Kertominen

Mä oon kertonut mun kaksois-siskolle ja sen miehelle. Lisäksi kerroin myös kahdelle mun parhaalle ystävälle:) Viikon päästä aijotaan kertoa mun- ja miehen vanhemmille, jos siis ar-ultrassa on kaikki hyvin ja sydän lyö:Heartred Oon ihan super innoissani!
 
Me ollaan kerrottu tähän mennessä sekä mun että miehen vanhemmille ja sisaruksille ja myös mun isovanhemmille. Tänään kerrottiin myös miehen yhdelle kaverille jolle kerrottiin myös yrityksestä koska he vaimonsa kanssa yrittivät samaa aikaa. Valitettavasti heillä ei ole vielä tärpännyt.. Nyt veikkaan että ei hetkeen kerrota muille. Tälle lähipiirille halusin kertoa koska myös mahdolliset huonot uutiset haluaisin jakaa heidän kanssa muutenkin. Ollaan tosi läheisiä molempien perheiden kanssa.
 
Toistaiseksi ei olla kerrottu kenellekään ja tavallaan toivoisin, että pystyisi odottamaan sinne 12+ viikoille. Edellisellä kerralla olin niin pahoinvoiva joskus rv8 jälkeen, että oli pakko muutamalle paljastaa, mutta jospa nyt onnistuisi salailu paremmin. :grin
 
Me yritetään olla 'hys hys' nt-ultraan asti. Kukaan ei odota meille toista, koska allekirjoittanut kuulutti aika isoon ääneen, että "meille tulee vain 1 lapsi ja piste", kun esikoista odotin. Mua ärsytti niin paljon, että sillon jo alettiin puhua seuraavasta ja luulinkin haluavani vain yhden. Tämä tulee siis olemaan monelle yllätys ja yritetään keksiä joku yllättävä tapa kertoakin.
 
Meille ei myöskään lähipiiri osaa odottaa kolmatta lasta, koska olimme miehen kanssa molemmat pitkään sitä mieltä, että kaksi riittää. Ja olaan kyllä isoon ääneen puhuttu ettei tule enään lapsia.
Vanhemmille ollaan kerrotu ja mä olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle ja töissä kerroin pomolle jo.
 
Meillä tietää mun pikkusisko ja mun muutama ystävä, joille koin tärkeeksi kertoa heti. He kun ovat olleet mun turvaverkosto jo vuosia kestäneessä jopa epätoivoisessa vauvakuumeessani. He tulevat oleen myös ääretön tuki jos raskaudessa ei kaikki menekään kuten toivoisi.

Vanhemmille ja perheille muutenkin ajateltiin että kerrotaan kun on näyttää ultrakuva. Julkiseksi (eli someen) homma menee sitten kun se on muutenkin "julkista" eli vatsaa ei saa enää piiloon tai selitettyä turvotukseksi :D
 
Me päätimme olla kertomatta kenellekään ennen kuin ollaan riskiajan yli. En jaksa selitellä sitä mahdollista keskenmenoa kenellekään... Pitkä aika on vielä siihen!
 
Oon kertonut kahdelle kaverille, jotka myös tietävät että neljäs meille saa tulla jos on tullakseen. Joulukuussa sain keskenmenon ja nämä kaverit silloinkin tiesi raskaudesta ja oli hyvä että jollekin sai vähän purkaa sitä surua ja ahdistusta.
Anopille oon yleensä kertonut raskaudesta aika alkuvaiheessa tai se osannut heti arvata. Viimeisintä raskautta en hänelle ehtinyt kertoa mutta sai tietää keskenmenosta kun kyseli miksi kävin sairaalassa enkä viitsinyt alkaa keksimään selityksiä. Jos tästäkin joku päivä kertoisi.
Omille vanhemmille oon kertonut yleensä alkuraskauden ultran jälkeen. Vähän nyt jännittää reagointi. Eivät varmasti enää neljättä odota, vaikka olen kyllä aikaisemmin sanonut etten vauvatavaroita vielä laita pois.

Pelottaa milloin töissä paljastuu. Viimeksi mulla niin aikaisin tuli maha näkyviin. Ensin turvotus ja sitten myös kooltaan iso. Olinkohan rv 11-12 kun yks työkaveri silloin suoraan kysyi odotanko enkä osannut siinä enää valehdella.
 
Mua vähän jänskättää kertoa ihmisille, kun neljättä kans odotan ja ihan suunniteltu pienokainen on, mutta tiedän, että kauhuissaan osa ihmisistä ainakin tulee olemaan, että "ootteks te hulluja?". Ei olla. ♡
 
Mä pohdin edelleen milloin kerrotaan muksuille..tekis niin mieli kertoa, mutta ei kuitenkaan viitsis. Np-ultraan on niin pitkä aika vielä.
 
