Tänään koko ajan paheni töissä se kipu, meni jo niin pahaksi, etten pystynyt istumaan enkä seisomaan. Lähdin siis terkkariin. Huomenna olis ollu ilta, lauantaina ilta ja sunnuntaista kolme yötä. Pomo sanoi, että ei tartte käydä saikkua hakemassa huomiselle, mutta lauantaina on mentävä töihin ja yövuorot on tehtävä tai muuten voi sitten miettiä, että onko tämä sopiva paikka! Muutenkin meinasin, että käyn lääkärissä vain kysymässä, mikä toi kipu on, ja ottamassa yhden päivän saikkua, että ennättää levätä. Mutta sitten kun pomo alkoi v*ttuilemaan ja huutamaan päin naamaa, alkoi itselläkin keittämään ja ajattelin, että mieluummin sitten otan potkut. [>:] Noh, matkalla terkkariin mieli kerkesi muuttua. Lääkäri tutki ja totesi, että on iskiasta tai noidannuoli ja määräsi Panacodeja (kyllä, ne käyvät alkuraskaudessa lyhyen käytön ajan). Lääkäri sanoi, ettei kannattais mennä vielä lauantaina töihin, ja jos yhtään siltä tuntuu, niin eikun lauantaina vaan saikkua hakemaan. Noh, saa nyt nähdä. Enköhän tuota lauantaina niiden Panacodien voimalla sen verran jaksa töihin mennä. [&o]
 
Hyvaa juhannusta kaikille!
 
Vasta nyt olen uskaltautunut kirjoittamaan kun tuli 9 viikkoa tayteen. Eihan se viela paljoa ole, mutta kun ei ole ollut mitaan merkkeja raskaudesta niin en ole uskaltanut uskoa tata onnea edes todeksi (vaikka kavinkin 7+4 ultrassa ja nakyi se sydamen alun tykytys).
 
Pari vuotta olen kaynyt hoidoissa joten on ollut mahdotonta olla kertomatta lahipiirille etta tulos on positiivinen. Perhepiiri ja lahimmat ystavat siis tietavat, mutta muu maailma saa viela odottaa muutaman viikon.
 
Tuosta huijauksesta josta Wii kirjoittaa, meilla on miehen kanssa sellainen sopimus, etta vieraiden aikana kun pyydan Gin Tonicin niin han tarjoilee pelkan tonicin sitruunalla ja jailla, siiderin tai oluen niin tulee alkoholiton versio. Niinpa ihmiset ymparilla eivat huomaa etta olen muuttanut tapojani, varsinkin kun viini on aina kuulunut meidan ruokapoytaan.. Ravintolassa vain vinkkaan miehelle mita tilata niin se alkoholittoman tilaus sujahtaa siina muiden mukana eika minun tarvitse itse kovaan aaneen kuuluttaa etta otan alkoholitonta.
 
Housut sopii aamulla ja kiristaa illalla - mikahan juttu tama nyt on, kuuluu kai asiaan. Mulla on aamuisin hyva olo ja iltapaivisin on alkanut iskea sellainen heikotus ja hiukan paha olo. Hirvea hinku paasta kaupoille ja ostaa jotain aitiysvaatteita - vaikkei nyt ihan viela tarpeeseen, mutta siita ilosta etta niita pian tulee tarvitsemaan - ja siina sivussa voi kai vahan ihailla ja huokailla vauvanvaateosastolla.
 
Tallaiset on siis talla meiningit, kovasti odotan 12 viikon ultraa (joka tehdaan 11+1) etta taas tuntuisi kongreettisemmalta tama odotus .
 
ei muuta kun hyvaa Juhannusta
 
Hyvää ja tipatonta juhannusta odottaville [:)]
 
Takana nyt 12 rv ja eilinen ultra teki odotuksesta totta. Tosin raskaustestinkin taisin tehdä vasta 3 viikkoa sitten ;)
Kun on riittävästi myöhässä, ei ole enää kiirettä [;)] No, enpä olisi uskonut että tämäkin päivä vielä koittaa, kymmenen vuotta on jo odoteltu, 5 v todettu että jos ei tule, niin ollaan ilman.
 
Mutta vautsi, että on ihkua! Kannatti tätä tunnetta odottaakin [8D]
 
Onnea Oonuska75 ja Omanapa ihan hirmusti!

Tuli aivan tippa linssiin, kun luin teitin tarinoita aikas pitkistä yritysajoista (vain "vaatimattomia" hormoonimyrskyjä). Meillä kun kaikki kävi niin nopeasti ja yllättäen. Tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, kun jätettiin raskauden välttely pois. Olimme kuitenkin varautuneet yrittämään ainakin vuoden. No onneksi näin. Ei muuta kun vaan odottelua![:)]
 
Hyvää juhannusta! Ja onnea uusille odottajille!

