Kesäkuun kalkatukset

Voi Saparo, arvaan että säikäytti tilanne ja varmasti sulla tilanne kolkuttaa pääkopassa vielä pitkään. Mutta kuten fiksu äiti siellä sulle jo sanoikin, noi vauvat nyt tulee kolhimaan itseään vielä monesti! Onneks ne on aikas kestävää tekoa <3

maarinen, no onhan siinä ollut touhua! (ja kyllä mun vähän tekis mieli pahoitella...) Mutta voi ihanuus, ANNA PUU! Mä niiiiiiiin rakastan sitä livenä! (oke, kerran nähny...) Voih, jos se soittaa sen Mestaripiirroksen, niin tirautatko parit kyyneleet mun puolesta? Se oli siis se Joonan ristiäisbiisi, jonka kummitätinsä soitti kitaralla ja lauloi.. monet kerrat niitä sanoja täälläkin kylvänyt! <3 "...se kuva oli kaunis, kuin ihme suorastaan, muodon jumalaisen sait. Ja kuvan viereen Hän merkkas ettei suhun päde kuolevaisten lait" Nyyyyyh! :'( (juutuubistakin löytyy, se on aivan kertakaikkisen taivaallisen ihana biisi! Ja siis kuulin sen ekaa kertaa viime kesänä raskausaikana ja sillon tiesin, että tää on meidän Joonan biisi!)
 
KOMMENTEJA:

Saparo...tuota samaa oon välillä minäkin siellä uimahallisaa pelänny, että tyttö tupsahtaa alas istuimesta! kääk! Kun ei sitä aina viiti sitoa kiinni, kun kohat kuitenkin mennää suihkuun  ja siinä on ne puuhkeet ja niin edeleen.... onneks ei käyny kuitenkaan pahemmin! Parastahan tuommosessa vahingossa on se oma tyyneys, ettei itse käytöksellää pelästytä lasta. Monesti ne ei vättämättä ole moksiskaan, vaikka just miten muksahtelisivat!

Bunni.. eipä niitä häitä kannata kauheesti stresata! Mekin jäätiin viikkoo ennen lomalle. Ja oli siis aikaa järjestää tasan se viikko. Siihen kuului vielä kaikki viinarallit Virosta ym. ym. Kutstu oli toki väsätty jo aikoja sitten... Niin vaan saatiin ne vuosisadan häät! Oon täälläkin vissiin muutamaan otteeseen kailottanu, miten ihanaa meillä oli!!!!
 
RUKSI SEINÄÄN! Tää mutsi menee ennen yhtä unille!

(ja näin näitä viestejä kertyy.. unohdin hehkuttaa 1300:aa täyttä viestiä, mutta ehkä se ei ookaan sit niin siisti juttu. Pitiks olla joku REAL LIFE jossain?)
 
HOITOPÖYTÄ: en oo edes harkinnu siitä luopumista vaikka pienekshän se alkaa jo käymään. Se on vaan niin näppärä kun voi hoitaa pesut vieressä ja varsinkin kun Veeralla on tapana aina pissata kerran tai jopa kaks vaipanvaihdon yhteydessä. ja tänä aamuna se turautti vielä kakatkin päälle :) eli hoitopöytä varmaan poistuu meidän taloudesta vasta kun otetaan potta käyttöön [:D] toki voishan pesukoneen päällekin jonkun viritelmän tehdä, mut toi pyörii niin hurjana niin en ota sitä riskiä että joka aamu tippuu lattialle... huih..

Tänään herättiin puol seittemän!!! parempi sekin kuin viideltä:) ja kahdella syötöllä edelleen! jeejeejee!!! nyt jo ehkä uskalla nuolasta. katotaan tippuuko korkealta. eieieiei...

Maarisella oli tosiaan ollu aikamoinen päivä. mä en kyllä tulis toimeen ilman kännykkää... ja toi soppa juttu olikin hyvä idea. täytyykin pistää kasvikset liemen kanssa muusiks kun seuraavaks on keitopäivä.. olikos sulla mitään mausteita siinä liemessä?

