Joulukuun jupinat!

Heipat täältäkin pitkästä aikaa!

Onnea dinskulle tytöstä, vihdoinkin sait sinäkin nyytin sylkkyyn. Satulle myös hurjasti tsemppiä!

En ole ehtinyt/ jaksanut kirjoitella. Meillä on täyttä hulinaa öisin. Ensin D-vitamiinit aiheutti niin kovat vatsakivut, että täällä huudettiin yötäpäivää. Nyt vatsaa vääntää muuten vain tietenkin öisin. eli meillä syödään päivisin kolmen tunnin välein, mutta öisin puolentoista tunnin välein ja siihen sitten vielä tuo vatsan väänteitä huudetaan yleensä kolmesta aamu seiskaan. Päivisin ei pysty nukkuu kun esikoinen ei nuku päiväunia. No tästä sitten on seurannut se, että mulle on alkanut ilmaantumaan rytmihäiriöitä ja paino tippunut mun mittakaavassa todella alas jo.
kolme viikkoa synnytyksestä ja paino on nyt -3kg lähtöpainosta (59kg/ lähtöpaino 62,5kg). Ja keho on kuulemma aika kuiva, kun Hb oli 160 viime mittauksessa.
Meillä on rampannu kanssa hirveesti vieraita ja sekin väsyttää. Ei jaksais enää yhtään ketään. Ja tietty tää joulu tähän päälle vielä.
Onneks vauva (Aleksi) on tyytyväinen poika aina päivisin ja kasvaa hyvin. 1kk neuvolassa pituutta oli 57cm ja painoa 5310g :)
Niin, meillä on noihin vatsavaivoihin nyt rela-tipat ja vielä cuplaton päälle. Cuplaton auttaa meillä tosi hyvin, ainut että sitä kun pitää antaa joka imetyskerta, meinaa unohtua aika usein. D-vitamiinit vaihtui gefiluksesta jekovittiin.
Tällaista tänne. Toivottavasti ehdin nyt useammin kirjoittelemaan ja lukemaan kuulumisia.
 
Ihanaa, kun huomenna on jo joulu! Viime viikolla ei ollut vielä yhtään joulumieltä, mutta nyt vaikka muille jakaa :) Lahjoja oon ostellut vaan ne välttämättömät eikä meillä kotona "laiteta joulua" vielä tänä vuonna. Vietetään joulu molemmissa mummoloissa eli tiedossa runsaasti herkkuja ja apua vauvanhoitoon. Vähällä siis päästään. Eniten odotan kuitenkin saunomista miehen kanssa <3
Sori hehkutus, kerrankin niin ;) Onnellista ja rentouttavaa joulua kaikille!!!
 
Miimi!: Apua, toivottavasti ehdit lukea tän. Teidän vauva on varmasti yliherkkä maitohappobakteerille. Meillä sama, vauvalla, mulla ja meidän äidillä. Hae apteekista Disneyn d-vitamiinit ja lopeta Jekovit. Siinä on etanolia ja kaikkia lisäaineita. Meillä oli samanlaista, mutta tajusin heti sen maitohappobakteerijutun ja nyt mennään Cuplatonilla ja Disney tipoilla.

Toivottavasti auttaa! Ja nukuttaa kannattaa vatsallaan (jos nukut vauvan vieressä). Tsemppiä!!!

Tietty voi olla muustakin kyse, mutta kuulostaa niin samalta kuin mitä meillä oli...
 
Hyvää joulua kaikille!! emoticon

Tsemppaukset kaikille, jotka painii ilta ja yökätinöiden kanssa!
Meillä ihan selvästi illalla tankkaus, jolloin imetään molemmat tissit tyhjiks parissa tunnissa ja sit puklaillaan ku ollaan niin täys. Viimeyönä itkettiin jouluruokien sopimattomuutta. Taitaa jäädä laatikot syömättä, kun ne selvästi väänsi pikkuisen vatsaa. Tai en tiedä mikä, mut niin epäilen, kun lanttu- ja perunalaatikko kuulemma väänsi muidenkin vatsaa!
 
Naadja, mulle tuli myös toi mieleen, että saattaa hyvin ollakin se maitohappo, mikä aiheuttaa noi kitinät! Joten nyt lopetettiin sekä relat että d-vitamiini hetkeks. Meidän on nyt tyytyminen tohon jekovittiin, koska meidän kutusessa apteekissa ei ollut muuta tarjolla gefiluksen lisäksi.
 
Heips kaikki,

täällä vaavilla ollut myös vattanväänteitä. Ajattelin kokeilla mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa, mutta näkee nyt miten se sitten toimii. Suklaan syöntihän mun pitäisi lopettaa, mutta kun se on niin julman hyvää :D 

D-vitamiiniä meinaan tuota jekovittiä viel kokeilla mut kax kertaa Leevi puklannu jo tosi pahasti kaiken pihalle heti kun on saanu vitamiiniä. Eli en tiiä sopiiko noi vitamiinit sille olleskaan. Viel pari kertaa testataan ja sit menee vaihtoon, jos sama jatkuu. 