Täällä ei uutta..paitsi siskokin sai nyt sitten tietoonsa tilanteen..eka "ei niin positiivinen" suhtautuminen..mutta se oli odotettavissa. 3 vuotta vanhempi sisko ja silti vielä kovasti bailu vaiheessa..itse ruvennut jo kyllästymään tuohon ainaiseen biletykseen ja siirtynyt jo pikkuhiljaa aikaisemminkin tähän mummo vaiheeseen. [:D] Ehkä silläkin on vielä vähän huoli siitä edellisestä kerrasta kun meinasi käydä aika huonosti, mutta tällä kertaa ei ainakaan sen takia sitten käy huonosti että jos henki lähtee niin ei pitäisi kohdunulkoisen takia lähteä. Positiivinen asenne jne. taas [:)]  tuli postista potkupuvun tekoa varten tilaamani kankaat..vielä kun uskaltaisi sitä ruveta tekemään [:)]

Mutta hyvät naiset, rentoutukaa juhla vapaillanne ja ottakaa rennosti! Juhannuksena ei stressata eikä jännitetä [;)]
 
tänää kävin siel verikokeissa ryöstivät törkimykset 6 putkiloo verta sitten, huomenna on sitte se ultra pitää sitte kirjotella miten meni :) joo ja näköjä ei todellakaa pääse jonojen ohi hammaslääkäris tänää soitin aikaa ja sanoin hoitajalle et oon raskaana ni sain ajan vasta elokuun puoleenväliin. oli kyl tosi happaman kuulonen akka tosin puhelimes ja alko aukoo meillä on kyllä aika täyttä et se menee tonne elokuulle.... olin sillee et wtf? olipa hyvää palveluu vaihteeks. no toivottavast menee ees siel ultras huomenna hyvin.


simpsa ja napero rv 10+1
 
[font="trebuchet ms"]Heipähei tasapuolisesti kaikille ja onneksi olkoon kaikille teille raskautetuille!! Tammivauvaa odotellaan innokkaasti perheeseen, jossa vipeltää juuri kolme vee täyttävä uhmaikäinen-vastaan taisteleva-ehkä joskus niin ärsyttävä- pieni, mutta suloinen pojan koltiainen, josta tulee kuulemma isosisko[;)].. et silleen! Viime viikolla olin ekassa ultrassa, uimarisintillä oli kaikki hyvin, olihan tuo jo 6 cm pitkä kokonaisuudessaan.

Adara- ilmeisesti työskentelet hoitoalalla.. Kuullostaa niin kovin tutuilta työvuoroilta. Yövuorojen tekeminen on vissiin niin, että tiettyjen viikkojen jälkeen raskaana olevan ei tarvitse tehdä yötyötä, mutta näin alkuraskaudesta se on varmaan pomosta kiinni, kuinka alaisensa toiveet vie läpi..

Raskausoireista ainoastaan kuvotus ja turvotus olivat pahimmat, toki olen hyvin onnellinen jos ne olivat tuossa, mutta tuskimpa vain. Aiempi raskaus oli suht helppo, että suuret ovat toiveet myös tämän kanssa [:D]. Se on hassua toisessa raskaudessa, kun asioihin suhtautuu niin eritavalla kun ekan kanssa. Ekan kanssa kävin  varhaisultran kuin neuvolan tarjoamat 2 ultraa, ja vielä 4d ultran.. ja nyt tuntuu siltä, että riittävät nuo neuvolan tarjoamat..Toki suuri on kiinnostus tietää masussa tapahtuu ja onko hyvin, mutta nyt tuntuu turvalliselta kun kävin ekassa ultrassa. Jep, aurinkoista päivää kaikille!
 
Tervetuloa uusille!

En edelleenkään pääse osallistumaan näihin "huono olo-mitä syödä" keskusteluihin.
Pitää juhannuksen jälkeen lisätä liikuntaa, kun on tullut syötyä niin hyvin :P
Että paino ei pääse nousemaan.

Nyt on kerrottu vanhemmille ja muutamille ystäville.
Vastaanotto oli hyvä :)

Tällä viikolla pitäis tulla postissa ultra-ajat :)

Työpaikalla menee ravintolat kiinni heinäkuuksi,
ja pitäisi kuukausi pärjätä eväillä.

Onko hyviä eväsniksejä?
Ei kestäisi syödä kuukautta kaupan eineksiä
ja joka päivä ei tule kokattua, kun kesän ajan asustelen yksin.

Pitäisi yrittää pitää eväät terveenä :)
 
Heips vaan kaikille!