Nyt tarvii taas GOOGLEN APUA!! siis... mähän lopetin sen cerazeten käytön ja aloitin mercilonet (samat pillerit mitä söin ennen raskautta monta vuotta) nyt sitten tossa laskeskelin että otan viimesen pillerin just ennen juhannusta. eli siis menkat PITÄIS alkaa sit just ihanasti juhannuksena mökillä. ei kiitos!!! [:'(] yksiäkään menkkoja ei ole vielä näkynyt synnytyksen jälkeen, enkä tiedä alkaako ne nytkään. mutta siis tässä se kysymys. voinko mä nyt vetästä heti toisen levyn putkeen niitä pillereitä pitämättä sitä 7pvä:n taukoa. ihan vaan niinkun varmuden vuoks jos ne menkat nyt sattuiskin alkamaan???? toi kun on vasta eka levy noita, niin pohdin että voinko vaan heti napsia kaks kuukautta putkeen?? en todellakaan halua vuotaa kuin seula jossain mökillä missä muutenkin peseydytään järvi vedellä ja käytetään ulkohuussia. okei, onhan ne menkat siellä ennenkin alkanu, mut ei nyt!! kun ei tiedä miten saavista kaataen sieltä tulee, ja kuinka kauan!!! mitä teen????? HELPHELPHELP...

SannaKoolla kieltämättä jonkun verran noita viestejä kertyny. mä oon kyllä sitä mieltä että mun laskuri on jotenkin rikki... ei noita voi olla noin vähän kun kuitenkin lähes joka päivä oon kirjottanu vähintään kerran!!! nooh, ihan sama.

Kuinka pitkään noita lasten kylpyvesien lämpötiloja pitää seurailla? siis aina änkeä se mittari sinne veteen ja tarkkailla että onko nyt varmasti sopivaa?? eikös sen jo ihan käsikopelolla voi arvioida?? just mökillä tota peseytymistä mietin.. siellä kun ei varmaan ihan justiinsa pysty noita vesiä niin tarkkaan mittailemaan. eikai se enää niin tarkkaa oo? tyhmä-äiti!

Myydäänkö jossain pinnasängyn päälle jotain hyttysverkko-hässäkkää? vai pitääkö ostaa erikseen verkkoa ja kyhätä sellanen ite? onko kellään tietoa? ja mä haluun kans ehdottomasti nähdä kuvan siitä telttamatkasängystä!! mikä se on?

mitäs vielä??? ei kait muuta... heips! [:)]
 
Huomenet!

Pinja oli eilen ensimmäistä kertaa kipeä. Oksennustauti! [:'(] Pari päivää on syönyt tosi huonosti ja sanoin jo eilen miehellekin, että posket on selvästi kaventuneet. [:(] No illalla söi tosi hyvin kasvismössöä kera kananmunan ja joi vielä ison tytön tavoin tuttelia nokkamukista. Ajattelin jo, että syömättömyys johtui varmaan hampaista... Nukkumaan menon aikoihin alkoi kiemurrella ja parkaisi välillä - varmaan koski vatsaan. Kakisteli muutaman kerran ja ehdin juuri nostaa pois sängystä, kun vatsan sisältö lensi minun vaatteille ja makkarin lattialle. Kapalo ihan oksennuksessa, mutta tyttö selvästi helpottuneen näköinen. Noh, ajattelin, että se varmaan meni sillä ohi, kun ei enää kiemurrellut eikä kakistellut ja laitoin tytön unipussiin. Ei mennyt kuin hetki, niin taas alkoi kakistelu. Nappasin tytön kainaloon ja kipitin kylppäriin ja siihen oven kynnyksellehän se oksennus sitten läsähti. Kaikki vaatteet ja kapalo ja unipussi pesuun. Mahaan koski rassukalla vielä ja puolisen tuntia kantelin sylissä, kun välillä aina nipisti masusta ja unikin painoi päälle. Yö meni onneksi hyvin! Ajattelin, että mahtaa tulla levoton yö, kun ei ollut kapaloa eikä unipussia, mutta nukkuikin sitten hyvin sängyn nurkassa  ja reunasuojasta kiinni pitäen. [:)]

Tiihulille tervehdys! Minä kirjoittelin raskausaikana jokseenkin säännöllisesti, mutta äippälomalle jäätyäni kirjoittelu jäi vähälle, kun meillä ei ole kotosalla nettiä, enkä jaksanut joka päivä lähteä kirjastoon. [&o] Meillä on siis 20.12 syntynyt tyttö (47 cm ja 2880 g). Tiesin jo raskausaikana, että lähden mahdollisimman äkkiä takaisin töihin ja sain miehen suostuteltua "kotiäidiksi" kahdeksi kuukaudeksi. Pinjalle on syyskuun alusta hoitopaikka perhepäivähoidossa.

