Kesäkuisten mammat! <3

Meillä kanssa osallistuva mies ja isi, neuvoloihin ei tässä toisessa raskaudessa enää osallistu (esikoista odottaessa oli pari kertaa mukana), mutta ultriin haluaa tulla kyllä ja sitä minäkin toivon[emoji4]

Mulla vaan on jotenkin aivan hirveä huoli onko kaikki varmasti hyvin. Ensi viikon lopulla ois vasta varhaisultra. Ei pitäisi verrata edelliseen raskauteen, mutta jotenkin tää on ollut niin oireeton että pelottaa kaikki. Esikoisesta oksensin jo tässä vaiheessa. Nyt ei ole oikeastaan mitään tuntemuksia. Ehkä vähän pelottaa tuulimunan tai muun mahdollisuus kun tulin tässä välikierrossa raskaaksi, että kun sieltä on nyt luomuna ihmeellisesti munasolu kypsynyt ja irronnut niin jos se onkin jotenkin vajaa tai huonolaatuinen ja ei ole lähtenyt kehittymään kunnolla ja siksi näin laimeat oireet[emoji24] tää huoli on aivan hirveää...

Tuttu tunne tuo huoli. Sain aamulla hermoromahduksen miehen edessä. Tähän epävarmuuteen pitää vain tottua mutta kun taustalla on vielä yleinen ahdistuneisuushäiriö, on elämä suht ailahtelevaa. Musta tuntuu että mun mielialat vaihtelee 100-0. Mun paniikki aamulla sai mut siirtämään ultran torstaille silläkin uhalla että mitään ei ehkä näy. Silloin rv 6+5. Mulla on vain koko ajan tunne että kaikki ei ole ok, ja uskon mun vahvaan intuitioon että niin myös on :sad001 onko täällä muita jotka ovat olleet niin varmoja tuulimunastaan mutta yllätyneet että siellä se sydän sykkii? Mä en voi tälle kauhulle mitään! Mikä mua vaivaa:anyone
 
Mulla tulee edelleen ensi kontrolliviiva ja sitte vasta testiviiva. Oon taas niin hysteerinen!
Ensimmäisessä raskaudessa tein kaksi testiä ja ne riitti, nt-ultrassa kkm rv8.
Esikoisen aikaan sain suoraan digiin 3+ ja viikon päästä oli ultra jolloin näkyi syke.
Kuopuksesta en taas saanut digiin koskaan 3+, kävin ultras ja epäili tuulimunaa, hgc mittaukset ei enään tuplaantunut, olin varma tuulimunasta mutta niin vain seuraavassa ultrassa näkyi jo elävä sikiö. Oli piinalliset viikot. Mutta silloin oli oireita, nyt ei.
 
Millaisilla testeillä oot Hilmaliina testannu? Mulla oli nyt tilattuna iso kasa raskauskeijulta niitä one stepin erittäin herkkiä 10mlu testiliuskoja ja sillä sen ihan ekan tosi hailakan haamun sainkin (just ja just edes erottu) ja samana päivänä tuli digiin raskaana 1-2. Mulla oli siis niitä niin paljon että testailin sen ekan haamun jälkeen tosi monta kertaa ja vielä viikon päästäkin oli hailakka ja sit meinas jo tulla paniikki ja kävin ostamassa uuden digin ja rfsu ja pregchekin testi liuskat ja niihin sit tulikin jo tosi vahvat viivat ja digissä oli viikot noussu. Että tosi paljon näköjään riippuu testistä millaisen viivan näyttää!! Ei oo tossa erittäin herkässä vieläkään tasavahva viiva vaikka muissa on jo ollut, se tulee kyllä siihen liuskaan jo heti kun sen kastaa kun aluksi siinä kesti muutamia minuutteja ennenkun alko hailakkana näkymään. Jotenkin vaan oma logiikka sanois että herkissä näkis aiemmin vahvana kun noissa ei niin herkissä. Mut en kyllä enää jatkossa osta noita.
Joo oon kuullu että nuo raskauskeijun eivät ole toimineet kaikilla. Mulla oli niitä apteekin omia testejä. Nyt pitää vaan oottaa että saan sen uuden digin...
 
Tuttu tunne tuo huoli. Sain aamulla hermoromahduksen miehen edessä. Tähän epävarmuuteen pitää vain tottua mutta kun taustalla on vielä yleinen ahdistuneisuushäiriö, on elämä suht ailahtelevaa. Musta tuntuu että mun mielialat vaihtelee 100-0. Mun paniikki aamulla sai mut siirtämään ultran torstaille silläkin uhalla että mitään ei ehkä näy. Silloin rv 6+5. Mulla on vain koko ajan tunne että kaikki ei ole ok, ja uskon mun vahvaan intuitioon että niin myös on :sad001 onko täällä muita jotka ovat olleet niin varmoja tuulimunastaan mutta yllätyneet että siellä se sydän sykkii? Mä en voi tälle kauhulle mitään! Mikä mua vaivaa:anyone
Minä oon alkanu kans pelätä tuota tuulimunan mahdollisuutta. Täällä kun on nuo varhaisultratkin niin törkeen hintasia että ei ole mitään mahdollisuutta.
 
Täällä kanssa ultra maksaa sen 150e. Soitan neuvolaan tänään, ja kysyn mahdollisuutta gynen polille ultraan, jos en pääse, niin mietin jaksanko odottaa neuvolan ultraan (missä ei siis saa mitään tietoja) vai ajelisinko Lahteen perhearteen.
 
Mä olen menossa lahteen perhe Arteen, mulla kans vähän matkaa mut siellä kävin myös esikoisen aikana monesti ja myös siinä 4d ultrassa, aivan ihana paikka hinta laatu suhteeltaan!
 
