Kesäkuun keskustelut

Halipossu

Näppärä viestien naputtelija
Varhaista huomenta ja ihanaa alkanutta kesäkuuta!

Tästä se nyt sitten lähtee, kesäkuun oma keskustelupino meille tammikuisille odottajille.
Hyppää kelkkaan! Lykitään yhdessä vähän vauhtia ja nautitaan matkasta! [;)]
 
Täällä sitä herättiin uuteen aamuun ennen viittä. Harvinaista, mutta ei auttanut muu kuin tulla keittelemään teetä, kun kurkkua kivistää ja toinen puoli päästä on ihan turta. Niellessä sattuu korvaan asti. [:(]

MammaMillalle tervetulohuikkaus ja onnittelut pienen pienestä sykkivästä sydämestä!

Bubble: Harmillista, että sun ystävä päästi noita sammakoita suustaan. Tietyllä tavalla sen ymmärrän, että toista harmittaa, jos "kaikki" ystävät ympärillä sikiää ja itsellä ei siihen ole mahdollisuutta tai halua, mutta meitä ihmisiähän on moneksi, joten tarviiko toisten valinnat tampata maanrakoon. Hmmmph. Vähän vielä asiaa mietittyäni aloin ajatella sitä, miten vauvautuminen vaikuttaa noihin lapsettomiin kavereihin. Voi olla, että sun kaveri on "unohdettu" noiden raskaushehkutusten/ vauvojen myötä ja sitten se pelkää, että se menettää loputkin kamunsa, jos mahat alkavat kasvaa? Meinaan siis sitä, kuinka helposti sitä raskaana ollessaan haluaa jännätä ja puida odotusta ja tulevaa vauva-arkea kaikkien rakkaiden ihmisten kanssa ja siinä samalla saattaa sitten muut keskustelun aiheet vähän niin kuin unohtua. Ja tietysti, kyllähän se vauvautuminen vaikuttaa noihin "menohaluihin", mutta välillä on kyllä mammojenkin hyvä vaihtaa vapaalle!

Mulla oli raskausaikana (ja on edelleen) tarve höpötellä kaikesta muustakin, joten mulla on kyllä lapsettomatkin kaverit pysyneet kaveripiirissä. Lähinnä mun kamut ovat olleet kiinnostuneita näistä vauvajutuista ja mä olen joutunut toppuuttelemaan, että puhuttais välillä jostain muustakin. Synnytettyäni huomasin, kuinka kärryjen kanssa keskustaan lähteminen oli jopa pelottava ajatus, mutta muutaman kerran kun ryhdistäydyin ja läksin stadiin, totesin pärjääväni siellä ihan yhtä lailla kuin kotonakin. Nykyään käyn viikoittain stadissa muutaman kerran kahvittelemassa kamujen ja uusien mammaystävieni kanssa ja aina välillä oon käynyt tuulettumassa "iltajuoksulla" joko mieheni tai sitten rakkaiden ystävieni kanssa. Siitä tulee hyvä mieli itselle ja kaveritkin diggaavat.

Sitten kun sä Bubble kerrot sille sun ystävälle ton suuren uutisen, niin voithan sä sille huikata, että sitten kun näkiessänne/ jutellessanne vauvajutut alkavat liikaa tympiä, niin toinen voi ihan reilusti vinkata sulle, että nyt voitais puhua jostain muustakin. Tietty hänen on hyvä myös ymmärtää se, että tämä asia on sinulle hyvin tärkeä, että siitäkin tulee olla lupa kuitenkin puhua. Ja tietysti on muistettava, että hänellekin varmasti tapahtuu paljon asioita, jotka eivät välttämättä ole lähellä sinun sydäntäsi, mutta saahan hänkin niistä avautua sinulle... Tää on tällaista mun loputonta pohdintaa ja ajatuksen virtaa...