Mua kans jännittää tästä raskaudesta kertominen niin sukulaisille kuin töissä. Oon niin monesti sanonu, että enää ei lapsia tule, ja mun tavoitteena on tohtoriopinnot ja matkusteleminen yms yms. Ja nyt sitten yllätys yllätys meille onkin tulossa vauva. :) Itselläni on kaksi lasta 14v ja 8v (joka siis nykyisen mieheni kanssa, ja tulevan pienokaisen täys sisar). Miehelläni on edellisestä liitostaan 4 lasta joista vanhin 25 ja nuorin 16. Tää tuleva on siis iltatähden iltatähti :)
8v on kyllä kovasti toivonut itselleen pienempää sisarusta, mutta 14v + nämä muut vanhemmat voivat vähän nikotella uutisesta.

Itse oon kuitenkin ihan innoissani tästä raskaudesta ja samalla sitten pelkään, että tuleekin keskenmeno. Mies vaatii vähän sulattelua, kun kokee että on jo liian vanha, alla 50v kuitenkin. Kertomisen suhteen mä oon kuitenkin aatellu, että ehkä vasta sen np-ultran jälkeen, kun tietää tarkemmin mitä siellä masussa oikein on.
 
Meillä on tarkoitus pitää suut supussa ultraan saakka ainakin. Ainoastaan on kerrottu yhdelle veljelle ja hänen vaimolleen, jotka on tieneet että toista yritetään. Halu ois kyllä kertoa kaikille :-D
 
Ääh, tekis niin mieli kertoa parille kaverille, ja melkein jo olikin "tilaisuus", mutta sitten lapset vei huomion muualle. Neljä kaveria jo tietää erinäisistä syistä. Enkä mä muutenkaan aio lähtee valehtelemaan jos suoraan kysytään. Meni ehkä pienellä valkoisella tämä mainittu "tilaisuus" kun kysymys oli että 'milloinkas teille se toinen' ja vastaukseni 'josko tänä vuonna'. Mutta sitten tosiaan muksut alkoi vetämään omaa showtaan, ja asia jäi siihen.
 
No, ennen kuin ens kuussa nähdään niin olen tod näk ehtinyt käydä jo ultrassa.
 
Saa nähdä milloin lapsille tulee kerrottua (10v, 8v ja 1v). Pienen ei tietenkään edes ymmärrä koko asiaa. Kolmatta kun aloin odottamaan niin mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia. Lapset tietenkin huolestuivat mikä mulla on, niin pakkohan se oli kertoa. Ihme ja kumma, osasivat pitää salaisuuden siihen asti kunnes annettiin lupa siitä puhua. Lapsille kyllä itse puhuttiin sitä, että aina kaikki vauvat ei jaksa kasvaa masussa, voivat olla sairaita jne. Itsellä kun ensimmäinen raskaus on mennyt kesken rvlla 12.
 
Yönseutu, meillä myös isäni pohti että vois syyskuussa lähteä porukalla kans etelään :P teki mieli sanoa jotain mutta kertoa ajateltiin vasta ultran jälkeen :) yksinäni sitten hihittelin :P
 
Täällä jännitetään ja odotetaan kovasti myös kertomista! Yhdelle kätilökaverille tuli viime viikolla kerrottua, helpotti kun pääsi puhumaan jollekin ja sai vähän ammatillisesta näkökulmasta tukea :) Muutama kaveri tietää, että jätettiin loppuvuodesta ehkäisy pois joten he saavat varmaan pian tietää myös. Oon mun äidin kanssa todella läheinen ja ajateltiin kertoa sille huomisen ar-ultran jälkeen jos kaikki on siellä hyvin. Mun äidillä on keskenmenoja takana niin olisi varmasti vertaistukea tarjolla, jos tässä kävisikin huonosti. Muuten sitten suku saa tietää helmi-maaliskuussa :) Mitään some-päivityksiä tuskin tehdään, ehkä sitten kun bebe on saapunut maailmaan tms.
 
Mies kertoi tänään lähimmille ystävilleen. Pohdittiin myös että jos me mennään alkuraskauden ultraan niin sen jälkeen kerrotaan sitten jo vanhemmillekin ja muille perheenjäsenille. Polttelis kertoa kahdelle siskolleni, jotka odottavat siis tälle vuodelle vauvoja myös, että tulee kolmaskin serkku tänä vuonna :D Ehkä mä yritän kuitenkin malttaa sinne ultraan asti vielä... Ehkä. Ehkä. En tiedä ! Haluaisin kiljua tän julki koko maailmalle, MEILLETULEEVAUVAMEILLETULEEVAUVA!!
 
Mä en aio kertoa ennen rakenneultraa kellekään (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta). Aiotaan pitää asia omana tietona niin pitkään kuin vain pystytään.
 
Takaisin
Top