SannaKoo kaikenlaista sitä... Onneksi olet muuten hyvin toipunut. Synnytyskertomus oli aikamoista luettavaa. Pientä "hienosäätöä" enää...

Maarisen päivä on ilmeisesti mennyt Murphyn lain mukaisesti... [;)][:@][X(]
 
Pillereistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kyllä siskoni reissun takia on siirtänyt pillereillä menkkoja. Hänellä vaan ei onnistunut, tiputteli koko ajan, mutta ei vuolaasti.

Voihan maarisen kännykkä! Saakos niitä itse mennä kuivailemaan noin tehokkaan pesun jälkeen? Omani on pudonnut kerran loskaan ja kuivui itsestään, tosin hetken aikaa kuului kummallisesti haudan takaa[8|] Olen kuullut että märkä kännyt pussiin ettei itestään kuivu ja liikkeeseen. Mutta, miksi ne ei voisi itsestäänkin kuivua? toivottavasti saat jostain edes lainavehkeen, jos oma ei toimi enää. Onneksi on tämä netti! Ethän sä voi yksin jäädä Venlan kanssa kotiin ilman puhelinta, jos tulee  vaikka hätä. No ei niitä yleensä tule, mutta kuitenkin.

Saparo enpä ole tullut kertoneeksi että paskamutsi se on täälläkin, kun on tullut vaaratilanne. Annoin Valolle ties monettako kertaa näkkärin käteen ja se sitä mutusteli. Yhtäkkiä alkaa kakoa eikä tunnu saavan henkeä. Minä roikotan pää alaspäin ja joku murunen sieltä tuli ulos. Ei riittänyt tämä yrittää ryystää ja nenä on tukossa limasta. Taisi mennä murunen enempi nenään ja sitä siinä kakisteli, kun on tottunut nenän kautta hengittämään. Kova huuto, enempi varmaan just pelästyksestä. Siinä tuntee itsensä avuttomaksi! Kerran on nukkumaan mennessä kanssa ollut jostain syystä limaisempi nokka ja tutti suussa, sitten säpsähti ja pullautti tutin pois ja taas henki kulki. Mies varmaan katsoo puoliksi hymyillen, koska poika kuitenkin on huutanut ja hengittänyt, mutta itse olen herkästi kyllä tarkistamassa tilannetta jos pikkuinen alkaa pitämään kummia ääniä. Näitä sattuu, siihen pitää tottua, vaikka ei se helppoa olisikaan.

Sampo 6kk, onnea!!!

Eilen ei Valolle maistunut soseet mutta tissi onneksi. Oli itkuinen ja tukalalta näytti. Tänään hyvinnukutun  yön jälkeen aurinkoinen ja söi. Ottaisko maarista lainatakseni "ikeneen"?

Aurinkoa tiedossa tänään.
 
Huomenta!

Aamu aloitettu iiiiihanaisesti graavilohirieskalla... NIIN HYVÄÄ! <3

Nyt sit pitäis etsiä vaatteet itselle ja nappulalle... taidan olla fiksu, ja lähteä sen verran hyvissä ajoin, että ehdin vaihtaa ainakin Joonan vaatteet vasta äidillä, todennäköisesti kyllä myös omat, jos jaksan roudata. Ei sitten käy niin, et Joona päättää oksentaa kaikki safkat mut päälle esim. junassa tai bussissa matkalla...

sinttu, tosta kylpyvedenlämpötilanmittaamisesta. Mulla kyllä se mittari on siellä aina lillunut, mutta enempi "arpapelillä" oon mennyt. Sillain suunnilleenhan sen nyt tietää, että tarvii olla vähän kädenlämpöä enempi... harvempi taitaa pullataikinaakaan tehdessä mitata, että saa hiivat just tasan 42c veteen? Pääasiahan siinä on, ettei oo liian kylmää, ettei vauva jäädy, eikä siis ainakaan liian kuumaa! Mökillä kesällä jos pesut hoidetaan esim. saunassa, niin siellähän se ilmanlämpökin usein on vähän tavallista korkeempi (plus jos vielä sauna on alku- tai loppulämmöillä), että sinänsähän kehonlämpönen vesi voi olla mukavaakin, jos päivän joutunut kuumassa kärvistellä? Eli sanoisin, että turhaan lämpömittaria landelle roudaat :) Kyllä Veera varmasti kertoo, jos ei oo tyytyväinen vedenlämpöön ;)