*vaihtaa aihetta*

Varhaisultra/ Kelan vähennys: Se, saako Kelan vähennyksen suoraan pois laskusta (siinä lääkäriaseman kassalla) vai pitääkö se hakea jälkikäteen Kelasta, riippuu siitä, onko lääkäriasema tehnyt Kelan kanssa sopimuksen asiasta. Tämä on siis lääkäriasemakohtainen juttu.

Kukahan se täällä mahtoi puhua siitä, että iho kukkii? (En nyt nopealla silmäilyllä löytänyt enää sitä kirjoitusta...) Mulla kanssa alkoi kasvoihin (ja muuallekin) ilmestyä todella kipeitä finnejä ja muutamia ihan hirmuisen kipeitä "mätäpatteja" suunnilleen viikko sitten. [:@] Yleensä mun iho on sileä kuin vauvan peppu, mutta nyt sitten joudun kohtaamaan taas tämän myöhäisen murrosiän. Hormonithan ne siellä jyllää...oikeastaan hyvä niin! [:)]
 
Oi joi, hyvää kesäkuuta kaikille!!

Tässä kuussa taitaa suurimmalla osalla olla ekat neuvolat. Omaani joudun vielä odottamaan ja pitkäään, no onneksi miehen loma alkaa ensi vkolla niin tulee touhuttua kaikkea niin eiköhän se aikakin mene nopeammin [:)]
Kovasti tietysti olisi halukas jo kuulemaan pienen sydämen äänet, nii saisi siitä sitten sellaista varmuutta tähän asiaan.

Edelleen oireina väsymys, toivottavasti ei kovin kauaa kestäisi, harmittaa jo itseäkin kun koko ajan olisi valmis nukkumaan. Jätkä on ilmeisesti huomannut sen että äippä on hieman väsynyt, on nyt parina yönä nukkunut yksitoista tuntia putkeen [:D]

Mutta, nyt täytyy rientää päivän askareisiin [:)]
 
No niin, eka neuvola käyty [:)]. Hiukan todemmalta taas tuntuu.
Täällä on ultra melko myöhään, meillä vasta viikoilla 12+3. Haluaisin toki jo aikaisemmin mutta eiköhän tuonne jaksa odottaa. Sitten on km riskikin jo pienentynyt ja voi isommasti iloita. Kunhan nyt ensin sinne asti päästään.

Jotenkin häiritsee kun neuvolasta laskevat päivät eri tavalla. Siis jokaisella laskurilla olen nyt 7+2 mutta neuvolan mukaan 7+3. Viikko vaihtuu samassa kohtaa mutta neuvolan viikko on ilmeisesti 7+1 - 7+7 kun muuten lasketaan 7+0 - 7+6. Onko muiden neuvoloissa sama kaava? Eihän sillä yhdellä päivällä ole merkitystä mutta silti [8|]
 
ihanaa, kesäkuu alkoi! tänä vuonna tämä on paras kesäkuu ikinä [;)] ensi viikolla on varhaisultraa ja ekaa neuvolaa! yritän jaksaa porskuttaa eteenpäin ajatellen vain positiivisia asioita! [:)]

en vielä lukenut edellisen ketjun loppua että mitä on jonkun ystävä sanonut raskaudesta tms... mulla tulee olee sama (?) kohtalo yhden ystävän kanssa. siis ovat yrittäneet reilun vuoden vauvaa, eikä ole tärpännyt. ja kun jossain vaiheessa kerron omastani, niin tämä kamu on sellainen että puhuu todella suoraan, vähän jopa pelottaa että pahoitanko mieleni... jää nähtäväksi.

käynkin kurkkaamassa ne loput tekstit edellisestä ketjusta etten höpötä ihan puuta heinää [:D]
 
naaman kukintaan piti sanoa että ennen plussaa ja hetken sen jälkeen mulla kukki naama, mutta nyt viimeiset pari vkoa on ollut todella hyvässä kunnossa, liekö siis poika tulossa? [:D] tyttöä kovasti toivoisin, mutta poikaa ihan yhtä lailla rakastaisin [:)]
 
