Kesäkuisten mammat! <3

Vau, mää oon ihan kuutamolla noista sovelluksista! Pitääpä tutustua. Sen verran aikaa edellisestä raskaudesta, että ehtinyt näköjään tulla kaikkea uutta ja kivaa!
 
Joo ei ollu sillon ku ite viimeks oki raskaana nii nitää sovelluksia :wink käteviä noi on ja sit ku lapsille on kerrottu nii voi niistä aina kattoo mitä tapahtuu mahassa
 
Ääh, unohdin soittaa neuvolan :meh: ehtii sen hyvin ensi viikollakin, en vaan haluisi kesken työpäivän soitella.

Oliko täällä muita joilla on kilpparin vajaatoiminta? Kuinka paljon annostusta pitikään nostaa raskauden aikana? Nostin 25mikrogrammaa heti, mutta muistan että olisi pitänyt nostaa 50- jopa 75mikroa :confused004

Joo 25mg nosto ja mulla ainakin 4 viikon päästä kontrolliverikokeet.
 
Vau, mää oon ihan kuutamolla noista sovelluksista! Pitääpä tutustua. Sen verran aikaa edellisestä raskaudesta, että ehtinyt näköjään tulla kaikkea uutta ja kivaa!

Ne on tosi kivoja, paljon mukavaa nippelitietoa ja tietty pysyy kärryillä viikoista :D
 
Joo 25mg nosto ja mulla ainakin 4 viikon päästä kontrolliverikokeet.
No en mä sitten ihan vikaan muistanut. Vahva tunne kyllä on, että viime kerralla nostettiin se 75mikroa ja sitä edellisellä kerralla riitti 50. No, jospa terkkari laittas mulle lähetteen kontrolliin samalla kun laittaa muut labrat.
 
Täällä ei ole kilppari ongelmaa vaan epilepsia lääkitys,minkä takia lääkepitoisuuksia seurataan 3krt raskauden aikana.
 
Tunntuuko joltain muultakin samalta tämä alkuraskaus että on odottamista odottamisen perään ja piinailua piinailun perään pelkoa hieman kuin tylsääja pelokasta.Kaiken noiden tunteiden lisäksi iloa, toivoa ja halua että vauva olisi jo täällä.
 
Heitsu samat fiilikset. Miehelle totesin, että ei kovin ole kommentoinut raskautta, niin hän vain totesi että odotetaan nyt turvallisille vesille ensin. Hän pelkää keskenmenoa melkein enemmän kuin minä, varmaankin kun ei koe asiaa vielä kun ei liikkeitä tunnu ja vatsa näy.
 
Heitsu samat fiilikset. Miehelle totesin, että ei kovin ole kommentoinut raskautta, niin hän vain totesi että odotetaan nyt turvallisille vesille ensin. Hän pelkää keskenmenoa melkein enemmän kuin minä, varmaankin kun ei koe asiaa vielä kun ei liikkeitä tunnu ja vatsa näy.
Pitää vain kuluttaa jotenkin aikaa että viikot menee ja mielipitää korkeana plus miettiä että vauva tulee.
 
Mulla on itellä tuo Vau.fi Odotus. Oon todennut sen aika käteväksi. Muistan, kun esikoista odotin niin neuvolasta sai sellaisen kierrevihkon, missä oli varmaan aika samat jutut. :grin
 
Täällä kans kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla on edelliset kaks raskautta mennyt molemmat 25 mikrogramman nostolla, ei oo tarvinu tehdä kuin yks nosto koko raskauden aikana ja se on riittänyt. Tästäkin tehtiin viikko sitten nosto ja kontrolli 2kk päästä.
 
Uskaltaudun kanssa kirjoittelemaan. Täällä 29-vuotias esikoista odottava. Miehen aiemmasta suhteesta on 6-vuotias tyttö eli bonusäitinä ollaan. Nyt 7+6. Varhaisultrassa käytiin vuotojen takia mutta siellä kuitenkin näkyi pieni syke❤️ Työnkuvan takia (leikkaussalisairaahoitaja) töissä joutunut kaikille kertomaan heti koska omat työpisteet rajoittuvat. Samoin monet ystävät tietävät. Vanhemmat eivät vielä. Saikulla oon ollu kaks viikkoa ja toiset kaks ainakin vielä, oksentelu on niin järkyttävää, aamusta iltaan...

Täällä käytössä apit Odotus ja Layette.
 
Mulla taitaa myös olla multitabsin raskaus ja imetys, sekä omega-3+D raskaus. Oon syönyt noita nyt ainakin 4 vuotta, kun olen ollut raskaana tai imettänyt koko ajan :grin kokeilin jossain välissä miniSunin mama vitamiineja, mutta niistä tuli tosi huono olo :depressed: ladyvitaakin kokeilim, mutta niitä piti ottaa kauheen monta päivässä ja oli suhteessa kalliita.
 
Tulenpa minäkin mukaan keskusteluihin. Ensimmäistä odotetaan, 28 vuotta ikää.
Preglifen mukaan 7+0 pärähti tänään. En osaa tämän pahoinvoinnin keskellä iloita oikein mistään muusta kuin niistä hyvin harvoista hetkistä, kun en tunne yhtikäs mitään.
Tämän viikon maanantaina pystyin syömään kolmekin lämmintä ateriaa päivän aikana, koska vatsa huuti koko ajan ruokaa. Nytkin se toki huutaa, mutta alas ei mene oikeastaan mikään muu kuin smoothie ja sitrushedelmät. Ja nekin pakottamalla. Kyllä niin vaan toivon että tämä olotila menisi pian ohi.
 
Tulenpa minäkin mukaan keskusteluihin. Ensimmäistä odotetaan, 28 vuotta ikää.
Preglifen mukaan 7+0 pärähti tänään. En osaa tämän pahoinvoinnin keskellä iloita oikein mistään muusta kuin niistä hyvin harvoista hetkistä, kun en tunne yhtikäs mitään.
Tämän viikon maanantaina pystyin syömään kolmekin lämmintä ateriaa päivän aikana, koska vatsa huuti koko ajan ruokaa. Nytkin se toki huutaa, mutta alas ei mene oikeastaan mikään muu kuin smoothie ja sitrushedelmät. Ja nekin pakottamalla. Kyllä niin vaan toivon että tämä olotila menisi pian ohi.
Hei täällä sielunkumppani! Tsemppiä sulle kauheesti, toivotaan että pahoinvointi loppuu pian. Itsellä alas menee nuudelit ja raffel-sipsit. Tai jos syön muualla kuin kotona niin ruoka maittaa paremmin. Olo on aamusta iltaan kamala...
 
Takaisin
Top