Joulukuun jupinat!

Täällä alkaa oikeesti elämä voittaa! :) ..alkuviikosta sain masennuslääke reseptin, mutten oo kyllä niitä hakenut vielä - enkä oikeestaan taida hakeakaan.. mieli alkaa kuitenkin oleen jo ihan virkeä ja pirteä, eikä elämä enää tunnu kovinkaan ahdistavalta kuin ihan vaan hetkittäin. Oikeastaan oon tajunnu olevani aika onnellinen - elämä on vaan muuttunut kovasti, mutta se nyt on vaan hyväksyttävä ja nautittava tästä elämänvaiheesta.

Tuo pieni tufferoinenkin on vallannu jo aika mainiosti äidin sydämen ja uskokaa tai älkää tuon pienen hoitaminen on paljon antoisampaa, kun sen pystyy näkemään oikeasti pienenä ihmisenä, eikä pelkästään rasitteena niinkuin vielä hetki sitten koin.. nyt on vaan kovin paha mieli siitä mitä ajatuksia alussa koin ja kuinka sitä oikeasti hetkittäin inhosi tuota omaa pientä yli kaiken ja halus vaan eroon siitä.. voin vaan kuvitella kuinka pahalta miehestäkin on mun ajatukset tuntunut. Mutta jospa mä nyt rakastaisin vihdoin niiden alkupäivienkin edestä! :) ♥

Nyt alkaa oleen kaverilla sen verta nälkä, ettei enempiä ehdi tänne paneutua.. vähän omanapaista taas, antakaa anteeks :)
 
Aurora83, oikein alkoi huvittaa tuo sun kirjoitus. Itse olen heränny joka yö kauheesta maitolammikosta. Rasittanu aiva yli kovaa. Välillä olen kokeillu nukkua paidalla, välillä liiveillä jne. mutta aina sama tulos. Parin tunnin välein on pitäny herätä tyhjäämään rinnat :/ No nyt eilen päätin kokeilla uusia liivejä. Ostin prismasta semmoset tosi tukevat, mutta ohkaiset ja huomaamattomat imetysliivit. Aivan ihanaa!!!! En heränny maidosta, vaikka nukuin 6h putkeen. Liivit piti suojat täysin paikallaan, eikä ees huomannu, että nukku liiveillä. Ja nää maksoki alta 30e, joten suosittelen suuresti!!! Tosin ekan kerra ku heräsin olin iha märkä, mut tajusin sitte, että olin taas hionnu iha yli kovaa. Hormonit sen verra sekasi, että ku normaalisti en koskaa hikoa, ni nyt iha jatkuvasti yli paljo.

Satu' ihanaa, että parempi mieli :) Muista, että aina ei silti tarvi olla hyvä päivä. Sä olet paras äiti sun lapselles, vaikka välillä et jaksaisikaan tai välillä ahdistais.

 
Vauvaa halaillaan vihdoin viimein täälläkin emoticon. Tyttö syntyi käynnistyksellä 14.12.2010. Synytys kesti vaivaiset 13,5 h ja oli TODELLA kivulias :) Mut kun nyytin, täysin terveen nyytin sai syliin ekan kerran, niin kaikki kivut ja muu unohtui sillä sekunnilla <3

Kotiin päästiin sairaalasta tokana päivänä. Aluksi arki oli pelokas, paljon ihmettelemistä ja koska maitoa ei tullut vielä ja imettäminen sattui niin olin aika rikki. Muiden ihmisien näkeminen aiheutti eilen paniikkikohtauksen ja muutaman otteeseen iski tää jälkimasennusitkukohtaus ilman mitään syytä, mutta onneksi sen tiedostin, että kuuluu asiaan, niin en huolestunut ja mummut kävi tänään kylässä eikä se kamalaa ollut ollenkaan, joten senkin puolesta kaikki hyvin, kävin jopa yksin kaupassa tänään :D

Mun tikit tuntuu kanssa paranevan kauheen huonosti, en pysty vieläkään istumaan kunnolla oikealla pakaralla ja vessassa käynti pelottaa aivan törkeästi :D Virtsaaminen kirvelee ja kakkoshätää en uskalla edes ajatella :D

Vauvan kanssa sujuu erinomaisesti (täytyy varmaan koputtaa puuta). Ei se paljoo muuta tee kuin syö, paskoo ja nukkuu :)
 
Dinsku onnea!