Ajattelin kanssa nytten käydä 4D-ultrassa jos päästään niin pitkälle :) miten nyt iskikin näin kauhea epäluulo! Ahdistavaa.
 
Mua kans houkuttais se 4D ultra jos päästään yli tän ekan kolmanneksen ois ihana käydä miehen kaa kun en aikasemmissa raskauksissa ole käynyt ja miehelle tämä eka niin kokretisoituis vielä paremmin hällekki pikkuinen kun olis kunnon kuvaa
Maksaa ne sen vajaa parisataa et katsoo nyt raaskiiko mennä :rolleyes:
 
Mies on ollut hyvin mukana edellississä raskauksissa ja muutenkin lasten kanssa vauva-ajan. Toki esikoisen kohdalla oli töissä ja kuopuksen työttömänä, joten toisen kanssa on ehtinyt paljon enemmän olla. Katsotaan miten tämän kolmannen kanssa käy, kun on taas työelämässä.

Esikoisesta kävin jostain syystä alkuraskauden ultrassa. En muista ollenkaan miksi, mutta saipahan silloin ainakin varmistuksen, että siellä on kaveri matkassa. Toisen kohdalla oli np- ja rakenneultra. Samat tämän kolmannen kohdalla. Omat oireet on niin selkeät, että oon ihan varma, että siellä on kyytiläinen matkassa. Jännittää kyllä jo np-ultra, ko kuopus siellä vähän säikäytteli (vaikka siihenhän on vielä ties kuinka kauan aikaa). Jos tämä kaveri ei säikäyttelisi.
 
Meillä tehdään kuulemma rakenneultra 4D-ultralla! Muuten ei kyllä tosiaan olis sellaiseen varaa. Laskeskelin, että np-ultra olis joskus marraskuun lopulla varmaan, vielä on aikaa odotella...
 
Mä oon myös ollut nyt toisella kerralla paljon pelokkaampi ja ahdistuneempi siitä jos jotain menee pieleen. Ekalla kerralla tein tasan yhden testin ja olin koko raskauden ajan tosi luottavainen siihen että kaikki menee hyvin vaikka ei edes mitään kummempia oireita ollut. Nyt oireet tulee ja menee ja testejä oon tehnyt varmaan 10. Saan hysteerisiä itkukohtauksia että mitä jos on tuulimuna tai menee kesken tai tulee myöhemmin jotain ongelmia. Ihan hirveä tunne pelätä koko ajan.
 
Viikkoja pitäs olla neuvolan mukaan 5+4, digi näyttää raskaana 2-3, eikös sen tuolla kaavalla pitäs näyttää 3+ ? Voihan se olla niinkin että oonkin ovuloinu myöhemmin tässä kierrossa. Kyllä tämä on yhtä huolehtimista, kun ei voi tietää varmaksi
 
Viikkoja pitäs olla neuvolan mukaan 5+4, digi näyttää raskaana 2-3, eikös sen tuolla kaavalla pitäs näyttää 3+ ? Voihan se olla niinkin että oonkin ovuloinu myöhemmin tässä kierrossa. Kyllä tämä on yhtä huolehtimista, kun ei voi tietää varmaksi

Mäkin tein digin muistaakseni 5+2 tai jotain, ja sain myös 2-3. Mutta tiedän että mulla nousee hcg hitaasti, joten uskon että menee ihan normaalin haarukkaan. Mä luulen että tuo 2-3/3+ raja-arvo on jo aika korkealla?
 
Mäkin tein digin muistaakseni 5+2 tai jotain, ja sain myös 2-3. Mutta tiedän että mulla nousee hcg hitaasti, joten uskon että menee ihan normaalin haarukkaan. Mä luulen että tuo 2-3/3+ raja-arvo on jo aika korkealla?
Niimpä. On se ainakin noussut koska viimeks näytti 1-2, että siltä osalta uskaltas ehkä jo huokaista.
 
Minä tein digin 4+3 ja sain 2-3, perjantaina ajattelin tehdä vielä uuden. Kuopuksesta sain vielä 6+1 2-3 ja hyvin meni.
 
Mä tein muistaakseni esikoisesta digin joskus rv 4+2 ja 4+4 välimaastossa, ja sain silloinkin 1-2.
 
Mä tein tänään 5+2 digin ja yllätyksekseni sain 3+. Ehkä ihan vähän uskallan huokaista siinä mielessä että ainakin tosiaan hcg nousee ja jaksan odottaa siihen varhaisultraan. Silti yritän olla jalat maassa että eihän toi nousu vielä sitä takaa että kaikki on varmasti hyvin mut silti jotenki helpottaa.

Eiköhän teillä muillakin ole, se nousu on tosiaan niin yksilöllistä ja voi olla kiinni jopa tunneista että koska viikot vaihtuu isommiksi [emoji4]
 
Tänään täällä plussatti LA menee 26.6 laskureilla katsottuna tuohon.Taustaa hieman että lapsettomuutta lähes 5v takana.Naimisissa olen Sudanista kotoisin olevan mieheni kanssa.Ikää miehellä 28v ja minulla 22v.IVF hoidoista plussasin lyhyestä kaavasta.Takana yksi raskaus mikä päättyi kohtukuolemaan ja kyseinen raskaus myös alkoi hoidoilla kylläkin inseminaatiolla.Asutaan Helsingissä.
 
Ääh sain taas digiin 2-3, nyt rv5+2. No, ei auta ku toivoa et silti kaikki hyvin. Olis ees oireita
 
Takaisin
Top