Kuinka monella yösyötöllä menette ja kuin kauan pitää valvos öisin? Meillä menee nyt kolmella syötöllä ja yleensä nukahtaa heti ku on syöny ja vaippa vaihdettu :)
 
Ai muillakin jouluruoat tehnyt hallaa pikkuisen vatsalle, laatikot vissiin siis. Raukka pieni vääntelehti miten sattuu koko joulupäivän :(

Tarunen, meillä mennään 1-2 syötöllä yöt, useimmin ehkä 1:llä syötöllä.

Voi tuota lelujen ja muun roinan määrää mitä joulu toi tullessaan. Mihinkähän nuo kaikki pehmolelut nyt tunkis :D ?! ...Mites sitten parin vuoden päästä. Huhhuh.
 
Mua kiinnostais miten te teette ton, että vauvat nukkuu yhdellä syötöllä koko yön? Meidän poika käy nukkumaan n. 22.00 ja herää ensimmäisen kerran n. 01.00. Sen jälkeen herää kahden tunnin välein aamuun asti. Poika herää kuuden ja yhdeksän välillä. Ja täysimetyksellä mennään. Joskus olen antanut illalla omaa maitoa lisämaitona pullosta, ja silloin poika saattaa nukkua kuusikin tuntia putkeen. Ehkä pitää alkaa taas tehdä sitä iltaisin...
 
Kunnon tankkaus vaan yöllä, jos vauvat jaksaa juoda, niin sitten nukkuvat pitkään. 

Meillä vauvalla ollu nyt vattavaivoja ja kauhea itkeminen helatiden.. No pitänee äitin kattoa mitä suuhunsa pistää ja koitetaan niit relatippoja. Tuon d-vitamiinin kanssa en tiiä miten jatkaisin, jos relojen kanssa tämä vaan jatkuu niin sitten pitää kyllä kokeilla ainakin sitä vaihtaa... Ilmavaivoja pojalla ainaki kovasti :( No äiti jaksaa viel :)
 
Meillä yöt menee joskus 1 syötöllä ja joskus 2-3. Nukkumaan on pyritty menemään klo 23, aina se ei kyllä onnistu :P  En mä tiiä kuin se noin menee.. :O en oo mitään erkoisempaa tehny/syöttäny jos benkku nukkua tursottaa 6-7h syömättä :) nyt joulun aikana kerran nukkunu yön tosi hyvin ja loput kohtalaisesti. äiti syöny kaikkia ihania jouluruokia ja sen kyllä on huomannu. B on huomattavasti tuskasempi ollu. eilen annoin ensimmäisen kerran korviketta.. oisko sitten seki yks joka pistää masun kipristeleen..?? välillä tuntuu että b:n ruokahalu on isompi mitä kerkiää tissit tuottaa :O
mulle tuo imetys muualla ku kotona on varsinainen stressi. 4päivää oltiin reissussa ja välillä tuntu niin hankalalta. edelleenkään en osaa imettää muuten ku silleen et b on niinku kainalossa ja imetystyyny on pakko olla apuna + 1-2 tyynyä vielä siihen lisänä :P
oon yrittäny harjotella imetystä ns.normaaliin tapaan mutta äh,niin vaikeeta. ja ku on pakko käyttää rintakumiaki niin seki tahtoo aina lähtä pois paikoiltaan.. saa nähä kuin kauan jaksan tätä värkkäämistä. aina olla pesemässä ja keittelemässä niitä rintakumeja. B ei osaa enään edes syöä ilman niitä :/ vaili vali..

Noh, nyt on joulu jouluiltu. Oliko mammat ollu kilttejä? :) Mulle pukki toi piikkimaton! nice.. :) benjaminille ei edes ostettu mitään lahjoja...
 
Ja niin, nämä vauvojen ilmavaivat ja masun kipristelyt pitäs loppua viim.3-4kk iässä jollon suolisto ym on kehittyny tarpeeksi ja massu tottunu niihin tippoihin ym mitä täytyy antaa.. :)
 
Mullakin oli sellainen olo, että maito ei riitä kun iltamaratoni alkaa. Yleensä syöttely alkaa siinä kahdeksan, yhdeksän maissa. Välillä seurustellaan, syödään, ryömitään vattalla, syödään, vaihdetaan vaippaa, syödään, torkahdetaan syödään.. tämä rumba loppuu sitten yhdeltätoista, kun molemmat nukahtaa. Ensin panikoin, et ei riitä iltamaito, kunnes tajusin, että aina kun poika hetken imee niin heruminen alkaa uudelleen. Maitoahan tulee kokoajan lisää! Ja sitäpaitsi vähemmälläkin tankkauksella kyllä olis täynnä! Yleensä se pulauttelee ylimääräiset pihalle, kun vaan syö. Tällä tankkauksella nukutaan yleensä 3h sitten syödään vähän ja taas 3h jne. On tosi yksilöllistä kuitenki, miten yöt menee. Mä aattelin, et joskus muutaman kuukauden päästä voi haaveilla vähenevistä yöheräilyistä. Ihan kiva kuitenkin, jos jotkut pärjää yhdellä syötöllä. Ajattelen et se ei oo ihan tavallista alle 2kk vauvalla.