Satu` sun tekstistä huomaa kyllä että alat olla jo parempana. Äläkä haekaan niitä lääkkeitä, ihan selvästi tunnistat itsessäs voimaantumisen merkkejä, ihanaa! Ethän ole pahoillasi niistä alkuvaiheen negatiivisista tunteista, niitä et ole itte voinu kontrolloida. Nyt annat vaan rakkauden tunteen tulvia ja suuntaat valoisat ajatukset vauvalle :)

Mä ostin jo synnäriltä ihan huiput "imetys"liivit öitä varten. Se on oikeesti semmoinen toppi, jota käytetään tukemaan esim. rinnanpienennys- tai implanttileikkauksen jälkeen rintoja. Liivinsuojat pysyy tosi hyvin paikallaan ja tuo asuste ei tunnu yhtään miltään päällä. Harmittaa vaan kun ei  tullut ostettua useampia kerralla, alkaa olla jo aika nyöhääntyny...ja kun maksoi vaan kympin niin olis ollu varakin ottaa useammat...

Mä oon antanut vauvalle vettä sammaksen hoitoon, aina syönnin jälkeen lusikallisen että saa kielen huuhdottua. Ja sit puolukkamehuun kastettua tuttia, mutta ei oo paljo auttanu kumpikaan keino. Pitää kysyä tiistaina neuvolassa mikä vielä vois auttaa.

Ja vaipoista: Liberot on tosiaan ihan hirveitä koppuroita, Pamperseja on meilläkin suosittu. En edes muistanu että Muumit olis kotimaisia :/ pitääpä ens kerralla ostaakin niitä. Kokeeksi ostin joitakin Huggieseja sillon alkuun vaan onpa jääneet käyttämättä. On ihan pehmeitä mutta hirmu herkästi tulee pissit läpi. Ja jotenkin ne on niin oudon mallisia että kakat valui reisille. Kestoja olis tarkotus meilläkin käyttää vaan ne on tosiaan vielä aika isoja...

Ärsyttää tämä pakkanen, olis niin ihana vaunuilla tuolla talvimaisemassa vaan kun ei kehtaa edes kaupoille lähteä vauvan kans kun pitäis niin kamalasti pakata kampetta päälle. Käytiin me perjantaina viemässä työpaikalle hyvät joulut, ihana kun kaikki oli ihan haltioissaan :) vaan kukapa se nyt vauvasta sanois että voi miten outo =)))

Ihana kuunnella täällä toisessa huoneessa kun isi lirkuttelee vauvalle...tuommosesta ukonköriläästä on tullu ihan pehmo tuon tytön myötä...
 
Satulle tsemppaukset täältä! Olet niin positiivinen ihminen niin kyllä sinä toivut tuosta! On tietysti hirveetä kokea masennus,
kun ei vois itsestään ikinä sellaista uskoa, mut älä ota syyllisyyttä niistä kamalista ajatuksista tai tunteista mitä oot kokenu. Ne nyt vaan kuuluu siihen, niin tylyltä kun se kuulostaakin!
 
Dinsku, onnea sullekin nyytistä :) Meillä kans aluksi annettiin lisämaitoa nannia, kun ei tullu tarpeeksi. Nyt tulee ja joka päivä aika paljon lypsänkin. Välillä juotan tissiltä ja välillä omaa maitoa pullosta. Pullosta tuntuu hyvältä juottaa välillä muutenkin, kun silloin pojan iskäkin pääsee syöttämään poikaa :) 

Ittellä on pari viikkoa synnytyksestä ja nyt vasta alkaa olla toivoa tuon epparin paranemisesta, joten sen kanssa ei kannata olla huolissaan. Vieläkään en pysty kunnolla istua, mutta uskon että parin viikon päästä ollaan jo terveitä :) Joten jaksamisia sen kanssa. Särkylääkettä kuulemma kannattaa ottaa, niin paranee nopeampaa! Niin ja vessassa käyntiin voi kans hakee apua apteekista. Itse tyydyin ostamaan hirmu määrät luumuja, rusinoita ja porkkanoita ja ne tehosi onneksi. Pari päivää oli välillä yhtä tuskaa, ku ei oikein tohtinu asiaa tehdä :D

Nyt tämä mamma haluis päästä ostoksille ja hankkia jotku vähä seksymmät imetysliivit. :D

Kaikkea hyvää teille, meillä alkaa taas ruoka-aika :)
 

Heips!