Ounou mikä yö hennasilla! Toivottavasti Pinjan vatsatauti jäi pariin yrjöilyyn! Meillä sairastettiin norovirus alkuvuodesta, luojan kiitos ei Joonaan tarttunut, vaikka sekin kyllä kerran yrjös ihan oikeet oksennukset eikä mitään pulautusta. Tiedä sitten, että oisko kuitenkin tarttunut, ja vauva vaan selvinnyt noin vähällä siitä?? Niin tai näin, Pinjalle lepoa! Ja kiva että yö sujui, vaikka ei ollut tuttuja ja turvallisia yökamppeita :)

Telttasänkyä ihmetteleville tässä linkki sellaiseen, mitä meille harkitsin: http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=33189&nimi=LittleLife+Compact+Travel+Bed
 
Helou!

Sintun kanssa oon kyllä samaa mieltä, että viestilaskurissa on jotain vikaa. Mäkin olen mielestäni kirjoittanut jo hemmetisti viestejä, ja laskuri näyttelee ihan omiaan. Mutta juu.
Ja taas onnitteluja hyvästä yöstä! Kyllä me molemmat tästä suosta vielä noustaan.. Benji oli tosin tänään viideltä reippaana ylhäällä, mutta tissitainnutus onneksi toimii vielä tuohon.
Noista Cerazetteista en tiedä, mutta mä ainakin Yasmineja vetelin ennen raskautta aina kolme laattaa putkeen.. Uskaltaisin ehkä tehdä saman Merciloneillakin.

Tiihuli: täällä aloitetaan rokotukset tosi aikaisin, ja Benji saikin ekan rokotteensa 6-viikkoisena. Siinä oli siis se DKTB-Hib (Difteria, Hinkuyskä, Tetanus, Polio ja hemofilus influenzae B) ja Pneu (Pneumokokki). Noita se on saanut nyt 3, ja seuraava erä sitten 11-kuisena. Rotaa ei täällä anneta. 14-kuisena annetaan BMR (sikotauti, tuhkarokko ja vihurirokko) ja MenC (meningokokki C). 3 1/-vuotiaana annetaan taas toi DKTB, ja 9-vuotiaana DTP ja BMR. Ja tarvittaessa voi ottaa hepatiitti B:n.

Prana: joo, kun mietin tarkemmin, niin voi kyllä olla, että ne on sekoittaneet pienempien ja isompien lasten ruokailusuosituksia samaan lappuun. Mutta eivät ole sitä kyllä missään maininneet. Huooh, Hollanti.

Hoitopöytä on täälläkin käytössä vielä. Se on vielä ainakin meillä kätsä, kun siinä toimitetaan pesut, vitamiinin annot sun muut kanssa. Vaipat kyllä tulee vaihdettua välillä vaikka missä sohvankulmassa roikkuen. Ja Saparo kyseli pinnasängystä. Meillä ei olla pohjaa vielä laskettu, mutta vois pian olla hyvä aika laskea se, kun eihän tuosta epelistä tiedä, että koska se oppii yhtäkkiä istumaan.

Ja Saparolle vielä, että huh! Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Hyvä muistutus taas itsellekin, että niitä remmejä kannattaa kiinnitellä.

Maarisellakin ollut oikeen touhotuspäivä. Toivon, että puhelin alkaa toimimaan. Itse joskus nuorena kaadoin tuopillisen olutta puhelimen päälle... Ei ollut ees oma, vaan lainapuhelin. Pari päivää hätäpäissäni annoin kuivua, ja se alkoikin sitten taas onneksi toimimaan.

Anna Puuhan on muuten raskaana nyt, eikö niin. Vaikuttaakohan tuo Mestaripiirros-biisi häneen nyt jotenkin erilailla..? Muakin tuo biisi edelleen nyyhkytyttää niin, etten voi miehen kotona ollessa sitä kuunnella. :D

Sampollekin paljon onnitteluja puolen vuoden johdosta!

Voi Hennasin pientä Pinjaa... Toivottavasti tyttö voi tänään jo paremmin!

Nyt alan latailemaan kamerasta kuvia koneelle, jotta saatte telttamatkasängystä kuvan vauvan kanssa. :)

-----

Edit. Pitää hehkuttaa taas: huomasin juuri, että Benjillä on pinsettiote hallinnassa! Nappasi lattialta jostain leivästä pudonneen siemenen, ja ihan peukalon ja etusormen väliin se tarttui hienosti! Woo!