Disney -tippoja saa myös luontaistuotekaupasta ja joistain ihan perus ruokakaupoista/ marketeista.
 
Joo, kateeksi käy ne, joilla syödään vain kerran yössä...meillä poika syö yleensä 2 tunnin välein. Ensimmäinen pätkä saattaa olla pidempi, jos on oikein illalla tankkaillut. Heti syönnin jälkeen kyllä nukahtaa, mutta äitiä tää rytmi kyllä väsyttää...
 
Joo, täällä kans viime yö menty silleen, et B syöny 2h välein. Muutenki ollu tosi hankala yö, kokoajan kipristelly massua ja sitä on sitte pitäny ähistä ja puhista ja kitistä. Raukka pieni ku ei oo kunnolla saanu nukuttua... Ja kyllähän se on niin, että maitoa heruu kokoajan lisää ja lisää. Tuskin se ihan heti pääsee loppuun, mutta helposti sitä aattelee noin kun pelkää että niin pääsee käymään..
Hirveen monet on kehunu noita Disneyn D tippoja. Meillä kuitenki menee Jekovit, ja on ihan ok.
On se hurjaa, kuin pieni vauva kasvaa nopeesti. Ihan silmissä kehittyy ja kasvaa.

Tulipa vaan mieleen, että mitähän mahtaa Tuplinille kuulua?? Ja Tinkerbelliä ei oo näkyny täällä pitkiin aikoihin.. :o
 
Heijssan! Minä kanssa mietin että mitä Tinkerbellille mahtaa kuulua! Ehkä on vaan kiirettä pitäny että ei ehdi tänne kirjottelemaan!

Meillä syödään öisin myös 1-2 kertaa. Illalla yleensä tossa kymmenen aikaan syö viimesen kerran ja sitte seuraavan kerran joko kahden aikaan yöllä ja/tai sitte neljän ja kuuden välillä! Ensimmäinen unijakso on aina pidenpi, ssyytä en tiedä ja illalla on aina syöny tiheempään niin sitte nukuttaakin yöllä hyvin! Jos on syöny viimeks vaikka yhdeksän aikaan niin tarjoon silti vielä kymmenen ja yhdentoista välillä "nunnumaidon" vaikka ei sitä itse pyytäiskään.

Meillä menee edelleen ne maitohappobakeeria sisältävät d-vitamiinitipat, eikä ole ongelmia! Kakkaaminenkin alkoi sujua kun annoin mallasuutetta ja samalla hävis ilta kitinät ja pierua tulee! On se vaan ihanaa että säästyttiin siltä koliikilta tällä kertaa!

Huomenna olisi Papin kanssa treffit kun 9. päivä viimeinkin on ristiäiset! Saadaan se nimi paperiin niin ei päästä enää muuttamaan sitä! Sitä kun miettii että olisko sittenkii joku toinen nimi parempi! Ja 1.1. kävästään kaveripariskunnan häissä! Huh, onneks sitte ristiäisten jälkeen meno vähän rauhottuu! Sitten kyllä ollaan viikonloput ihan vaan kotona rauhassa!

Millonkas teidän muiden nimettömät saavat nimet?
 
Neuvoisko taas joku mua tolloa, et miten saan tickerin näkyviin . ?? Oon yrittäny jos vaikka ja mitä mut koskaan se ei tuu näkyviin..

Kuva kyllä on mut tickeristä ei tietoakaan..
 
Meillä on pyritty hoitamaan iltasyönti klo 21-22 aikoihin, vauski herää sit yleensä puoli2-2 aikaan eka syönnille. Neljän maissa on pienet pierusessiot ja hörpyt, ja kuuden pintaan taas pikkuateria. Ja monesti tarjoan tissiä vielä vaille kahdeksan että saan ite nousta aamupalalle ja vauva jää nukkumaan. Meillä nuo aamupuolen syönnit on semmosia pikaimaisuja ja lähes poikkeuksetta nukahdan itte samantien kun saan lapselle tissin suuhun :)

Meillä on ristiäiset tammikuun 16. päivä. Loppiaiselle olis yritetty vaan pappi on lomalla. Vaikeeta olla puhuttelematta vauvaa tulevalla nimellä, pitäis kuitenkin yrittää pitää salassa muilta ennen nimenantoa!
 
Meillä on nimijuhlat loppiaisen jälkeisenä lauantaina. Inhoan juhlien järjestämistä enkä jaksaisi mitään ylimääräistä, äidin apu onkin nyt korvaamatonta <3 Mutta ihanaa, kun saa vihdoin sanoa nimet julki! Ei olla paljastettu kellekään edes kumman sukunimen vauva saa.
 
Takaisin
Top