Kiva kuulla että satulla on parempi fiilis! :) Kyllä nuo tuntemukset taitaa olla tosi yleisiä eikä niistä kannata potea huonoa omaatuntoa! Se ei tee kenestäkään huonompaa äitiä.  Mihin päädyit masennuslääkkeiden kanssa? Mun mielestä ei kannata hakea kun olo on jo parempi. Kuitenkin jos ne alottaa niin niihin sitoutuu pitemmäksi aikaa. 

Dinskulle  onnittelut tyttösestä! Menikö sulla pitkään ennen kuin synnytys käynnistyi? Mä kans pelkäsin vessassa käymistä tosi pitkään ja jouduinkin alkuun käyttään peräpuikkoja muutaman kerran, ja sen jälkeen muuta ulostuslääkettä ainakin viikon..

Meillä kans heräillään välillä maitolammikosta :D Mutta onneks on liivinsuojat niin ne riittää ihan hyvin. Välillä kun imetän niin oon laittanu maidonkerääjän toiseen rintaan, joskus ei tuu mitään mutta yhdenkin kerran tuli 40ml ! 

Ootteks te huomannu että maidon tulo olis jotenkin epätasaista..? Musta tuntuu että toisena päivänä maitoo tulee huomattavasti vähemmän ja toisina päivinä enemmän.. 

Me ollaan nyt käyty vaunuilemassa vaikka pakkasta on ollu yli 10 astetta. Meillä on tosi suojaiset vaunut ja vauva on toppapussissa ja vielä äitiyspakkauksen pussissa ja vaunuissa on ollut +16astetta :) Vielä kun on ollu harso tai fleese vaunujen edessä ettei pääse viima niin hyvin on sujunu. 

Minkälaisia mittoja teiän vauvat on jo kasvanu? Mä odottelen keskiviikon neuvolaa niin tiedetään paljonko on kuukaudessa tullut :) Mutta ainakin kilo painookin!

 
Heippa!

Mun oli ihan pakko tulla tänne kertomaan yhdestä löydöksestä, joka on helpottanut meidän vauva-arkea aivan älyttömästi. Nimittäin sellainen kirja, kuin Tracy Hogg: Opi kuuntelemaan vauvaasi. Siinä on kuvauksia esim. vauvan väsymyksen merkeistä ja eri itkujen tarkoituksista. Meillä alkoi olla ongelma, että poika vaan itki ja itki eikä mikään kelvannut. Kirjan avulla selvisi, että se oli yliväsymystä ja poika tarvitsi vain apua nukahtamiseensa. Valvotin häntä liian pitkään!!! Olen nyt todella kiitollinen, että löysin Hoggin kirjan. Siinä on tosin paljon kaikkea turhaakin (esim. hän on perhepetiä vastaan)... Ennen kirjan lukemista en myöskään saanut poikaa nukahtamaan muuhun kuin tissille, mutta nyt hän nukahtaa itsekseen! Käyn vain laittamassa tutin suuhun jos itkeskelee!!! Uskomatonta :).
 
Mä kirjotin eilen ihan kauhean romaanin tänne ja tietysti lopuksi painoin tota ihanaa peruuta nappulaa! :< Kokeillaas sit tänään uudestaan..

Ensinäkin kiitokset kaikille ihanille tsempeistä! ..mä nyt päätin ainakin toistaiseksi olla hakematta niitä lääkkeitä, tänään olis aika psykiatrisella - katsotaan mitä mieltä täti on siitä etten niitä lääkkeitä alkaskaan syömään. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että jos viime viikolla ne katsottiin vielä tarpeelliseksi, niin ne varmaan kannattais aloittaa vaikka olo oliskin nyt hyvä.. täti siellä pelkäs, että kun mies lähtee vuoden vaihteen jälkeen töihin, ni tilanne taas saattais pahentua. Niiden teho kuitenkin alkaa vasta parin viikon käytön jälkeen.. mut itse haluaisin kyllä pärjätä ilman niitä - olo kun on nyt lähes normaali, eikä vauvan hoitaminen yksinkään tunnu kovin raskaalta. :)

