Kertominen

Me ajateltiin kertoa 5v isoveljelle rakenneultran jälkeen, jolloin viikkoja on 21+ jotain. Samalla vietetään meidän vauvan 1v synttäreitä ja kerrotaan sitte muillekin sukulaisille. Ainoastaan minun sisko ja äiti tietää ennestään raskaudesta, joille kerrottiin joskus 12+ viikolla. Nyt menossa 17+3.
 
Me kerrottiin lapsille (10, 8 ja 1) rv 13+, päivää ennen rakenneultraa. Hieman jäin kiinni enkä alkanut enää keksimään selityksiä. Nyt en kyllä mitenkään pystyisi enää salaamaan koska aivan selvä maha on jo näkyvissä (nyt 16+0). Isommat kuitenkin muistaa niin selvästi kun pienintä odotin. Tunnistavat raskausvaatteet jne. Hieman np-ultran jälkeen annettiin lupa että saavat asiasta puhua avoimesti ja joillekin kavereille ovatkin kertoneet. Pienin ei kyllä mitään ymmärrä. Pitää sille alkaa vauvasta enemmän puhumaan sitten kun tuntuu mahan päältä potkut jne. Järkytyshän se tulee sitten olemaan kun vauva syntyy. On nyt niin mammanpoika.
 
En tiiä miksi, mutta tuntuu vaikeammalta kertoa tästä toisesta lapsesta mitä ensimmäisestä. Esikoisesta kerrottiin vanhemmille ja meidän molempien sisaruksille rv 12 eli nt-ultran jälkeen heti.. nyt on kaks viikkoa menny ultrasta eikä saa sanottua :D niille parille olen tunnustanut jotka on suoraan kysyny, sekä kahdelle hyvälle ystävälle heti plussasta..
 
Meillä tulevat isovanhemmat sai tietää jo melko alussa. Töissä kerroin pomoille ja lähimmille ystäville viimeviikolla 12+ ultran jälkeen. Kertominen helpotti sillä nyt voi töissäkin olla ihan oma itsensä eikä tarvi miettiä mitä kukakin ajattelee. Työkaverit ovat ihan haltioissaan ja osa on jo lupautunut lapsenvahdiksikin jos tarvetta tulee :grin
 
Itse olen kertonut töissä esimiehelle ja lähimmälle kollegalle viikolla 13, samoin perheelleni ja miehen perheelle. Vielä ei ole julkisessa tiedossa, mutta ei tätä kauan enää onnistu salaamaan... Onneksi alkaa loma niin saan sillä pari viikkoa taas pidettyä salaisuutta :) Rakenneultraan on vielä 6 viikkoa.
 
Molempien vanhemmille, sisaruksille ja isovanhemmille kerrottu, omalta puolelta myös ainoa täti ja serkku tietää. Muutamille omille tutuille kerrottu ja töissä esimiehelle ja parille työkaverille. Kerrotaan lisää mikäli kysytään tai muuten tulee luontevasti esille esim. kesälomia suunnitellessa.
 
Tänään kerroin esimiehelleni, joten nyt tietoisia raskaudesta ovat omat vanhempani, miehen vanhemmat, muutama hyvä ystävä ja esimies. Muille paljastuu varmaan sitten kun maha on jo ilmiselvä tai kuulevat huhuja. :)
 
Siskot ja äitini tietää. Kerrotaan laajemmin kotikonnuilla kun pääsiäisenä matkustetaan 600km pohjoiseen. Eivät siellä tiedä kun ei kumminkaan näe niin useasti. Kivempi kun ei tarvitse kaikille sanoo. Osa varmaan jo arvaakin.
 
Takaisin
Top