Riikalle nopea huikkaus: Mutta kun mun edellisessä raskaudessakin naama kukki ja kyllä tuo lapsi edelleen pojalta näyttää! [8|] [;)]
 
heippa kaikille odottajille! :)

mulla on eka neuvola ensi viikon torstaina ja perjantaina sitten varhaisultra, en millään jaksasi oottaa! kyllä jännittää/pelottaa että entä jos kaikki ei olekkaan kunnossa, mutta toivotaan että pikku sydän siellä sykkii! [:)]

minä oon kovasti oottanu(!!??) pahoinvointia, mutta ei sitä ainakaan vielä ole, viikkoja tänään 5+2. voipihan se olla ettei sitä tulekkaan mutta jotenkin odotus tuntus konkreettisemmalta jos kärsis pahoinvoinnista![:D]

tuohon ihon kukintaan, minun kasvoilla oli kamala hormoniakne ennen tätä raskautta, mutta plussan jälkeen iho oikein hehkuu! elikkäs poikaako tässä sitten odotellaan...? [:D]

mukavia kesäpäiviä kaikille!
 
Jaaha, olisikohan tuolla ulkona sortsikeli vai ei [8|] aamuheinät kun kävin hepoille tuuppaamassa tuntui kyllä aikas lämpimältä ja nyt kun päiväkaffittelen teidän seurassa aamutakki päällä [:D] niin tarvii hiukan alkaa pohtia pukeutumistakin tällepäivälle...

Neuvolaakin sitten vihdoin yritin varata, mutta käski soittaa vartin päästä uudelleen kun oli juuri syömässä sen verran kerkesin kertoa että kun niitä aikoja kahtelee niin jos koittais kahtoa perjantai-iltapäivälle kun silloin olisi isännän kaikist helpoin osallistua.. sit se ainoa aika on tietenkin tyyliin huomis aamuna klo 8...

Vointi on suhteellisen hyvä, väsyttää kyllä ja daisareissa ahistaa ja kivistää.. Tarvitsis liivikauppaan mennä ihan lähiaikoina niin ehkä elämä olisi sitten helpompaa näiden 'uusien muotojen' kanssa [:D]
 
Ihanaa kesäkuuta täältäkin!

Sain vihdoin varattua ensimmäisen neuvolan ja se olisi nyt sitten 9+1. Eipä tarvii sen jälkeen kauan ultraa odotella [:)] Onneksi viime viikolla nähtiin papu ultrassa niin tietää että siellä edes on jotain [:D] niin hyvä olo ollut vieläkin. Tosin myös itsellä naamaan tullut isoja ja kipeitä finnejä joita ei itsellä ollut edes murrosiässä....
Mistä muuten tällainen käsitys että jollei finnejä niin sitten poika? Siskolla oli tosi paljon finnejä odotusaikana ja ihana poika sieltä silti tuli..
 
no höh.. eka neuvola on sit vast 18.6... mitäs niit viikkoja sit vau laskurilla kait 9 + 2.... [8|]
 
Kaunista kesäkuuta! [:)]
 
Tosiaan, kuten minnuss kirjoitteli, jännä kesäkuu tulossa tänä vuonna! Monta asiaa koettavana ja minä täällä perää pitävänä tulen sitten joukon jatkona... [;)] 
 
Mä olen varannut ajan varhaisultraan (15.6.) ja varaan ekan neuvola-ajan vasta sen jälkeen. Mulla on siis viime kesältä kokemus keskeytyneestä keskenmenosta, joka todettiin ultrassa viikolla 10+1, vaikka km oli tapahtunut jo viikkoja aikaisemmin. [&o] Nyt haluan saada jotakin tietoa jo aikaisemmin.
 