Dinskulle onnea nyytistä! ♥ Nytkö on kaikki marrasmurut maailmassa? ..mun pitäis päivitellä toi syntyneiden lista, mut tää uus foorumi on ihan sotkenu mun systeemit.. ärsyttävää kun ei tuolta keskustelusta voi kesken tän kirjottelun kopioida pätkiä - pitää varmaan siis eka laittaa paperille kaikki uudet syntyneet ja sit kopioida tonne.. Lupaan ottaa sen joku päivä työn alle! :)

Mä kanssa inhosin tota tissien valumista öisin (siis sen aikaa, kun nyt imetin ja tissit toimi).. sairaalasta saatiin silloin lahjana sellaset verkko tissiliivit (mä sanoin niitä turhapuro-liiveiks :D) jotka oli aivan ihanat.. tuntu lähinnä siltä kun olis topissa nukkunut ja sinne mahtu änkeen vaikka kuinka liivin suojia tms. Toimi ihan hyvin mulla.. tosin multa sitä maitoa ei nyt ikinä lähteny tuleen enempää ku se 25ml per tissi, joten sellasesta ihan älyttömästä vuotamisesta ei ehtiny kokemusta kertyä.

Neuvolassa käytiin eilen poitsun kanssa.. ja nyt on syntymästä tullu pituutta 3cm lisää eli 54cm ollaan nyt. Painoa kertyny 4050g - syntyessä 3520g. Hyvin kuulemma kasvaa ja muutenkin on kovin terhakka poitsu.. kovasti yrittää jo päätään kannatella ja on muutenkin tosi jämäkkä :)

Nyt me toivotellaan kaikille jo etukäteen aivan ihanaa, stressitöntä ja rauhallista joulun aikaa! ♥ ..siltä varalta ettei tänne ehdi enää ennen joulua tulla palloilemaan. Torstaina lähdetään jo anoppilaan viettämään joulua ja sieltä siirrytään aattona suoraan mun vanhemmille. Luvassa siis poitsulle paljon sylejä ja äidille ja iskälle hermolepoa! emoticon

..ja nyt painetaan sit LÄHETÄ nappulaa, eikä tota toista!!
 
Heissan!

Pitkästä aikaa kirjottelen tännekki. Oon kyllä käyny lukemassa päivittäin uudet kirjotukset mutta ei oo kerenny itte kirjottelemaan.
Meillä on menny täällä ihan loistavasti! Benjaminin rytmi kääntyny ihanasti. Yöt nukutaan, välillä syödään ja sitte taas nukuttan. Päivällä nukkuu myös aikas paljon, illasta hereillä enempi :) Ruokahalu pojalla kasvanu ihan valtavasti, kivat pyöreät posket ja kaksoisleuka <3
Viime yönä ihan säikähdin ku katoin kelloa joskus 4 maissa. Benkku vaan nukku, oli syöny viimeks illalla yheksän maissa! Eli tyytyväisenä ollu 7h ilman evästä :O Siinä vaiheessa oli jo pakko herätellä pientä ukkelia syömään. No nälkähän oli suuri, molemmat meijerit meni tyhjiksi ku hän innostu lussutteleen ;D Joku päivä käy niin että pitää ruveta antaan lisäksi korviketta :D
On muuten kätevä tuo maidonkerääjä.
iines, mulla on sama että joku kerta tulee 40ml kerääjään ja toisella kerralla ei juuri mitään. Oon sitte pakastanu niitä maitoja mitä on kerääjään tullu. Siskon tytön ristiäisissä oli kätevä kun sai juottaa pullosta niitä pakastettuja maitoja. En halunnu ruveta sinne raahaan tota imetystyynyä mukaan. Ilman sitä en osaa imettää. Kuinhan jaksaks opetella!? Tahtoo poikaki hermostua siihen jos alan yrittään imettään "normaalisti". Ei se vaan luonnistu millään muulla tavalla ku tyynyn avulla. :/  Tulipahan nyt sit selväksi että minkä verran benjami jaksaa juoda kerralla, 80ml. Tuntuu uskomattomalta, että miten maitoa voi tulla sen verran aina imettäessä?? Kaippa sitä kuitenki tulee koska poika on aina kylläinen :)