Edit. 2. Hmm. Tais olla vahinko, kun googlettelun perusteella ei pitäis vielä onnistua..? Jään seuraamaan tilannetta, kyllä meidän matolla roskia riittää!
 
SannaKoo - mä ainakin uskon, että norosta voi selvitä vähemmälläkin, vaikka usein kuuleekin niitä juttuja joissa on viikko ykäilty ja paskottu. Mä sairastin itse noron(ihan testattiin, kun oli duunissa kunnon epidemia) kun odtin poikaa... mä en oksentanut, enkä ripuloinut, mutta voi taivas sitä vatsakipua.. silloin epäiltiinkiin, että keskenmeno tulee. Eli kai se on joidenkin kohdalla yksilöllistä miten ja kuinka pitkään sen sairastaa. 
 
Hei, missä te kaikki olette? Mulla ois kauhee höpötysinto, vaan en yksinäni kehtaa täällä kauheesti höpötellä.

Kävin äsken lukemassa Iltalehden keskustelupalstaa. Virhe. Että voi vetää ihminen herneen nenäänsä aika hemmetin nopeesti! Huuh, pitää vähän viilentyä täällä..
 
Ööh, oksennustautia vauvalla, hirveää, se on yksi kauhukuvistani[:'(] Pikaista paranemista!

Meidän höpöjätkä alkaa jättämään välistä keskimmäiset päiväunet korvaten ne pikatorkahduksilla ja nukkuu kolmannet sitten 2-3 tuntia. En pistä vastaan, ehtii itsekin jotain siinä ajassa jo tehdä.

Juhuu Benji! Ei meillä vielä noin tartuta mihinkään. Miehen kanssa naureskeltiin, että Valo taitaa yrittää olla vauva mahdollisimman pitkään[:D] Ei kiirettä mihinkään suuntaan. Mutta paljon se tykkää ja kaikesta.

Jep, nyt töllön ääreen. Miehellä ei ole kirjaa kesken ja silloin on minunkin turha yrittää mitään lukea, keskeyttää koko ajan[;)] Siispä sohvalle. Miten Ailime parvekepuutarha on alkanut kukoistamaan?
 
Pah... mä nyt nostan pääni täältä itsesäälin suosta. Saa AnnaPuu laulaa ihan muille ihmisille kun mulle. Mun menokengät jatkaa homehtumista. Olin just saanu vauvan nukkumaan, tukkavärin päähän (kaakeleille,nilkoille, niskaan, korvanlehdille) Kaivanut kesäkorkokengät ullakolta ja aloin kynsiä viilailemaan... sitten päätin soittaa sille mun kaverille, että jeee.. kohta nähdään! Noh, menin silleen hiljaiseksi, kun se sanoi täysin unohtaneensa ja sopineensa myyntikeikan. Täällä siis ollaan. viilasin kynnet loppuun ja unohdin tukkavärin tunniksi päähän. HARMI, yksinkertaisesti harmi.

Mies lupasi istua mun kanssa illalla nuotiolla... onhan se kiva olla kotonakin nätti.

Venla kitisee tuossa... mut mä en nyt jaksais sitäkään. hitto. itkettää.
---------------------
ok. syliin hänet tähän koneelle.
---------------------------------
tai sittenkin syöttötuolissa pianon ääreen.... hymyjä. pling pling.
---------------------------

KYLPYVEDEN voi mitata omalla kyynärpäällä. Jos ei polttele, niin sitten se on hyvä. Ja eihän tän ikäiset enää semmosta baby-kylpyä välttämättä tarvi. Pesuvatiin vettä ja ipana siihen istumaan ja kauhalla vettä päälle.

JÄRVIVETTÄ. Venla neito on tässä muutaman aamuna herättyään käynyt järvessä uimassa! Jep. Sillai, että on lahkeet käritty ja tää polskii jaloilla. Veden lämpötila oli 19 astetta, ikä tuota paljoa haitannu!

KALASOPPA. keitin perunat, porkkanat ilman mausteita. heiti sinne sipulit ja kalat kypsymään yhä ilman mausteita. Sitten keräsin tälle ne perunat ja porkkanat ja sitä kalanmakuista lientä. muusasin ja ok. Aikuisten soppa sai mausteet ja juustot sitten lopuksi. Maistuu muuten pakaste seitikin ihan pyyntikalalta, kun sen keittää ilma suolaa ja maustaa vasta valmiina! ajattelin tehdä lihakeitonkin tälleen ens kerralla.

