Joulukuun jupinat!

Naadja: Ota niistä koodeista se Forum singnature: HTML

Siitä se koko pätkä ja liitä se sitte tickerin teksti laatikkoon tuonne omiin tietoihin. sit pitäs näkyä.
 
Takana yksi helvetillinen yö! Juuri kun päästiin edes johonkin rytmiin nukkumisien kanssa, niin nyt sitten valvottiin illasta aamuun.
Unet siis kestivät noin 30-45min ja sitten taas huudettiin, kitistiin ja ähistiin ja syötiin. Alkaa olemaan voimat aika kortilla.
Siihen kun vielä lisää sen, että esikoinen ei nuku päikkäreitä, en myöskään minä voi nukkua päivisin.
Meillä muuten ne kamalat kipuhuudot tosiaan loppuivat, kun lopetettiin maitohappobakteerit!! Nyt siis jekovitin D-vitamiinista ei tule mitään oireita.
Mutta mitä tehdä noille vatsanväänteille? oon hieronut masua ja jalkapohjia, jumppaillut jalkoja ja käyttänyt cuplatonta.
TUntuu, ettei mikään auta tohon ilmaan mahassa. Mahallaan ei millään suostu olemaan vaikka kuinka oon yrittänyt.
Ideoita?
 
Miimi: Olen kuullut sellaisenkin että lämpö voisi auttaa vatsanväänteisiin/ilmavaivoihin. Eli jotain kaurapussia tai lämmin latuskainen pullo vatsan päälle. (Tietysti kattoa ettei se kuuma ole liian kuuma suoraan iholle.) En tiedä auttaako, mutta toivottavasti?
 
Meillä masuvaivoihin auttoi DDS Junior niminen maitohappobakteeri. Jauhe jonka lisään aamuisin maidon sekaan jekovittien kera. Ilma tulee ulos, eikä sen taka itketä ainakaan. Viikon verran käytetty sitä ja iltahuudot loppuivat siihen. Toissa aamuna unohdin sen antaa ja kolme tuntia sit illalla huudettiin....
 
Miimi ootko varma, ettei kipu tule jekovitista? Entä syöttövälit? Mä syötin poikaa jossain vaiheessa liikaa, ja siitä meni sitten liikaa ilmaa masuun. Nyt ollaan min. 2 h syöttöjen välissä, eikä oo enää kipuja ollut... Tsemppiä teille!!!!!!!! Kyllä ne yötkin helpottaa kun vauva kasvaa. Meidän yöähinät loppuivat kuin seinään viime viikolla. Poika täytti silloin 2 kk.
 
Nämä huudot ovat erilaisia kuin kipuitkut (mitä tuli maitohappabakteereista ja gefiluksen d-vitamiinista). Siis itkut ovat lähinnä kitinää, puhinaa ja pientä itkua, mikä helpottaa heti kun tulee röyhy, pieru tai kakka. Eli ilmaa kertyy vatsaan.

Mä luulen kanssa, että syötän Aleksia ihan liikaa ja toisaalta mulla tulee aika suihkuumalla tuota maitoa, mikä varmaan lisää ilmaa mahaan.

Toi lämpö mulla on kokonaan unohtunut! Sitä voiskin yöllä kokeilla. Laittaa siis lämpötyyny selän taakse sänkyyn kun nukkuu kylkimakuulta.

Viime yö meni kyllä nyt taas paremmin. En antanut cuplatontakaan koko päivänä ja yritin pitää syöttövälit pidempinä. Monesti huomaa, että Aleksi haluaa vain tissille nukahtaa, joten syöttä kestää varmaan vain kaksi minuuttia. Itsekin tulee tyrkytettyä tissiä melkein itkuun kuin itkuun.
 
Miimi: lainaa ihmeessä kirjastosta teos Opi kuuntelemaan vauvaasi (Hogg), meillä se auttoi ratkaisemaan monta ongelmaa!! :)))
 
Meillä esikoisella oli siis ihan koliikki ja kaikki konstit koitettiin, mutta en vieläkään tiedä mikä niistä varsinaisesti auttoi mutta, me jätettiin kaikki "ylimääräinen" pois eli cuplatonit, disflatylit ym.. ja sitte alettiin kylvettää melkein joka ilta (liekkö se lämpö ratkaseva tekijä) ja päälle hierottiin masua ja jalkoja, röystäytettiin syötön välissä, kannettiin vauvaa siten että käsi meni vauvan käsien välistä ja mahan alta (hankala selittää) ja lisäksi kun vauva ei tissiä enää huolinu niin pumppasin pulloon ja syötin sen Aventin koliikki pullosta. Sillon loppu meillä huuto! Vajaa viikko mentiin pelkillä noilla ja sitte helpotti!
 
Hyviä vinkkejä! Meillä auttaa kitinään kans toi "puuma oksalla" asento, jos ei muuten rauhoitu. Eli vauva makaa käsivarren päällä kuin oksalla. Pää kyynärpäätä kohden ja kämmen masun alla/ jalkojen välissä (riippuu käsivarren pituudesta). Mies pystyy paremmin pitää yhdellä kädellä, mut  mun täytyy tukee toisella toisesta päästä. Toisen puolen käsi ja jalka on siis toisella puolella käsivartta kuin toisen puolen. (joo, on aika hankala selittää!) Mut hyvä vinkki niille, jotka joutuu kantelemaan itkuista vauvaa. Meidän vauva lopettaa meilkein aina heti itkemisen.
 
Takaisin
Top