Mitenhän tänne vois lisäillä kuvia?! Tää on niin muuttunu tää foorumi ettei tätä osaa enää kovinkaan käyttää...
Ja tosiaan, nuo peruuta ja lähetä painikkeet on väärinpäin. Itekki monesti oon painanu peruuta nappia ja sitte ei oo enää jaksanu alkaa kirjottaa uudestaan. Varsinki jos on kirjottanu hirveen pitkästi.
3 yötä jouluaattoon, huh, ei tunnu yhtään siltä. Mä en oo jaksanu mitään erityisempiä joulusiivouksia alkaa tekeen. normaali viikko siivous vaan suoritettiin eilen. Mitäpä tuota turhaan, ei olla edes jouluna kotona. Aatoksi mennään minun kotiin ja sit joulupäivänä ajellaan anoppilaan pariksi päiväksi. Älkää mammat stressatko liikaa joulusiivouksia :) mäkään en jaksa stressaa :D
Ihana ku saa mennä valmiiseen jouluruokapöytäänki ;)

Hyvää,rauhallista ja rakkauden täyttämää joulua jokaiselle emoticon emoticon
 
Heipsan kaikille,

täällä ollu itkun täyteinen päivä, kun meillä pojalla kampurajalat ja tänään laitettiin ekat koko jalan kipsit. En tiiä oikein itkeekö poika kipsien takia kipua vai itkeekö sitä, että meidän piti herätä kahdeksaksi aamulla ja poika yleensä nukkuu kymmeneen yhteentoista. Elikkäs huomenna ja ylihuomenna tiedetään jo paremmin. Isä on kuitenkin hakenu pojalle suppoja, jos yöllä tuntuu, että kipua itkee, niin saadaan antaa. Tosin en millään haluaisi turhaa antaa ku ainakin olen huomannu, että poika on tänään ollu tosi väsyny. No huomenna katsotaan. Toivotaan, että on parempi päivä sitten :)

Iines* meillä ainakin maitoa tulee tosi epätasaisesti. Olen lypsäny ja huomannu, että toisinaan saattaa tulla paljon enee ku toisina päivinä.
No tänään sitten ku poika on itkuinen niin tietty mullakin maito pakkautunu ihan hulluna. Illalla kokeillaan sitten rahkakääreitä, kun mies tulee kotiin. Huvitti, kun selitin sille että tuo rahkaa, ku kokeilen sitä näihin tisseihin, niin se kysyi, että maustamatonta vai maustettua :D Naureskelin sille, että voidaan me joo tehdä jotain mansikkarahkaaki, jos se sitte haluu putsata ne tissit lopuksi :D

Poika kasvanut nyt hyvin. Pituutta ei ole mitattu, mutta paino oli viikossa noussu semmoset puoli kiloa. :D Hyvän kokoinen jässikkä, 4150g :) 

satu' aivan ihana kuulla, että te voitte hyvin ja sulla ollu positiivinen mieli. Täältä lähetellään kauheesti jaksamisia ja voimia sinne! Kannattaa pohtia, että jos voitte kaikki paremmin, ku mieskin on kotona, niin että jos pojan isä vois olla sit viel alkuvuodestakin kotona :) Onhan se aina rahallisesti varmasti rankkaa, mutta toisaalta voiko omaa terveyttään mitata rahassa ja vauvathan on pieniä vaan kerran, niin onhan se miehellekin ihanaa, että saa sitten olla vauvan ja äitin kanssa mahdollisimman paljon. Itse olen ainakin tosi tyytyväinen, että mies jää isyys ja vanhempainlomalle tammikuussa :) Nytkin se syöttää vauvan aina öisin, vaikka menee aamulla töihin. Mä syötän yleensä ekalla kerralla ja mies syöttää toisella kerralla ja jos poika valvoo neljän aikaa enemmän niin mies on sen kanssa toisessa huoneessa, että mä saan nukkua. Ihana mies :) Tuo syöttäminen on kyllä helppoa, ku saa syöttää lypsettyä maitoa. Saa aina päättää, että imettääkö vai lypsääkö ja sillo ku poika on väsyny, niin helpompi antaa pullosta. Meillä poika juo sellaiset 80-100ml kerralla ku pullosta annan, tissistä se jaksaa syödä vain noin 50ml, joten sitte juo useemmin. 

No mutta....taas katsoon mikä pikkumiehellä hätänä
 
Mistä te siis oikein tiedätte paljonko vauva saa tissistä maitoa? No eikai sillä ole väliä kunhan vaikuttaa kylläiseltä, mut aattelin, ettei sitä voi mitata! Maidonkerääjään kun tulee jokatapauksessa vähemmän ja eikö vauva ole tehokkaampi imijä kuin pumppu? Mä jouduin ahkerasti pumppailee pari viikkoa sitten rintatulehduksen ja tiehyttukosten takia ja huomasin, et maitomäärä selvästi kasvo. Useammin oli rinnat ihan pinkeet, kun tällä viikolla on ollu.