Halipossu, Päijät-Hämeessä asustelen. Tunnin matkan päässä pääkaupunkiseudulta, missä sä muistaakseni asustelet. Joo, melkein samoissa mennään la:n suhteen. Mun aikaisemmat lapset on syntyneet kaikki viikolla 41+, joten ei toivoakaan siitä, että tammikuussa jakautuisin... [:D] 
Mä olen niin ihaillut teidän aktiivisuutta ja hyvää yhteishenkeä tuolla joulukuisissa ja kuten sanoin olen seurannut keskusteluanne jo pidempään. On varmasti ollut upeaa olla jäsenenä tuollaisessa porukassa... Pyritään täällä samaan! [:)]
 
Mun elämäntilanteesta... Elelen uusperheessä, johon kuuluu mun kaksi lasta ekasta avioliitosta, sekä nykyinen mieheni ja yhteinen 4-vuotias tyttösemme. Asustellaan omakotitalossa ja kesäviikonloput kuluu usein mökillä. Meillä pikkusisarus on ollut toiveena jo tammikuusta 2008 lähtien, eli pitkä on ollut "projekti". Raskaudesta kerroin eilen parhaalle ystävälleni, hän heti kyseli kummin paikkaa. [:D] Mä taas kuulun ikäni puolesta jo siihen joukkoon, että ystävien lapset alkavat olla jo murkku- tai kouluikäisiä. Ajattelevat kai että hulluhan tuo on, kun taas haluaa aloittaa saman rumban uudelleen! [8D] Siksi on mukavaa, että voi jakaa tuntemuksiaan täällä!
 
Mukavaa tiistain jatkoa, voikaahan hyvin!
 
 
 
 
 
Epelation, meillä samana päivänä :p
Sinne tuntuu olevan NIIN pitkä aika :P

Mies laittoi äsken viestiä, että saa sen päivän vapaaksi
ja pääsee osallistumaan :)
Jotenkin jännä, kun tästä ei tiedä kukaan muu kuin me (ja te ;))
niin nyt tietää miehen pomo :P Ja se oli onnitellut.
Joku on onnitellut tästä vauvasta! iii.
Mutta, eihän sitä vielä tiedä miten käy...

Kiitos Halinalle kommentista:) On kyllä hyvä pitää ystävät lähellä ja puhua muustakin,
mutta tässä varmaan näkee, ketkä tosiystäviä ovat.
 
Jotkut ovat täällä kyllä joutuneet kovan paikan eteen, kun ovat ystävilleen kertoneet. Meillä on tuttavapariskunta, joka on joutunut käymään pitkän tien tullakseen vanhemmiksi. Lasta heillä yritettiin kauan ennen kuin tärppäsi hoitojen jälkeen. Naispuolinen heistä arvasi, että meille tulee toinen ja mitäpä sitä kieltämään. Ensimmäinen ystävän reaktio oli puhdas ilo meidän puolestamme. Kun sitten juttelimme lisää, ystävä kävi vaisuksi. Puhuimme asiasta ja hän myönsi, että tuntuu pahalta kun toiset tulevat niin helposti raskaaksi ja heillä tie on ollut niin pitkä. Samaan aikaan hän on iloinen puolestamme mutta kuitenkin käy tässä jonkinlaista surutyötä oman lapsettomuutensa kanssa. Me emme voi sille mitään, että hän ei raskautunut helposti ja minä taas olen jo kahdesti niin tehnyt. Ne ovat asioita, joihin emme voi vaikuttaa. Pitääkin huolehtia, että näistä asioista pystyy keskustelemaan ystävien kanssa, ettei suru tai katkeruus pääse väliin.
 
Kesäkuista iltaa!

Tänne ei kuulu uutta. Paha olo tulee aina iltaisin ja aamullakin monesti. Mandariinit on hyviä, niitä menee!! Muiltakin olen kuullut ja myös foorumilta lukenut että mandariineihin on monelle voinut tulla ihan himo alkuraskaudessa.