PINSETTIOTE. Meidän neidon hyppysistä löytyi eilen lattialla TULITIKKU! Siinä se nätisti peukalon ja etusormen välissä ol matkalla suuhun. Niin, täytyy tosiaan alkaa siivoilemaan vähän huolellisemmin!

HYTTYSVERKKO. Käviskö sellaine kuin IKEALLA on myynnissä? Minä en aiakaan tiedä lapsille mitään erilaista.... Sehän voi saada sen irti ja tukehtua, jos on kovin alhaalla!
------------
noniin pikku pianistllä alkaa ottaan taas ikeneen. ymymymööööööö...
moikka.
 
Äääh mikä harmi maarinen. All dressed up and no place to go... onneksi on mies sentään kotona ja yhteinen ilta nuotiolla, voi olla hyvinkin rattoisa ilta tiedossa!

Se minun äitini, joka oli tulossa "sitä-seuraavana-päivänä" on hämeestä päin tulossa, kunhan ensin lähtee tulemaan. Jossain vaiheessa ilmoitti ettei ainakaan ennen viikonloppua. niin niin.
 
oh, PRANIS...., kiitos myötätunnosta... Jaaa, vai tulee sinun äitisi hämeestä! no sittenhän meidän mutsit ajaa varmaan vastatusten... kun meillä ne tulee huomenna!

KÄNNYKKÄNI muuten TOIMII! Muutana kuivunut saippuakupla jäi siihen näyttöön viiruina, mutta muuten pelittää! ihmeellinen NOKIANluonto!
 
Voi harmi kun Maarisen treffit peruuntui[:@] Laulatte sitten sitä Anna Puuta siellä nuotiolla. Mietin just että viime kesänä laulettiin yhden kaverin häissä Anna Puun Linnuton Puu, sekin on tosi ihana biisi!

Sinttu kyseli niistä pillereistä niin voit kyllä ihan rauhassa syödä niitä sen pari liuskaa putkeen, ei hättää!Kiva oli muuten nähdä sinunkin naama tuolla galleriassa[:D]

Kylpyvedestä niin ei kait se enää oo niin just kunhan ei just oo liian kylmää tai polttavaa.

Babylandit ollu tänään testauksessa, ensimmäinen päästi sivusta läpi mutta toinen ei eli en vielä kerro mielipidettäni[:D]
 
Mä nyt päivitän... kerta olen tähän leikkiin ryhtynyt!!!!

Nuotio vaihtui mukavampiin oloihin BIKOOS THE F...VAKING HYTTYSET... ELikkä sisällä. Tuvan pöydällä kynttilöitä ja sähkövalo napsis. pois päältä. Hyttysverkko oveen ja ininät jää ulos, mutta lintujen iltalalu kuuluu sisään.... (saattaa voittaa jopa raskaanaolevan AnnaPuun laulun:) )

Pistin tytön nukkumaan. Siellä se vetelee sikeitä maha täynnä puuroa!

Ja mies lähti ihailemaan ilta-aurinkoa järvenrantaan. Sanoin, että menee ilman akkaa, kun kysyi, että tulenko mukaan. Saa sekin joskus olla omissa ajatuksissa, ilman että minä jatkuvasti kysyn, että mitä sä mietit??? Ja sitäpaitsi se uusi PUUVENE on IHANA! sitähän se mies siellä oikeesti ihailee....

Unohdin päivällä kertoa, että mehän saatiin jo ekan kerran Venlan kanssa nauttia airojen natinasta ja laineen liplatuksesta... Ja pelastusliivien tukaluudesta!  Tyttö nökötti äidin sylissä ihmeissään! Ja äidillä meni nautinnosta osa sivu suun, kun piti alkaa muistelemaan vanhaa pelkoa veden alla vaanivista kivistä!!! Mutta ihanaa, kun on tuommonen vene tuolla rannassa. Kyllä ne pelot taas hälvenee, kun useampaan otteeseen pääsee tuonne laineille keikkumaan! Oikeestihan minä rakastan lillua veneessä, peilityynellä, auringon paisteessa ja vetää uistinta saaliin toivossa!!!! Tai sama homma sateessa, ilman aaltoja. Sellainen rauhallinen ripirapi pisarointi sadetakin hupulla. Ja termospullossa kahvia... Nonniin.