Pahkuroihin auttoi mun mielestä parhaiten lämmin suihku yhdistettynä kevyeen hierontaan (nänniä kohden) tai kauratyyny. Turvotukseen/ kipuun puolestaan kaalinlehdet. Rahkakäärettä kokeilin, mut mun mielestä kaalinlehdet oli paremmat.

Oon kans huomannu, että joinain päivinä tulee enempi maitoo. Se on tosi paljon kiinni siitä kuinka väsynyt ite on/ onko levännyt. Sit siitä että onko syönyt ja juonut riittävästi! Meil jätkis tankkaa aina illalla enempi ja öisin ottaa vaan hörppyjä, mut niitäkin 2-3h välein. Ihmettelen, et mihin katos se 4h unipätkät mitkä oli aikaisemmin. Tulipas taas pitkä maitoselostus :D Ja todellakin, lähetä -nappi on vääräs kohdas!
 
Eikös se oo niin, että vauvan imeminen ja pumppaaminen on täysin eri juttu, eikä kerro juurikaan mitään määristä mitä imemällä saa? Niin mä oon ymmärtänyt... 0_o

Hei millä tyylillä te saatte yliväsyneen vauvan rauhoittumaan ja siitä sitten nukkumaan? Meillä on nyt joka ilta ollut aikamoista meininkiä, kun pikkunen on selvästi väsynyt, ei vaan malta nukahtaa kun haluaa syödä (ja siinä sitten saa tietty myös rintaraivareita) ja olla koko ajan huomion keskipisteenä sylissä ja siliteltävänä. Silmät vaan lupsuu kiinni koko ajan ja itkua riittää. :/

Muuten kaikki menee hienosti. Ei juurikaan itke päivisin ja yöt mennään yhdellä syötöllä. Tyttö herääkin vasta 11-12 maissa. Ja sehän sopii mulle :D

Tänään käytiin lääkärineuvolassakin, tuonne toiseen osioon siitä enemmän (jos pikkuneiti suo) :) Nyt vaan tytsyllä maha sekaisin siitä rotavirusrokotus-litkusta :( Kamalaa kun ei voi ite oikein auttaa, pitää vaan kattoo kun toinen kiemurtelee ja ähisee :/ Toivottavasti pian kuuluu suuri turaus vaippaan :D
Oon muutes naureskellut itekseni sille, että kuinka nykyään on niin onnellinen ja helpottunut, kun kuulee toisen pierasevan taikka kakkivan :D Aina hirveet kehut päälle kun vaipassa tärinä käy :D




Nyt pitää kiiruhtaa kokeilee, että malttaisko murunen tällä kertaa  syödä rauhassa.
Oikein hyvää joulua kaikille! Olkaahan stressailematta ja syökää hyvin! <3
 
Ei oo enää pitkä jouluun;), no ite sitä nyt ei niin odota mut kivaa se on katella kun lapsilla on kivaa.

Nyt taitaa sit kaikkien marrasmurujen nyytit tulleet maailmaan, eli onnea vielä kaikille!

Meillä oli eilen kunnon kitinä päivä, ja jatkui sit yöllä, eli toinen poitsu heräs syömään yöllä klo. 3.30 ja sen jälkeen sit ei nukuttukaan kun pojat vuorotellen kitisi...tais olla eka kerta kun mietin ett miks noita on kaks...mut nyt aamulla väsyneenä  kun katon niitten hymyilyä niin äippä on taas onnellinen;)



 
ei kannata näköjään koskaan kertoa jos menee hyvin :p
viime yö oli tosi tympiä. benjamin rauhottu klo 3 nukkumaan. ähisi ja kitisi vaan. klo 9 asti "nukku", siinä välissä söi kerran ja muuten vaan heräili about 10 kertaa. en ymmärrä mikä vaivaa... pietä kitinää kokoajan. tissille rauhottuu n. 10minuutiksi. siihen sit nukahtaa,mutta tissin pitäs antaa olla suussa että nukkuis. herää heti "raivoamaan" kun yritän siirtää esim vaunuihin.
seuraavaksi saan varmaan syyä antibioottikuurin jännetupin tulehdukseen...kokoajan viihtyis vain sylissä.
 