Huomenna eka neuvola! [8D] Vähänks jännääää. Alkaakohan täti heti marmattamaan painosta... no, ei viitsi ressata vielä moisesta.

Meillä elämäntilanne sellainen että mulla pitkäaikainen vakityöpaikka, iisiä toimistotyötä mutta henkisesti ajoittain ressaavaa. Miehelläkin vakityö mutta käy toisessa kaupungissa. Onnellinen parisuhde. Asutaan avoliitossa vastikään hommatussa omakotitalossa eli puitteet on kunnossa tulokkaalle

En tiiä meniskös sitä naimisiin ennenkuin beibi syntyy?! Mitä sanotte?? Elämän suuria kysymyksiä... [:D]
 
Täällä käytiin tänään varhaisultrassa.. Löytynä kaksi sykkivää sydäntä, nyt siis rv 7+2. Voi tätä onnea!!! Meni kyllä konseptit sekaisin ja suunnitelmat uusiksi [:D]
 
Wow Saara! Onnea tuplaodotukseen [:D]

Elämäntilannetta kyseltiin... Minä olen vakitöissä, asiakaspalvelua toimistosta käsin joten raskaus ei vaikuta pahemmin työntekoon jos selkä vaan kestää. Mies on teollisuuden parissa ja tällä hetkellä määräaikaisena mutta toivotaan tietenkin että syksy tuo uutta sopimusta taas ja jos se olisi lopultakin vakkari. Rivarissa (kolmio) asutaan vuokralla, tilaa on vauvallekkin joten kiirettä ei isompaan ole. Omaa taloa aletaan kattelemaan kunhan mies saisi sen vakipaikan ensin että tiedetään mistä katellaan. (miehen työmatka nyt 85km ja  vähän lähemmäs muutetaan jos työt jatkuu)
 
iltaa vain [;)] tammamamma viety laitumelle, hyvin näytti vihreä kelpaavan [:D]

elämäntilanteesta: Miehen kans avioliitossa, kummallekin kolmas (kerta toden sanoo [:D] ).. miehellä jo aikuisia lapsia edellisistä liitoista, mulla ei tosiaan yhtään. Mies vakitöissä maanrakennusalalla ja mä jakelen aamulehtiä. Oma talo maalla, tonttia 8 ha, pauttiarallaa 100 kaviota pihalla (osa nyt jo laitumilla muilla mailla), puolen tusinaa kissoja, kolme rakkia ja pupujussi sulostuttaa meitin arkea [:)] mökki on ehkä hivenen pieni (tupa + huone + wc-tilat) n. 70 neliötä, vintille suunnitelmissa kesän aikana makuuparvi, niin tulee tilaakin hiukan lisää. Huoneesta mahdollisuus ja tulevaisuuden suunnitelma erottaa väliseinällä alkovi niin saa juniori sitten oman sopen joko siitä tai tuolta parvelta.. kuinka sitten siinä vaiheessa tykkääkin..
 
Saara85 wau! Tuplasti onnea ;)

Ollaan tänään miehen kans puhuttu et voisi
ottaa asuntolainaa, kun nyt molemmat valmistutaan
ja miehellä vakiduuni. Mut katsotaan nyt
miten nää raha asiat tästä sutviintuu.

Mut onnelliseen suhteeseen on vauva tulossa <3

Tällä hetkellä nimikkeenä media-assistentti,
mut sit valmistuttua varmaan graafinen suunnittelija :)
ja etelä-suomeen olis tarkotus vuoden vaihteen jälkeen
muuttaa täältä Satakunnasta :)
Joten asuntoasia on täysin auki.

Tähän nykyiseen asuntoon ei kyllä vauva sovi :D
tämä on NIIN opiskelijaboksi :D

Perheeseen kuuluu jo kaksi kissaa <3
 
Takaisin
Top