Kirjoista ja lukemisesta olette houkuttelevasti puhuneet! En kyllä muista milloin olisi viimeksi ollut kirja kädessä. Niin ihanaa kun se onkin! Varmaan talvella, ennen raskaustestin sinistä plus.viivaa!  Nyt viikolla yritin alkaa sivistämään itseäni aikuisten maailmaan. Otin siis neuvolasta ilmaisjakelu Vauva-lehden ja
jotain esitteitä kotimaisten marjojen terveellisyydestä....Heh heh...

Jassoo, tuoltpa kuuluu pihasta tutunoloiset sandaalijalka askeleet....Ja sisään astuu leppoisasti hymyilevä isäntä.....Kippis!

Pitäsköhän taas pistää kuvaa?
 
Hei, kivaa, tänne oli tullut lisää juttua! :)

Kyllä se Benji ihan oikeesti pari kertaa nappas kiinni pikkuroskiin, mutta aina välillä otti nyrkit myös avuksi. Eli harjoittelee kuitenkin kovasti. Ryömiminen sujuu jo kuin vanhalta tekijältä. Uusi juttu on, että Benji ryömii joko minun tai miehen luokse, ja "pyytää" päästä syliin. Mä olin kyllä kuvitellut, että kun lapsi alkaa liikkua enemmän, niin kitinät ja marinat jää vähemmälle. Ja katinkontit! Nyt tuntuu, että Benji on kitisemässä ihan joka asiasta, ja heti on kyyneleet silmissä. :D

Mä tajusin muuten eilen neuvolassa, että meillä ei ole vieläkään kunnon iltarytmiä. Ehkä Benjillä onkin univaikeuksia sen takia. Nyt päätin, että tähän tulee muutos, ja aloitettiin rytmitys. Eli puoli kahdeksan - kahdeksan maissa iltapesu tai kylpy, sitten vauvahieronta, ja lopuksi hampaidenpesu. Sitten sänkyyn tuutilullaa tissin kautta. Tänään oli jo yhdeksältä omassa sängyssään nukkumassa. Kerran kuului makkarista kitinää, mutta se loppui jo ennenkuin pääsin ovelle kuuntelemaan kitinän laatua. Peukku pystyssä ja sormet ristissä!

Prana: kiitti kysymästä, parvekepuutarha voi ihan hyvin. Kaikki ulos kylvämäni kasvit ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ovat luultavasti syöntivalmiina ensi kuun puolessavälissä. Sisällä idutin basilikaa ja minttua, ja ne eivät lähteneet niin hyvin kasvamaan. Tai minttu ei ihan minialkujen jälkeen innostunut ollenkaan kasvamaan. Ja basilika joutais varmaan pikkuhiljaa pihalle uuteen multaan.

Voi Maarinen, harmi, ettei iltasi mennytkään suunnitemiesi mukaan. Toivottavasti on kuitenkin kotosallakin mukavaa. :) Ja jee Venlan pinsettiotteelle! :D On se kyllä jännittävää, että mitä kaikkea sitä voikaan kotinsa lattialta löytää. Tänään ehdin napata ennen Benjiä tieltä vanhan laastarin, ruuvin ja sata miljoonaa kurpitsansiementä (voileivästä varisseita, luulisin). Imurille on oikeasti töitä joka päivä. Huraat vielä toimivalle kännylle!

Kiiti Saparo väliaikatiedoista noiden vaippojen suhteen. Voiko ne pestä kuumassa vedessä muuten? Jotkut tuon tyyppiset vaipat mitä olen ebayssä bongaillut on siitä käteviä, että ne voi pestä vain kolmessakympissä...

Nyt jos vaikka kuppi teetä. Hyvää yötä, huomenna varmaan jutellaan taas. :)
 
Huomenta!

Babyland-vaipat voi pestä kolmessa kympissä, suunniteltu niin, koska suurimmassa osassa pesukoneita pikaohjelma toimii viileällä vedellä.
Valon vaipat tungin jo kaappiin ylähyllylle..(ajatus käyttämättömistä vaipoista harmittaa vietävästi)

AIlime pidän peukkuja, jospa tuo säännöllinen rutiini toisi apua öihin ja nukahtamiseen. Meillä ei kummempia ohjelmanumeroita, mutta tietyt jutut toistuu joka ilta. Iltapuuro, mahdollinen pesu, pyjama päälle ja vielä hetki sylissä. TÄssä vaiheessa Valo on tottunut köllöilemään vielä isin sylissä ja yrittää saada isin riehumaan kanssaan[:D] Sitten omaan huoneeseen ja laulan Karhunpoika sairastaa ja tissi samalla. Nalle kainaloon, tutti suuhun ja sitten alkaa Valo-show. Valon pitää (ellei ole aivan väsynyt) leikkiä vielä vähän aikaa sängyssään. Jutella mobilelle ja hölötellä. Välillä täytyy käydä silittämässä päätä että alkaa taas rauhoittua, mutta sinne se sitten uinahtaa.