Heips! Alina, mulle sanottiin joskus esikoisen ollessa vauva että yliväsynyttä lasta jos silittää kulmakarvoista niin saa rauhottumaan ja nukahtamaan! MEillä se on ainakii osittain toiminu, tosin on pitäny sillitellä jonkin aikaa että varmasti on kunnolla unessa! Eikä se ihan joka kerta ole toiminut!

Juu, meilläkään ei imetys hommat onnistunut! Aluksi ei maitoa tullut ja sitte kun aina vaan yritin imettää ja pumpata niin nännithän meni tietysti rikki ja tuloksena tulehdus ja itse olin vielä flunssassa ja kuumeessa niin katsottiin parhaaksi olla kiusaamatta lasta ja itseään! Noh, hyvin on korvikkeella pärjätty ja neiti vetelee kerralla 110ml, joskus jopa enemmän! Itsellehän se oli rankkaa kun ei imetys onnistunutkaan mutta onneksi oli ihana neuvolatäti joka sai mielen piristymään! Nyt ollaan muutenkin kaikki jo terveempiä!

Siinä oli taas omaa napaa, anteeksi siitä! Kiva että Satulla menee jo paremmin, tsemppiä! Te taidatte muut melkein kaikki imettää! Ihanaa että onnistuu! Minkäslaiset on joulusuunnitelmat? Oletteko kotona vai vierailulla? Me ollaan aatto kotona ja joulupäivänä lähetään mummojen ja pappojen luokse! Missä muuten nukutatte vauvaa vierailuilla? Meillä on äitiyspakkauksen laatikko mukana! Papan mielestä se on jotenkii hassua, vauva vaan laitetaan laatikkoon! ;) On meillä matkasänkykin mutta se on esikoisella kun ei osaa vielä patjalla nukkua (siis lattialla) vaan vierii aina lattialle! Hyvää joulua ja joulumieltä kaikille!
 
alina: kuulostaa tutulta! Meidän vauvat taitaakin olla melkein saman ikäiset, ja noi iltahulinat on pahimmillaan juuri 6-8vkn ikäisillä vauvoilla. Meillä lähti viime viikolla ihan käsistä, ja pahimmillaan poika kitisi ja kiukutteli 4 tuntia putkeen. Oli äidillä ja isillä hermot vähän kireällä. Nyt kuin ihmeen kaupalla vauva muuttui rauhalliseksi ja ihanaksi! Huomenna täyttääkin 8 vk.

Eipä siihen hulinaan oikein mikään auta. http://www.babyidea.fi/palstat/read.php?25,249517 itse sain tosta linkistä apua. Ja kannattaa lukea myös "Vauvan kello" -artikkeli imetystukilistalta. Mutta!! Se menee nopeasti ohi ja unohtuu. Koittakaa jaksaa! Tissi suuhun vaan ja välissä röyhtäytystä. Itse yritin välillä tunkea tuttia väliin ja hämätä kaveria. Joskus onnistui ja joskus ei...
 
Heippa taas kaikille!
Tosi mukava kuulla Satu, että kaikki alkaa sujumaan!
Meillä on kans iltaisin yliväsymystä, itkuisuutta ja vähän rintaraivareitakin. Poika harvoin itkee suoraa huutoa, mutta huudahtelee ja ähertää. Onneksi nukahtaa kuitenkin ajoissa, ähinät kestävät pari tuntia. Päivisin ei syö enää niin tiheästi kuin viikko sitten, mutta öisin aika usein. Mulla on alkaneet nännit punoittaa ja ovat vähän arat :/ Tosi hyvä Naadja tuo linkki!
 
Ermu, pitää testata jospa kulmakarvasilittely auttais tänä iltana :)

Naadja, kiitos linkistä. Tuollahan on samassa tilanteessa muitakin ja samoihin tilanteisiin hyviä neuvoja :)

Melela, tuli mieleen, että syökö Benkku tuttia? Jos meidän tyttö meinais nukkua vaan tissi suussa, oon laittanut surutta tutin tytön suuhun, ja niin nukutaan sitten hyvin :) testaa ellet oo testannut. :>


...ärsyttävää kun ei voi lukee samaan aikaan muiden viestejä kun kirjoittaa omaansa. mulla on ainakin niin huono muisti etten muista mitä piti sanoo ja kelle.. :D
 
Takaisin
Top