Mun edellisestä kirjoituksesta onkin vierähtänyt aikaa ja paljon onkin tapahtunut. Juhannus oli ja meni, saatiin lapsillekin kerrottua uudesta tulokkaasta ja hieman vaihtelevat olivat fiilikset. Tyttö (kohta 8v) meni ihan hiljaiseksi eikä sanunut juuri mitään kun taas poika (4,5v) sanoi että äiti on ihan tyhmä. Ei taida ihan vielä ymmärtää mistä on kyse. No joka tapauksessa yhdessä nyt odotellaan. Np-ultra on 24.6 ja vauva voi hyvin. Hassua oli seurata käsien heilumista ja jalkojen potkimista. Jotenkin kaikki tuntuu nyt paljon todellisemmalta.

Vajaan kuukauden olen saanut tässä totutella olemaan "työtön", kotona kyllä hommia riittää mutta palkkatyö loppui varoittamatta koeajalla. Ajatukset on pyörinyt tässä asiassa ja huomaan välillä miettiväni syytä potkuihin ehkä vähän liikaakin. En vaan kuulemma ollut sopiva hommaan. Työnantaja ei vielä silloin tiennyt raskaudesta mitään. Motivaatio uuden työpaikan etsimiseen on nolla, vaikka en haluis olla enää minimiäitiyspäivärahalla. Olen koittanut itseäni lohdutella että mulla on tulossa kaikkea kivaa syksyn aikana eteen, toisin kuin työnantajallani.

Nyt nautin kesästä ja unohdan kaikki ikävät asiat [:)]
 
simpsa: Mä sain ajan hammaslääkäriin vasta syyskuun lopulle! Kovasti valitteli että on niin kovasti ruuhkaa, oli kyl tosi töykee [&:] Että näin meillä...

Mulla loppui määräaikainen työsuhde toukokuun lopulla, että työttömänä tässä ollaan myös tällä hetkellä. Neuvolassa vaan totesivat että oot sitten varmaan koko odotusajan, eipä se oo kovin helppoo raskaana töitä hakee ku mahakin jo näkyy... Noh syksyllä jatkan vielä kesken olevia opintojani ni eiköhän se tästä. Mä oon ainakin nauttinu vapaa-ajastani, osu kyl oikeeseen aikaan! Kyllä sitä kerkee vielä töitä tehdä, nyt keskityn voimaan hyvin ja nauttimaan olotilastani [:)] Onhan tätä odotettu jo vuosia!

Huomenna ultraan!!!! Jänskättää!!!!
 
se on aika jännä ettei useemmat työn antajat anna ees siihe äitiysloman alkuun saakka töitä. ite ois huomenna yks työhaastattelu mut no jos en saa paikkaa ni sit en saa
mut toivon et sais ainaki siihen joulukuuhun saakka olla töissä
 
Heips! Juhannus meni pahalla tuulella [&:]. Jostain syystä kiukutti koko ajan, tietty en saanut nukuttua kunnolla kun mökillä on liian valoisaa ja jotenkin sitä heräsi jatkuvasti. Viime yönä nukuinkin sitten 14 tuntia [8D].
Tämän viikon olen vielä saikulla, pitää koittaa tuota selkää saada siihen kuntoon että se kestää pari työviikkoa ennen lomaa.

Torstaina olisi eka neuvolalääkäri, eiköhän siellä jo kuunnella/katsella onko siellä massussa nyt varmasti elämää. Ens viikolla sitten np-ultra.

simpsa: erityisesti pienillä työnantajilla syynä on varmasti se, että on suuret mahdollisuudet ettei raskaana oleva pysty olemaan äitiyslomaan asti töissä, vaan on sairaslomalla. Ja se on valitettavan kallista. Isoilla työnantajilla ja niissä joissa ei tarvita tuuraajaa on tilanne helpompi. Ja jos tarvitaan pidempiaikainen työntekijä, on se äitiyslomasijaisen palkkaaminen taas oma hommansa. Syrjiähän raskaana olevaa ei saa, mutta milläpä todistaa ettei tullut valituksi raskauden takia?

Omat napajutut kaikilta: Moni pyytelee anteeksi kun purkautuu täällä ja kertoo vain omista kuulumisistaan. Mun mielestä tää taas on just sitä varten. Kertokaa ja kiukutkaa ja purkautukaa kaikesta, samassa tilanteessa ollaan kaikki ja jos me ei ymmärretä niin kukas sitten? Ja minä ainakin haluan lukea just siitä mitä teille kuuluu, miltä tuntuu jne.. Joten ehdotan että lopetellaan turha anteeksi pyytely ja annetaan palaa vaan!! [;)]
 
Takaisin
Top