Voi kun voisi kasvattaa syötävää omalla pihalla. Ehkä ensi kesänä. Nyt kotilot tuntuvat pysytelleen pois ihan tästä. Jokunen välillä vilahtaa ja pääsee hengestään. Puskien juurella majailevat.

Aurinkoa vielä tänään ja huomenna sataa. Lounasvieraita tiedossa[:)]
 
JOujoujou! Oon tässä ollut reissussa ja hurahtanut askarteluun(tehnyt kortteja ja tilaillut tarvikkeita) (ja vaikka aioin alkaa kesälomalle löysinkin itseni eräästä paikasta keskustelemassa mahdollisesta opparista) niin en ole sitten muka tänne ehtinyt ollenkaan. Äsken tuossa vetasin mammuttilukemiset ja kovasti ootte taas ehtineet kirjotella tänne.

Just tossa pihalla naapurilta kuulin, että joku on torjunut noita hyttysenpistoja tirpukoilta laittamalla ruokaöljyä iholle. Jotain varmaan häätyy laittaa muutakin kuin vaatetta jos meinaa mökilläkin käydä...

Mist ihmeestä tollanen telttamatkasänky on löydetty?? Siisti kapine, mut mites patja???

Ootan seuraavaa neuvolaa ku kuuta nousevaa ko tuntuu että toi meän tirpukka on niin pieni. Missin mitoissa kuulema ollu kokoajan. Pituus keskikäyrällä mut paino hieman alempana. On tullu jo mieleen, että lissää pöperöä, että pulskistuu mutta ihan normisti ollaan syöty kaikea....

Kiinteistä, jotkut tuntuu alottavan kovin järjestelmällisesti nuo kiinteät. Ite annoin aikalailla sekalaisesti kuitenkin niin, että ainakin 3 pvää samaa sapuskaa jotta ehtii vähän nähdä mahdollisia oireiluja, noh niitä ei tähän mennessä ole tullu, paitsi ehkä kalasta jota kokeilaan kohta uudestaan. Hyvinon kaiki uponu mitä on tarjottu, myös iskän ja äiskän sapuskoista on saanut erittäin pieniä maistiaisia ja mitään ihme ilmeitä ei ole tähän mennessä tullut. Irvistyksiä odotellessa... [:D]
 
Mummua ja pappaa täällä odotellaan.

Ja taas tärkeäksi vannottu tuttu rytmi rikkoutui. Koko päivä ihan pirstaleina ja sen huomaa jo nyt! Vasta ekaa kertaa sängyssä päiväunilla!!!   (klo 16.10)

Koko aamu siis rakennettu sitä huomista Kylätapahtumaa. Pitäs laittaa radio auki, että kuuluuko tän aktiivin kirjottama mainos, vai onko sekin sensuroitu.... Pää ihan pyörällä itelläkin. Pitikin lupautua ja tätä on siis tiedossa koko kesän, joka lauanatai!!! Mitenköhän tuo lapsi sen ottaa... tai paremminkin miten mä saan rakennettua sille sellaisen turvallisen maailman, ettei sen kehitteellä oleva perusturva ja itsetunto saa kolhuja. Ettei sinne jäisi pysyviä ajatuksia siitä, että on koko ajan yksi ja heitteellä. Voi pikku rassukkaa!

Ukkoni ja minä otettiin siis tuollainen "ihan pieni" kylätorin isännän ja emännän pesti! Hullujahan me ollaan ja tälläkertaa, kun on tuo lapsikin, niin se tuntuu siltä!

Ja VETTÄ sataa kaatamalla! .... enkä ole siivonnut.... ja menkat alkoi, kolme päivää myöhässä, kerta rysäyksellä, varottamatta....

Nyt musta tuntuu, että olen vaan pari päivää valittanu ja purnannu! Anteeksi kamalasti, kyllä tää varmasti vielä riemuksi muuttuu.

ps. chilin ja tomaatin taimissa on kukkia!!!!!di diidiiii Ja KAIKKI kylvökset on itäny, jopa pinaatti! Vaan kasvihuoneesta puuttuu OVI, että nää herkät veijarit on yhä sisällä....
 
Takaisin
Top